Achizitii - Ciocolata

Cuprins proiect Cum descarc?

I. MOTIVATIE 3
II. PIATA 4
III. PROFILUL CONSUMATORULUI 5
IV. PREVIZIONAREA VANZARILOR 5
V. DESCRIEREA FLUXULUI TEHNOLOGIC 6
VI. AMPLASARE FABRICA 11
VII. MIJLOACE DE TRANSPORT 11
VIII. DETERMINAREA NECESARULUI DE UTILAJE 12
ACHIZITIE DIN TARA 13
IX. DETERMINAREA NECESARULUI DE MATERII PRIME, MATERIALE SI ANSAMBLURI 22
ACHIZITIE PUBLICA 23
ACHIZITIE INTRACOMUNITARA 37
ACHIZITIE EXTRACOMUNITARA 41
X. DETERMINAREA NECESARULUI DE PERSONAL 42
XI. DETERMINAREA COSTURILOR DE PRODUCTIE 43


Extras din proiect Cum descarc?

I. Motivatie
Exista cumva un aliment mai delicat, mai fin si de ce nu, mai delicat decat ciocolata? Exista persoane carora sa nu le placa ea? Sa vorbesti de rau ciocolata este aproape o erezie.
Dar de ce ne place ciocolata asa de mult? O parte a placerii este data de faptul ca punctul ei de topire este putin sub temperatura corpului nostru, se topeste in gura. "Dozele" de ciocolata sunt asociate si cu eliberarea in creier a serotoninei, hormonul placerii. 
Exista insa si riscuri sau chiar beneficii ale consumului de ciocolata? Studii recente arata ca ciocolata poate avea efecte pozitive asupra starii noastre de sanatate. Ciocolata neagra, bogata in acid galic, ar putea avea efecte cardio protectoare. Cacaoa este bogata in flavonoizi, antioxidanti naturali.
Nutritiva, dar cu un nivel caloric ridicat, bogata in fibre (amelioreaza tranzitul intestinal), ciocolata contine, de asemenea, cupru, fier, magneziu, fosfor, potasiu si vitamina D. Este cunoscut faptul ca ciocolata este buna atunci cand esti supus unui efort prelungit, cum ar fi urcatul pe munte sau perioada examenelor.
Astfel, am decis ca nou infiintata firma CiocoPlus sa intre pe piata autohtona cu un produs nou, ciocolata cu aroma de fructe, colorata. Credem ca batoanele de ciocolata colorate in ton cu fructul din care isi trag aroma vor fi extrem de atragatoare, in special pentru cei mici dar nu numai.
II. Piata
Desi o plac, romanii consuma putina ciocolata, in special sub forma de tablete (70% din piata), considerate energizante (chiar inlocuitor al cafelei). Consumul anual pe cap de locuitor are o valoare in jurul a 1,5 kg, fata de 4-5 kg in tari precum Polonia si Grecia, sau 12 kg in Elvetia. Batoanele si pralinele se multumesc cu cote de piata minore, de 20% si respectiv 10%.
Piata romaneasca de ciocolata a crescut semnificativ din 2003 incoace si are o valoare estimata la 120-150 milioane de euro. Patru mari producatori concentreaza peste 90% din aceasta piata:
o Kandia-Excelent, producator autohton, intre 30 si 40%
o Kraft Foods Romania, subsidiara locala a concernului multinational Kraft, intre 30 si 35% 
o Supreme Chocolat, producator autohton, parte a Supreme Group, aproximativ 25% 
o Heidi Chocolats Suisse, membra a grupului elvetian Laderach Chocolatier Suisse, aproximativ 7%. 
In toate segmentele de pret (premium, mediu si economic), brandurile acestor jucatori domina clar rafturile cu tablete de ciocolata ale marilor retaileri din mediul urban:
? segmentul premium este impartit de Milka, Poiana Senzatii (Kraft), Heidi si Anidor (Supreme) 
? segmentul mediu apartine brandurilor Kandia, Poiana (Kraft) si Primola (Supreme) 
? segmentul economic include Laura (Kandia-Excelent), Africana (Kraft) si Novatini (Supreme). 
Alegerile pe care le are la dispozitie consumatorul roman de tablete de ciocolata sunt asadar destul de limitate in materie de branduri (3-4 in fiecare segment). Dar preferintele de consum par sa fie influentate in primul rand de ingredientele ciocolatei, domeniu in care optiunile sunt mult mai numeroase, atat la nivel de brand cat si la nivel de segment de piata. Ca si in alte domenii de activitate, identitatea verbala a brandurilor de ciocolata tablete reflecta cu concizie specifica elemente din respectivele strategii de brand.


Fisiere in arhiva (1):

  • Achizitii - Ciocolata.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!