Analiza Comparativă a Comunicării de Marketing pentru Nike și Adidas

Extras din proiect Cum descarc?

I. Elementele definitorii ale pietei incaltamintei sport
1. Caracterizare generala
Incaltamintea, fie ea sport, eleganta, sau cazuala, a aparut datorita necesitatii oamenilor de a-si proteja talpile de factori care duc la deteriorarea sau ranirea acestora, conferindu-le un aspect nu tocmai placut. Odata cu trecerea timpului, omul a evoluat pe toate planurile, şi a inceput sa confectioneze incaltaminte mai rezistenta, pentru o mai buna protectie şi o folosire pe o perioada mai indelungata. Optand pentru pantofi comozi şi rezistenti, o buna solutie a reprezentat-o confectionarea incaltamintei din piele de animale, iar evolutia productiei nu se incheie aici. Romanii au simţit nevoia pro¬ducerii mai multor stiluri de încălţăminte. Pornind de la cel simplist, cu degetele descoperite şi continuând cu acela care acoperea talpa în întregime, pu¬tem spune că romanii au fost cei care au deschis apetitul spre diversele stiluri de încălţăminte şi realizarea altora noi. 
Cu accentul pus pe calitatea şi valoarea materialelor din care a fost confecţionată, încălţămintea anului 2009 este promovata de marile branduri şi nu numai intr-o gama foarte variata, accesibila tuturor atat din punct de vedere al modelelor, şi calitatii, cat şi al preturilor.Comoditatea şi lejeritatea cu care se muleaza pe cerintele tuturor consumatorilor, siguranta şi protectia pe care le-o ofera “fanaticilor mersului pe jos”, sunt doar cateva din motivele care ne determina sa optam pentru acest tip de pantofi.
De altfel, tot mai des vedem pe podiumurile marilor designeri rochii elegante, asortate cu o pereche de tenisi cu sau fara toc, platforme sport-casual, sau pe covorul rosu la decernarea premiilor tot mai multe vedete care opteaza pentru incaltaminte comoda, sport, inlocuind astfel tocurile stralucitoare cu o pereche de Conversi sau Super-staruri, în ciuda hainelor rafinate şi pretentioase pe care le imbraca, stabilind astfel noi trenduri în lumea modei.
1.1 Capacitatea pietei
Pe o piata a articolelor sportive, estimata la 200 de milioane de euro, vanzarile se impart intre retele comerciale (hipermarketuri si cash & carry), magazine monobrand de profil (ca Lotto, Nike, Reebok, Adidas sau Puma) si cateva firme care reunesc mai multe branduri de profil (Intersport, Famous Brands). 
Piata romaneasca de incaltaminte este estimata la aprox 1.2- 1.4 mil euro. Industria de incaltaminte din Romania exporta aproape tot ce produce. 
Situatia producatorilor romani de incaltaminte se inscrie in trendul general: putini din cei circa 2.000 de producatori din sector s-au incumentat pana acum sa se „aventureze“ producand sub marca proprie pentru co-nationali, sugereaza indirect cifrele Ministerului Economiei si Comertului (MEC): in 2003, 97,3% din productia totala de incaltaminte romaneasca,evaluate valoric, era exportata. Fiscalitatea ridicata, concurenta neloiala (plata la negru a personalului, importuri masive de incaltaminte la valoare declarata in vama mult sub nivelul real a pretului produsului) sunt alte motive pentru care producatorii romani evita inca sa-si vanda productia „acasa“. 
Producatorii romani de incaltaminte sunt concentrati aproape exclusiv pe exporturi, atrasi de avantajele de a produce in lohn: piata de desfacere si materiile prime asigurate, plata pe loc din partea clientilor, lipsa cheltuielilor de creatie si proiectare. Eliminarea taxelor vamale pentru UE la produsele de pielarie-incaltaminte din Romania a permis cresterea exporturilor si a importurilor din si in UE.
1.2 Structura pietei
Preferinţele românilor în ceea ce priveşte încălţămintea sport sunt înclinate suficient de mult spre zona fashion. Marea majoritate a lor achiziţionează şi privesc articolele sportive cu destinaţia de petrecere a timpului liber. Există însă şi o categorie ale cărei preferinţe ţin de destinaţia finală, în speţă sportul pentru care sunt achiziţionate, iar în acest caz importante devin caracteristicile de inovaţie ale produsului. 
Pe piaţa echipamentelor sportive din România activează mărci cunoscute precum Adidas, Nike, Puma, Reebok sau Lotto. Sub aceste mărci se comercializează pe piaţa românească pantofi sport, echipamente pentru sportivi profesionişti, cât şi iîmbrăcăminte casual pentru segmentul tinerilor.
În ceea ce priveşte gama sortimentală, piaţa încălţămintei sportive este foarte variată, oferind o largă gamă de opţiuni. Printre acestea se regăsesc:
- pantofi casual-sport,
- office shoes
- încălţăminte sport de protecţie 
- încălţăminte de sport 
- pantofi sport de fotbal 
- pantofi sport de rugby 
- pantofi de ciclism 
- pantofi de atletism 
- ghete de lupte 
- pantofi sport de box 
- pantofi sport de dans 
- încălţăminte sport de bărbaţi 
- încălţăminte sport de femei
- încălţăminte sport de copii – industrie din ce în ce mai dezvoltată, încălţămintea de copii fiind printre cele mai variate atât pentru nou născuţi, cât şi pentru copilaşii cu vârste cuprinse între 1-3 ani, preşcolari, şcolari şi adolescenţi.


Fisiere în arhivă (1):

  • Analiza Comparativa a Comunicarii de Marketing pentru Nike si Adidas.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!