Activitati Responsabile Social Dezvoltate de Societatea Comerciala Rompetrol

Extras din proiect Cum descarc?

CAPITOLUL 1 - ISTORICUL FIRMEI ROMPETROL
1.1. Prezentarea firmei
Lider in domeniul petrolier regional, Rompetrol este o companie multinationala, cu activitati in 12 tari si avand o puternica baza operationala in regiunea Marii Negre si a Marii Mediterane. Complexitatea si numarul proiectelor executate la nivel global, de-a lungul timpului, au facut din Rompetrol cea mai cunoscuta marca romaneasca pe plan international.
Cu o cifra de afaceri de aproximativ 5 miliarde USD in anul 2005, Rompetrol a evoluat de la o companie regionala de marime medie, la una dintre primele 20 de companii petroliere din Europa si prima afacere globala de succes pornita din Romania.1
Prin cele 40 de firme care alcatuiesc Grupul, Rompetrol activeaza in principal in rafinare si marketing, cu implicare in proiecte complementare din explorare si productie, distributie, servicii industriale, mentenanta, management al proiectelor, logistica, servicii de ecologie industriala si alte servicii conexe, in Franta, Romania, Spania si Sud-Estul Europei. De asemenea, sunt prezenti pe piata transportului aerian dar si pe cea a serviciilor de turism, sau a celor de siguranta si protectie.
Alinierea riguroasa la standardele europene de calitate a tehnologiei, produselor si serviciilor au dus la impunerea si succesul acestei companii pe pietele locale si regionale. Calitatea ofertei Rompetrol este inteleasa si promovata ca un etalon, dar si ca un stimul al dezvoltarii mediului de afaceri si al intregii societati romanesti - Rompetrol fiind principalul exponent al capitalismului autohton si un model de dezvoltare.
Ca un adevarat cetatean corporatist al lumii, Rompetrol a elaborat si aplica o strategie complexa de implicare in evolutia vietii comunitatii careia ii apartine, in protejarea mediului si sprijinirea educatiei si culturii din Romania. 
Grupul Rompetrol considera realizarile momentului ca pe noi puncte de plecare pentru evolutia afacerilor sale, dorinta de continuare a expansiunii globale si determinarea fiind combustibilul care confera dinamism grupului. Rompetrol este formula succesului independent, sustinut de o strategie bazata pe idei si actiuni flexibile, menite sa asigure dezvoltarea continua a companiei, in beneficiul investitorilor, actionarilor, angajatilor si clientilor sai.2
1.2. Istoric3
1974
o Se infiinteaza Rompetrol, reprezentantul la nivel international al industriei petroliere romanesti.
1993 
o Societatea Rompetrol se privatizeaza prin metoda MEBO, dar cifra de afaceri a companiei scade in anii imediat urmatori privatizarii sub 6 milioane de dolari.
1998 
o Dinu Patriciu si un grup de investitori locali achizitioneaza pachetul majoritar de actiuni si majoreaza capitalul, reusindu-se astfel o revenire spectaculoasa a cifrei de afaceri. 
o Procesul de stabilizare a business-ului se finalizeaza in cursul anului, iar compania face primul pas spre extinderea pe plan international stabilindu-si sediul central, in 1999, in Olanda. In perioada 1999-2000, Rompetrol a parcurs accelerat drumul de la o modesta companie de servicii petroliere, decapitalizata si cu o cifra de afaceri de 5 milioane de dolari, la puternicul grup petrolier integrat de astazi cu o cifra de afaceri de aproximativ 6 miliarde de dolari estimata pentru 2006. 
o Incepe procesul de formare a Grupului Rompetrol, compania realizand prima achizitie majora, rafinaria Vega Ploiesti. In doar 9 luni de la preluare, cifra de afaceri a rafinariei Vega s-a triplat.
2000 
o Rompetrol preia Petros - unicul furnizor de servicii la sonda din Romania, in acel moment. Petros a primit, intre timp, denumirea de Rompetrol Well Services SA.
2001 
o Grupul Rompetrol realizeaza principala sa achizitie - rafinaria Petromidia, in urma semnarii contractului de vanzare-cumparare cu Fondul Proprietatii de Stat (FPS). Grupul a implementat un program complex de investitii pentru modernizarea si transformarea Petromidiei in cea mai performanta unitate de acest gen din Europa Centrala si de Est. Petromidia si-a schimbat numele in Rompetrol Rafinare SA.
o Rompetrol semneaza contractul de vanzare-cumparare a Blocului 11, din bazinul Oriente din Ecuador.
o Grupul Rompetrol se orienteaza catre restructurarea si dezvoltarea organica a capacitatilor existente. In ultimul trimestru al anului 2001 isi incepe activitatea Rominserv, prima companie de Inginerie - Constructii si Mentenanta (EPCM) pentru industria de petrol si gaze din Romania, creata de specialistii in echipamente ai Rompetrol.
o Alinierea activitatilor Grupului la standardele de mediu europene in domeniul asigurarii calitatii si procedurilor RISC (Risc-Investigatie-Standardizare-Certificare) conduce la aparitia Ecomaster, prima companie de servicii ecologice din Romania, in octombrie 2001. 
o Diversificarea domeniilor de activitate continua cu infiintarea propriei companii de transporturi, Rompetrol Logistics, care, in mai putin de trei luni, dobandeste certificarile necesare furnizarii de servicii si pentru clienti din afara Grupului.
2002 
o Sunt reluate activitatile de petrochimie pe platforma Petromidia. Acestea sunt organizate intr-o noua entitate juridica, Rompetrol Petrochemicals, care combina productia si comercializarea de produse proprii cu un program amplu de vanzari sub marca Rompetrol, incluzand si produse ale tertilor.
o OMV Aktiengeselschaft Austria devine proprietarul a 25,1% din actiunile Grupului Rompetrol.
o Sunt deschise subsidiare in Republica Moldova (Rompetrol Moldova) si Bulgaria (Rompetrol Bulgaria).


Fisiere in arhiva (1):

  • Activitati Responsabile Social Dezvoltate de Societatea Comerciala Rompetrol.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!