Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 26 în total
Cuvinte : 7928
Mărime: 2.12MB (arhivat)
Publicat de: Elodia Năstase
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Cecilia Popescu

Extras din proiect

1.CARACTERIZARE GENERALA

1.1Capacitatea pieţei de telefoane mobile

Ritmurile de dezvoltare a pieţei telefoanelor mobile depinde direct de dezvoltarea sectorului de telefonie mobilă. În prezent, în Republica Moldova activează patru operatori de telefonie mobilă. Orange Moldova şi Moldcell, care operează în standardul GSM, şi-au lansat reţelele în 1998 şi, respectiv, în 2000; Unite, care prestează servicii în standartul CDMA 2000, în martie 2007, şi mai recent lansat - Eventis Mobile, care operează în standardul GSM.

În anul 2007, perioada de nouă luni, numărul utilizatorilor serviciilor telefoniei mobile s-a apropiat de cifra de 1,7 mil., în creştere cu cca. 31% comparativ cu perioada similară a anului 2006. Rata de penetrare a acestor servicii, raportată la o sută de locuitori, a ajuns la nivelul de aproape 49%, se arată într-un raport al Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Telecomunicaţii şi Informatică (ANRTI) privind evoluţiile pe acest segment de piaţă.

Conform datelor ANRTI, în nouă luni 2007, cota de piaţă a Orange Moldova după numărul de utilizatori, a constituit 67,36%, a Moldcell – 31,22% şi a Unite- 1,36%. Potrivit aceleaşi surse, în 2007, piaţa serviciilor de telefonie mobilă a crescut cu ritmuri rapide, depăşind cifra de 1,7 mlrd. lei.

Estimările noastre arată că, în anul 2008, numărul clienţilor operatorilor de telefonie mobilă va depăşi cifra de 2 mil., fapt ce va susţine creşterea şi pe segmentul de comercializare a telefoanelor.

Luând în calcul numărul utilizatorilor de telefonie mobilă, media plătită pe un telefon (200 USD), precum şi periodicitatea de schimbare a telefoanelor mobile (în medie o dată în jumătate de an), valoarea totală a pieţei poate fi estimată între 112 mil. şi 170 mil. USD, inclusiv comerţul prin reţele neoficiale. În acelaşi timp, reprezentanţii reţelelor oficiale de comercializare a telefoanelor mobile sunt destul de reţinuţi în a face evaluări referitoare la volumul pieţei, totuşi, cifra de consens este în jurul a 50 mil. USD anual – circuite pe piaţa oficială a telefoanelor mobile.

1.2.Structura pietei de telefoane mobile

Din punct de vedere al cererii categoriile de cumparatori de telefoane mobile: doua treimi (69%) dintre adulti detin in perioada actuala telefoane mobile pentru uz personal,88% fiind intre 18-24 de ani si 40% de la 65 de ani in sus.Detinatorii de mobile sunt intr-o pondere mai mare in sud-est (75%) si mai putini in vest si sud-vest (59%)

Telefoanele mobile creeaza tuturor membrilor familiei sentimentul sigurantei Potrivit unui studiu motivul pentru care parintii cumpara telefoane mobile si copiilor lor, chiar si de la varste foarte fragede, este acela al sigurantei, ei dorind sa aiba in permanenta posibilitatea de a ii verifica si supraveghea.

Din punct de vedere al ofertei de telefoane mobile aceasta este foarte variata, pe piata existand nenumarate tipuri de telefoane ( numerosi furnizori de astfel de produse ) de la cele mai mici preturi, pentru persoanele care nu au o situatie materiala prea buna dar care isi doresc achizitionarea unui astfel de produs, pana la preturi mari, pentru acea categorie de persoane care doreste intrebuintarea unui telefon mobil in mai multe moduri (ex: navigare pe internet, ascultarea melodiilor mp3 sau radio, camere foto sau video cat mai performante, utilizarea de servicii 3G, etc. ).

Principalele segmente de consumatori:

- criteriul economic - in ziua de azi telefoanele mobile sunt la indemana oricui avand preturi cuprinse intre cateva sute de mii si ajungand la preturi destul de piperate astfel incat criteriul economic nu mai reprezinta un impediment in achizitionarea unui astfel de produs.

- criteriul demografic - tocmai datorita faptului ca sunt la indemana oricui cumparatorii de telefoane mobile sunt variati, de regula predomina adultii intre 18-30 de ani dar si copii carora parintii le cumpara telefoane pentru a tine legatura cu acestia, sau persoanele mai in varsta care le intrebuinteaza de asemenea dar intr-o pondere mai mica.

- criteriul psihografic - dupa acest criteriu mobilul nu mai este considerat un obiect de lux ci a ajuns sa fie un stil de viata aproape pentru toata lumea sau un mod de personalizare pentru anumiti tineri.

1.3.Dinamica pietei de telefoane mobile in perioada 2004-2008

Piaţa telefoanelor mobile menţine ritmurile de creştere cu 20% anual

- Valoarea totală a pieţei poate fi estimată între 112 mil. şi 170 mil. USD anual, inclusiv comerţul prin reţele neoficiale. Reprezentanţii reţelelor oficiale de comercializare a telefoanelor mobile sunt, însă, destul de reţinuţi în a face evaluări referitoare la volumul pieţei, totuşi, cifra de consens este în jurul a 50 mil. USD anual - circuite pe piaţa oficială a telefoanelor mobile

- Moldovenii dau în medie 200 USD pentru un telefon mobil

- Consumatorul priveşte telefonul mobil ca pe o extensie a personalităţii sale

- Interesul moldovenilor creşte cu fiecare apariţie ce aduce ceva nou în materie de design şi funcţionalitate

De la funcţia de bază de a efectua apeluri şi de a fi apelat, telefonul mobil evoluează pe an ce trece, astfel încât inovaţiile din industria producătoare de telefoane mobile au dus la transformarea dorinţelor consumatorilor în nevoi, celularul devenind un accesoriu indispensabil pentru fiecare.

Numărul persoanelor care posedă un telefon mobil creşte exploziv, creşte oferta, creşte numărul operatorilor, creşte volumul vânzărilor.

Preview document

Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson - Pagina 1
Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson - Pagina 2
Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson - Pagina 3
Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson - Pagina 4
Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson - Pagina 5
Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson - Pagina 6
Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson - Pagina 7
Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson - Pagina 8
Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson - Pagina 9
Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson - Pagina 10
Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson - Pagina 11
Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson - Pagina 12
Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson - Pagina 13
Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson - Pagina 14
Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson - Pagina 15
Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson - Pagina 16
Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson - Pagina 17
Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson - Pagina 18
Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson - Pagina 19
Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson - Pagina 20
Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson - Pagina 21
Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson - Pagina 22
Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson - Pagina 23
Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson - Pagina 24
Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson - Pagina 25
Analiza comparativă a comunicării de marketing pentru două mărci - Nokia vs Sony Ericsson - Pagina 26

Conținut arhivă zip

  • Analiza Comparativa a Comunicarii de Marketing pentru Doua Marci - Nokia vs Sony Ericsson.doc

Alții au mai descărcat și

Imaginea de marcă și imaginea de corporație

Economia de piată caracterizata prin dinamism si concurenta determina agentii economici să se conformeze cerintelor si exigentelor acesteia, fiind...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Ai nevoie de altceva?