Analiza Comparativa a Comunicarii de Marketing pentru Skoda si Seat

Extras din proiect Cum descarc?

In ultimul an piata auto din Romania a inregistrat un ritm moderat de crestere, extinderea in teritoriu continuand la fel ca lansarile de noi marci si modele; toate acestea deoarece piata auto din Romania inca mai poate absorbi o oferta bogata.
Desi nu a mai inregistrat cresteri spectaculoase ,ca pana in urma cu cativa ani, piata automobilelor din Romania este cu siguranta unul dintre factorii importanti ai economiei nationale. Cresterile s-au mai temperat si pentru ca piata de profil incepe sa devina una matura.
Cifrele dovedesc evolutia pozitiva a pietei auto. Astfel, conform statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), in primele opt luni din acest an vanzarile de autovehicule au crescut cu 12,2%, de la 167.996 unitati la 188.466 unitati. Iar Bucurestiul detine suprematia, in capitala fiind vandute in aceeasi perioada 67.527 unitati. In ceea ce priveste importurile, cresterea din acest an a fost de 32,8% de la 76.164 unitati la 101.135 unitati importate. Topul marcilor importate nu difera semnificativ fata de anul trecut, astfel ca Renault, Skoda si Volkswagen ocupa primele 3 locuri in clasament, in timp ce competitia a schimbat usor locurile 4, 5 si 6 : Una din cele mai spectaculoase cresteri a inregistrat-o Seat, probabil cea mai tanara de pe piata romaneasca, care si-a dublat vanzarile de la an la an (Brent Valmar, presedinte APIA).
Cresterea pietei auto a fost favorizata de continuarea in 2006 a conditiilor favorabile care s-au manifestat inca din 2005: cresterea sustinuta a economiei nationale si a puterii de cumparare a cetatenilor, profitabilitatea crescuta a firmelor, cresterea investitiilor, scaderea inflatiei, accesul relativ usor la credite precum si ofertele tot mai atractive ale comerciantilor.
Partea a II-a: Analiza comunicarii de marketing pentru marcile A si B (16p)
Demersurile comunicationale ale marcii A in perioada... (7,5p)
1. Emitatorul (0,25p)
2. Analiza marcii (1,5p):
- trasaturi de personalitate
- identitate (denumire, emblema, logo)
- tipul de marca (marca-produs, marca-linie, marca-gama, marca-umbrela, marca-garantie)
3. Ambalajul (fotografie) (0,75p):
- comunicarea prin ambalajul/ designul produsului (forma, culoare, eticheta, material etc.)
4. Publicitatea (4p)
4.1. Medii si suporturi publicitare (Din ce motive au fost alese aceste medii de comunicare si suporturile corespunzatoare?) (0,5p)
4.2. Analiza mesajelor publicitare (1p)
- continutul mesajului (argumentatie rationala si/sau emotionala)
- forma mesajului (elemente de codificare de natura verbala si nonverbala).
4.3. Pozitionarea (1p)
4.4. Obiectivele comunicarii (0,5p)
4.5. Tinta comunicarii (1p)
- Care este publicul tinta?
- Care sunt caracteristicile publicului tinta? (socio-demografice, economice, geografice, psihografice si comportamentale)
5. Alte tehnici promotionale utilizate (1p)
Skoda- locul 1 in topul marcilor de import
Cota de piata: 6,8% cu 12.784 unitati vandute, locul 4 in Top vanzari marci automobile in primele opt luni din 2006
Skoda Auto , fabricant ceh de automobile, este unul dintre cei mai vechi 4 producatori de automobile din lume. Istoria sa incepe din anul 1895 purtand numele celor 2 fondatori Laurin & Klement; ei produceau la acel moment biciclete si motocliclete insa in 1905 la fabrica din Mlada Boleslav a aparut si automobilul. In 1925, Laurin & Klement fuzioneaza cu cea mai mare intreprindere industriala, Skoda Pilsen. Acesta este sfarsitul lui Laurin & Klement si inceputul brand-ului Skoda. Rezultatul este linia de productie a unor automobile elegante, cu multe detalii fine,castigand competitii internationale. Skoda trece si de cel de-al doilea Razboi Mondial iar in decembrie 1990, opteaza pentru cooperarea cu VW Konzern, iar in aprilie 1991, Skoda devine cel de-al patrulea brand Konzern alaturi de VW ,Audi si Seat .
Filosofia Skoda
Skoda este o marca de automobile cu o dezvoltare dinamica, ce se prezinta pe piata europeana si mondiala prin automobilele sale sigure si confortabile, de cea mai inalta calitate si cu un excelent raport pret-performanta. Astfel, automobilele Skoda se exporta astazi in peste 70 de tari, iar anual se produc in total peste 435.000 de autovehicule.
Prin cuprinderea in concernul VW in anul 1991 a avut loc un transfer de tehnologie (Know-How) concretizat prin investitii considerabile. Prin aceasta Skoda a putut sa obtina hotaratoare progrese tehnice si astazi leaga valorile traditionale si functionalitatea creativa cu un design de succes. Totodata se pune mare pret si pe independenta marcii. 
Inalta competenta tehnica, munca de creatie si productia orientata spre cererile pietei, dar


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Comparativa a Comunicarii de Marketing pentru Skoda si Seat.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!