Cuprins
- II. PIAŢA . 1
- III. DESCRIEREA PRODUSULUI . 4
- V. PROFILUL CONSUMATORULUI . 7
- VI. DESCRIEREA FLUXULUI TEHNOLOGIC . 8
- VII. AMPLASARE FABRICĂ . 8
- VIII. MIJLOACE DE TRANSPORT . 9
- IX. DETERMINAREA NECESARULUI DE UTILAJE . 10
- ACHIZIŢIE DIN ŢARĂ . 14
- X. DETERMINAREA NECESARULUI DE MATERII PRIME, MATERIALE ŞI ANSAMBLURI . 24
- ACHIZIŢIE PUBLICĂ . 26
- ACHIZIŢIE INTRACOMUNITARĂ . 41
- SUBCONTRACTAREA . 44
- ACHIZIŢIE EXTRACOMUNITARĂ . 45
- XI. DETERMINAREA NECESARULUI DE PERSONAL . 47
- XII. DETERMINAREA COSTURILOR DE PRODUCŢIE . 49
- GRAFIC 1 MARKETVIEW ROMÂNIA . 1
- GRAFIC 2 VÂNZĂRILE ÎN HL PE VOLUM VIN . 2
- GRAFIC 3 VÂNZĂRILE ÎN HL PE CULOARE VIN . 2
- GRAFIC 4 VÂNZĂRILE ÎN HL PE TIP DE VIN . 3
- GRAFIC 5 PRINCIPALII PRODUCĂTORI DE VINURI. 7
- GRAFIC 6 DESCOMPUNEREA STRUGURILOR. 11
- TABEL 1 PROCENTUL TIPURILOR DE VIN ÎN TOTAL VINURI ALBE LA 0,75L. 3
- TABEL 2 PRINCIPALII PRODUCĂTORI . 6
- TABEL 3 PREVIZIONARE CANTITATE ŞI PREŢ . 10
- TABEL 4 NORME DE TIMP ŞI CONSUM . 10
- TABEL 5 CONSUMURILE SPECIFICE DE MATERII PRIME ŞI MATERIALE . 24
- TABEL 6 COSTURI PENTRU O UNITATE DE PRODUS . 53
Extras din proiect
I. PIAŢA
Piaţa ţintă este formată din consumatorii de băuturi alcoolice, cu vȃrsta cuprinsă ȋntre 18-60 de ani, cu venitul mediu spre mare. Ca spaţiu geografic, firma se adresează consumatorilor de băuturi alcoolice din Romȃnia, mai ales din judeţul Iaşi şi judeţele limitrofe. Dacă ne referim la piaţa consumatorilor de vinuri, putem spune că aceasta a evoluat, oferta de produse la nivelul ȋntregii pieţe conţinȃnd vinuri super premium, premium, medii şi economice, fiecare segment avȃnd consumatori dedicaţi.
Conform unei cercetări de piaţă făcute de societatea S.C.VINIA S.A., românii cheltuiesc în medie 5% din venit, pentru consumul de vinuri.
Principala barieră de intrare pe piaţa românească este nivelul scăzut de trai al populaţiei. Deoarece gradul de dezvoltare economică din regiunea Moldovei este destul de redus, firma ar putea avea mai mulţi clienţi în celelalte regiuni ale ţării, cum ar fi Muntenia şi Transilvania.
Conform unei cercetari de piaţă realizată de MEMRB IRI în noiembrie 2006, volumul vânzărilor în perioada Aug-Sep2005 – Aug-Sep2006 a fost de 11.950.450 L, adică 99.517.440 RON. In acelaşi document se specifică faptul că vânzările segmentului 0,7-0,75 L valorează aproape jumătate din volumul total vândut (42,7% din volum – în HL - şi 72,2% din vânzări). De asemeni se mai precizează faptul că pentru segmentul de 0,7-0,75 L sunt preferate vinurile albe, iar din punct de vedere al tipului, sunt preferate vinurile demi-dulci.
Grafic 1 Marketview România
Marketview Vin
Volumul Vânzărilor în Lt
Valoarea Vânzărilor în Lei
Din acest grafic rezultă că s-au vândut 119.504,5 HL, în valoare de 99.517.440 RON.
Grafic 2 Vânzările în HL pe volum vin
Din acest grafic rezultă că vinul vândut în sticle de 0,75L reprezintă aproximativ 43% din volumul vânzărilor în HL, adică:
119.504,5 * 42,70% = 51.028,42 HL (vin la 0,75L)
Grafic 3 Vânzările în HL pe culoare vin
Din acest grafic rezultă că vinul alb, vândut în sticle de 0,75L, reprezintă aproximativ 69% din volumul de vânzări în HL, adică:
51.028,42 * 69,00% = 35.209,61 HL (vin alb la 0,75L)
Grafic 4 Vânzările în HL pe tip de vin
Din acest grafic rezultă că vinul vândut în sticle de 0,75L, se împarte pe tipuri astfel:
Tip de vin %din total sticle de 0,75L HL de vin alb din fiecare tip Număr sticle de 0,75L Previzionare Vin Sec 18,16% 6.392,98 852.396 105.275 Vin Demi Sec
27,16%
9.563,25
1.275.100
157.449 Vin Demi Dulce 40,93% 14.411,90 1.921.587 237.275 Vin Dulce
10,34%
3.641,15
485.487
- Vin Licoros 1,32% 466,22 62.163 - Alte tipuri
2,08%
734,12
97.883
- TOTAL 100% 35.209,61 4.694.615 500.000
Tabel 1 Procentul tipurilor de vin în total vinuri albe la 0,75L
Primele două coloane reprezintă tipul de vin şi ponderea lui. In coloana 3, luându-se în calcul procentele tipurilor am socotit cantitatea de vin alb (în HL), iar în coloana 4 este arătată cantitatea de vin alb în sticle de 0,75L, pe tipuri de vin.
Firma SC MANIX LUX SRL produce vinuri albe, îmbuteliate în sticle de 0,75L, de tipul Sec (Frâncuşă), Demi Sec (Fetească Albă) şi Demi Dulce (Grasă de Cotnari). Toate aceste criterii sunt dominante în achiziţionările făcute de cumpărători.
Vanzarile in Hl
0.75L-Vin Sec
0.75L-Vin Demi Sec
0.75L-Vin Demi Dulce
0.75L-Vin Dulce
0.75L-Vin Licoros
Alte tipuri
Din tabel rezultă că cele 3 tipuri de vin însumează 4.049.083 sticle. Se previzionează că firma va vinde 500.000 de sticle în primul an (12,35% din producţia de acest gen şi 7,35% din producţia totală de fiole). Tinându-se cont de proporţia fiecărui tip de vin în numărul total de sticle (47,46% DD, 31,49% DS, 21,05% S), rezultă coloana 5.
Consumul pe zone georgafice
In ceea ce priveşte consumul pe zone geografice, din punct de vedere al volumului vândut, Moldova reprezintă cea mai importantă regiune pentru categorie. In ceea ce priveşte valoarea, locul întai este deţinut de Bucureşti. Vinurile demi-seci înlocuiesc vinurile demi-dulci în preferinţele consumatorilor din Bucureşti, pe când în Moldova se observă o evoluţie pozitivă pentru vinurile seci. Si în Valahia, vinurile seci reprezintă o pondere importantă, deşi 70% din piaţă deţin vinurile demi-seci şi demi-dulci. Vinul demi-dulce îşi consolidează poziţia de lider în Oltenia. O cotă de 2% pentru vinul licoros, procentul cel mai mare dintre toate regiunile, se atribuie Banatului (cel demi-dulce rămâne însa cel mai bine vândut). In Ardeal vinurile demi-seci şi demi-dulci se află în scădere. Câstigă în cote de piaţă cele seci şi cele dulci. In Centru vinul de tip nespecificat are o creştere importantă.1
Preview document
Conținut arhivă zip
- Achizitii Vinuri.pdf