Analiza Comparativa a Comunicarii de Marketing pentru Nike si Adidas

Extras din proiect Cum descarc?

I. Elementele definitorii ale pietei incaltamintei sport
1. Caracterizare generala
Incaltamintea, fie ea sport, eleganta, sau cazuala, a aparut datorita necesitatii oamenilor de a-si proteja talpile de factori care duc la deteriorarea sau ranirea acestora, conferindu-le un aspect nu tocmai placut. Odata cu trecerea timpului, omul a evoluat pe toate planurile, si a inceput sa confectioneze incaltaminte mai rezistenta, pentru o mai buna protectie si o folosire pe o perioada mai indelungata. Optand pentru pantofi comozi si rezistenti, o buna solutie a reprezentat-o confectionarea incaltamintei din piele de animale, iar evolutia productiei nu se incheie aici. Romanii au simtit nevoia pro!ducerii mai multor stiluri de incaltaminte. Pornind de la cel simplist, cu degetele descoperite si continuand cu acela care acoperea talpa in intregime, pu!tem spune ca romanii au fost cei care au deschis apetitul spre diversele stiluri de incaltaminte si realizarea altora noi. 
Cu accentul pus pe calitatea si valoarea materialelor din care a fost confectionata, incaltamintea anului 2009 este promovata de marile branduri si nu numai intr-o gama foarte variata, accesibila tuturor atat din punct de vedere al modelelor, si calitatii, cat si al preturilor.Comoditatea si lejeritatea cu care se muleaza pe cerintele tuturor consumatorilor, siguranta si protectia pe care le-o ofera "fanaticilor mersului pe jos", sunt doar cateva din motivele care ne determina sa optam pentru acest tip de pantofi.
De altfel, tot mai des vedem pe podiumurile marilor designeri rochii elegante, asortate cu o pereche de tenisi cu sau fara toc, platforme sport-casual, sau pe covorul rosu la decernarea premiilor tot mai multe vedete care opteaza pentru incaltaminte comoda, sport, inlocuind astfel tocurile stralucitoare cu o pereche de Conversi sau Super-staruri, in ciuda hainelor rafinate si pretentioase pe care le imbraca, stabilind astfel noi trenduri in lumea modei.
1.1 Capacitatea pietei
Pe o piata a articolelor sportive, estimata la 200 de milioane de euro, vanzarile se impart intre retele comerciale (hipermarketuri si cash & carry), magazine monobrand de profil (ca Lotto, Nike, Reebok, Adidas sau Puma) si cateva firme care reunesc mai multe branduri de profil (Intersport, Famous Brands). 
Piata romaneasca de incaltaminte este estimata la aprox 1.2- 1.4 mil euro. Industria de incaltaminte din Romania exporta aproape tot ce produce. 
Situatia producatorilor romani de incaltaminte se inscrie in trendul general: putini din cei circa 2.000 de producatori din sector s-au incumentat pana acum sa se ,,aventureze" producand sub marca proprie pentru co-nationali, sugereaza indirect cifrele Ministerului Economiei si Comertului (MEC): in 2003, 97,3% din productia totala de incaltaminte romaneasca,evaluate valoric, era exportata. Fiscalitatea ridicata, concurenta neloiala (plata la negru a personalului, importuri masive de incaltaminte la valoare declarata in vama mult sub nivelul real a pretului produsului) sunt alte motive pentru care producatorii romani evita inca sa-si vanda productia ,,acasa". 
Producatorii romani de incaltaminte sunt concentrati aproape exclusiv pe exporturi, atrasi de avantajele de a produce in lohn: piata de desfacere si materiile prime asigurate, plata pe loc din partea clientilor, lipsa cheltuielilor de creatie si proiectare. Eliminarea taxelor vamale pentru UE la produsele de pielarie-incaltaminte din Romania a permis cresterea exporturilor si a importurilor din si in UE.
1.2 Structura pietei
Preferintele romanilor in ceea ce priveste incaltamintea sport sunt inclinate suficient de mult spre zona fashion. Marea majoritate a lor achizitioneaza si privesc articolele sportive cu destinatia de petrecere a timpului liber. Exista insa si o categorie ale carei preferinte tin de destinatia finala, in speta sportul pentru care sunt achizitionate, iar in acest caz importante devin caracteristicile de inovatie ale produsului. 
Pe piata echipamentelor sportive din Romania activeaza marci cunoscute precum Adidas, Nike, Puma, Reebok sau Lotto. Sub aceste marci se comercializeaza pe piata romaneasca pantofi sport, echipamente pentru sportivi profesionisti, cat si iimbracaminte casual pentru segmentul tinerilor.
In ceea ce priveste gama sortimentala, piata incaltamintei sportive este foarte variata, oferind o larga gama de optiuni. Printre acestea se regasesc:
- pantofi casual-sport,
- office shoes
- incaltaminte sport de protectie 
- incaltaminte de sport 
- pantofi sport de fotbal 
- pantofi sport de rugby 
- pantofi de ciclism 
- pantofi de atletism 
- ghete de lupte 
- pantofi sport de box 
- pantofi sport de dans 
- incaltaminte sport de barbati 
- incaltaminte sport de femei
- incaltaminte sport de copii - industrie din ce in ce mai dezvoltata, incaltamintea de copii fiind printre cele mai variate atat pentru nou nascuti, cat si pentru copilasii cu varste cuprinse intre 1-3 ani, prescolari, scolari si adolescenti.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Comparativa a Comunicarii de Marketing pentru Nike si Adidas.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!