Cuprins
- I. MOTIVAŢIE 3
- II. PIAŢA 4
- III. PROFILUL CONSUMATORULUI 5
- IV. PREVIZIONAREA VÂNZĂRILOR 5
- V. DESCRIEREA FLUXULUI TEHNOLOGIC 6
- VI. AMPLASARE FABRICĂ 11
- VII. MIJLOACE DE TRANSPORT 11
- VIII. DETERMINAREA NECESARULUI DE UTILAJE 12
- ACHIZIŢIE DIN ŢARĂ 13
- IX. DETERMINAREA NECESARULUI DE MATERII PRIME, MATERIALE ŞI ANSAMBLURI 22
- ACHIZIŢIE PUBLICĂ 23
- ACHIZIŢIE INTRACOMUNITARĂ 37
- ACHIZIŢIE EXTRACOMUNITARĂ 41
- X. DETERMINAREA NECESARULUI DE PERSONAL 42
- XI. DETERMINAREA COSTURILOR DE PRODUCŢIE 43
Extras din proiect
I. Motivație
Există cumva un aliment mai delicat, mai fin și de ce nu, mai delicat decât ciocolata? Există persoane cărora să nu le placă ea? Să vorbești de rău ciocolata este aproape o erezie.
Dar de ce ne place ciocolata așa de mult? O parte a plăcerii este dată de faptul că punctul ei de topire este puțin sub temperatura corpului nostru, se topește în gură. "Dozele" de ciocolată sunt asociate și cu eliberarea în creier a serotoninei, hormonul plăcerii.
Există însă și riscuri sau chiar beneficii ale consumului de ciocolată? Studii recente arată că ciocolata poate avea efecte pozitive asupra stării noastre de sanatate. Ciocolata neagră, bogată în acid galic, ar putea avea efecte cardio protectoare. Cacaoa este bogată în flavonoizi, antioxidanți naturali.
Nutritivă, dar cu un nivel caloric ridicat, bogată în fibre (ameliorează tranzitul intestinal), ciocolata conține, de asemenea, cupru, fier, magneziu, fosfor, potasiu și vitamina D. Este cunoscut faptul că ciocolata este bună atunci cand ești supus unui efort prelungit, cum ar fi urcatul pe munte sau perioada examenelor.
Astfel, am decis ca nou înființata firma CiocoPlus să intre pe piața autohtonă cu un produs nou, ciocolată cu aromă de fructe, colorata. Credem că batoanele de ciocolată colorate în ton cu fructul din care își trag aroma vor fi extrem de atrăgătoare, în special pentru cei mici dar nu numai.
II. Piața
Deși o plac, românii consumă puțină ciocolată, în special sub formă de tablete (70% din piață), considerate energizante (chiar înlocuitor al cafelei). Consumul anual pe cap de locuitor are o valoare în jurul a 1,5 kg, față de 4-5 kg în țări precum Polonia și Grecia, sau 12 kg în Elveția. Batoanele și pralinele se multumesc cu cote de piață minore, de 20% şi respectiv 10%.
Piața românească de ciocolată a crescut semnificativ din 2003 încoace și are o valoare estimată la 120-150 milioane de euro. Patru mari producători concentrează peste 90% din această piață:
• Kandia-Excelent, producător autohton, între 30 și 40%
• Kraft Foods România, subsidiara locală a concernului multinațional Kraft, între 30 și 35%
• Supreme Chocolat, producător autohton, parte a Supreme Group, aproximativ 25%
• Heidi Chocolats Suisse, membră a grupului elvețian Laderach Chocolatier Suisse, aproximativ 7%.
În toate segmentele de preț (premium, mediu și economic), brandurile acestor jucători domină clar rafturile cu tablete de ciocolată ale marilor retaileri din mediul urban:
segmentul premium este împărțit de Milka, Poiana Senzatii (Kraft), Heidi și Anidor (Supreme)
segmentul mediu aparține brandurilor Kandia, Poiana (Kraft) și Primola (Supreme)
segmentul economic include Laura (Kandia-Excelent), Africana (Kraft) și Novatini (Supreme).
Alegerile pe care le are la dispoziție consumatorul român de tablete de ciocolată sunt așadar destul de limitate în materie de branduri (3-4 în fiecare segment). Dar preferințele de consum par să fie influențate în primul rând de ingredientele ciocolatei, domeniu în care opțiunile sunt mult mai numeroase, atât la nivel de brand cât și la nivel de segment de piață. Ca și în alte domenii de activitate, identitatea verbală a brandurilor de ciocolată tablete reflectă cu concizie specifică elemente din respectivele strategii de brand.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Achizitii - Ciocolata.docx