Analiza de Marketing la Societatea Salomon Romania

Cuprins proiect Cum descarc?

Capitolul 1 : Introducere 2
Capitolul 2 : Macromediul Marketingului 2
2.1 Mediul Demografic 2
2.2 Mediul Cultural 3
2.3 Mediul Economic 3
2.4 Mediul Natural 4
2.5 Mediul Tehnologic 4
2.6 Mediul Politic 4
2.7Mediul Legislativ 5
Capitolul 3 : Micromediul Marketingului 5
3.1 Micromediul intern al firmei 5
3.2 Micromediul extern al firmei 6
Capitolul 4 :Dimensiunile pietei 7
4.1 Continutul pietei 7
4.2 Dimensiunile cantitative ale pietei intreprinderii 9
4.3 Relatiile de piata ale intreprinderii 10
4.4 Concurenta 10
Capitolul 5 : Cercetarea de marketing 11
5.1 Definitie 11
5.2 Procesul cercetarii de marketing 11
5.3 Definirea problemei si a obiectivelor cercetarii 12
5.4 Elaborarea planului de cercetare 12
5.5 Culegerea informatiilor 12
5.6 Analiza informatiilor 13
5.7 Prezentarea concluziilor 13
Capitolul 6 : Analiza de Marketing a firmei Salomon 14
6.1 Introducere Salomon Romania 14
6.2 Macromediul firmei 15
6.3 Micromediul firmei 16
6.4 Dimensiunile pietei 17
6.5 Culegerea informatiilor de pe piata 18
6.6 Rezultate chestionar 20
6.7 Concluzii la chestionar 25


Extras din proiect Cum descarc?

1. INTRODUCERE
Marketingul real nu este o activitate ce se desfasoara de la sine, ci reprezinta rodul staruintei de aplicare a principiilor marketingului in mediul in care se desfasoara activitatea cu fiecare client in parte.
Mediul de marketing reprezinta ansamblul de factori si forte care scapa controlului imediat al firmei si care influenteaza mentinerea sau dezvoltarea relatiei sale cu clientii profitabili. 
In functie de natura, generala sau specifica, a actiunii acestor factori si forte se destinge:
-macromediul
-micromediul
2. MACROMEDIUL MARKETINGULUI
Activitatea de marketing a unei firme este influentata de factorii de mediu in care aceasta activeaza. Unii dintre ei sunt factori de ordin general, care actioneaza indirect asupra firmei si alcatuiesc macromediul.
Macromediul reprezinta ansamblul de variabile, factori si forte, necontrolabile de catre firma si care impreuna constituie climatul general in care iisi desfatoara activitatea acesta. 
Factorii care compun macromediul pot fi grupati, formand:
1. mediul demografic
2. mediul cultural
3. mediul economic
4. mediul natural
5. mediul tehnologic
6. mediul politic
7. mediul legislativ
2.1 Mediul demografic
Mediul demografic este reprezentat de populatia in structura sa: pe sexe, dupa varsta, in functie de dimensiunea medie a familiei, repartizarea teritoriala si pe medii, etc. Schimbarile in ratele natalitatii si a mortalitatii, cresterea sperantei de viata si imbatranirea populatiei au implicatii majore asupra activitatii firmelor viitoare. Mai mult, oamenii formeaza cererea si satisfacerea nevoilor lor reprezinta scopul oricarei activitati economice.? Prin analiza tendintelor demografice este posibila anticiparea comportamentului consumatorilor pe o anumita piata si astfel firma se poate dezvolta.
2.2 Mediul cultural
Mediul cultural este constituit din ansamblul valorilor, normelor, credintelor, traditiilor si obiceiurilor la care se raporteaza oamenii si din sistemul serviciilor culturale existente intr-un spatiu social dat. Aceste elemente determina comportamentul de consum si de cumparare. 
Cultura este o notiune cu o semnificatie personala si una colectiva. In acest sens mediul cultural este grila care permite a descifra o societate. Cu alte cuvinte, de la nevoile spirituale individuale care declanseaza complicatul proces al motivatiei consumatorului se ajunge la o anumita presiune pentru satisfacerea unor preferinte si la trecerea spre societate informationala, care puine serioase probleme de marketing. Schimbarile in mediul cultural si oportunitatile de marketing sunt strans corelate. Consumatorul de astazi este mult mai constient de multiplele semnificatii culturale ale bunurilor si serviciilor cei se ofera pentru satisfacerea preferintelor si se implica in mai mare masura in judecarea comparativa a variantelor ce-i stau la dispozitie pentru atingerea scopurilor sale de viata.
2.3 Mediul economic
Mediul economic reprezinta suportul puterii de cumparare a clientilor, fie ei agenti economici sau consumatori individuali. Standardele de viata si inclinatia spre consum depind de nivelul de dezvoltare al economiei, de structura pe ramuri a acesteia, de gradul de ocupare al fortei de munca, de politica fiscala, inflatie, rata dobanzii si conditiile de acordare a creditelor. Acesti factori determina volumul si structura ofertei de marfuri, nivelul veniturilor banesti, marimea cererii de marfuri, nivelul concurentei si al preturilor, etc. Cunoscandu-i, firma poate face o evaluare mai exacta a potentialului de piata si astfel sa ia decizii corecte.
2.4 Mediul natural
Mediul natural este constituit din ansamblul resurselor naturale ale unei tari care sunt necesare desfasurarii activitatii agentilor economici. In perioada actuala, aceasta cunoaste o crestere a importantei, determinand tipul produselor, modul de repartizare in spatiu a diverselor activitati, derularea proceselor de productie, etc. Specialistii in marketing trebuie sa tina seama de situatia precara a resurselor, de preocuparile din domeniul poluarii, de initiativele privind alimentatia sanatoasa si produsele ecologice, legate direct de grija ce manifesta vis-a-vis de mediul inconjurator.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza de Marketing la Societatea Salomon Romania.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!