Cuprins
- CAPITOLUL I-PREZENTAREA GENERALĂ A FIRMEI “LEVI’S”
- 1.1. SCURT ISTORIC 3
- 1.2. DOMENIUL DE ACTIVITATE 4
- 1.3. SCURT ISTORIC 4
- CAPITOLUL II-PIAŢA INDUSTRIEI CONFECŢIILOR DE ÎMBRĂCĂMINTE DIN ROMÂNIA
- 2.1. EVOLUŢIA PIEŢEI PRODUSELOR 5
- 2.2 OFERTA DE PRODUSE/SERVICII A FIRMEI LEVI’S 7
- 2.3. STRATEGII DE PIAŢĂ ADOPTATE DE FIRMA LEVI’S 8
- 2.4. STRATEGII DE MARKETING ADOPTATE DE FIRMA LEVI’S 10
- CAPITOLUL III-ANALIZA MEDIULUI DE MARKETING A FIRMEI “LEVI STRAUSS &CO”
- 3.1.MEDIUL EXTERN 11
- 3.1.1. MICROMEDIUL DE MARKETING 11
- 3.1.2.MACROMEDIUL DE MARKETING 11
- 3.2.MEDIUL INTERN 12
- CAPITOLUL IV-ANALIZA SWOT 13
- CONCLUZII 14
- BIBLIOGRAFIE 15
Extras din proiect
CAPITOLUL I
PREZENTAREA GENERALĂ A FIRMEI “LEVI’S”
1.1 SCURT ISTORIC
Levi Strauss, de unde vine si numele firmei, a venit la vârsta de 24 de ani în San Francisco cu scopul de a dezvolta in partea de vest afacerea fratelui său care lucra in New York.
Levi a petrecut câţiva ani în New York pentru a învăţa comerţul şi afacerile de schimb, lucru ce s-a oglindit în afacerea sa construită timp de 20 de ani care i-a adus faima de bussines-man, dar şi pe cea de filantrop.
Norocul i-a surâs lui Levi Strauss în momentul în care i s-a propus o colaborare de către unul dintre clienţii săi, Jacob Davis , deşi aparent nu foarte profitabilă, acesta a văzut potenţialul, astefel a ajuns să accepte parteneriatul.
La început pantalonii erau confecţionaţi din pânză , dar mai apoi au început să fie confecţionaţi din pânză. Iniţial pantalonii produşi de Levi’s purtau numele de “waist overalls” (salopetă până în talie) , dar cuvântul “jeans” a devenit popular în anii ’60, atunci când generaţia baby boom l-a adoptat în acea perioadă.
În jurul anului 1873 a fost confecţionată şi vândută prima îmbrăcăminte nituită. Nu avem date certe despre companie dinainte de anul 1906, deoarece cutremurul şi incendiul din San Francisco au distrus registrele istorice ale firmei.
Patentul legal i-a permis lui Levi Strauss & Co să fie singura companie producătoare de îmbrăcăminte nituită, până când autorizaţia a intrat sub domeniul public (în 1891). La expirarea patentului, o mulţime de fabricanţi au început să imite îmbrăcămintea nituită făcută popular de Levi Strauss.
Levi Strauss & CoAceasta are drepturi asupra mărcilor Levi’s Dockers şi Signature. Dockers este o marcă care a atins cea mai rapidă creştere în decursul unui an de la lansare(1986). Cu ajutorul său s-a constituit segmental de piaţă “business casual”. Signature a fost create pentru lanţurile specializate în reduceri ca Walmart şi a apărut în anul 2003.
1.2. DOMENIUL DE ACTIVITATE
Domeniul de activitate este cel al confecţiilor, distingându-se blugii, însă Levi’s produce şi alte articole vestimentare( bluze, fuste, jachete ,cămăşi ). Compania are o zonă largă acoperită în industria vestimentară, un nume destul de răspândit, articolele sale fiind recunoscute în ţări ca : Italia, Franţa, Spania, China etc.
1.3.Povestea brand-ului Levi’s
Între anii 1950 şi 1980, blugii Levi’s au devenit populari printre tineri, in special în subculturi, incluzând tinerii pasionaţi de modă, rockerii şi hipioţii.
Blugii populari denumiţi “shrink-to-fit 501s” au fost vânduţi într-o mărime unică; mărimea indicată se referă la la mărimea blugilor care puteau să se muleze, mulatul fiind substantial. Compania încă produce aceşti blugi unici ca mărime şi este încă produsul numărul 1 în ceea ce priveşte vânzările Levi’s.
Aproape de anii 1990, brand-ul a avut o competitive din partea unor produse mai ieftine de peste mări.
În 1991, Levi Strauss a fost implicat într-un scandal ce a inclus pantaloni făcuţi în Insulele Mariana de Nord, unde aproape 3 % din blugii Levi’s s-au vândut anual cu eticheta “Made in the USA” când de fapt erau făcuţi de lucrătorii chinezi sub numele de “Departamentul de muncă al Americii” denumit “condiţii de tip sclavie”.
Astăzi, cei mai mulţi dintre blugii Levi’s sunt produşi înafara Americii, totuşi cele mai scumpe modele fiind făcute în America.
Conform celor de la The New York Times, Levi Strauss conduce aparent industria în ceea ce priveşte comerţul şi umplând aproape 100 de procese împotriva competitorilor din 2001. Multe din procese au în centru imitaţia buzunarului cu capse al blugilor Levi’s.
Până în 2007, Levi Strauss se presupunea că este din nou una dintre cele mai profitabile firme după declinul în vânzări din precedenţii 9 ani. Suma totală anuală de doar 4 bilioane , a fost cu 3 bilioane mai mică faţă de peroada cu cea mai mare performanţă în vânzări.
În 8 mai 2013 , cei de la NFL(Liga Naţională de Fotbal, San Francisco) anunţă că Levi Strauss & Co au cumpărat drepturile asupra noului lor stadion din Santa Clara, California. Aceste drepturi au fost cumpărate la un preţ de 220.3 milioane $ care au fost investiţi în oraşul Santa Clara.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Analiza Firmei Levi's.docx