Achiziții vinuri

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: pdf
Pagini : 60 în total
Cuvinte : 10755
Mărime: 2.29MB (arhivat)
Publicat de: Marcel Drăgoi
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: T. Roman
Feaa, Iasi

Cuprins

  1. II. PIAŢA . 1
  2. III. DESCRIEREA PRODUSULUI . 4
  3. V. PROFILUL CONSUMATORULUI . 7
  4. VI. DESCRIEREA FLUXULUI TEHNOLOGIC . 8
  5. VII. AMPLASARE FABRICĂ . 8
  6. VIII. MIJLOACE DE TRANSPORT . 9
  7. IX. DETERMINAREA NECESARULUI DE UTILAJE . 10
  8. ACHIZIŢIE DIN ŢARĂ . 14
  9. X. DETERMINAREA NECESARULUI DE MATERII PRIME, MATERIALE ŞI ANSAMBLURI . 24
  10. ACHIZIŢIE PUBLICĂ . 26
  11. ACHIZIŢIE INTRACOMUNITARĂ . 41
  12. SUBCONTRACTAREA . 44
  13. ACHIZIŢIE EXTRACOMUNITARĂ . 45
  14. XI. DETERMINAREA NECESARULUI DE PERSONAL . 47
  15. XII. DETERMINAREA COSTURILOR DE PRODUCŢIE . 49
  16. GRAFIC 1 MARKETVIEW ROMÂNIA . 1
  17. GRAFIC 2 VÂNZĂRILE ÎN HL PE VOLUM VIN . 2
  18. GRAFIC 3 VÂNZĂRILE ÎN HL PE CULOARE VIN . 2
  19. GRAFIC 4 VÂNZĂRILE ÎN HL PE TIP DE VIN . 3
  20. GRAFIC 5 PRINCIPALII PRODUCĂTORI DE VINURI. 7
  21. GRAFIC 6 DESCOMPUNEREA STRUGURILOR. 11
  22. TABEL 1 PROCENTUL TIPURILOR DE VIN ÎN TOTAL VINURI ALBE LA 0,75L. 3
  23. TABEL 2 PRINCIPALII PRODUCĂTORI . 6
  24. TABEL 3 PREVIZIONARE CANTITATE ŞI PREŢ . 10
  25. TABEL 4 NORME DE TIMP ŞI CONSUM . 10
  26. TABEL 5 CONSUMURILE SPECIFICE DE MATERII PRIME ŞI MATERIALE . 24
  27. TABEL 6 COSTURI PENTRU O UNITATE DE PRODUS . 53

Extras din proiect

I. PIAŢA

Piaţa ţintă este formată din consumatorii de băuturi alcoolice, cu vȃrsta cuprinsă ȋntre 18-60 de ani, cu venitul mediu spre mare. Ca spaţiu geografic, firma se adresează consumatorilor de băuturi alcoolice din Romȃnia, mai ales din judeţul Iaşi şi judeţele limitrofe. Dacă ne referim la piaţa consumatorilor de vinuri, putem spune că aceasta a evoluat, oferta de produse la nivelul ȋntregii pieţe conţinȃnd vinuri super premium, premium, medii şi economice, fiecare segment avȃnd consumatori dedicaţi.

Conform unei cercetări de piaţă făcute de societatea S.C.VINIA S.A., românii cheltuiesc în medie 5% din venit, pentru consumul de vinuri.

Principala barieră de intrare pe piaţa românească este nivelul scăzut de trai al populaţiei. Deoarece gradul de dezvoltare economică din regiunea Moldovei este destul de redus, firma ar putea avea mai mulţi clienţi în celelalte regiuni ale ţării, cum ar fi Muntenia şi Transilvania.

Conform unei cercetari de piaţă realizată de MEMRB IRI în noiembrie 2006, volumul vânzărilor în perioada Aug-Sep2005 – Aug-Sep2006 a fost de 11.950.450 L, adică 99.517.440 RON. In acelaşi document se specifică faptul că vânzările segmentului 0,7-0,75 L valorează aproape jumătate din volumul total vândut (42,7% din volum – în HL - şi 72,2% din vânzări). De asemeni se mai precizează faptul că pentru segmentul de 0,7-0,75 L sunt preferate vinurile albe, iar din punct de vedere al tipului, sunt preferate vinurile demi-dulci.

Grafic 1 Marketview România

Marketview Vin

Volumul Vânzărilor în Lt

Valoarea Vânzărilor în Lei

Din acest grafic rezultă că s-au vândut 119.504,5 HL, în valoare de 99.517.440 RON.

Grafic 2 Vânzările în HL pe volum vin

Din acest grafic rezultă că vinul vândut în sticle de 0,75L reprezintă aproximativ 43% din volumul vânzărilor în HL, adică:

119.504,5 * 42,70% = 51.028,42 HL (vin la 0,75L)

Grafic 3 Vânzările în HL pe culoare vin

Din acest grafic rezultă că vinul alb, vândut în sticle de 0,75L, reprezintă aproximativ 69% din volumul de vânzări în HL, adică:

51.028,42 * 69,00% = 35.209,61 HL (vin alb la 0,75L)

Grafic 4 Vânzările în HL pe tip de vin

Din acest grafic rezultă că vinul vândut în sticle de 0,75L, se împarte pe tipuri astfel:

Tip de vin %din total sticle de 0,75L HL de vin alb din fiecare tip Număr sticle de 0,75L Previzionare Vin Sec 18,16% 6.392,98 852.396 105.275 Vin Demi Sec

27,16%

9.563,25

1.275.100

157.449 Vin Demi Dulce 40,93% 14.411,90 1.921.587 237.275 Vin Dulce

10,34%

3.641,15

485.487

- Vin Licoros 1,32% 466,22 62.163 - Alte tipuri

2,08%

734,12

97.883

- TOTAL 100% 35.209,61 4.694.615 500.000

Tabel 1 Procentul tipurilor de vin în total vinuri albe la 0,75L

Primele două coloane reprezintă tipul de vin şi ponderea lui. In coloana 3, luându-se în calcul procentele tipurilor am socotit cantitatea de vin alb (în HL), iar în coloana 4 este arătată cantitatea de vin alb în sticle de 0,75L, pe tipuri de vin.

Firma SC MANIX LUX SRL produce vinuri albe, îmbuteliate în sticle de 0,75L, de tipul Sec (Frâncuşă), Demi Sec (Fetească Albă) şi Demi Dulce (Grasă de Cotnari). Toate aceste criterii sunt dominante în achiziţionările făcute de cumpărători.

Vanzarile in Hl

0.75L-Vin Sec

0.75L-Vin Demi Sec

0.75L-Vin Demi Dulce

0.75L-Vin Dulce

0.75L-Vin Licoros

Alte tipuri

Din tabel rezultă că cele 3 tipuri de vin însumează 4.049.083 sticle. Se previzionează că firma va vinde 500.000 de sticle în primul an (12,35% din producţia de acest gen şi 7,35% din producţia totală de fiole). Tinându-se cont de proporţia fiecărui tip de vin în numărul total de sticle (47,46% DD, 31,49% DS, 21,05% S), rezultă coloana 5.

Consumul pe zone georgafice

In ceea ce priveşte consumul pe zone geografice, din punct de vedere al volumului vândut, Moldova reprezintă cea mai importantă regiune pentru categorie. In ceea ce priveşte valoarea, locul întai este deţinut de Bucureşti. Vinurile demi-seci înlocuiesc vinurile demi-dulci în preferinţele consumatorilor din Bucureşti, pe când în Moldova se observă o evoluţie pozitivă pentru vinurile seci. Si în Valahia, vinurile seci reprezintă o pondere importantă, deşi 70% din piaţă deţin vinurile demi-seci şi demi-dulci. Vinul demi-dulce îşi consolidează poziţia de lider în Oltenia. O cotă de 2% pentru vinul licoros, procentul cel mai mare dintre toate regiunile, se atribuie Banatului (cel demi-dulce rămâne însa cel mai bine vândut). In Ardeal vinurile demi-seci şi demi-dulci se află în scădere. Câstigă în cote de piaţă cele seci şi cele dulci. In Centru vinul de tip nespecificat are o creştere importantă.1

Preview document

Achiziții vinuri - Pagina 1
Achiziții vinuri - Pagina 2
Achiziții vinuri - Pagina 3
Achiziții vinuri - Pagina 4
Achiziții vinuri - Pagina 5
Achiziții vinuri - Pagina 6
Achiziții vinuri - Pagina 7
Achiziții vinuri - Pagina 8
Achiziții vinuri - Pagina 9
Achiziții vinuri - Pagina 10
Achiziții vinuri - Pagina 11
Achiziții vinuri - Pagina 12
Achiziții vinuri - Pagina 13
Achiziții vinuri - Pagina 14
Achiziții vinuri - Pagina 15
Achiziții vinuri - Pagina 16
Achiziții vinuri - Pagina 17
Achiziții vinuri - Pagina 18
Achiziții vinuri - Pagina 19
Achiziții vinuri - Pagina 20
Achiziții vinuri - Pagina 21
Achiziții vinuri - Pagina 22
Achiziții vinuri - Pagina 23
Achiziții vinuri - Pagina 24
Achiziții vinuri - Pagina 25
Achiziții vinuri - Pagina 26
Achiziții vinuri - Pagina 27
Achiziții vinuri - Pagina 28
Achiziții vinuri - Pagina 29
Achiziții vinuri - Pagina 30
Achiziții vinuri - Pagina 31
Achiziții vinuri - Pagina 32
Achiziții vinuri - Pagina 33
Achiziții vinuri - Pagina 34
Achiziții vinuri - Pagina 35
Achiziții vinuri - Pagina 36
Achiziții vinuri - Pagina 37
Achiziții vinuri - Pagina 38
Achiziții vinuri - Pagina 39
Achiziții vinuri - Pagina 40
Achiziții vinuri - Pagina 41
Achiziții vinuri - Pagina 42
Achiziții vinuri - Pagina 43
Achiziții vinuri - Pagina 44
Achiziții vinuri - Pagina 45
Achiziții vinuri - Pagina 46
Achiziții vinuri - Pagina 47
Achiziții vinuri - Pagina 48
Achiziții vinuri - Pagina 49
Achiziții vinuri - Pagina 50
Achiziții vinuri - Pagina 51
Achiziții vinuri - Pagina 52
Achiziții vinuri - Pagina 53
Achiziții vinuri - Pagina 54
Achiziții vinuri - Pagina 55
Achiziții vinuri - Pagina 56
Achiziții vinuri - Pagina 57
Achiziții vinuri - Pagina 58
Achiziții vinuri - Pagina 59
Achiziții vinuri - Pagina 60

Conținut arhivă zip

  • Achizitii Vinuri.pdf

Alții au mai descărcat și

Proiect de marketing - vinul roșu

Piaţa Facem parte din departamentul de marketing al firmei SC PROMO.SA., firmă ce se ocupă cu producerea şi comercializarea vinului. Piaţa...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Organizarea Sistemului Logistic la Întreprindere

INTRODUCERE Procesul tranziţiei de la economia de piaţă necesită aplicarea unor metode netradiţionale şi noi în cercetarea activităţii de...

Etica activității de marketing la nivelul hipermarketurilor din România

Introducere Această lucrare s-a vrut a fi o analiză amănunțită a eticii în activitatea de marketing desfășurată la nivelul hipermarketurilor din...

Metodologia și evaluarea comerțului exterior al Republici Moldova

Introducere In Republica Moldova, se simte о lipsa acuta de literatura stiinţifica şi elaborari metodice privitoare la aspectele metodologice ale...

Proiecte economice în comerț - magazin vinuri

1.Introducere SC. WINE DINE. SA lansează pe piața municipiului Iasi 3 magazine fizice şi unul online ce se ocupă cu comercializarea de vinuri....

Marketing - Un Nou Produs de Vin

1.1 Scurt istoric Piata vinului este o piata matura afecatata puternic de evolutiile favorabile sau defavorabile determinate de obisnuintele...

Cercetări de Marketing

Tema I: Rolul Cercetării de Marketing în procesul decizional. 1.1. Cifra de afaceri în domeniul cercetărilor de marketing/de piață la nivel...

Proiect de Atragere a Fondurilor Europene Nerambursabile

I. Partile scrise 1. Date generale 1.1 Denumirea/Numele solicitantului si date de identificare ale acestuia: • Chirca Adrian CI AX 125446 CNP...

Management Strategic - SC Murfatlar SA

TEMA NR. 1: Analiza strategica la o firma reala sau imaginara, cu date reale sau imaginare (5-7 pag) – 40%; Analiza strategica a SC Murfatlar...

Ai nevoie de altceva?