Cap.1. Prezentarea firmei 1.1.Denumirea, localizarea 1.2.Scurt istoric 1.3.Forma juridică de constituire 1.4.Conducerea şi personalul firmei Cap.2. Descrierea activităţii curente 2.1.Oferta societăţii (produse / servicii) 2.2.Principalii furnizori 2.3.Dotarea tehnico – materială a firmei Cap.3. Piaţa actuală 3.1.Clienţii 3.2.Segmentarea pieţei 3.3.Concurenţii ( nume şi date cunoscute cu privire la aceştia). Poziţia produselor / serviciilor firmei comparativ cu cele ale concurenţilor prin prisma raportului preţ / calitate. 3.4.Piaţa efectivă şi piaţa potenţială. 3.5.Cota de piaţă şi Cota relativă de piaţă ale firmei Cap.4. Analiza SWOT
Cap. 1. Prezentarea firmei 1.1 Denumirea, localizarea Firma la care am realizat analiza de piață se numește S.C MICHELIN S.A și este localizată în comuna Florești Str. Uzinei nr. 1, cod 107255 Jud. Prahova, România iar contactarea se poate face la numărul de telefon Tel: +40 244 36 95 90, Fax: +40 244 36 95 88 sau prin e-mail la adresa www.michelin.ro 1.2 Scurt istoric În cei peste o sută de ani de existență pe plan mondial, industria de anvelope în pas cu dezvoltarea industriei de autovehicule a cunoscut creşteri spectaculoase, corelate cu modificări substanţiale ale tehnologiilor de fabricaţie şi a tipurilor de anvelope. În România fabricarea anvelopelor a început la uzina BANLOC (astăzi MICHELIN ROMÂNIA punct de lucru FLOREŞTI) în 1939, în colaborare cu firma B.F. GOODRICH-S.U.A. Începând din 1962, industria românească şi-a sporit semnificativ producţia şi calitatea şi s-au stabilit cooperări cu unele firme de renume, cum ar fi: Dunlop, Pirelli, Yokohana, General Tire Evoluţia industriei după 1989 are loc într-un context nou, în continuă schimbare, determinată de procesul de reformă al întregului sistem economic. MICHELIN ROMÂNIA punct de lucru FLOREŞTI, după o perioadă de declin între anii 1991 – 1992, a reuşit, ca urmare a unui program propriu de restructurare / retehnologizare să–şi redreseze producţia, implicit vânzările pe piaţa internă şi externă (1993 – 1995), pentru ca în anul 1996 să ajungă la o producţie de 2005 mii anvelope. Strategia societăţii s-a dovedit viabilă pentru fiecare clasă de anvelope, cu o menţiune în plus pentru anvelopele de autoturism, unde concurenţa, respectiv competitivitatea atât pe plan intern cât şi pe plan extern se situează la cotele cele mai ridicate. În anul 2001 Uzina S.C. Victoria Floreşti S.A. a fost achiziţionată de către Grupul Michelin, aplicând de atunci standardele de calitate şi producţie Michelin. În prezent, societatea numără aproximativ 1400 de angajaţi. Uzina produce anvelope pentru autoturisme şi camionete, având o capacitate de producţie de peste 3,5 milioane de anvelope pe an din mărcile Michelin, BF Goodrich, Kormoran, Kleber, şi estimează să atingă 5 milioane de anvelope în următorii ani. În plus, uzina Michelin contribuie la succesul Daciei Logan, fiind unul dintre furnizorii de anvelope de primă echipare. În prezent, Michelin deţine în România trei fabrici, un atelier de resapare şi o reţea comercială. Michelin România produce diferite tipuri şi mărci de anvelope, comercializează anvelope noi şi reşapate printr-o reţea naţională de distribuţie, exportă anvelope şi cord metalic în Europa şi America de Nord. 1.3 Forma juridică de constituire MICHELIN ROMÂNIA este o societate comercială pe acţiuni, cu capital integral public care a fost înfiinţată în anul 2001 conform Legii 30/1990, având Numărul de înmatriculare: J40/849/2001 și Codul Unic de Înregistrare fiscală: RO13663684. 1.4.Conducerea şi personalul firmei Societăţile comerciale pe acţiuni au drept organ suprem de deliberare Adunarea Generală a Acţionarilor ( AGA ). Aceasta este convocată de către consiliul de administraţie, respectiv directorat, sau de către acţionarii societăţii, atât timp cât aceştia deţin o parte semnificativă din capitalul social.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.