Cuprins
- I. Introducere 4
- II. Evaluarea Resurselor Umane din Educatie-aspecte specifice 7
- 1. Evaluarea performantelor 7
- 2. Tehnici de evaluare a performantei 8
- 2.1. Metode clasice de evaluare a performantelor 8
- 2.2. Metode actuale de evaluarea a performantelor 9
- A. Scala grafica de evaluare 9
- B. Tehnica incidentelor critice 10
- C. Scala grafica de evaluare a comportamentului 11
- D. Eseul 12
- III. Tendinte moderne 31
- 3.1 Metode moderne de evaluare 31
- IV. Concluzii 36
- V. Bibliografie 39
- VI. Anexa 40
Extras din proiect
Teachers need couching
Cuvant inainte
Cred ca acest raport al Ministerului Educatiei din Canada reflecta in cel mai acut mod schimbarile care au survenit in nobila meserie de profesor.
In acelasi timp este un reper. Evaluarea resurselor umane din domeniul educatiei va conduce mai devreme sau mai tarziu la readucerea in educatie a vectorilor de progres. Modelul noului profesor este legat de capacitatea de a intelege concepte si de a le transpune in viata.
Acesti profesori noi vor trebui sa stapanesca noi metode de predare, sa cunoasca tehnologii educationale moderne si adecvate scopului si directiei in care formeaza studentii.
Managementul Resurselor Umane
Conceptul de resurse umane nu este nou. P. Drucker în lucrarea sa “The Practice of Management” atribuia managementului trei funcţii: obţinerea performantei economice, conducerea managerilor si managementul muncitorilor şi al muncii. “Omul e singura resursă aflată la dispoziţia omului care poate fi dezvoltată” afirma el, şi “Oamenii trebuie consideraţi ca resurse... Managerii şi muncitorii reprezintă împreună resursele umane ale unei organizaţii.”[8]
FUNCŢIILE MANAGEMENTULUI RESURSELOR UMANE
,,Managementul resurselor umane este un proces care constă în exercitarea a patru funcţii: asigurarea, dezvoltarea, motivarea şi menţinerea resurselor umane.”[8]
In cadrul Functiei de Motivare este definita componenta manageriala – Evaluarea Performantei alaturi Analiza si repoiectarea posturilor si Recompensare
Principiile esenţiale ale managementului resurselor umane sunt:
1. Aprecierea factorului uman ca o resursă vitală;
2. Corelarea, într-o manieră integrată, a politicilor şi sistemelor privind resursele umane cu misiunea şi strategia organizaţiei;
3. Preocuparea susţinută de concentrare şi direcţionare a capacităţilor şi eforturilor individuale în vederea realizării eficiente a misiunii şi obiectivelor stabilite;
4. Dezvoltarea unei culturi organizaţionale sănătoase
I. INTRODUCERE
Resursele Umane sunt o compenenta strategica a Resurselor organizatiei. Pe langa alte resurse cum sunt : cele financiare, tehnologice, de timp, asset-uri, etc.
Evaluarea acestor RESURSE face parte din functia manageriala : Managementul Performantei.
Fig. 1. - Managementul Performantei - sursa Managementul Resursei Umane , autor Instructor: S.l. Dr. ing. Elena Fleaca, PMP[1]
O abordare stiintifica a acestui domeniu necesita posibilitatea de a masura, in acest sens sunt necesari indicatori.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Tehnici de Evaluare ale Resurselor Umane.docx