Activități responsabile social dezvoltate de societatea comercială Rompetrol

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 4928
Mărime: 133.73KB (arhivat)
Publicat de: Cristina Vieru
Puncte necesare: 8
UNIVERSITATEA „TRANSILVANIA” DIN BRAȘOV FACULTATEA: ȘTIINȚE ECONOMICE ȘI ADMINISTRAREA AFACERILOR Programul de studii: Marketing

Extras din proiect

CAPITOLUL 1 – ISTORICUL FIRMEI ROMPETROL

1.1. Prezentarea firmei

Lider în domeniul petrolier regional, Rompetrol este o companie multinaţională, cu activităţi în 12 ţări şi având o puternică bază operaţională în regiunea Mării Negre şi a Mării Mediterane. Complexitatea şi numărul proiectelor executate la nivel global, de-a lungul timpului, au făcut din Rompetrol cea mai cunoscută marcă românească pe plan internaţional.

Cu o cifră de afaceri de aproximativ 5 miliarde USD în anul 2005, Rompetrol a evoluat de la o companie regională de mărime medie, la una dintre primele 20 de companii petroliere din Europa şi prima afacere globală de succes pornită din România.1

Prin cele 40 de firme care alcătuiesc Grupul, Rompetrol activează în principal în rafinare şi marketing, cu implicare în proiecte complementare din explorare şi producţie, distribuţie, servicii industriale, mentenanță, management al proiectelor, logistică, servicii de ecologie industrială şi alte servicii conexe, în Franţa, România, Spania şi Sud-Estul Europei. De asemenea, sunt prezenţi pe piaţa transportului aerian dar şi pe cea a serviciilor de turism, sau a celor de siguranţă şi protecţie.

Alinierea riguroasă la standardele europene de calitate a tehnologiei, produselor şi serviciilor au dus la impunerea şi succesul acestei companii pe pieţele locale şi regionale. Calitatea ofertei Rompetrol este înţeleasă şi promovată ca un etalon, dar şi ca un stimul al dezvoltării mediului de afaceri şi al întregii societăţi romaneşti - Rompetrol fiind principalul exponent al capitalismului autohton şi un model de dezvoltare.

Ca un adevărat cetăţean corporatist al lumii, Rompetrol a elaborat şi aplică o strategie complexă de implicare în evoluţia vieţii comunităţii căreia îi aparţine, în protejarea mediului şi sprijinirea educaţiei şi culturii din România.

Grupul Rompetrol consideră realizările momentului ca pe noi puncte de plecare pentru evoluţia afacerilor sale, dorinţa de continuare a expansiunii globale şi determinarea fiind combustibilul care conferă dinamism grupului. Rompetrol este formula succesului independent, susţinut de o strategie bazată pe idei şi acţiuni flexibile, menite să asigure dezvoltarea continuă a companiei, în beneficiul investitorilor, acţionarilor, angajaţilor şi clienţilor săi.2

1.2. Istoric3

1974

• Se înfiinţează Rompetrol, reprezentantul la nivel internaţional al industriei petroliere româneşti.

1993

• Societatea Rompetrol se privatizează prin metoda MEBO, dar cifra de afaceri a companiei scade în anii imediat următori privatizării sub 6 milioane de dolari.

1998

• Dinu Patriciu şi un grup de investitori locali achiziţionează pachetul majoritar de acţiuni şi majorează capitalul, reuşindu-se astfel o revenire spectaculoasă a cifrei de afaceri.

• Procesul de stabilizare a business-ului se finalizează în cursul anului, iar compania face primul pas spre extinderea pe plan internaţional stabilindu-şi sediul central, în 1999, în Olanda. În perioada 1999-2000, Rompetrol a parcurs accelerat drumul de la o modestă companie de servicii petroliere, decapitalizata şi cu o cifră de afaceri de 5 milioane de dolari, la puternicul grup petrolier integrat de astăzi cu o cifră de afaceri de aproximativ 6 miliarde de dolari estimată pentru 2006.

• Începe procesul de formare a Grupului Rompetrol, compania realizând prima achiziţie majoră, rafinăria Vega Ploieşti. În doar 9 luni de la preluare, cifra de afaceri a rafinăriei Vega s-a triplat.

2000

• Rompetrol preia Petros – unicul furnizor de servicii la sonda din România, în acel moment. Petros a primit, între timp, denumirea de Rompetrol Well Services SA.

2001

• Grupul Rompetrol realizează principala sa achiziţie - rafinăria Petromidia, în urma semnării contractului de vânzare–cumpărare cu Fondul Proprietăţii de Stat (FPS). Grupul a implementat un program complex de investiţii pentru modernizarea şi transformarea Petromidiei în cea mai performantă unitate de acest gen din Europa Centrală şi de Est. Petromidia şi-a schimbat numele în Rompetrol Rafinare SA.

• Rompetrol semnează contractul de vânzare-cumpărare a Blocului 11, din bazinul Oriente din Ecuador.

• Grupul Rompetrol se orientează către restructurarea şi dezvoltarea organică a capacităţilor existente. În ultimul trimestru al anului 2001 îşi începe activitatea Rominserv, prima companie de Inginerie – Construcţii şi Mentenanţa (EPCM) pentru industria de petrol şi gaze din România, creată de specialiştii în echipamente ai Rompetrol.

• Alinierea activităţilor Grupului la standardele de mediu europene în domeniul asigurării calităţii şi procedurilor RISC (Risc-Investigatie-Standardizare–Certificare) conduce la apariţia Ecomaster, prima companie de servicii ecologice din România, în octombrie 2001.

• Diversificarea domeniilor de activitate continua cu înfiinţarea propriei companii de transporturi, Rompetrol Logistics, care, în mai puţin de trei luni, dobândeşte certificările necesare furnizării de servicii şi pentru clienţi din afara Grupului.

2002

• Sunt reluate activităţile de petrochimie pe platforma Petromidia. Acestea sunt organizate într-o nouă entitate juridică, Rompetrol Petrochemicals, care combina producţia şi comercializarea de produse proprii cu un program amplu de vânzări sub marca Rompetrol, incluzând şi produse ale terţilor.

• OMV Aktiengeselschaft Austria devine proprietarul a 25,1% din acţiunile Grupului Rompetrol.

• Sunt deschise subsidiare în Republica Moldova (Rompetrol Moldova) şi Bulgaria (Rompetrol Bulgaria).

Preview document

Activități responsabile social dezvoltate de societatea comercială Rompetrol - Pagina 1
Activități responsabile social dezvoltate de societatea comercială Rompetrol - Pagina 2
Activități responsabile social dezvoltate de societatea comercială Rompetrol - Pagina 3
Activități responsabile social dezvoltate de societatea comercială Rompetrol - Pagina 4
Activități responsabile social dezvoltate de societatea comercială Rompetrol - Pagina 5
Activități responsabile social dezvoltate de societatea comercială Rompetrol - Pagina 6
Activități responsabile social dezvoltate de societatea comercială Rompetrol - Pagina 7
Activități responsabile social dezvoltate de societatea comercială Rompetrol - Pagina 8
Activități responsabile social dezvoltate de societatea comercială Rompetrol - Pagina 9
Activități responsabile social dezvoltate de societatea comercială Rompetrol - Pagina 10
Activități responsabile social dezvoltate de societatea comercială Rompetrol - Pagina 11
Activități responsabile social dezvoltate de societatea comercială Rompetrol - Pagina 12
Activități responsabile social dezvoltate de societatea comercială Rompetrol - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Activitati Responsabile Social Dezvoltate de Societatea Comerciala Rompetrol.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Reflectarea Aspectelor Financiare ale Guvernantei Corporatiste la Rompetrol Rafinare

Cap. 1 Caracterizarea mediului de afaceri 1.1. Prezentarea societăţii Lider in domeniul petrolier regional, Rompetrol este o companie...

Studiu de fezabilitate privind instalarea stațiilor pentru mașini hibrid în benzinăriile Petrom

I. Introducere Proiectul nostru are drept obiectiv realizarea unui studiu de fezabilitate a companiei petroliere OMV Petrom S.A în vederea...

Ai nevoie de altceva?