Analiza Comparativa a Comunicarii de Marketing pentru Doua Marci - Nokia vs Sony Ericsson

Extras din proiect Cum descarc?

1.CARACTERIZARE GENERALA
1.1Capacitatea pietei de telefoane mobile
Ritmurile de dezvoltare a pietei telefoanelor mobile depinde direct de dezvoltarea sectorului de telefonie mobila. In prezent, in Republica Moldova activeaza patru operatori de telefonie mobila. Orange Moldova si Moldcell, care opereaza in standardul GSM, si-au lansat retelele in 1998 si, respectiv, in 2000; Unite, care presteaza servicii in standartul CDMA 2000, in martie 2007, si mai recent lansat - Eventis Mobile, care opereaza in standardul GSM.
In anul 2007, perioada de noua luni, numarul utilizatorilor serviciilor telefoniei mobile s-a apropiat de cifra de 1,7 mil., in crestere cu cca. 31% comparativ cu perioada similara a anului 2006. Rata de penetrare a acestor servicii, raportata la o suta de locuitori, a ajuns la nivelul de aproape 49%, se arata intr-un raport al Agentiei Nationale pentru Reglementare in Telecomunicatii si Informatica (ANRTI) privind evolutiile pe acest segment de piata. 
Conform datelor ANRTI, in noua luni 2007, cota de piata a Orange Moldova dupa numarul de utilizatori, a constituit 67,36%, a Moldcell - 31,22% si a Unite- 1,36%. Potrivit aceleasi surse, in 2007, piata serviciilor de telefonie mobila a crescut cu ritmuri rapide, depasind cifra de 1,7 mlrd. lei. 
Estimarile noastre arata ca, in anul 2008, numarul clientilor operatorilor de telefonie mobila va depasi cifra de 2 mil., fapt ce va sustine cresterea si pe segmentul de comercializare a telefoanelor.
Luand in calcul numarul utilizatorilor de telefonie mobila, media platita pe un telefon (200 USD), precum si periodicitatea de schimbare a telefoanelor mobile (in medie o data in jumatate de an), valoarea totala a pietei poate fi estimata intre 112 mil. si 170 mil. USD, inclusiv comertul prin retele neoficiale. In acelasi timp, reprezentantii retelelor oficiale de comercializare a telefoanelor mobile sunt destul de retinuti in a face evaluari referitoare la volumul pietei, totusi, cifra de consens este in jurul a 50 mil. USD anual - circuite pe piata oficiala a telefoanelor mobile. 
1.2.Structura pietei de telefoane mobile
Din punct de vedere al cererii categoriile de cumparatori de telefoane mobile: doua treimi (69%) dintre adulti detin in perioada actuala telefoane mobile pentru uz personal,88% fiind intre 18-24 de ani si 40% de la 65 de ani in sus.Detinatorii de mobile sunt intr-o pondere mai mare in sud-est (75%) si mai putini in vest si sud-vest (59%)
Telefoanele mobile creeaza tuturor membrilor familiei sentimentul sigurantei Potrivit unui studiu motivul pentru care parintii cumpara telefoane mobile si copiilor lor, chiar si de la varste foarte fragede, este acela al sigurantei, ei dorind sa aiba in permanenta posibilitatea de a ii verifica si supraveghea. 
Din punct de vedere al ofertei de telefoane mobile aceasta este foarte variata, pe piata existand nenumarate tipuri de telefoane ( numerosi furnizori de astfel de produse ) de la cele mai mici preturi, pentru persoanele care nu au o situatie materiala prea buna dar care isi doresc achizitionarea unui astfel de produs, pana la preturi mari, pentru acea categorie de persoane care doreste intrebuintarea unui telefon mobil in mai multe moduri (ex: navigare pe internet, ascultarea melodiilor mp3 sau radio, camere foto sau video cat mai performante, utilizarea de servicii 3G, etc. ). 
Principalele segmente de consumatori:
- criteriul economic - in ziua de azi telefoanele mobile sunt la indemana oricui avand preturi cuprinse intre cateva sute de mii si ajungand la preturi destul de piperate astfel incat criteriul economic nu mai reprezinta un impediment in achizitionarea unui astfel de produs.
- criteriul demografic - tocmai datorita faptului ca sunt la indemana oricui cumparatorii de telefoane mobile sunt variati, de regula predomina adultii intre 18-30 de ani dar si copii carora parintii le cumpara telefoane pentru a tine legatura cu acestia, sau persoanele mai in varsta care le intrebuinteaza de asemenea dar intr-o pondere mai mica.
- criteriul psihografic - dupa acest criteriu mobilul nu mai este considerat un obiect de lux ci a ajuns sa fie un stil de viata aproape pentru toata lumea sau un mod de personalizare pentru anumiti tineri.
1.3.Dinamica pietei de telefoane mobile in perioada 2004-2008
Piata telefoanelor mobile mentine ritmurile de crestere cu 20% anual
- Valoarea totala a pietei poate fi estimata intre 112 mil. si 170 mil. USD anual, inclusiv comertul prin retele neoficiale. Reprezentantii retelelor oficiale de comercializare a telefoanelor mobile sunt, insa, destul de retinuti in a face evaluari referitoare la volumul pietei, totusi, cifra de consens este in jurul a 50 mil. USD anual - circuite pe piata oficiala a telefoanelor mobile
- Moldovenii dau in medie 200 USD pentru un telefon mobil
- Consumatorul priveste telefonul mobil ca pe o extensie a personalitatii sale
- Interesul moldovenilor creste cu fiecare aparitie ce aduce ceva nou in materie de design si functionalitate
De la functia de baza de a efectua apeluri si de a fi apelat, telefonul mobil evolueaza pe an ce trece, astfel incat inovatiile din industria producatoare de telefoane mobile au dus la transformarea dorintelor consumatorilor in nevoi, celularul devenind un accesoriu indispensabil pentru fiecare.
Numarul persoanelor care poseda un telefon mobil creste exploziv, creste oferta, creste numarul operatorilor, creste volumul vanzarilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Comparativa a Comunicarii de Marketing pentru Doua Marci - Nokia vs Sony Ericsson.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!