Analiza Macromediului de Marketing din Polonia

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 3176
Mărime: 17.39KB (arhivat)
Publicat de: Dorina Tănase
Puncte necesare: 7

Cuprins

  1. 1. Introducere 2
  2. 2. Mediul demografic 2
  3. 3. Mediul economic 3
  4. 4. Mediul tehnologic 4
  5. 5. Mediul natural 4
  6. 6. Spectrul politic al mediului investitional 6
  7. 7. Mediul socio-cultural 7
  8. Bibliografie 9

Extras din proiect

1. Introducere

Macromediul sau mediul international cuprinde un set complex de variabile care împreună formează un cadru guvernat de următorii factori : factorii economici, factorii tehnici şi tehnologici, factorul demografic şi structura populaţiei, factorii socio-culturali, factorii politico-legislativi şi factorii naturali.

2. Mediul demografic

Fiind reprezentat de populatia dintr-o anumita zona de referinta, mediul demografic este o componenta de maxima importanta pentru evolutia pietelor, acesta constituind unul dintre factorii formativi ai cererii si în acelasi timp reprezentând sursa de forta de munca pentru desfasurarea activitatilor economice.

Analiza mediului demografic presupune cunoasterea, deopotriva, a efectivului si tendintelor de evolutie ale populatiei, cât si structura acesteia în functie de o serie de criterii demografice si sociale: vârsta, sex, mediu de locuit, stare civila, caracteristicile gospodariilor, nivel de instruire, etc.; respectiv, criterii care pot avea influenta asupra modului de manifestare a cererii pe piata, asupra comportamentului de cumparare si consum al indivizilor, si, nu în ultimul rând, asupra caracteristicilor resurselor de munca dintr-o anumita zona.

Populatia Poloniei in anul 2007 era de 38.518.241 locuitori cu o densitate de 122 loc/km2[1].

Structura populatiei din Polonia pe medii si sexe se prezinta astfel:

- 63% din populatie traieste in mediul urban , diferenta de 37% traind in mediul rural;

- 51.4% din populatie sunt barbati, 48,6 fiind femei.

Structura populatiei pe grupe de varsta se prezinta sub forma[1]:

TARA 0-14 15-24 25-49 50-64 65-79 80 si peste

POLONIA 17.8 16.8 36.1 16.4 10.5 2.2

Speranta de viata la nastere a cetatenilor Poloniei este de 80.1 in cazul femeilor si de 79.4 in cazul barbatilor.

In tabelul urmator sunt prezentate comparativ evectivul casatoriilor, a divorturilor, precum si numarul mediu de persoane pe gospodarie in anii 2005 2006 si 2007 cu scopul de a surprinde aparitia unui fenomen demografic si anume scaderea numarului de membrii a unei gospodarii, in stransa corelatie cu numarul de casatorii si cresterea numarului de divorturi.

TARA Casatorii la 1000 persoane Divorturi la 1000 persoane Numarul mediu de persoane / gospodarie

2005 2006 2007 2005 2006 2007 2005 2006 2007

POLONIA 5.4 5.46 5.1 0.7 1.1 1.3 3.5 3.3 3.1

Sporul natural al populatiei (rata la 1000 locuitori) a avut in ultimii ani valori negative cuprinse intre valorile -0.1 si -0.4. Populatia Poloniei este in scadere, principalul factor fiind aderarea la UE. Se estimeaza ca dupa momentul aderarii 2 mil de polonezi au parasit tara.[1]

3. Mediul economic

- Produsul Intern Brut (PIB)

In conformitate cu evaluarile preliminare ale Institutului Polonez de Statistica, produsul intern brut in anul 2007 (in preturi actuale) s-a situat la nivelul de 307,3 mld EUR si a fost mai mare cu 6,5% comparativ cu anul 2006 (in preturi fixe din anul precedent). In 2007 ritmul cresterii economice a inregistrat cel mai mare nivel din ultimii 10 ani. Cea mai rapidă crestere s-a inregistrat in I trimestru (7,4%) iar cea mai mare in IV (aprox.6%).Eurostat prevede ca, ritmul cresterii al Poloniei in 2008 va fi de 5,5%. In 2007, ritmul de dezvoltare al tarilor UE-27 a atins 2,4% (Eurostat).

Principalii factori de dezvoltare economica in 2007 au fost: dinamica inalta a exportului si cresterea cererii interne, atat a cererii de investitii cat si a celei de consum.

- Inflatia

In 2007 cresterea preturilor la marfuri si la serviciile de consum a fost mai mare decat in 2006 (2,5% fata de 1,0%). Polonia se numara printre tarile cu un nivel mai mic al inflatiei din UE[3].

- Bugetul statului

Veniturile la bugetul de stat in 2007 au atins 236 mld zloti (au fost mai mari cu 3,1% decat s-a planificat), iar cheluielile s-au situat la nivelul de 252,9 mld zloti (1 Eur=3,70 zloţi media anuala, în decembrie 2007 1 Eur=3,60 zloţi)

Deficitul bugetar pe 2007 a atins 16,9 mld zloti [3].

- Productia industriala

In 2007, conform estimarilor, productia industriala vanduta, in general, a inregistrat o crestere de 9,7% fata de anul precedent (in 2006 cresterea a atins nivelul de 11,3%). Creşterea producţiei de constructii-montaj a a atins in 2007 15,7%, iar producţia industriala vanduta a crescut aprox. cu 10%.

O crestere semnificativa s-a inregistrat printre altele in productia de autovehicole, remorci si semi-remorci, in ramurile produselor rezultate din materii prime nemetalice, produselor metalice, produselor din cauciuc si mase plastice, metale, masini si echipamente.

- Piata muncii

In 2007 s-a inregistrat o scadere a fortei de munca in economia nationala (la nivelul de 7,8 mln persoane). La sfarsitul lunii decembrie 2007, numarul somerilor inregistrati la oficiile de munca s-a situat la 1747 mii si a fost cu 562,4 mii mai mica comparativ cu anul precedent.

Rata somajului inregistrata la finele anului a fost de 11,4%, comparativ cu anul 2006 s-a diminuat cu 3,4 puncte. Totodata, a crescut ocuparea fortei de munca cu 200 mii de persoane în raport cu prognozele. Salariul mediu brut în sectorul industrial, a crescut in 2007 cu 9,2% în raport cu anul precedent.

- Bilantul schimburilor comerciale dupa 12 luni ale lui 2007

Preview document

Analiza Macromediului de Marketing din Polonia - Pagina 1
Analiza Macromediului de Marketing din Polonia - Pagina 2
Analiza Macromediului de Marketing din Polonia - Pagina 3
Analiza Macromediului de Marketing din Polonia - Pagina 4
Analiza Macromediului de Marketing din Polonia - Pagina 5
Analiza Macromediului de Marketing din Polonia - Pagina 6
Analiza Macromediului de Marketing din Polonia - Pagina 7
Analiza Macromediului de Marketing din Polonia - Pagina 8
Analiza Macromediului de Marketing din Polonia - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Analiza Macromediului de Marketing din Polonia.doc

Alții au mai descărcat și

Lansarea unui Produs - Kandia cu Mango și Ananas

SCURT ISTORIC: Istoria Kandia a început în urmă cu mai bine de 120 de ani, când au fost puse bazele primei fabrici de ciocolată de pe teritoriul...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Euromarketing - țările membre UE

POLONIA Macromediul sau mediul international cuprinde un set complex de variabile care împreună formează un cadru guvernat de următorii factori :...

Danone România

1. MOTIVAȚIE Conform studiului Euromonitor Internațional 2011, furnizat de Tetra Pack, românii ocupă penultimul loc în Europa la consumul de lapte...

Plan de Marketing Fashiondays

1. Analiza organizaţiei Fondat în 2009 de către antreprenori elveţieni, Fashion Days Shopping S.R.L. s-a extins rapid, devenind cel mai mare club...

Analiza activității de marketing în cadrul Kandia-Excelent SA

1. PREZENTAREA GENERALA A FIRMEI KANDIA-EXCELENT S.A. Bucuresti 1.1. DENUMIRE AGENT ECONOMIC Societatea comerciala Kandia-Excellent 1.2. SEDIUL...

Analiza Selgros - Micromediu, Macromediu, SWOT

1. Prezentarea firmei 1.1. Istoric Nume companie: Selgros Cash & Carry S.R.L CUI: 11805367 Registrul comerţului: J08 /464 /2001 Simbol...

Bazele Marketingului - Orange

1.Prezentarea firmei Orange 1.1.Scurt istoric Orange SA este un operator de telecomunicații mobile și o subsidiară a grupului France Telecom....

Program de Marketing Netmedia

CAP.1 – PREZENTAREA SOCIETĂŢII. 1.1 Date de identificare a societăţii. NETMEDIA România S.R.L. Romania este companie Poloneza-Romana cu capital...

Loreal

Plan proiect de grup – Tehnici Promotionale 1. Analiza preliminara a produsului/serviciului ales • Analiza conjuncturii de macromediu (PEST) •...

Ai nevoie de altceva?