Analiza consumatorilor produsului Tide to go

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 22 în total
Cuvinte : 4350
Mărime: 591.02KB (arhivat)
Publicat de: Fiodor Iosif
Puncte necesare: 7
UNIVERSITATEA POLITEHNICA BUCUREȘTI FACULTATEA DE ANTREPRENORIAT, INGINERIA ȘI MANAGEMENTUL AFACERILOR

Cuprins

  1. I.Descrierea produsului 2
  2. II.Analiza consumatorilor 4
  3. 2.1.Segmentarea pieței 4
  4. 2.2. Descrierea consumatorului din segmentul de piață țintit 5
  5. 2.3. Factorii cheie care conduc la satisfacţia şi fidelizarea clienţilor 7
  6. III. Propunerea Unică de Vânzare (Unique Selling Proposition) 8
  7. I.V.Cercetare de marketing 9
  8. Concluzii 18
  9. Bibliografie 19
  10. ANEXE 20

Extras din proiect

I.Descrierea produsului

Tide to Go este un bun de consum nealimentar, produs de catre compania Procter&Gamble, și are ca scop satisfacerea nevoilor de consum personale şi familiale.

Tide to Go este un pix cu detergent, portabil, care elimină petele lăsate de mai multe ali¬mente proaspete şi băuturi. Acesta funcţionează cel mai bine pe pete precum cele de: ketchup, sosuri, suc de struguri, suc de roşii, cafea, suc, sirop de ciocolată, ceai şi vin. Tide to Go nu funcţionează însă la fel de bine pe petele lăsate de produsele non-alimentare sau pe cele de cerneală, grăsime, sânge, şi pete de iarbă.

Tide to Go face parte din clasa de produse reprezentată de detergenți, având o serie de caracteris¬tici comune cu aceștia, precum: proprietățile de curățare și înălbire (îndepărtarea totală a petelor), prote¬jarea țesăturii, (acțiunea de îndepărtare a petei nu strică sau distruge țesătura), conținutul de agenți foto-înălbitori, care fac rufele stralucitor de curate și acțiunea antibacteriană, care protejează pielea sensibilă.

Având proprietăți identice cu cele ale detergenţii moderni, Tide to Go conţine, pe lângă surfactanţi, şi enzime (capabile să înlăture petele de substanţe proteice), înălbitori şi coloranţi albaştri pentru a contracara îngălbenirea cauzată de celelalte substanțe din componență. Printre ingredientele cheie ale produsului Tide to Go se numără: Peroxid (substanță de curățare fără conținut de clor), surfactant și parfum. De asemenea, trebuie precizat faptul că agenții foto-înălbitori fac rufele strălucitor de curate.

Tide to Go funcționează rapid, îndepărtează pata pe loc, nu este nevoie de apă sau de realizarea unui proces de spălare pentru a îndepărta murdăria.

Mărimea produsului este de cea a unui pix, putând fi depozitat cu ușurință sau transportat în poșetă sau în servietă.

Tide to Go a fost creat special pentru îndepărtarea petelor de mâncare și băutură.

O cercetare în rândul consumatorilor a indicat faptul că 72% din totalitatea petelor de pe haine se realizează în afara locuinței, încercându-se cu ajutorul pixului Tide to Go satisfacerea acestei nevoi specifice a consumatorilor.

Pixul Tide to Go este descris ca fiind prietenos cu mediul înconjurător,deoarece atât compoziția detergentului cât și am¬balajul în care aceasta este comercializat sunt biodegradabile. Această caracteristică prezintă importanță pentru segmentul de consumatori vizat, întrucât românii au devenit din ce în ce mai interesați de pro¬dusele bio, gândindu-se la dezvoltarea durabilă și protejarea mediului înconjurător.

Culorile specifice ambaljului sunt coerente cu cromatica obișnuită a mărcii Tide. Se utilizează contrastul dintre culorile deschise, calde, precum galben, portocaliu, roșu (ce exprimă, apropiere, încredere, entuziasm, flexibilitate), cu cele reci, precum albastrul bleu-marin (care semnifică profesionalismul, eficiența, performanța) ori azur (care exprimă calmul, optimismul), toate acestea fiind accentuate de marginile albe, ce oferă o notă de puritate, perfecțiune, prietenie, atât logoului cât și celor¬lalte materiale utilizate în comunicarea valorilor mărcii Tide to Go.

Pretul produsului este de 30 Ron, este un preț convenabil avand în vedere faptul ca acesta ne salveaza pe loc din cele mai jenante situații, și face posibilă evitarea creării unor păreri negative despre noi.

Numele de marcă Tide to Go, care, prin construcția să, face referire la marca “mamă“ Tide (aflată în portofoliul de produse al companiei P&G), la care se adaugă sintagma “to Go”, pentru a face referire la faptul că este vorba de un produs din gama detergenților ce poate fi folosit oricând și oriunde. Practic, Tide to Go este o extensie de linie a mărcii de detergenți și produse de curățat Tide, care încearcă să vină pe piață cu o inovație: soluția de curățat care nu mai depinde de folosirea tradițională a unei mașini de spălat pentru eliminarea unor anumitor categorii de pete uzuale.

Folosirea acestui nume de marcă compus, asigură apartenența brandului la gama de produse Tide și, totodată, încearcă să se folosească de notorietatea mărcii “mamă” pentru a promova și garanta calitatea și performanța produsului nou.

Concluzionand, Tide to Go este un produs cu avantaje competitive foarte clare aducând ca principal beneficiu utilizatorilor, flexibilitatea și mobilitatea. Tide to Go vine în ajutorul consumatorilor în situații precum:pătarea unei camăsi la o întâlnire de afaceri, facultate sau serviciu.Curățarea articolelor vestimentare nu necesită apă, tide to go curăță instant, sensibil cu țesătura și oferă și un parfum proaspăt hainelor. Un alt avantaj competitiv este că poate fi transportat oriunde, datorită dimensiunilor sale reduse, în felul acesta, produsul este tot timpul aproape de consumator și gata să-i sară în ajutor atunci când accidentele nedorite ce implică apariția petelor, se întâmplă.

II.Analiza consumatorilor

2.1.Segmentarea pieței

Detergentul Tide to Go, se adresează unui consumator care are un profil conturat cu anumite caracteristici socio-demografice, economice, geografice, caracteristici psihografice și comportamentale.

În ceea ce privește caracteristicile socio-demografice, economice, geografice, Tide to Go se adresează femeilor și bărbaților din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 20 și 45 de ani, cu studii supe¬rioare, care au o ocupație stabilă și un nivel de venit cel puțin mediu.

Preview document

Analiza consumatorilor produsului Tide to go - Pagina 1
Analiza consumatorilor produsului Tide to go - Pagina 2
Analiza consumatorilor produsului Tide to go - Pagina 3
Analiza consumatorilor produsului Tide to go - Pagina 4
Analiza consumatorilor produsului Tide to go - Pagina 5
Analiza consumatorilor produsului Tide to go - Pagina 6
Analiza consumatorilor produsului Tide to go - Pagina 7
Analiza consumatorilor produsului Tide to go - Pagina 8
Analiza consumatorilor produsului Tide to go - Pagina 9
Analiza consumatorilor produsului Tide to go - Pagina 10
Analiza consumatorilor produsului Tide to go - Pagina 11
Analiza consumatorilor produsului Tide to go - Pagina 12
Analiza consumatorilor produsului Tide to go - Pagina 13
Analiza consumatorilor produsului Tide to go - Pagina 14
Analiza consumatorilor produsului Tide to go - Pagina 15
Analiza consumatorilor produsului Tide to go - Pagina 16
Analiza consumatorilor produsului Tide to go - Pagina 17
Analiza consumatorilor produsului Tide to go - Pagina 18
Analiza consumatorilor produsului Tide to go - Pagina 19
Analiza consumatorilor produsului Tide to go - Pagina 20
Analiza consumatorilor produsului Tide to go - Pagina 21
Analiza consumatorilor produsului Tide to go - Pagina 22

Conținut arhivă zip

  • Analiza Consumatorilor Produsului Tide to Go.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza pieței unui produs - cafeaua Jacobs

SCURT ISTORIC AL PRODUSULUI In sudul Yemenului. Acolo isi are originile cafeaua inca de la inceputul secolului al 14-lea. Cafeaua la vrac a...

Analiza consumatorului român de ceasuri de lux

CAP. 1. PIAŢA ROMÂNEASCĂ A CEASURILOR DE LUX Time is money o sintagmă veche de mai bine de două secole, dar mai actuală ca niciodată. Aur pur de...

Comportamentul consumatorului - Dunhill

Introducere-descrierea produsului 1.1Caracteristici, atrubute,beneficii pentru consummator: Conform unor studii realizate de institutele de...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Rolul culturii în mediul internațional de afaceri

Introducere Prin lucrarea de faţă “Rolul culturii in mediul international de afaceri” s-a urmărit stabilirea influenţei culturii în globalizarea...

Piața detergenților

1.Scurt istoric Nu se cunoaste cu exactitate aparitia detergentilor pe piata romaneasca, dar se apreciaza o varsta considerabila iar scurtul...

Analiza comparativă a două produse

I.Analiza comparativa a comunicarii de marketing pentru "Head & Shoulders" si "Clear" Cate tipuri de par - atatea pretentii si atatea sampoane,...

Tehnici promoționale - Persil

HENKEL Romania, infiintata in 1994 ca filiala a companiei Henkel Austria (devenita in 1998 Henkel Central Eastern Europe), are in prezent peste 600...

Implementarea Aplicațiilor GIS în Mediul Afacerilor

ABSTRACT GIS fiind un sistem informatic a căror date au referinţă spaţială, oferă o nouă viziune asupra abordării pieţei, care face legătura...

Managementul producției textile

CAPITOLUL I: Dinamica si caracteristicile industriei textile actuale la nivel mondial Globalizarea constituie, fără îndoială, marea provocare a...

Managementul producției textile

I. DINAMICA SI CARACTERISTICILE INDUSTRIEI TEXTILE ACTUALE LA NIVEL MONDIAL Producţia şi comerţul cu articole textile a fost, de-a lungul...

Comportamentul consumatorului - balsam de rufe

1. Prezentarea produsului Date despre produs Producatorii de detergentii(mai degraba spus Procter&Gamble pentru ca ea a fost prima companie care...

Ai nevoie de altceva?