Cuprins
- Scopul proiectului
- Necesitatea unui studiu de piata si elaborarea de strategii
- Obiective
- Studiu de piata
- Portofoliu de produse
- Stabilirea de strategii
- Analiza Swot
Extras din proiect
Scopul proiectului
Prin acest proiect, se urmareste realizarea unui studiu de piata asupra acceptului de catre populatia Romaniei a unor produse de panificatie dupa o reteta importata din Italia, reteta ce are ca scop medical reducerea numarului de injectari de insulina a categoriei de populatie ce sufera de diabet zaharat. Aceasta reteta are menirea de a stimula productia de insulina a pancreasului uman intr-un mod natural.
Necesitatea unui studiu de piata si elaborarea de strategii
Concept: prin necesitatea efectuarii unui audit de marketing deducem ca piata unui produs (unitati strategice ) poate fi constituita din mai multe segmente care nu ofera firmei aceleasi oportunitati, in ceea ce priveste rentabilitatea. Drept urmare, se impune studierea segmentelor potentiale si alegerea numai acelora care ofera perspecticvele cele mai favorabile pentru firma. Auditul permite analiza resurselor de care dispune firma pentru a pune in aplicare strategia de marketing definita prin procesul de planificare a unitatii strategice. Auditul de marketing are doua laturi si constituie o baza solida pentru fixarea obiectivelor si a celorlalte elemnte ale planului strategic de marketing.
Auditul extern
Auditul extern face referire la mediul extern al intreprinderii tinand cont de mai multi factori.
Primul factor, din punct de vedere economic, se refera la contributia firmei la dezvoltarea economiei pe plan national. Se ia in calcul suma alocata de institutiile Statului si nu in ultimul rand de girul monetar pe care productivitatea firmei il dezvolta.
Al doilea factor ce face parte din mediul extern firmei este cel politic. Acesta se refera, in primul rand la implicatiile politice pe care conducerea le-ar putea rasfrange asupra interesului firmei. Fiind o societate pe actiuni , Baneasa dispune de un un capital social actual de 1.995.000 RON, ceea ce ar putea duce la achizitionarea de noi terenuri extravilan, pentru extinderea culturilor agricole care duc la potentarea rentabilitatii si implicit a deschiderii unui nou punct de lucru.
Un alt factor important este cel din domeniul fiscalitatii.Intreprinderea este in conformitate cu reglementarile Uniunii Europene,cu schimburile de produse intre tarile member precum si cu legislatia privitioare la fabricatia produselor de panificatie.
Factorial social tine de impacted intreprinderii asupra personalului ,adica daca acesta este multumit de actiunile intreprinse si de logistica acestei .
Cel de-al cincilea factor al mediului extern este strans legat de urmatorul-cel sectorial de cadrul legal al intreprinderii.Cadrul sectorial face apel la statutul firmei pe piata produselor de patisrie,care este cota sa de piata si incotro se va indrepta in segmental urmator de timp.Aceste doua medii sunt in conexiune totala deoarece legalitatea actiunii firmei depinde de sectorul in care-si desfasoara activitatea.
Vorbind de factorul tehnologic amintim ca Baneasa S.A. dispune de echipamente de ultima ora, in conformitate cu normele Uniunii, avand sectii specializate pe fiecare gama de produs fabricat patiserie, paine, grau si paste fainoase.
Auditul intern
Auditul intern face referire la mediul intern al interprinderii si are la baza vanzarile si mixul de marketing. Vanzarea se imparte in urmatoarele categorii: totale, pe zone geografice, pe clienti, pe produs, pe cote de piata detinute. Vanzarea pe zone geografice difera teritorial in functie de segmentul de piata pe care se pune accentul. Referitor la clienti si la produs, vorbim despre orientarea pe produs si pe comercializartea acestuia. Odata cu caracteristicile pietelor organizationale avem diferente privind natura produselor si modul de cumparare al clientilor, de aici diferente pe zone geografice. Procesul decizional de cumparare sufera influente socio-culturale dar si situationale.
Variabilele mixului de marketing sunt realizate complex avand plecare de la roduse, game de produse, calitatea acestora, cantitatile vandute si nivelul stocurilor si distributia.
Obiective
Pe termen lung:
Privatizata in 1996 si beneficiind de un program de investitii extrem de ambitios, compania Morarit Panificatie Baneasa S.A. a devenit in doar cativa ani una dintre cele mai mari si mai dinamice Complexe Integrate de Morarit si Panificatie din Romania. Baneasa are astazi o cifra de afaceri anuala de peste 30 milioane EUR si apartine Grupului de Firme Overseas, a carui cifra de afaceri consolidata depaseste 60 de milioane EUR anual.
Parte componenta a Concernului International Overseas, SC Baneasa isi propune ca prim obiectiv pe termen lung o mai buna promovare a brand-ului promovat deja in Romania si a produselor pe piata curenta de desfacere. In atentia conducerii acestei firme sta diversificarea gamei de produse, incercandu-se o extindere a produselor pe piata romaneasca dar si o patrundere pe alte piete. Un alt obiectv al acestei firme este mentinerea mediului de lucru deja existent in randurile personalului: conditii optime de lucru, diverse beneficii, specializarea in diverse directii cu participarea la diverse training-uri si conferinte internationale organizate pe teme ce prezinta interes firmei
Preview document
Conținut arhivă zip
- Analiza Firmei SC BANEASA SA.doc