Analiza activității SC Transilana SA

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 6429
Mărime: 42.50KB (arhivat)
Publicat de: Alice Roman
Puncte necesare: 8

Cuprins

  1. 1. Analiza pieţei interne şi externe a societăţii - 2 -
  2. 1.1 Piaţa internă - 3 -
  3. 1.2 Piaţa externă - 3 -
  4. 2. Analiza activităţii de marketing - 4 -
  5. 2.1 Macromediul firmei - 4 -
  6. Mediul socio-economic - 4 -
  7. Mediul cultural - 5 -
  8. Mediul legislativ - 6 -
  9. Mediul politic - 7 -
  10. 2.2. Micromediul firmei - 8 -
  11. Clienţi - 8 -
  12. Furnizori - 9 -
  13. Concurenţi - 9 -
  14. 2.3. Mixul de marketing - 10 -
  15. Politica de produs - 10 -
  16. Politica de distributie - 11 -
  17. Politica de promovare - 12 -
  18. Politica de pret - 12 -
  19. 3. Analiza SWOT - 13 -
  20. 4. Concluzii si propuneri - 14 -
  21. BIBLIOGRAFIE - 17 -

Extras din proiect

1. Analiza pieţei interne şi externe a societăţii

Transilana S.A. este o societate comercială cu capital integral privat, specializată în producerea şi comercializarea firelor de lână şi tip lână pieptănată, fiind una dintre singurele companii de profil din România. Societatea are o lungă tradiţie în cadrul industriei textile românesti, cunoscând în decursul timpului multiple schimbări.

Începand cu anul 1991, Transilana S.A. devine societate pe acţiuni, acestea fiind împărţite astfel:

- 45% - persoane fizice (cupoane);

- 40% - salariaţii firmei (PAS);

- 15% - societate de investiţii financiare cu capital privat (SIF II Moldova).

Capitalul social al firmei este de 48.755,13 RON.

Gama de producţie a societăţii Transilana S.A. cuprinde:

- fire pentru ţesături;

- fire pentru tricotaje.

Firele se pot livra albe sau colorate, sunt curăţate electronic, iar legările se efectuează cu dispozitive Splicer (fara nod). Începând cu anul 1999 societatea a iniţiat dezvoltarea unei capacităţi de filare a firelor SIROSPUN si CORESPUN cu miez filament elastan. Producţia acestor fire este în stadiul de testare, urmând ca imediat după obţinerea unui nivel convenabil de calitate şi organizare să se realizeze lansarea acestora pe piaţă.

Desfacerea produselor (fire pieptănate tip lână, destinate industriei de ţesături şi tricotaje) sunt destinate societăţilor comerciale din sectorul textil, lână care realizează ţesături şi tricotaje destinate pieţei interne şi externe. Transilana S.A. a depus eforturi substanţiale în vederea exportului produselor sale, astfel încat, în 2009 circa 30% din vânzări sunt efectuate direct la export.

În tabelul 1 este prezentată gama de produse, şi pentru fiecare, veniturile şi cota de piaţă.

Tabel 1. Descrierea gamei de producţie pentru segmentul de piaţă al ţesăturilor şi tricotajelor

Segment de piaţă Articol Venituri din vânzări

Ţesături Fir clasic 40%

Tricotaje Fir 100% acrylic

Fir cu max50%lână+acrylic

Fir cu peste 50%lână + acrylic şi 100%lână

Alte amestecuri 15%

10%

15%

10%

Sursă: Date interne S.C. Transilana S.A.

1.1 Piaţa internă

Piaţa internă a firelor este caracterizată printr-o gamă sortimentală diversificată, varietate coloristică şi fire de calitate superioară constantă.

Piaţa firelor pentru segmentul de piaţă al ţesăturilor a suferit modificari în ultimii ani. Tendinţele şi schimbările pe această piaţă au fost următoarele: modificări politice şi economice în Estul Europei, concurenţă puternică manifestată pe plan intern şi internaţional care a determinat creşterea nivelului calitativ, adoptarea unei atitudini pozitive faţă de protecţia mediului înconjurator etc.

Având în vedere cele de mai sus, societatea a căutat să acopere următoarele necesităţi ale segmentului tricotaje şi ţesături de pe piaţa internă a firelor: fire de calitate superioară constantă, gamă sortimentală diversificată, varietate coloristică, termene de livrare ferme, preţuri competitive.

Cota de piaţă a firmei Transilana S.A. pe piaţa internă este de 8%. Poziţia firmei în acest segment a devenit în ultimii 5 ani foarte bine determinată, şi anume producţia este acum orientată către subsegmentul de fire din 100% lână şi lână în amestec cu fibre chimice. Urmare a acestei specializări s-a reuşit evitarea concurenţei deosebit de puternice pe subsegmentul de fire din 100% fibre chimice, iar calitatea oferită a promovat exportul.

Oferta firmei Transilana S.A. tratează fiecare client separat în parte, comletând perfect solicitărilor acestuia. Având în vedere şi gradul de competivitate atins prin investiţii în utilaje moderne şi reorganizare, se poate aprecia că Transilana controlează pe piaţa internă a firelor de ţesături circa 100-150 to anual.

1.2 Piaţa externă

Pe piaţa externă a firelor de ţesături, competiţia este reprezentată de producătorii europeni, dar oferta acestora nu se suprapune integral ofertei Transilana. Competiţia oferă articole standard şi gamă de culori standard, care mai greu se potrivesc cu cerinţele clienţilor la un moment dat.

Competivitatea Transilana pe piaţa externă este dată în primul rând de gama oferită, calitatea produselor, răspunsul prompt şi proiectarea individuală a produselor. Costurile reduse ale forţei de muncă sunt mult mai puţin importante şi ca dovadă, produsele exportate nu sunt exclusiv prelucrate în ţară, ci cele mai multe sunt prelucrate în diferite ţări din Europa: Anglia, Lituania, Cehia, Portugalia, Germania.

Preview document

Analiza activității SC Transilana SA - Pagina 1
Analiza activității SC Transilana SA - Pagina 2
Analiza activității SC Transilana SA - Pagina 3
Analiza activității SC Transilana SA - Pagina 4
Analiza activității SC Transilana SA - Pagina 5
Analiza activității SC Transilana SA - Pagina 6
Analiza activității SC Transilana SA - Pagina 7
Analiza activității SC Transilana SA - Pagina 8
Analiza activității SC Transilana SA - Pagina 9
Analiza activității SC Transilana SA - Pagina 10
Analiza activității SC Transilana SA - Pagina 11
Analiza activității SC Transilana SA - Pagina 12
Analiza activității SC Transilana SA - Pagina 13
Analiza activității SC Transilana SA - Pagina 14
Analiza activității SC Transilana SA - Pagina 15
Analiza activității SC Transilana SA - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Analiza Activitatii SC Transilana SA.doc

Te-ar putea interesa și

Mixul de Marketing. Studiu de Caz SC Transilana SA

INTRODUCERE În cadrul Lucrării de Licență, intitulată ”Mixul de marketing. Studiu de caz S.C. Transilana S.A.”, am analizat politicile de produs,...

Elaborarea situațiilor financiare anuale la SC Transilana SA

Capitolul I. Prezentarea societăţii S.C. Transilana S.A. Societatea comercială "Transilana" S.A. a fost înfiinţată în anul 1936 sub denumirea de...

Ai nevoie de altceva?