Supply chain management - DELL

Cuprins proiect Cum descarc?

Capitolul I Descrierea Companiei 4
1.1. Istoricul Companiei 5
Capitolul II. Produse si Servicii 6
2.1. Produsele si Serviciile Companiei 6
2.1.1. Produse 6
2.1.2. Servicii 8
2.2. Produsele si serviciile reprezentative 9
Capitolul III Lantul Logistic 10
3.1. Materii Prime 10
3.2.Furnizori 11
3.3. Logistica Firmei 14
3.4. Inovatii in lantul logistic 14
3.5. Soft-uri si programe in lantul logistic 16
Capitolul IV Lantul Valoric 17
4.1 Adaugarea de valoare pentru clienti si strategii 19
4.2 Piata Deservita 21
4.3 Avantajul competitiv 22
V. Concluzii 23
VI Bibliografie 24


Extras din proiect Cum descarc?

Dell a fost fondata de Michael Dell in anul 1984, in timp ce el era student la Universitatea din Texas. De la inceput a fost adoptat stilul vanzarilor directe, calculatoarele erau vandute la telefon si erau construite in concordanta cu cererile clientilor. 
Succesul Dell a fost fenomenal. De la compania unui student care nu a vandut mai mult de 100 de calculatoare in primul ei an de existenta a devenit un gigant cu mai mult de 35000 de angajati si peste 25000 de milioane de dolari din vanzari in anul 2000, concurand cu IBM si HP. Nu este de mirare ca Dell a fost cea mai admirata companie din USA si a treia cea mai admirata companie din lume in 2005.
Succesul acesteia a ramas si in anii urmatori, dar nu a putut evita criza generala care a aparut in industria calculatoarelor. 
In afara de asta, Dell a decis sa intre pe noi piete, si sa-si mareasca portofoliul de produse: servere, statiile de lucru, imprimantele si PDA-urile, precum si televizoarele cu ecran plat si camerele digitale reprezinta noua provocare pentru companie. Cu acest scop, Dell si-a schimbat numele in 2003 din ,,Compania de calculatoare Dell"(Dell Computers) in ,,Dell Inc." pentru a pune in evidenta evolutia companiei de la o firma producatoare de calculatoare la o firma care ofera o gama larga de servicii legate de tehnologie.
Alegerile strategice facute de Michael Dell si modul sau eficient de a le realiza au jucat un rol semnificativ in povestea de succes a companiei. Elementul cheie din modelul de afacere de succes al companiei este managementul lantului de aprovizionare, prin urmare, multi au incercat sa il "copieze", dar fara succes. 
Acest lucru ne arata complexitatea strategiei de SCM si modul unic de a le pune in practica. Elementele esentiale care stau la baza sunt modelul sau de vanzari directe, denumit de obicei "modelul direct" si strategia ,,la comanda".
Viziune. Motivare. Rezistenta.
De trei decenii, Dell face o calatorie incredibila, dezvoltandu-se in mod benefic la nivel global. In aceasta calatorie, colaboratorii, clientii, partenerii de afaceri si angajatii sunt cei care ajuta la evolutia din universul dinamic al tehnologiei.
Misiunea Dell este de a folosi in mod optim toate resursele si alte resurse decat macro, micro si mediul intern in furnizarea de produse si servicii de cea mai buna calitate si de a da cea mai buna experienta a clientilor. Se considera a fi o practica si o misiune fezabila pe masura ce se vorbeste despre azi si nu despre viitor.
Viziunea companiei Dell este de a oferi calculatoare eficiente din punct de vedere structural si functional pentru persoanele cu deficiente de vedere la nivel global. 
Codul de etica pentru Dell este de a incorpora si de a incuraja responsabilitatea sociala, economica si de mediu in toate activitatile companiei, astfel incat sa aduca societatii o valoare ridicata din partea companiei, in ansamblu.
Atributele culturale de top care conduc succesul companiei includ:
-  Clienti: se considera ca relatia cu clientii este diferentierea finala si fundamentul succesului.
-  Castigati impreuna: compania crede si pretuieste oamenii ei, ,,avem mai multa inteligenta si ne distram mai mult ca o echipa decat ca indivizi".
-  Inovatie: abilitatea lor de a inova si de a cultiva gandirea revolutionara este un motor de crestere, succes si progres.
-  Rezultate: ,,Noi credem ca suntem raspunzatori de un standard exceptional de excelenta si de performanta".
-  Integritate: ,,Credem ca integritatea trebuie sa guverneze intotdeauna dorinta noastra feroce de a castiga".
1.1. Istoricul Companiei
Istoricul companiei este plin de evenimente interesante, iar acestea sunt doar cateva dintre repere: 
-  1984 -  La 19 ani, Michael Dell infiinteaza compania Dell Computers cu 1.000 de dolari si o viziune revolutionara pentru domeniul tehnologiei.
-  1988 -  Compania Dell incheie oferta publica initiala, atragand fonduri de 30 de milioane de dolari si crescandu-si valoarea de piata de la 1.000 de dolari la 85 de milioane de dolari.
-  1992 -- Dell apare pentru prima data in clasamentul Fortune 500, Michael Dell fiind cel mai tanar Director General Executiv al unei companii de pe lista.
-  1996 -  Se lanseaza site-ul Dell.com, care genereaza vanzari de un milion de dolari pe zi dupa doar sase luni de la lansare.
-  2001 -  Compania Dell devine cel mai bun furnizor de computere din lume.
-  2005 -  Compania Dell se claseaza pe primul loc in topul ,,Cele mai admirate companii din America" realizat de revista Fortune.
-  2010 -  Compania Dell se califica drept cel mai bun furnizor de servicii IT pentru sectorul medical din lume in clasamentul realizat de firma de analiza Gartner, Inc.
-  2013 -  Michael Dell si firma de investitii de capital Silver Lake Partners rascumpara actiunile companiei Dell de la investitorii la bursa pentru a accelera strategia privind solutiile si pentru a-si concentra eforturile asupra inovarilor si investitiilor pe termen lung care sa le ofere cele mai mari beneficii clientilor companiei.
-  2016 -  Companiile Dell si EMC fuzioneaza si devin Dell Technologies, in urma celei mai importante integrari tehnologice din istorie.
Capitolul II. Produse si Servicii
2.1. Produsele si Serviciile Companiei
Produsele si serviciile companiei sunt diverse si au evoluat pe parcursul anilor gratie inovatiei aduse, dar si strategiei de produs care a fost in continua schimbare inca de la inceputuri, bazandu-se in principal pe preferintele consumatorului. 
2.1.1. Produse
Dell a fost fondata de Michael Dell in anul 1984, totul pornind de la ideea acestuia de a schimba modul in care computerele vor fi concepute si comercializate. Astfel a inceput sa vanda computere personale inca din timpul facultatii. 
Acesta cumpara en-gross componentele necesare, le asambla similar celor comercializate de cei de la IBM, apoi le vindea pe baza comenzilor primite pe mail de la clienti ce nu doreau sa plateasca preturi mai mari practicate de magazinele de specialitate.
Modelul de vanzari directe de la Dell isi are originea in ideea lui Michael de a vinde calculatoare direct consumatorului, eliminand nevoia de intermediari si distribuitori. Acesta a crezut ca vanzand calculatoare direct catre consumatori, compania ar putea sa inteleaga mai bine nevoile clientilor sai.
Fiecare sistem a fost asamblat in functie de preferintele clientilor, aceasta optiune a ajutat clientii sa obtina computere la un pret mai mic decat alte marci.
In anul 1985 Dell proiecteaza primul computer numit Turbo PC, acesta avea inclus in sistem un procesor de la Intel ce rula cu o frecventa de 8 MHz, un hard-disk de 10 MB si o unitate optica.
In anul imediat urmator compania lanseaza ceea ce se spunea la vremea respectiva ca ar fi cel mai rapid PC din industrie, un sistem cu procesor ce rula la o viteza de 12 MHz.
In 1989 Dell lanseaza primul laptop al companiei, laptopul 316 LT.


Fisiere în arhivă (1):

  • Supply chain management - DELL.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Areti Manataki - A Knowledge-Based Analysis and Modelling of Dell's Supply Chain Strategies
2. Brian J. Carroll - Lean Performance Erp Project Management
3. Janat Shah- Supply Chain Management: Text and cases
4. http://www.kmworld.com/Articles/News/News/Dell-Computer-to-use-Glovias-ERP-system-11714.aspx
5. http://www.zf.ro/business-hi-tech/primul-producator-mondial-de-pc-uri-vine-in-romania-2972350
6. https://www.ukessays.com/essays/business/mission-and-vision-of-dell-business-essay.php
7. http://i.dell.com/sites/doccontent/corporate/corp-comm/en/Documents/dell-supplier-principles.pdf
8. https://www.slideshare.net/pari4ash/dell-supply-chain-management-56296715
9. https://www.slideshare.net/VineethKamisetty/dell-case-study-management
10. http://www.dell.com/learn/us/en/uscorp1/cr-social-responsibility?s=corp
11. http://www.dell.com/learn/us/en/uscorp1/our-history
12. https://www.researchgate.net/publication/275955834_MBA_Assignment-_A_Case_Study_on_DELL
13. http://www.gattornaalignment.com/documents/Dell_Case_study_for_supply_chain.pdf


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 6€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!