Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice

Proiect
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 50 în total
Cuvinte : 16080
Mărime: 225.50KB (arhivat)
Publicat de: Marcela Pîrvu
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Natalia Burlacu
UNIVERSITATEA LIBERĂ INTERNAŢIONALĂ DIN MOLDOVA FACULTATEA ŞTIINŢE ECONOMICE CATEDRA MANAGEMENT ŞI MARKETING

Cuprins

  1. Introducere 3
  2. Capitolul I. Planificare şi elemente de management strategic 6
  3. 1.1 Rolul şi definiţia planificării strategice 6
  4. 1.2 Elementele planificării şi analiza SWOT: 9
  5. 1.3 Misiunea, obiectivele, strategiile 11
  6. Capitolul II. Procesul de planificare strategică 19
  7. 2.1 Prima etapa: Fundamentarea 19
  8. 2.2 Etapa a doua: Analiza 23
  9. 2.3 Etapa a treia: Decizia 29
  10. Capitolul III. Recomandări metodologice pentru elaborarea planului strategic de dezvoltare social economică a oraşelor din RM 35
  11. 3.1 Scopul, principiile şi sarcinile planificării strategice în oraşele din Republica Moldova 35
  12. 3.2 Structurile de organizare a planificării strategice 37
  13. 3.3 Elaborarea Planului strategic 39
  14. 3.4 Monitorizarea Planului strategic 45
  15. Concluzii şi propuneri 47
  16. Bibliografie 49

Extras din proiect

INTRODUCERE

Lucrarea de faţă reprezintă o analiză a subiectului pentru cercetare ce ţine de tehnicile utilizate de către manageri în procesul planificării strategice.

Actualitatea temei investigate. Strategia este menită să descrie imaginea sau viziunea asupra viitorului. Strategia constă în determinarea scopurilor şi obiectivelor organizaţiei pe termen lung, adoptarea politicilor determinate şi alocarea resurselor pentru atingerea acestor scopuri. În afară de obiective, literatura de specialitate mai consemnează şi termenul de scop, acesta fiind definit ca o exprimare generala a direcţiei de evoluţie. Opţiunile strategice, numite şi vectori de creştere, reprezintă acele direcţii de acţiune care pot fi abordate în scopul realizării obiectivelor strategice.

Obiectivele strategiei reprezintă o exprimare în termeni cantitativi a unor stări viitoare dorite pentru organizaţie. Acestea devin obiective strategice numai dacă sunt clar formulate, exprimate cantitativ, bine precizate în timp (utilizînd termenele iniţiale, intermediare şi finale) şi ierarhizate. Un citat care pune în evidenţă importanţa stabilirii unor obiective bine determinate este: “Cel mai sigur mijloc de a nu iţi atinge obiectivele este sa nu le ai”.

Deşi Republica Moldova a trecut de la economia centralizată la cea de piaţă, perioada de tranziţie a lăsat amprente asupra tuturor ramurilor economiei naţionale şi implicit asupra organizaţiilor. Drept rezultat, au apărut multiple dificultăţi ce împiedică dezvoltarea organizaţiilor autohtone şi frînează sporirea performanţelor acestora.

Necesitatea cercetării subiectului propus pentru analiză este determinată de rolul important al organizaţiilor pe care îl deţin în economia ţării. Organizaţiile au devenit o realitate prin ponderea pe care o deţin în economia multor ţări, prin rolul pe care-l au în evoluţia unei economii moderne concretizată prin receptivitate la noile schimbări atît pe plan intern, cît şi pe plan extern, prin receptivitatea la noile soluţii tehnice şi posibilităţi sporite de adaptare la schimbare. Scopul şi sarcinile cercetării. Prin prezenta lucrare, încercăm să evidenţiem tehnicile utilizate în procesul planificării strategice, importanţa planificării strategice, să propunem unele soluţii, care sunt atît de necesare organizaţiilor din Republicii Moldova şi care se află într-un deficit de management performant.

Suportul metodologic şi teoretico-ştiinţific. În cadrul lucrării se utilizează diverse metode şi principii de cercetare, abordarea complexă si sistemică în soluţionarea diferitor probleme, aplicate în dialectica cunoaşterii materiei şi societăţii.

Obiectul cercetării îl constituie fenomenul planificării strategice – drept condiţie de obţinere a performanţei organizaţiei. Structura lucrării. Teza constă din: introducere, trei capitole unde se redă conţinutul de bază al cercetărilor efectuate, concluzii şi propuneri, bibliografie. În Capitolul I. “ Planificare şi elemente de management strategic” se elucidează esenţa şi necesitate planificării strategice, schimbările pe care le aduce viitorul pe nepregătite. Planificare este funcţia managerială de start , este km 0 pentru management. Într-un mediu economic şi competiţional aflat în permanentă schimbare, cheia succesului o reprezintă nu atît calitatea planificării operaţionale, cît claritatea gîndirii strategice a unei organizaţii. Este esenţial pentru o firmă să înţeleagă tipul afacerilor pe care le desfăşoară şi locul pe care vrea să îl ocupe la un anumit moment viitor (planificarea strategică), dar şi modul în care poate atinge aceste scopuri, şi care reprezintă responsabilitatea planificării operaţionale şi a luării de decizii. Strategia este menită să descrie imaginea pe care o organizaţie doreşte să o aibă în viitor şi este orientată către ceea ce vrea să facă organizaţia, iar nu către cum vrea să acţioneze. În Capitolul II. „Procesul de planificare strategică” sunt examinate aspectele si etapele la procesul de planificare strategică. Managerii cînd încep procesul de planificare strategică trebuie să stabilească fundamentul pe baza cărora se vor desfăşura celelalte procese manageriale. Stabilirea viziunii este temelia principală, a direcţiei spre care se va orienta organizaţia. Odată stabilite fundamentele, procesul de planificare strategică continuă cu etapa de analiză. Sunt stabilite obiectivele, pentru a căror atingere sunt luate în calcul mai multe alternative. Pentru aceasta este nevoie de analizarea punctelor forte şi slabe ale resurselor interne ale organizaţiei, precum şi a oportunităţilor şi ameninţărilor oferite de forţele competiţionale din mediul industrial.

După încheierea primelor două etape importante ale procesului de planificare strategică, următoarea fază o reprezintă luarea de decizii strategice. Dacă este necesară o schimbare a strategiei pentru rezolvarea discrepanţei dintre performanţele planificate şi cele realizate, sunt importante identificarea, evaluarea şi selectarea de alternative de abordări strategice (opţiuni strategice).

Planificarea ne ajută să evităm erorile, pierderile şi întîrzierile şi, totodată, face ca eforturile să devină eficace şi eficiente. Planificarea este prima funcţie a managerilor, datorită faptului că ea trebuie exercitată înaintea celorlalte.

Preview document

Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 1
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 2
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 3
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 4
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 5
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 6
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 7
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 8
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 9
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 10
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 11
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 12
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 13
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 14
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 15
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 16
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 17
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 18
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 19
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 20
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 21
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 22
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 23
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 24
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 25
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 26
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 27
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 28
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 29
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 30
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 31
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 32
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 33
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 34
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 35
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 36
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 37
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 38
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 39
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 40
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 41
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 42
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 43
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 44
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 45
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 46
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 47
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 48
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 49
Tehnici Utilizate în Cadrul Planificării Strategice - Pagina 50

Conținut arhivă zip

  • Tehnici Utilizate in Cadrul Planificarii Strategice.doc

Alții au mai descărcat și

Cadrul Conceptual al Managementului Schimbării

În zilele noastre, organizaţiile se confruntă din ce în ce mai mult cu schimbări tot mai profunde, uneori radicale şi accelerate în mediul de...

Change Management

ABSTRACT This study shows how change management techniques and strategies can be used to develop social entrepreneurship campaigns in the field of...

Managementul strategic în administrația publică

INTRODUCERE Provocările societăţii contemporane la nivelul implementării unor politici de management care să asigure succesul în diferitele...

Evaluarea riscului prin planificarea strategică

INTRODUCERE Într-o economie de tip planificat agentii economici au fost obisnui’i ca “regulile jocului”sa fie dictate. Directivele, normele,...

Managementul Schimbării într-o Instituție Publică

INTRODUCERE Schimbarea reprezintă o permanenta a vieţii noastre, regăsindu-o în evoluţia tuturor stărilor si structurilor. Accelerarea ritmului si...

Concurența, generatoare de strategii pe piața telefoniei mobile

A. CONCURENŢA O trăsătură de bază a economiei de piaţă o reprezintă concurenţa, motiv pentru care aceasta este cunoscută şi sub numele de economie...

Strategii și Modalități Eficiente de Comunicare Interna în Instituțiile Publice

ARGUMENT ,,Pentru a da o existenţă publică unei activităţi, unei idei sau unui produs, nu este suficient doar ca aceste elemente să existe,...

Rolul Managementului Strategic în Amplificarea Performanțelor Firmelor Românești

1. Conceptul de strategie a unei firme In conceperea si fundamentarea activitatilor firmelor un rol esential il au strategiile elaborate de catre...

Te-ar putea interesa și

Mondializarea și Influența Sa asupra Mediului Economic

Introducere Mondializarea reprezinta o retea de interdependente dezvoltata între statele lumii, o sinteza a transformarilor radicale cu care s-a...

Globalizarea - Proces dominant la nivelul economiei mondiale

Mediul înconjurător în care îşi desfăşoară activitatea organizaţiile devine tot mai turbulent, astfel organizaţiile trebuie să înveţe să se...

Finanțele Publice Locale

Această lucrare a fost elaborată în baza cercetărilor efectuate de către autorul acesteia şi în baza datelor Primariei Municipiului Chişinău....

Segmentarea Pieții și Alegerea Pieții Țintă - Metoda Contemporană de Cercetare în Cadrul Managementului și Marketingului Corporativ

INTRODUCERE Actualitatea temei de cercetare. În procesul actual de evoluţie a economiei României aspectul gestiunii financiare în administrarea...

Rolul Turiștilor Străini în Dezvoltarea Turismului Rural

CAPITOLUL I. CARACTERISTICA ŞI ANALIZA FLUXURILOR TURISTICE ÎN REPUBLICA MOLDOVA I.1. Analiza factorilor ce influenţează decizia de a vizita...

Plan de Afaceri

Capitolul 1: Sinteza planului de afaceri Prezentul plan de afaceri este realizat în vederea estimării sustenabilității ideii de afacere propuse...

Marketing Bancar

CAPİTOLUL 1 - CONCEPTUL DE MARKETİNG BANCAR 1.1. DEFİNİŢİA MARKETİNGULUİ BANCAR Marketingul bancar se referă la acţiunile întreprinse prin bănci...

Marketing Strategic

INTRODUCERE În prezent se vorbeşete tot mai mult despre o nouă economiei. În perioada de după 1994, creşterea productivităţii în Statele Unite a...

Ai nevoie de altceva?