Transportul public din București și Londra

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 23 în total
Cuvinte : 7157
Mărime: 1019.40KB (arhivat)
Publicat de: Mina Gal
Puncte necesare: 9
A fost prezentat la Academia de Studii Economice Facultatea de Management- Administratie Publica, anul 2008-2009

Cuprins

  1. Capitolul I
  2. Serviciul public din Romania
  3. Serviciul public- prezentare generala
  4. Regia Autonoma de Transport Bucuresti
  5. Istoric
  6. Transportul public din Bucuresti adopta sistemul unic de taxare
  7. Sistem de integrare tarifară
  8. Cartele de plată, personalizate
  9. Nu va mai exista fraudă internă şi externă
  10. Metroul
  11. Istoric
  12. Extensii ale liniilor existente
  13. Date tehnice
  14. Material rulant
  15. Bilete şi abonamente
  16. Analiza SWOT- infrastructura si accesibilitate
  17. Capitolul II
  18. Transportul public in Londra
  19. Autobuzele
  20. Metroul
  21. Taxiurile
  22. Străzile
  23. Analiza SWOT
  24. Capitolul III
  25. Recomandari strategico-tactice de imbunatatire a serviciului
  26. public din Romania
  27. Paralela intre Transportul din Londra si Transportul din Bucuresti
  28. Imbunatatirea infrastructurii
  29. Taxa urbana
  30. Aglomerarea
  31. Recomandari
  32. Bibliografie

Extras din proiect

Capitolul I

Serviciul public din Romania

Serviciul public- prezentare generala

Noţiunea de serviciu public este utilizată într-un dublu sens, şi anume pentru a

denumi organismul prin care se realizează activitatea de satisfacere a unui interes public

precum şi pentru a desemna activitatea desfăşurată de organismul prestator al serviciului.

Serviciul public este explicat ca un ansamblu de activităţi organizate şi autorizate de administraţie publică, pentru a satisface nevoi sociale în interes public. Nevoile sociale sunt nelimitate şi diferă după cele mai variate criterii (geografice, economice, culturale, grad de civilizaţie, vârstă, etc).

In ţara noastră, noţiunea de serviciu public este utilizată atât în managementul

public precum şi în dreptul administrativ, definirea sa cunoscând o multitudine de variante, cu nuanţări de la un autor la altul.

Majoritatea autorilor au descoperit anumite trăsături specifice serviciului public:

a) este un organism specializat care satisface un interes public.

Serviciile publice ale statului, judeţului şi comunei sunt organizate si funcţionează ca organe ale administraţiei publice, instituţii publice şi regii autonome de interes public, care în literatura română au fost denumite stabilimente publice.

b) se înfiinţează prin lege sau pe baza legii.

Organele administraţiei publice se înfiinţează prin lege sau pe baza legii, în temeiul unui act de autoritate subordonat legii.

c) activitatea se desfăşoară în realizarea puterii publice.

Organismele sunt dotate cu atribuţii şi competenţe care să le permită satisfacerea interesului general. Sunt deservite de persoane cu o calificare de specialitate, de regulă funcţionari publici cu drepturi şi îndatoriri corespunzătoare îndeplinirii unei funcţii publice.

d) desfăşoară o activitate continuă şi ritmică, după un program prestabilit şi adus la cunoştinţă publică.

Serviciul public are un caracter continuu ce rezidă în interesul public pe care acesta îl deserveşte, nefiind admisă întreruperea activităţii.

e) baza materială necesară activităţii se asigură în principal din bugetul statului, judeţului sau comunei

Statul, judeţul sau comunele sunt obligate atunci când este cazul să subvenţioneze activitatea serviciilor publice în vederea satisfacerii interesului general pe care statul îl urmăreşte şi nu în vederea realizării unui profit.

Paul Negulescu considera că serviciile publice sunt de trei categorii: naţionale,

judeţene şi comunale. Prin această clasificare autorul a vrut să reliefeze două aspecte:

a) organul competent să înfiinţeze un serviciu public,care poate fi central sau local.

Potrivit autorului, Parlamentul are autoritatea de a crea servicii publice pentru stat şi de a autoriza autorităţile judeţene şi comunale să organizeze servicii publice pentru satisfacerea unor anumite nevoi de interes general pentru localitate. Infiinţarea unui serviciul public local este posibilă doar dacă acesta este oportun pentru colectivitatea

locală.

b) zona de răspândire a unui anumit serviciu public, care putea fi constituită din întreg teritoriul ţării sau numai dintr-o parte a acestuia.

Serviciile publice se pot organiza atât pe plan naţional cât şi pe plan local. Administraţia are drept scop satisfacerea nevoilor celor pe care îi guvernează, astfel încât administraţiile locale prestează în mod direct anumite servicii publice sau organizează servicii publice care gestionează domeniul public privat al colectivităţilor locale ce oferă servicii publice.

„Caracterul public al uneia sau alteia dintre nevoile ce se cer a fi satisfăcute este stabilit de factorul politic reprezentat în plan local de consiliile locale şi judeţene.”

Lista nevoile ce trebuie satisfăcute diferă de la o zonă la alta, de la o colectivitate locală la alta, priorităţile fiind decise de autorităţile administraţiei publice locale.

Intervenţia autorităţilor administraţiei publice locale în scopul satisfacerii unei

nevoi recunoscute ca fiind publică îmbracă o paletă variată de manifestări, astfel:

a) acordarea unor subvenţii către unele firme private concomitant cu exercitarea unui control administrativ asupra acestora

b) delegarea gestionării unor atribuţii de către organizaţii publice sau semipublice, sub controlul administraţiei

c) înfiinţarea unor servicii publice, având un scop bine precizat.

Serviciile publice mai pot fi definite ca ansambluri de persoane şi lucruri create în vederea satisfacerii unei nevoi publice de către o colectivitate publică, supuse autorităţii şi controlului acesteia.

Cheltuielile necesare pentru buna funcţionare a serviciilor publice create pentru prima dată sau care se adaugă altora deja existente sunt suportate, în principiu, de către colectivitatea care a înfiinţat serviciul. Totodata, pentru ca pierderile sa fie cat mai mici, managerii diferitelor institutii de interes public trebuie sa se bazeze pe „notiuni unite intr-un proces organizat: un proces repetitiv de imbunatatire a calitatii.

Dupa forma de organizare a serviciilor publice, literatura de specialitate distinge trei categorii:

1) organe ale administraţiei publice

2) instituţii publice

3) regii autonome de interes public.

Legislaţia noastră a restrâns permanent sfera domeniilor de activitate în care se pot organiza regii autonome, obligând la reorganizarea acestora în societăţi comerciale

de interes naţional sau local. Raţiunea acestei măsuri o regăsim în funcţionarea ineficientă a regiilor autonome şi în calitatea necorespunzătoare a serviciilor prestate.

Serviciul public, în accepţie generală, reprezintă ansamblul activităţilor organizate de către administraţie pentru a satisface nevoile sociale în interesul public, având următoarele caracteristici:

• satisface o nevoie socială;

• se află în raport juridic permanent cu sistemul administrativ care l-a înfiinţat şi care îl conduce;

• furnizează bunuri sau servicii care satisfac interesele unui grup sau ale entităţii în general;

Preview document

Transportul public din București și Londra - Pagina 1
Transportul public din București și Londra - Pagina 2
Transportul public din București și Londra - Pagina 3
Transportul public din București și Londra - Pagina 4
Transportul public din București și Londra - Pagina 5
Transportul public din București și Londra - Pagina 6
Transportul public din București și Londra - Pagina 7
Transportul public din București și Londra - Pagina 8
Transportul public din București și Londra - Pagina 9
Transportul public din București și Londra - Pagina 10
Transportul public din București și Londra - Pagina 11
Transportul public din București și Londra - Pagina 12
Transportul public din București și Londra - Pagina 13
Transportul public din București și Londra - Pagina 14
Transportul public din București și Londra - Pagina 15
Transportul public din București și Londra - Pagina 16
Transportul public din București și Londra - Pagina 17
Transportul public din București și Londra - Pagina 18
Transportul public din București și Londra - Pagina 19
Transportul public din București și Londra - Pagina 20
Transportul public din București și Londra - Pagina 21
Transportul public din București și Londra - Pagina 22
Transportul public din București și Londra - Pagina 23

Conținut arhivă zip

  • Transportul Public din Bucuresti si Londra.doc

Alții au mai descărcat și

Managementul Mentenanței Parcului de Autovehicule

1.1. Etimologia termenului mentenanţă Pentru prima dată conceptul de management a apărut în ţările anglo-saxone şi s-a impus în sfera...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Transport public Londra vs București

1. Transportul public in Londra Transportul public în Londra este sub controlul politic al Primarului, însa controlul efectiv (inclusiv partea...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Servicii de transport public Brăila-București

1. Introducere 1.1. Transportul public Transportul reprezinta un domeniu al activitatii social-economice prin care se realizeaza deplasarea...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Transporturile Maritime

INTRODUCERE În cadrul activităţilor de navigaţie civilă, transporturile maritime deţin ponderea principală. Stricto sensu, sfera transporturilor...

Analiza Serviciului Public de Transport în Comun

I.Descrierea serviciului 1.Aparitie,dezvoltare,evolutie Istoric 1871 :: Se infiinteaza prima "Societate Romana de Tramvaiuri ", pe strazile...

Studiu asupra Calității Serviciului de Transport Pulic cu Metroul în București

1. Introducere O influenţă puternică şi atotcuprinzătoare în societatea modernă o are transportul. Fie cuprins în activitatea de comerţ fie...

Londra - Destinație Turistică

Argument “Când un om este plictisit de Londra este plictisit de viață, pentru că în Londra există tot ce-ți poate oferi viața”, spunea Samuel...

Transport public Londra vs București

1. Transportul public in Londra Transportul public în Londra este sub controlul politic al Primarului, însa controlul efectiv (inclusiv partea...

Transportul cu Metroul

Lumea metrourilor Majoritatea oamenilor-calatori sau nu cu metrourile-asociaza acest mijloc de transport public urban cu un tren care circula...

Transportul Public în Bucuresti, Londra Bratislava

Bucureştiul are cea mai mare reţea de transport în comun din România, şi printre cele mai mari din Europa. Reţeaua este compusă dintr-un sistem de...

Proiect turistic - circuit castelele din Marea Britanie

CAPITOLUL 1 – INFORMATII GENERALE 1.1. Circuit turistic: Turul celor mai impresionante castele din Anglia şi Ţara Galilor Acest tur propune...

Ai nevoie de altceva?