Activitatea Societatii Coca-Cola din Punct de Vedere al Pietei Concurentiale

Cuprins proiect Cum descarc?

CAP I. MACROMEDIUL FIRMEI ,,COCA-COLA" pg.2
CAPII. MICROMEDIUL EXTERN AL FIRMEI "COCA-COLA"...9
CAPIII.MEDIUL INTERN AL FIRMEI ,,COCA-COLA" 12
CAPIV.COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI 
ORGANIZATIONAL 16


Extras din proiect Cum descarc?

MACROMEDIUL FIRMEI ,,COCA-COLA"
Coca-cola este bautura racoritoare care este savurata de sute de milioane de ori pe zi de oameni de pe tot globul. Forma familiara a sticlei de Coca-Cola si sigla, care sunt marci inregistrate, sunt cele mai recunoscute simboluri comerciale din lume. " Istoria Coca-Cola" este povestea produsului cu cel mai mare succes din istoria comertului.
Activitatea de marketing a firmei, cat si a altora este influentata intr-o mare masura de o serie de factori de mediu, ce creeaza ocazii favorabile sau ridica amenintari la adresa sa.
Macromediul reprezinta ansamblul de variabile, factori si forte, necontrolate de catre firma si care impreuna constituie climatul general in care isi desfasoara activitatea acesta. 
Componente ale macromediului sunt: mediul demografic, mediul cultural, mediul economic, mediul natural, mediul tehnologic, mediul politic, mediul legislativ.
MEDIUL DEMOGRAFIC
Mediul demografic este reprezentat de populatia unei piete, privita ca numar total al consumatorilor efectivi si potentiali, este adesea punctul de plecare intr-o cercetare de marketing. Principalele caracteristici demografice ale unei piete sunt: marimea populatiei, structura pe sexe, structura pe varste, densitatea, rata natalitatii, a casatoriilor, rata mortalitatii, speranta de viata, rasa, etnia, locul de rezidenta, rural sau urban, afilierea religioasa, educatia, ocupatia.
Privind marimea populatiei la nivel global se poate spune ca aceasta a inregistrat o crestere in ultimele decenii. Populatia Europei creste in medie cu 0,6%anual, acest ritm fiind mult inferior ratei medii de 1,8% cu care creste populatia globului. Daca in Germania si Ungaria se inregistreaza sporurile cele mai mici, in Turcia si Albania ritmul de crestere a populatiei a fost in 1990 cu 30% mai mare decat in 1977. Este important de observat nu numai distributia populatiei la nivel regional, ci si evolutia previzionata pentru fiecare tara. Astfel in Romania marimea populatiei este in scadere, deci si a prestigioasei firme Coca- Cola. Aceasta se atribuie ratei natalitatii scazute, datorita dezvoltarii tarii din punct economic si cultural, cresterii nivelului de trai, a dorintei si nevoii de a traii mai bine, chiar daca o familie are mai putini copii, ceea ce determina firma Coca- Cola sa se orienteze spre calitatea produsului lor, spre o larga promovare, pentru a-si mentine consumatorii efectivi si in general nu spre o productie mai ridicata. 
Semnificativa este si structura populatiei pe varste, care a inregistrat in ultima perioada modificarii. In SUA, Europa, Asia si chiar Romania, populatia imbatraneste, peste urmatorii 50 de ani prevazandu-se o inrautatire a situatiei. Aceasta are ca si cauza o scadere pe termen lung a ratei natalitatii, media de varsta a populatiei, crescand, ca urmare a numarului tot mai redus de persoane tinere. Datorita femeilor care doresc sa munceasca si a practicilor de control eficient al nasterilor, precum si a cresterii sperantei de viata, numarul persoanelor varstnice este mai mare. Scaderea dimensiunii familiei si cresterea numarului varstnicilor influenteaza firma Coca- Cola in sensul orientarii productiei si a publicitatii si spre populatia mai varstnica, stiut fiind faptul ca tinerii sunt cei care consuma mai mult Coca- Cola si spre care firma si-a orientat mai mult reclama. Aceasta trebuie insa sa stie cum sa faca promovarea in asa fel incat sa isi pastreze clientii tineri, si sa faca fata concurentei in crestere.
Pe masura dezvoltarii tarilor, cum este si cazul Romaniei, se spera ca investitiile facute in sistemul de invatamant sa sporeasca. Proportia persoanelor care beneficiaza de pregatire in scoli va creste si se va imbunatatii, ceea ce face ca populatia in ansamblul ei sa fie mai bine instruita. Acest lucru va determina cresterea cererii pentru produse de calitate superioara, cum este si cazul Coca-Cola. Pentru ca nevoile, valorile, convingerile, traditiile, obiceiurile si stilurile de viata ale consumatorilor, puterea de cumparare si deprinderile de consum difera de la o tara la alta, chiar si Coca- Cola, o mare sustinatoare a globalizarii firmelor, isi adapteaza distributia bauturilor racoritoare in conformitate cu situatia existenta la nivelul fiecarei piete in parte, ea are o promovare diferita in functie de diferentele existente intre categoriile de consumatori vizati. Compania Coca-Cola este recunoscuta pretutindeni pe glob. Marca principala, Coca-Cola, se situeaza in fruntea acestei recunoasteri, dar Coca-Cola se adapteaza mereu zonelor in care are loc distributia, implinind cerintele gusturilor si influentelor culturale locale cu peste 230 de marci in aproape 200 de tari.
Astfel la nivel global compania Coca-Cola intampina un mediu demografic extrem de variat, caruia trebuie sa ii faca fata, cunoscand trasaturile fiecarei tarii in care are fabrici de imbuteliere si comercializeaza bunurile sale. Studierea acestuia a ajutat compania sa se mentina pe piata, chiar intr-o pozitie foarte buna si sa faca fata schimbarilor iminente care se petrec in lumea de azi.
MEDIUL CULTURAL
Mediul cultural este format din institutiile si factorii care influenteaza valorile de baza, modul de percepere, preferintele si comportamentul membrilor societatii. Oamenii se nasc, cresc si sunt educati intr-un anumit registru moral, o anumita societate, care le slefuieste convingerile si valorile primordiale. Fiecare isi insuseste o conceptie despre lume care defineste raporturile sale cu propria persoana si cu ceilalti oameni, inclusiv cu piata si consumul.
In zilele noastre consumatorul este mult mai avizat si constient de semnificatiile culturale ale produsului astfel incat sarcina operatorilor de marketing devine mai complexa si nu poate ignora impactul mediului cultural asupra activitatii firmei. Marketingul este astfel interesat de studiul caracteristicilor culturale in masura in care acestea afecteaza modalitatea de distributie, continutul si forma comunicatiilor cu piata. Principalele caracteristici de mediu cultural care pot fi avute in vedere sunt: valorile culturale de baza, valorile culturale secundare, evolutia valorilor culturale, conceptia despre sine, conceptia despre ceilalti si conceptia despre organizatii.
Valorile culturale de baza reprezinta valorile proprii, normele morale, credintele, atitudinile, opiniile si comportamentele care sunt recunoscute si acceptate de majoritatea membrilor unei comunitati astfel incat ele reprezinta liantul si semnul apartenentei la o comunitate. In acest sens in comunitatile si pe pietele occidentale se poate vorbii de o anumita atitudine fata de : inviolabilitatea proprietatii private, familie, casatorie, furt, munca, cinste, democratie. Valorile culturale de baza sunt inscrise in subconstientul individual si colectiv si se transmit de la o generatie la alta prin familie, scoala, biserica. Cu privire la Coca-Cola putem spune ca aceasta companie si-a creat chiar ea insasi o valoare, o cultura in ceea ce priveste politica excelenta de promovare care atrage in continuare multi consumatori. Coca-Cola tine seama de obiceiurile oamenilor din tari cu temperaturi tropicale de a savura o Coca-Cola rece, astfel incat acorda importanta in ceea ce priveste distributia si pastrarea acesteia. Ea se incadreaza denumirii de bautura ,,racoritoare" acest aspect fiind avut in vedere cu eficienta atat in reclamele produsului cat si in viata reala. Acest aspect corespunde cerintelor consumatorului care este multumit de acest lucru.


Fisiere in arhiva (1):

  • Activitatea Societatii Coca-Cola din Punct de Vedere al Pietei Concurentiale.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!