Analiza de piață a produsului bere

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 2668
Mărime: 282.26KB (arhivat)
Publicat de: Ionela Ștefanescu
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Asist dr. Andi Jităreanu; prof. dr. Aurel Chiran
UNIVERSITATEA DE ȘTIINȚE AGRICOLE ȘI MEDICINĂ VETERINARĂ “ION IONESCU DE LA BRAD” IAȘI FACULTATEA DE AGRICULTURĂ SPECIALIZAREA T.P.P.A.

Cuprins

  1. 1. Caracteristici generale ale pieţei
  2. 2. Analiza ofertei
  3. 3. Analiza cererii
  4. 4. Analiza preţurilor
  5. 5. Analiza promovării
  6. 6. Concluzii
  7. 7. Bibliografie

Extras din proiect

1.Caracteristici generale ale pieţei

Berea este o băutură alcoolică obținută din 4 produse naturale: drojdia de bere, malț, hamei și apă. Aceasta are aproximativ 5% alcool; așa-numita bere fără alcool are între 0 și 0,5% alcool.

Temperatura de băut perfectă a berii se află între 6 și 8 °C.

De obicei energia berii provine din grâne, dar poate să vină și din energia cartofilor sau a mazării. Se poate spune că și japoneza Sake se poate încadra în definiția berii. În Rusia, berea se încadrează oficial la categoria băuturilor non-alcoolice.

Berea a apărut acum cca. 6000 de ani. Vine cel mai probabil de la pâine care s-a udat și a început să fermenteze, de unde a apărut procesul de fermentare.

Această descoperire a avut loc de mai multe ori în istoria omenirii, astfel că nu se poate ști sigur, unde a fermentat la început berea.

Cele mai vechi urme de bere, care provin din anii 3500-2900 î.Hr., au fost descoperite de curând în Tepe, Mesopotamia (astăzi în Iranul de vest).

Unii cercetători studiind un număr mare de texte antice, cât și texte târzii au ajuns la concluzia că în antichitate exista o legătură strânsă între coacerea cerealelor și fabricarea berii. Coacerea cerealelor este până in zilele noastre un moment important în fabricarea berii.

Se pare că berea era asemănătoare unei grăsimi groase de culoare întunecată, fără să conțină o cantitate mare de alcool, însă foarte hrănitoare. Datorită gustului deosebit, ea ocupa un loc important in dieta oamenilor din acea vreme. Arheologii de la Universitatea Cambridge au interprins un studiu al proceselor de pregătire a berii și cerealelor in Egiptul antic. Obiectul de studiu a fost găsit in mormintele in care s-au păstrat rămășițe de mâncare și bere. Calitatea acestora depinde de zahărul necesar pentru fermentație.

În zilele noastre, pentru ușurarea procesului semințele se pun la uscat, astfel încât se obține malțul. Malțul se fierbe, se strecoară și se adaugă drojdie. Potrivit rețetei tradiționale, pentru obținerea unei drojdii naturale se prepară un aluat din făină de grâu, iar aluatul se punea la copt până când mijlocul se întărea. După care, bucățile din aluatul copt se puneau într-un decoct de malț pentru pregătirea berii.

În toată lumea 20.000 de feluri de bere sunt îmbuteliate în 180 de feluri, de la normală, slab alcoolizată, pils, amară, cremă de bere și bere neagră.

Categorii de bere

- bere neagră filtrată sau nefiltrată

- bere fără alcool

- bere blondă pasteurizată sau nepasteurizată

- bere blondă superioară

- cremă de bere

- bere brună

- bere cu lămâie

2. Analiza ofertei

Identificarea marcilor concurente

Stella Artois - INBEV

Aceasta marca se adreseaza segmentului premium si isi imparte piata cu urmatoarele marci:

Carlsberg

Beck’s – INBEV

Becks (Interbrew) a fost prima bere 100% germana pe piata si nu a ezitat sa se prezinte ca model de perfectiune germana. In promovare, Beck`s subliniaza respectarea legii germane a puritatii berii; promovarea este chiar serioasa, rece, uneori rigida, dar foarte stricta - valori importate din Germania. Inainte de Becks, publicul din Romania a mai avut parte de un brand cu valori germane (si, culmea, tot in aceeasi categorie de piata), Gosser, care este insa o bere austriaca, desi vorbeste limba "gut, besser, Gosser".

Heineken

Compania Brau Union Romania, membra a grupului Heineken, a anuntat o crestere de 25% a cifrei de afaceri pentru primele 4 luni ale anului 2007

“In prima jumatate a anului 2007 ne-am indeplinit obiectivele financiare stabilite si ne-am consolidat tendinta crescatoare a vanzarilor”, a spus Edwin Botterman, Presedinte si CEO, Brau Union Romania. Compania a incheiat primele 6 luni ale anului cu o cifra de afaceri cu 25% mai mare comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior.

Prima jumatate a anului a reprezentat o consolidare a tendintei crescatoare a vanzarilor, care devenise evidenta in ultimele luni ale anului 2005. Volumul total al vanzarilor de bere in prima jumatate a anului 2007 a reprezentat o crestere de 17% comparativ cu nivelul vanzarilor din perioada ianuarie-iunie 2006, potrivit datelor companiei.

Preview document

Analiza de piață a produsului bere - Pagina 1
Analiza de piață a produsului bere - Pagina 2
Analiza de piață a produsului bere - Pagina 3
Analiza de piață a produsului bere - Pagina 4
Analiza de piață a produsului bere - Pagina 5
Analiza de piață a produsului bere - Pagina 6
Analiza de piață a produsului bere - Pagina 7
Analiza de piață a produsului bere - Pagina 8
Analiza de piață a produsului bere - Pagina 9
Analiza de piață a produsului bere - Pagina 10
Analiza de piață a produsului bere - Pagina 11
Analiza de piață a produsului bere - Pagina 12
Analiza de piață a produsului bere - Pagina 13
Analiza de piață a produsului bere - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Analiza de Piata a Produsului Bere.docx

Te-ar putea interesa și

Studiu privind politica de produs la SC Bergo SA Târgu-Jiu

INTRODUCERE Politica de produs reprezintă o componentă esenţială a politicii globale de marketing întrucât nu se poate face un marketing eficient...

Lansarea pe piața Ungariei a berii European Black Beer

Capitolul 1. PREZENTAREA S.C. European Drinks Complexul Industrial de la Rieni concentreaza activitatea firmelor private româno-suedeze S.C....

Lansarea berii Timișoreana în ambalaje tetrapack în România

1. Rezumat - Titlul proiectului: - Lansarea pe piata din Romania a noii game de bere Timisoreana in ambalaje TetraPak; - Durata proiectului (exp...

Lansarea Timișoreana pe piața berii din Ungaria

I. Descrierea programului de marketing Piata berii din Romania Brau Union SA, Ursus Breweries, Interbrew si United Romanian Breweries Bereprod...

Managementul calității produselor în activitatea de producție SC Bere Craiova SA

INTRODUCERE Actualitatea temei de cercetare. Orice întreprindere, pentru a putea face faţă cerinţelor pieţei, trebuie să ofere o garanţie a...

Proiect managementul calității - berea

0. Motivatia Berea este un produs consumat frecvent de studenti. Preferintele consumatorilor variaza însa de la o marca la alta. Astfel, conform...

Planul de Marketing pentru Lansarea Berii Franciskaner

1. Prezentarea conditiilor care determina introducerea produsului Franziskaner pe piata din Romania Motivele pentru care compania noastra doreste...

Bere blondă cu aromă de miere

Etapa I : Definirea tipului de produs 1. Generarea ideii Lansarea unui produs nou pe piata reprezinta un proces complex, care necesita multe...

Ai nevoie de altceva?