Cuprins
- 0. Definire produs generic pag.4
- I. Piata pag.4
- 1. Descriere piata pag.4
- 2. Indicatori globali:
- a. Capacitatea pietei, pag.4
- b. Potentialul pietei pag.5
- 3. Caracterizare cerere: pag.5
- a) Valoareanul trecut, pag.5
- b) Sezonabilitate, pag.5
- c) Elasticitate pag.6
- d) Tendinte pag.7
- 4. Segmentare pag.7
- 4.1. Harta segmentelor pag.7
- 4.2. Descriere segmente pag.7
- 5 Segmentul tinta pag.8
- 5.1 Potential pag.8
- 5.2 Descriere comportament consum pag.9
- 5.3 Produse concurente- denumire, denumire producator, cota piata
- pag.10
- II. Obiectivul meu - ce, cât, pâna când pag.11
- III. Mixul de marketing pag.12
- 1. Produsul pag.12
- 1.1 Pozitionarea dorita pag.12
- 1. Modelul de marketing al produsului
- a. Avantaje pag.12
- b. Caracteristici pag.13
- c. Sistem sustinere pag.12
- 2. Pretul pag.13
- a) Nivel/ motivatie pag.13
- b) Politici de pret pag.13
- 3. Promovarea pag.14
- 3.1 Obiectiv, instrument, media, perioada pag.14
- 3.2 Descriere un instrument pag.14
- 4. Distributia: obiectiv, motivatie pag.16
- Chestionar pag.17
- Anexa 1 – raport de cercetare pag.20
Extras din proiect
0. Definire produs generic: agrafa de par pentru persoane fizice.
I. PIATA
1. Descriere:
Produsul nostru tinta este “agrafa de par”, pentru persoanele de sex feminin. Piata produsului nostru este Judetul Iasi.
2. Indicatorii globali:
a. Capacitatea pietei – aceasta se calculeaza dupa relatia Cp=NxI=Nxqxf, unde:
Cp- reprezinta capacitatea pietei;
N- reprezinta numarul de consumatori sau utilizatori ai produsului;
I- reprezinta intensitatea medie de consum, ce se obtine ca produs între :
q = volumul mediu al unei cumparaturi;
f = frecventa medie de cumparare;
Pentru determinarea acestui indicator s-a tinut cont de datele furnizate de Anuarul Statistic al României al anului 2006, de unde am cules date referitoare la populatia Judetului Iasi de sex feminin, cu vârsta cuprinsa între 4-50 de ani, unde s-a înregistrat un numar de 417734 femei. Aplicând acest procent la numarul de femei din judetul Iasi a rezultat ca în 2006 sunt un numar de 417734 de persoane de sex feminin, din care 206798 sunt din mediul urban si 210936 din mediul rural, acestea fiind considerate drept consumatori potentiali.
Cp=N*I=N*q*f
N=417734*1 = 417734 consumatori potentiali
Conform unei cercetari realizate pe baza unu chestionar întocmit pe un esantion de 40 de persoane fizice a reiesit faptul ca cele mai multe persoane cumpara pe an 10 agrafe de par (q=10), astfel frecventa medie de cumparare este egala cu 1,2 ( nr de luni ale anului / cantitatea cumparata (12/10), aceasta reiese din întrebarea numarul 4 din chestionar, aceasta fiind o întrebare deschisa (4. Câte agrafe de par achizitionati pe an? ).
Înlocuind datele aflate în formula capacitatii petei obtinem:
Preview document
Conținut arhivă zip
- Agrafa de Par (Hair Clip).doc