Utilizarea lanțului valorii pentru creșterea calității proceselor de producție

Cuprins proiect Cum descarc?

1.Calitatea
1.1 Acceptiuni diferite ale notiunii de calitate 
1.2 Calitatea totala
1.3 Calitatea procesului
2.Modelul Porter al lantului valoric(value chain)
2.1 Analiza lantului valoric
2.2 Procesul de productie
2.3 Plan de masuri privind cresterea calitatii proceselor de productie dintr-o firma
3.Concluzii
4.Bibliografie


Extras din proiect Cum descarc?

1.Calitatea
1.1 Acceptiuni diferite ale notiunii de calitate
Notiunea de calitate a preocupat in mod semnificativ societatea, motiv pentru care literatura de specialitate furnizeaza un numar foarte mare de definitii.
Cea mai larga utilizare a notiunii de calitate o intalnim in domeniul tehnico-economic si se refera la procese, activitati, produse si servicii.
Conform terminologiei ISO 9000: 2000, prin calitate se intelege ,,ansamblul de proprietati si caracteristici ale unui bun sau serviciu care ii confera acestuia aptitudinea de a satisface necesitatile exprimate sau implicite"(www.iso.org); 
? Standardul industrial japonez JIS 78101: 1981 definea calitatea ca ,,totalitatea caracteristicilor sau performantelor unui bun/serviciu, care determina aptitudinea acestuia de a corespunde, de a se potrivi cu destinatia data de catre client, cu intentia de utilizare a clientului" (Ilies, 2003, p. 13);
? Societatea Americana pentru Controlul Calitatii (ASQ) definea in anul 1979 calitatea ca ,,o abordare sistemica si sistematica in scopul obtinerii excelentei in legatura cu bunurile sau serviciile realizate de o intreprindere, in special in ceea ce priveste modul in care ele sunt conforme cu cerintele clientilor si le satisfac nevoile" (Ciurea si Dragulanescu, 1995, p.73); 
? "Prin calitate nu trebuie sa se inteleaga cel mai bun bun/serviciu in sens absolut, ci cel mai bun bun/serviciu in conditiile impuse de catre client, conditii izvorate din modul de utilizare si pretul de vanzare" (Ilies, 2003, p. 13); 
? Dictionarul Enciclopedic al Limbii Romane defineste calitatea ca ,,o categorie filosofica exprimand unitatea insusirilor si laturilor esentiale, in virtutea careia, intr-un sistem dat de relatii, un lucru este ceea ce este, deosebindu-se de celelalte lucruri, dar si asemanandu-se cu cele din aceeasi clasa, specie, etc. si a carei schimbare atrage dupa sine transformarea (saltul calitativ) acelui lucru in altul" (Sraum Gheorghe, 2000, p.109); 
? Calitatea este ,,expresia gradului de utilitate sociala a produsului, masura in care, prin ansamblul caracteristicilor sale tehnico-functionale, psiho-senzoriale si ale parametrilor economici satisface nevoile pentru care a fost creat si respecta restrictiile impuse de interesele generale ale societatii privind eficienta economica, protectia mediului natural si social" (Sraum Gheorghe, 2000, p.113); 
? Juran, J. M. defineste calitatea ca fiind ,,aptitudinea de a satisface necesitatile sau masura in care produsul serveste cu succes asteptarile consumatorilor" (Juran si Gryna, 1973, p.23);
? ,,calitatea inseamna sa indeplinesti si sa depasesti asteptarile consumatorilor" (Stanciu, 2002, p.65);
? ,,Calitatea este singura forta importanta care contribuie si duce la cresterea economica a companiilor pe pietele internationale" (Feigenbaum, 1982, p.22); 
? ,,calitatea se poate identifica ca principala cauza care genereaza performanta in afaceri" (Al-Hawari, 2006, p.18);
? ,,gradul in care un proces sau un produs atinge sau depaseste nivelul asteptarilor si cerintelor consumatorilor"( Stanciu, 2002, p.65.);
? ,,calitatea inseamna gradul in care un produs sau serviciu se potriveste cu intrebuintarea sau folosirea lui" (Abby si Peter, 1994, p.81); 
? ,,calitatea inseamna satisfacerea deplina a asteptarilor consumatorilor" (Gronroos, 1984, p.38);
1.2 Calitatea totala
Calitatea totala reprezinta un model evolutiv de management care cuprinde practici, instrumente si metode de angrenare a intregului personal, avand ca obiectiv satisfacerea rapida a clientului intr-un mediu aflat intr-o continua schimbare.
Calitatea totala poate fi definita ca un ansamblu de principii si metode unite intr-o strategie globala, puse in aplicare intr-o societate comerciala pentru imbunatatirea calitatii produselor si serviciilor sale, calitatii functionarii sale, precum si calitatii obiectivelor sale.
Scopul aplicarii strategiei calitatii totale este dezvoltarea intreprinderii, asigurarea rentabilitatii acesteia, satisfacerea si atragerea spre findelizarea clientilor.
Deoarece necesitatile si asteptarile clientilor sunt variabile datorita presiunii concurentilor si al progresului tehnic, organizatiile trebuie sa-si imbunatateasca continuu calitatea produselor si proceselor, deoarece decizia finala apartine clientului.
In schema urmatoare,respectiv ciclul Planifica-Executa-Verifica-Actioneaza, observam permanentizarea actiunilor de imbunatatire a calitatii prin parcurgerea sistematica si continua a celor patru etape(Plan-Do-Check-Act;


Fisiere în arhivă (1):

  • Utilizarea lantului valorii pentru cresterea calitatii proceselor de productie.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!