Extras din proiect
Situaţia internă a firmei
După 1990 piaţa materialelor de construcţii a scăzut brusc o dată cu trecerea la economia de piaţă precum şi datorită unor efecte economice în lanţ ce au ca rezultantă reducerea puterii de cumpărare a majorităţii populaţiei, s-a stabilizat mai apoi, pentru ca în ultima perioadă să cunoască un reviriment. Dacă anul 2002 a reprezentant un an de creştere a pieţei materialelor de construcţii şi în anul 2003 statisticienii prognozează o creştere a cu 5% a cererii în acest domeniu.
Piaţa se caracterizează printr-o concurenţă puternică şi exigenţe în creştere. Această creştere a exigenţelor este motivată atât de creşterea concurenţei prin pătrunderea pe piaţă a produselor din Uniunea Europeană, consumatorii având astfel posibilitatea de a alege, de a selecţiona produsul care le convine cel mai mult, cât şi de o educare a consumatorului făcută în spiritul marketingului.
Analiza SWOT a S.C. Macon S.A.
Punctele forte ale S.C. Macon S.A. sunt:
- experienţa întreprinderii în fabricarea materialelor de construcţii
- imaginea bună a firmei în rândul distribuitorilor
- existenţa departamentului de cercetare-dezvoltare
- nivelul înalt de dotare tehnică face ca anumite produsele să fie de o calitate superioară altor produse de pe piaţă.
- integrarea în aval a firmei prin deschiderea balastierei Săuleşti şi a carierei Crivadia.
Punctele slabe al S.C. Macon S.A. sunt:
- ineficienţa politicii de preţ, aceasta ducând la scăderea din ultima perioadă a cotei de piaţă.
- ineficienţa sistemului actual de distribuţie.
- perspectiva creşterii instabilităţii financiare a firmei.
- costuri de producţie ridicate (neoptimizate), ce duce la un preţ necorespunzător cererii pieţei
- grad de birocraţie foarte ridicat
- organizare confuză, nu sunt bine delimitate atribuţiile, nu se cunosc practicile marketingului modern
Principalele oportunităţi identificate pe piaţa materialelor de construcţii de care S.C. Macon S.A. trebuie să ţină cont sunt:
- creşterea cererii materialelor de construcţie pe piaţa internă
- reconstrucţia fostului spaţiu iugoslav în urma războaielor balcanice, această operaţiune necesitând şi materiale de construcţii care pot fi furnizate de S.C. Macon S.A.
- posibilitatea recâştigării cotei de piaţă pierdute prin minimizarea costurilor şi orientarea către client
- posibilitatea unei viitoare relansări economice ce ar putea duce la creşterea puterii de cumpărare a populaţiei şi scăderea inflaţiei
Principalele ameninţări cu care se confruntă S.C. Macon S.A. sunt:
- criza economică în care se găseşte România care influenţează negativ puterea de cumpărare a populaţiei şi nivelul investiţiilor
- interesul clientului faţă de produsele din import , dezinteresul faţă de cele indigene şi orientarea clientului către alte produse decât cele tradiţionale
- pierderea cotei de piaţă în favoarea unor concurenţi cu renume mondial şi dezvoltarea forţei de vânzare a acestora pe piaţa românească
- politica externă a României şi dorinţa de integrare europeană care duce la concesii privind protecţia internă şi stimularea importurilor
- instabilitatea mediului legislativ
Preview document
Conținut arhivă zip
- Analiza de Piata a Firmei SC Macon SA.doc