Analiza activității de marketing strategic pentru compania LIDL

Cuprins proiect Cum descarc?

Justificarea alegerii companiei Lidl ... 3
Scurta prezentare a firmei Lidl .. 4
Analiza SWOT a companiei Lidl 5
Matricea lui Ansoff 10
Matricea BCG a companiei Lidl ...12
Matricea ADL (Arthur D. Little) .15
Matricea General Electric McKinsey ..25
Concluzii ..30
Propuneri 32
Bibliografie .34


Extras din proiect Cum descarc?

Justificarea alegerii companiei Lidl
Am ales sa realizez analiza activitatii de marketing strategic pentru compania Lidl deoarece consider ca aceasta este una dintre singurele companii din Romania, care de la an la an se autodepaseste prin simplul fapt ca este atenta la detalii si isi respecta promisiunea, aceea de a oferi produse de calitate la cel mai bun pret. Totodata, momentul intrarii acesteia pe piata romaneasca nu a fost unul foarte oportun deoarece situatia economica a tarii era destul de precara, insa cu toate acestea Lidl a reusit sa atraga o cota de piata semnificativa in acele conditii. Un alt motiv care mi-a influentat decizia de alegere este dat de evolutia foarte buna a companiei, evolutie care de altfel se afla intr-o continua crestere, conform datelor publicate de catre Ministerul Finantelor care a realizat un clasament al celor mai buni 25 de retaileri din Romania, Lidl a avut o dinamica anuala de 19%, depasindu-l astfel pe gigantul retailer Carrefour si ocupand locul doi in acest clasament.1 Un ultim motiv pe care il consider foarte important si care mi-a influentat, de asemenea , decizia de alegere sunt strategiile de marketing folosite de compania Lidl care pe langa faptul ca sunt foarte efciente, dinamice si creative, ele vin mereu cu ceva nou pregatit atragand constant noi cote de piata prin intermediul noutatilor saptamanale (prin care se prezinta noi tematici culinare, promovand astfel produse specifice diferitelor culturi spre exemplu saptamana asiatica, mexicana etc. dar si promotiile de luni, joi, si din weekend), prin asocierea de imagine cu vedete, prin introducerea aplicatiei Lidl Plus care fidelizeza si mai mult clientii dar si prin implicarea lor in probleme legate de mediu si actiuni sociale.
1 https://www.revista-piata.ro/retail/info-retail/item/14666-top-25-retaileri-lidl-a-depasit-carrefour-si-urca-pe-2-dupa-kaufland-profi-a-trecut-peste-mega-image accesat la data de 21.10.2020
Scurta prezentare a firmei Lidl
Compania Lild este o multinationala germana fondata in anul 1930 avand sediul in Neckarsulm,Germania.
Lidl este un lant de supermarket-uri discount, acesta detinand peste 10 000 de magazine la nivel international, situate in Germania, Franta, Austria, Belgia precum si in alte tari din Europa Centrala, de Nord si Vest iar din 2017 si 2018, Lidl a deschis filiale si in SUA si in Serbia.
Numele complet al companiei este Lidl Stiftung & Co KG, apartinand societatii comerciale Schwarz Grupe, fiind pe locul trei ca cel mai mare retailer din lume. 2
Societatea este administrata si reprezentata de o persoana fizica, cetatean roman din Romania si de catre un cetatean de nationalitate germana.
Compania comercializeaza produse sub marca proprie( in proportie de 80%), contractand si cateva firme mari si regionale( in proportie de 20%). Gama de baza este formata din produse alimentare, oferind produse de marca si fara marca, precum fructe si carne proaspata prin intermediul firmelor locale.
Lidl a aparut pe piata romaneasca in anul 2005 urmand ca in anul 2010 aceasta sa preia grupul Tengelmann care era format din 100 de magazine Plus, magazine care au fost preluate de Lidl in anul 2011 urmand ca in anul 2012, numarul de magazine Lidl sa ajunga la 137. In prezent Lidl are peste 270 de magazine si 8000 de angajati in Romania. 3
Misiunea Lidl este aceea de a le oferi clientilor lor zilnic produse de cea mai buna calitate la cel mai bun pret direct de la producatori intr-o larga varietate de sortimente.
Piata de retail pe care Lidl se claseaza este una foarte dinamica, preferintele consumatorilor fiind din ce in ce mai variate, iar acestia din ce in ce mai exigenti. Lidl doreste sa raspunda cat mai bine schimbarii situatiei economice mondiale si locale, astfel incat produsele sa fie pastrate cat mai bine si sa ajunga in cele mai bune conditii la clienti. 4


Fisiere în arhivă (1):

  • Analiza activitatii de marketing strategic pentru compania LIDL.pdf

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Bordeianu Sebastian, Olaru Gabriela-Tehnici de analiza a strategiilor intreprinderii, pp 481-486
2. Chiperi L.,(2014) Configurarea strategiei de logistica si distributie LiDL, pag 4
3. Gianina-Ionela Rusu (2012), Politici si strategii de marketing folosite pe piata de retail din Romania, pag 26
4. https://www.revista-piata.ro/retail/info-retail/item/14666-top-25-retaileri-lidl-a-depasit-carrefour-si-urca-pe-2-dupa-kaufland-profi-a-trecut-peste-mega-image
5. https://revistaprogresiv.ro/articole/deloitte-proprietarul-kaufland-si-lidl-cel-mai-bine-pozitionat-grup-european-pe-harta
6. https://ovidiubalcacian.ro/lectia-de-marketing-de-la-lidl-romania/
7. https://www.businessmagazin.ro/actualitate/retelele-surori-kaufland-si-lidl-mananca-peste-20-din-tot-comertul-19285364
8. https://www.lidl.ro/sortiment
9. https://revistaprogresiv.ro/articles/lidl-manual-de-utilizare
10. https://corporate.lidl.ro/
11. https://cariere.lidl.ro/centre-logistice
12. https://www.retail-fmcg.ro/retail/retail-national/studiu-kaufland-lidl-si-carrefour-sunt-magazinele-vizitate-de-cele-mai-multe-persoane.html
13. https://www.wall-street.ro/articol/Companii/232673/kaufland-lider-retail-carrefour-lidl-mega-image-auchan-profi-rewe-cifra-afaceri.html#gref
14. https://www.revista-piata.ro/business/special/item/14046-topurile-rentabilitatii-in-fmcg-2018
15. https://revistaprogresiv.ro/articles/lidl-manual-de-utilizare
16. https://jurnaluldeafaceri.ro/piata-de-retail-alimentar-din-romania/
17. https://www.zf.ro/eveniment/comertul-a-fost-si-in-2019-locomotiva-cresterii-economice-cifra-de-afaceri-in-retail-a-urcat-cu-7-2-18799445
18. https://revistaprogresiv.ro/articole/2019-un-favorabil-pentru-retelele-internationale


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!