Achiziții - ciocolată

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 48 în total
Cuvinte : 8031
Mărime: 738.06KB (arhivat)
Publicat de: Didina Istrate
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Teodora Roman

Cuprins

  1. I. MOTIVAŢIE 3
  2. II. PIAŢA 4
  3. III. PROFILUL CONSUMATORULUI 5
  4. IV. PREVIZIONAREA VÂNZĂRILOR 5
  5. V. DESCRIEREA FLUXULUI TEHNOLOGIC 6
  6. VI. AMPLASARE FABRICĂ 11
  7. VII. MIJLOACE DE TRANSPORT 11
  8. VIII. DETERMINAREA NECESARULUI DE UTILAJE 12
  9. ACHIZIŢIE DIN ŢARĂ 13
  10. IX. DETERMINAREA NECESARULUI DE MATERII PRIME, MATERIALE ŞI ANSAMBLURI 22
  11. ACHIZIŢIE PUBLICĂ 23
  12. ACHIZIŢIE INTRACOMUNITARĂ 37
  13. ACHIZIŢIE EXTRACOMUNITARĂ 41
  14. X. DETERMINAREA NECESARULUI DE PERSONAL 42
  15. XI. DETERMINAREA COSTURILOR DE PRODUCŢIE 43

Extras din proiect

I. Motivație

Există cumva un aliment mai delicat, mai fin și de ce nu, mai delicat decât ciocolata? Există persoane cărora să nu le placă ea? Să vorbești de rău ciocolata este aproape o erezie.

Dar de ce ne place ciocolata așa de mult? O parte a plăcerii este dată de faptul că punctul ei de topire este puțin sub temperatura corpului nostru, se topește în gură. "Dozele" de ciocolată sunt asociate și cu eliberarea în creier a serotoninei, hormonul plăcerii.

Există însă și riscuri sau chiar beneficii ale consumului de ciocolată? Studii recente arată că ciocolata poate avea efecte pozitive asupra stării noastre de sanatate. Ciocolata neagră, bogată în acid galic, ar putea avea efecte cardio protectoare. Cacaoa este bogată în flavonoizi, antioxidanți naturali.

Nutritivă, dar cu un nivel caloric ridicat, bogată în fibre (ameliorează tranzitul intestinal), ciocolata conține, de asemenea, cupru, fier, magneziu, fosfor, potasiu și vitamina D. Este cunoscut faptul că ciocolata este bună atunci cand ești supus unui efort prelungit, cum ar fi urcatul pe munte sau perioada examenelor.

Astfel, am decis ca nou înființata firma CiocoPlus să intre pe piața autohtonă cu un produs nou, ciocolată cu aromă de fructe, colorata. Credem că batoanele de ciocolată colorate în ton cu fructul din care își trag aroma vor fi extrem de atrăgătoare, în special pentru cei mici dar nu numai.

II. Piața

Deși o plac, românii consumă puțină ciocolată, în special sub formă de tablete (70% din piață), considerate energizante (chiar înlocuitor al cafelei). Consumul anual pe cap de locuitor are o valoare în jurul a 1,5 kg, față de 4-5 kg în țări precum Polonia și Grecia, sau 12 kg în Elveția. Batoanele și pralinele se multumesc cu cote de piață minore, de 20% şi respectiv 10%.

Piața românească de ciocolată a crescut semnificativ din 2003 încoace și are o valoare estimată la 120-150 milioane de euro. Patru mari producători concentrează peste 90% din această piață:

• Kandia-Excelent, producător autohton, între 30 și 40%

• Kraft Foods România, subsidiara locală a concernului multinațional Kraft, între 30 și 35%

• Supreme Chocolat, producător autohton, parte a Supreme Group, aproximativ 25%

• Heidi Chocolats Suisse, membră a grupului elvețian Laderach Chocolatier Suisse, aproximativ 7%.

În toate segmentele de preț (premium, mediu și economic), brandurile acestor jucători domină clar rafturile cu tablete de ciocolată ale marilor retaileri din mediul urban:

 segmentul premium este împărțit de Milka, Poiana Senzatii (Kraft), Heidi și Anidor (Supreme)

 segmentul mediu aparține brandurilor Kandia, Poiana (Kraft) și Primola (Supreme)

 segmentul economic include Laura (Kandia-Excelent), Africana (Kraft) și Novatini (Supreme).

Alegerile pe care le are la dispoziție consumatorul român de tablete de ciocolată sunt așadar destul de limitate în materie de branduri (3-4 în fiecare segment). Dar preferințele de consum par să fie influențate în primul rând de ingredientele ciocolatei, domeniu în care opțiunile sunt mult mai numeroase, atât la nivel de brand cât și la nivel de segment de piață. Ca și în alte domenii de activitate, identitatea verbală a brandurilor de ciocolată tablete reflectă cu concizie specifică elemente din respectivele strategii de brand.

Preview document

Achiziții - ciocolată - Pagina 1
Achiziții - ciocolată - Pagina 2
Achiziții - ciocolată - Pagina 3
Achiziții - ciocolată - Pagina 4
Achiziții - ciocolată - Pagina 5
Achiziții - ciocolată - Pagina 6
Achiziții - ciocolată - Pagina 7
Achiziții - ciocolată - Pagina 8
Achiziții - ciocolată - Pagina 9
Achiziții - ciocolată - Pagina 10
Achiziții - ciocolată - Pagina 11
Achiziții - ciocolată - Pagina 12
Achiziții - ciocolată - Pagina 13
Achiziții - ciocolată - Pagina 14
Achiziții - ciocolată - Pagina 15
Achiziții - ciocolată - Pagina 16
Achiziții - ciocolată - Pagina 17
Achiziții - ciocolată - Pagina 18
Achiziții - ciocolată - Pagina 19
Achiziții - ciocolată - Pagina 20
Achiziții - ciocolată - Pagina 21
Achiziții - ciocolată - Pagina 22
Achiziții - ciocolată - Pagina 23
Achiziții - ciocolată - Pagina 24
Achiziții - ciocolată - Pagina 25
Achiziții - ciocolată - Pagina 26
Achiziții - ciocolată - Pagina 27
Achiziții - ciocolată - Pagina 28
Achiziții - ciocolată - Pagina 29
Achiziții - ciocolată - Pagina 30
Achiziții - ciocolată - Pagina 31
Achiziții - ciocolată - Pagina 32
Achiziții - ciocolată - Pagina 33
Achiziții - ciocolată - Pagina 34
Achiziții - ciocolată - Pagina 35
Achiziții - ciocolată - Pagina 36
Achiziții - ciocolată - Pagina 37
Achiziții - ciocolată - Pagina 38
Achiziții - ciocolată - Pagina 39
Achiziții - ciocolată - Pagina 40
Achiziții - ciocolată - Pagina 41
Achiziții - ciocolată - Pagina 42
Achiziții - ciocolată - Pagina 43
Achiziții - ciocolată - Pagina 44
Achiziții - ciocolată - Pagina 45
Achiziții - ciocolată - Pagina 46
Achiziții - ciocolată - Pagina 47
Achiziții - ciocolată - Pagina 48

Conținut arhivă zip

  • Achizitii - Ciocolata.docx

Alții au mai descărcat și

Cercetare de marketing - ciocolată

Piata produsului 1.1 Scurta introducere în lumea ciocolatei Arborele de cacao creşte la tropice. Este un arbore delicat, care aparţine familiei...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Analiza competitivității pe piața ciocolatei

Introducere Rolul fundamental al competitivității reiese din funcțiile acesteia și reprezintă, în esență, conform opiniei numeroșilor...

Impactul programelor pro-cauza asupra vânzărilor asupra unui produs

Introducere Lumea economică-socială cunoaște la acest început de mileniu transformări radicale. Omenirea se confruntă cu probleme complicate și...

Studiul pieței consumatorilor de ciocolată Milka din județul Cluj

1. Rezumat SCURT RAPORT AL CERCETARII CRITERIU POPULATIA CHESTIONATA PROCENT SEX Masculin 30 50% Feminin 30 50% VARSTA 18 – 25 ani 49 81,7 %...

Achiziții - ciocolata Rom

În urma cercetãrii de marketig solicitatã de compania Oryxa Capital, detinãtorul brandului Rom, pentru a se observa comportametul de consum pentru...

Cercetare calitativă Milka

I. Tema cercetării este “Studiul privind observarea reacției consumatorilor la introducerea unui nou sortiment pe piață și anume Ciocolata Amăruie...

Achiziții - ciocolată amăruie cu chimen

Capitolul 1. Motivatie alegere produs Fie ca este considerata un tabiet, o placere, un substitut pentru cafea sau, pur si simplu,un aliment...

Achiziții - praline de ciocolată

MOTTO: “ Ciocolata este divină, moale, senzuală, profundă, neagră, somptuoasă, satisfăcătoare, energizantă, densă, cremoasă, seducătoare,...

Achiziții - unt cu bucăți de ciocolată

1.Motivatia Untul constituie unul dintre produsele lactate cele mai răspândite, prezentând o deosebită importanţă pentru alimentaţia omului,...

Ai nevoie de altceva?