Analiza Activitatii SC Transilana SA

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Analiza pietei interne si externe a societatii - 2 -
1.1 Piata interna - 3 -
1.2 Piata externa - 3 -
2. Analiza activitatii de marketing - 4 -
2.1 Macromediul firmei - 4 -
Mediul socio-economic - 4 -
Mediul cultural - 5 -
Mediul legislativ - 6 -
Mediul politic - 7 -
2.2. Micromediul firmei - 8 -
Clienti - 8 -
Furnizori - 9 -
Concurenti - 9 -
2.3. Mixul de marketing - 10 -
Politica de produs - 10 -
Politica de distributie - 11 -
Politica de promovare - 12 -
Politica de pret - 12 -
3. Analiza SWOT - 13 -
4. Concluzii si propuneri - 14 -
BIBLIOGRAFIE - 17 -


Extras din proiect Cum descarc?

1. Analiza pietei interne si externe a societatii
Transilana S.A. este o societate comerciala cu capital integral privat, specializata in producerea si comercializarea firelor de lana si tip lana pieptanata, fiind una dintre singurele companii de profil din Romania. Societatea are o lunga traditie in cadrul industriei textile romanesti, cunoscand in decursul timpului multiple schimbari.
Incepand cu anul 1991, Transilana S.A. devine societate pe actiuni, acestea fiind impartite astfel:
- 45% - persoane fizice (cupoane);
- 40% - salariatii firmei (PAS);
- 15% - societate de investitii financiare cu capital privat (SIF II Moldova).
Capitalul social al firmei este de 48.755,13 RON.
Gama de productie a societatii Transilana S.A. cuprinde:
- fire pentru tesaturi;
- fire pentru tricotaje.
Firele se pot livra albe sau colorate, sunt curatate electronic, iar legarile se efectueaza cu dispozitive Splicer (fara nod). Incepand cu anul 1999 societatea a initiat dezvoltarea unei capacitati de filare a firelor SIROSPUN si CORESPUN cu miez filament elastan. Productia acestor fire este in stadiul de testare, urmand ca imediat dupa obtinerea unui nivel convenabil de calitate si organizare sa se realizeze lansarea acestora pe piata.
Desfacerea produselor (fire pieptanate tip lana, destinate industriei de tesaturi si tricotaje) sunt destinate societatilor comerciale din sectorul textil, lana care realizeaza tesaturi si tricotaje destinate pietei interne si externe. Transilana S.A. a depus eforturi substantiale in vederea exportului produselor sale, astfel incat, in 2009 circa 30% din vanzari sunt efectuate direct la export.
In tabelul 1 este prezentata gama de produse, si pentru fiecare, veniturile si cota de piata.
Tabel 1. Descrierea gamei de productie pentru segmentul de piata al tesaturilor si tricotajelor
Segment de piata Articol Venituri din vanzari
Tesaturi Fir clasic 40%
Tricotaje Fir 100% acrylic
Fir cu max50%lana+acrylic
Fir cu peste 50%lana + acrylic si 100%lana
Alte amestecuri 15%
10%
15%
10%
Sursa: Date interne S.C. Transilana S.A.
1.1 Piata interna
Piata interna a firelor este caracterizata printr-o gama sortimentala diversificata, varietate coloristica si fire de calitate superioara constanta.
Piata firelor pentru segmentul de piata al tesaturilor a suferit modificari in ultimii ani. Tendintele si schimbarile pe aceasta piata au fost urmatoarele: modificari politice si economice in Estul Europei, concurenta puternica manifestata pe plan intern si international care a determinat cresterea nivelului calitativ, adoptarea unei atitudini pozitive fata de protectia mediului inconjurator etc.
Avand in vedere cele de mai sus, societatea a cautat sa acopere urmatoarele necesitati ale segmentului tricotaje si tesaturi de pe piata interna a firelor: fire de calitate superioara constanta, gama sortimentala diversificata, varietate coloristica, termene de livrare ferme, preturi competitive. 
Cota de piata a firmei Transilana S.A. pe piata interna este de 8%. Pozitia firmei in acest segment a devenit in ultimii 5 ani foarte bine determinata, si anume productia este acum orientata catre subsegmentul de fire din 100% lana si lana in amestec cu fibre chimice. Urmare a acestei specializari s-a reusit evitarea concurentei deosebit de puternice pe subsegmentul de fire din 100% fibre chimice, iar calitatea oferita a promovat exportul. 
Oferta firmei Transilana S.A. trateaza fiecare client separat in parte, comletand perfect solicitarilor acestuia. Avand in vedere si gradul de competivitate atins prin investitii in utilaje moderne si reorganizare, se poate aprecia ca Transilana controleaza pe piata interna a firelor de tesaturi circa 100-150 to anual.
1.2 Piata externa
Pe piata externa a firelor de tesaturi, competitia este reprezentata de producatorii europeni, dar oferta acestora nu se suprapune integral ofertei Transilana. Competitia ofera articole standard si gama de culori standard, care mai greu se potrivesc cu cerintele clientilor la un moment dat. 
Competivitatea Transilana pe piata externa este data in primul rand de gama oferita, calitatea produselor, raspunsul prompt si proiectarea individuala a produselor. Costurile reduse ale fortei de munca sunt mult mai putin importante si ca dovada, produsele exportate nu sunt exclusiv prelucrate in tara, ci cele mai multe sunt prelucrate in diferite tari din Europa: Anglia, Lituania, Cehia, Portugalia, Germania.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Activitatii SC Transilana SA.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!