Trenuri de Mare Viteză

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 3378
Mărime: 203.57KB (arhivat)
Publicat de: Manole Savu
Puncte necesare: 7

Extras din proiect

Tema aleasă pentru analiză în prezenta lucrare se intitulează „Trenuri de mare viteză” şi are în vedere prezentarea principalelor modele de trenuri rapide şi luxoase, adoptate în diverse ţări la nivel global, precum şi analizarea detaliată a modelului Maglev, respectiv evidenţierea principalelor avantaje şi dezavantaje ale acestor trenuri.

Importanţa subiectului ales pentru dezbatere este dată tocmai de faptul că peste tot în lume, trenurile de mare viteză devin din ce în ce mai rapide şi mai eficiente. Timpul locomotivei cu aburi a apus, rămânând doar nostalgia. Civilizaţia modernă a impus ca viteza de deplasare să fie din ce în ce mai mare. Ne grăbim. Ne grăbim să ajungem la muncă, acasă, chiar şi în concediu ne grăbim să ajungem mai repede la destinaţie. Transportul pe şine a trebuit să evolueze, să ţină ritmul cu tendinţa generală.

Astfel, în contextul dezvoltării globale a mijloacelor de transport în comun, transportul feroviar capătă o deosebită importanţă datorită potenţialului său de a satisface nevoile unui număr ridicat de persoane. Un exemplu veritabil în acest sens, îl constituie faptul că în China, poti să parcurgi, în mai puţin de 8 minute, distanţa dintre aeroportul Shanghai şi centrul oraşului într-un tren futuristic bazat pe levitaţie magnetică ce rulează cu 430 km pe oră.

Cu alte cuvinte, trenurile de mare viteză au cunoscut o evoluţie fără precedent, oferindu-ne o perspectivă asupra modului în care vom călători în viitor, toate aceste aspecte fiind analizate pe parcursul lucrării.

I.Concepte şi istoric

Un tren cu levitație magnetică, sau Maglev (Magnetic Levitation), este un tren care utilizează câmpuri magnetice puternice pentru a-și asigura sustentația și a avansa. Spre deosebire de trenurile clasice, nu există contact cu șina, ceea ce reduce forțele de frecare și permite atingerea unor viteze foarte mari (anumite sisteme ajung la 550 km/h). Deoarece nu pot fi folosite cu infrastructura existentă, trenurile Maglev trebuie concepute de la 0.

Termenul de Maglev nu se referă numai la vehicule, ci și la interacțiunea dintre acestea și calea de rulare. Această interacțiune este foarte importantă, fiecare componentă fiind proiectată în funcție de cealaltă pentru a crea și controla levitația magnetică. Diferitele tehnologii maglev sunt mai mult sau mai puțin asemănătoare, în funcție de producător. Liderii mondiali în domeniu sunt companiile germane Siemens și ThyssenKrupp cu sistemul Transrapid.

Prima aplicaţie practică a fenomenului a fost în domeniul transportului pe cale ferată. Trenurile Maglev utilizează câmpuri magnetice puternice pentru a asigura sustentaţia şi a avansa. Ceea ce le face deosebite, este faptul că nu există contact cu şina, reducând forţele de frecare şi permiţând trenului să ajungă la viteze foarte mari.

Preview document

Trenuri de Mare Viteză - Pagina 1
Trenuri de Mare Viteză - Pagina 2
Trenuri de Mare Viteză - Pagina 3
Trenuri de Mare Viteză - Pagina 4
Trenuri de Mare Viteză - Pagina 5
Trenuri de Mare Viteză - Pagina 6
Trenuri de Mare Viteză - Pagina 7
Trenuri de Mare Viteză - Pagina 8
Trenuri de Mare Viteză - Pagina 9
Trenuri de Mare Viteză - Pagina 10
Trenuri de Mare Viteză - Pagina 11
Trenuri de Mare Viteză - Pagina 12
Trenuri de Mare Viteză - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Trenuri de Mare Viteza.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Metropola Londra

1. PREZENTAREA METROLOPEI LONDRA 1.1 Capitalul natural Londra (în engleză London, franceză Londres) este capitala Angliei şi a Regatului Unit....

Transporturile feroviare de la începuturi până în prezent

Istoria transportului feroviar Primele mărturii ale unor căi de rulare pot fi considerate cele din Diolkos, prin care se transportau bărci de-a...

Transporturile Feroviare în Europa

CAPITOLUL I IMPORTANTA TRANSPORTURILOR FEROVIARE ÎN ECONOMIA UNEI REGIUNI 1. IMPORTANTA TRANSPORTURILOR FEROVIARE Sistemul de transport feroviar...

Influența Uniunii Europene asupra transporturilor în România

INFLUENTA UNIUNII EUROPENE ASUPRA TRANSPORTURILOR IN ROMANIA Politica europeană în domeniul transporturilor Domeniul transporturilor este vital...

Japonia - caracterizare geografică generală

1. ASEZAREA GEOGRAFICA SI LIMITELE: Japonia este situata in estul continentului Asia, reprezentand un arhipeleag in vestul Pacificului cu o...

Implementarea căilor ferate de mare viteza pentru reducerea întârzierilor trenurilor

1. Introducere Transportul reprezintă activitatea de deplasare dintr-un loc în altul a persoanelor, bunurilor, semnalelor sau informațiilor....

Perspectivă economică asupra turismului din Japonia

Scurt istoric Primii europeni, portughezii, ajung în Japonia în secolul XVI, fiind urmați de spanioli, olandezi și englezi. Politica de izolare...

Ai nevoie de altceva?