Analiza Macromediului de Marketing din Polonia

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Introducere 2
2. Mediul demografic 2
3. Mediul economic 3
4. Mediul tehnologic 4
5. Mediul natural 4
6. Spectrul politic al mediului investitional 6
7. Mediul socio-cultural 7
Bibliografie 9


Extras din proiect Cum descarc?

1. Introducere 
Macromediul sau mediul international cuprinde un set complex de variabile care împreună formează un cadru guvernat de următorii factori : factorii economici, factorii tehnici şi tehnologici, factorul demografic şi structura populaţiei, factorii socio-culturali, factorii politico-legislativi şi factorii naturali.
2. Mediul demografic
Fiind reprezentat de populatia dintr-o anumita zona de referinta, mediul demografic este o componenta de maxima importanta pentru evolutia pietelor, acesta constituind unul dintre factorii formativi ai cererii si în acelasi timp reprezentând sursa de forta de munca pentru desfasurarea activitatilor economice.
Analiza mediului demografic presupune cunoasterea, deopotriva, a efectivului si tendintelor de evolutie ale populatiei, cât si structura acesteia în functie de o serie de criterii demografice si sociale: vârsta, sex, mediu de locuit, stare civila, caracteristicile gospodariilor, nivel de instruire, etc.; respectiv, criterii care pot avea influenta asupra modului de manifestare a cererii pe piata, asupra comportamentului de cumparare si consum al indivizilor, si, nu în ultimul rând, asupra caracteristicilor resurselor de munca dintr-o anumita zona.
Populatia Poloniei in anul 2007 era de 38.518.241 locuitori cu o densitate de 122 loc/km2[1].
Structura populatiei din Polonia pe medii si sexe se prezinta astfel:
- 63% din populatie traieste in mediul urban , diferenta de 37% traind in mediul rural;
- 51.4% din populatie sunt barbati, 48,6 fiind femei.
Structura populatiei pe grupe de varsta se prezinta sub forma[1]:
TARA 0-14 15-24 25-49 50-64 65-79 80 si peste
POLONIA 17.8 16.8 36.1 16.4 10.5 2.2
Speranta de viata la nastere a cetatenilor Poloniei este de 80.1 in cazul femeilor si de 79.4 in cazul barbatilor.
In tabelul urmator sunt prezentate comparativ evectivul casatoriilor, a divorturilor, precum si numarul mediu de persoane pe gospodarie in anii 2005 2006 si 2007 cu scopul de a surprinde aparitia unui fenomen demografic si anume scaderea numarului de membrii a unei gospodarii, in stransa corelatie cu numarul de casatorii si cresterea numarului de divorturi.
TARA Casatorii la 1000 persoane Divorturi la 1000 persoane Numarul mediu de persoane / gospodarie
2005 2006 2007 2005 2006 2007 2005 2006 2007
POLONIA 5.4 5.46 5.1 0.7 1.1 1.3 3.5 3.3 3.1
Sporul natural al populatiei (rata la 1000 locuitori) a avut in ultimii ani valori negative cuprinse intre valorile -0.1 si -0.4. Populatia Poloniei este in scadere, principalul factor fiind aderarea la UE. Se estimeaza ca dupa momentul aderarii 2 mil de polonezi au parasit tara.[1]
3. Mediul economic
- Produsul Intern Brut (PIB)
In conformitate cu evaluarile preliminare ale Institutului Polonez de Statistica, produsul intern brut in anul 2007 (in preturi actuale) s-a situat la nivelul de 307,3 mld EUR si a fost mai mare cu 6,5% comparativ cu anul 2006 (in preturi fixe din anul precedent). In 2007 ritmul cresterii economice a inregistrat cel mai mare nivel din ultimii 10 ani. Cea mai rapidă crestere s-a inregistrat in I trimestru (7,4%) iar cea mai mare in IV (aprox.6%).Eurostat prevede ca, ritmul cresterii al Poloniei in 2008 va fi de 5,5%. In 2007, ritmul de dezvoltare al tarilor UE-27 a atins 2,4% (Eurostat).
Principalii factori de dezvoltare economica in 2007 au fost: dinamica inalta a exportului si cresterea cererii interne, atat a cererii de investitii cat si a celei de consum.
- Inflatia
In 2007 cresterea preturilor la marfuri si la serviciile de consum a fost mai mare decat in 2006 (2,5% fata de 1,0%). Polonia se numara printre tarile cu un nivel mai mic al inflatiei din UE[3].
- Bugetul statului
Veniturile la bugetul de stat in 2007 au atins 236 mld zloti (au fost mai mari cu 3,1% decat s-a planificat), iar cheluielile s-au situat la nivelul de 252,9 mld zloti (1 Eur=3,70 zloţi media anuala, în decembrie 2007 1 Eur=3,60 zloţi)
Deficitul bugetar pe 2007 a atins 16,9 mld zloti [3].
- Productia industriala
In 2007, conform estimarilor, productia industriala vanduta, in general, a inregistrat o crestere de 9,7% fata de anul precedent (in 2006 cresterea a atins nivelul de 11,3%). Creşterea producţiei de constructii-montaj a a atins in 2007 15,7%, iar producţia industriala vanduta a crescut aprox. cu 10%. 
O crestere semnificativa s-a inregistrat printre altele in productia de autovehicole, remorci si semi-remorci, in ramurile produselor rezultate din materii prime nemetalice, produselor metalice, produselor din cauciuc si mase plastice, metale, masini si echipamente.
- Piata muncii
In 2007 s-a inregistrat o scadere a fortei de munca in economia nationala (la nivelul de 7,8 mln persoane). La sfarsitul lunii decembrie 2007, numarul somerilor inregistrati la oficiile de munca s-a situat la 1747 mii si a fost cu 562,4 mii mai mica comparativ cu anul precedent.
Rata somajului inregistrata la finele anului a fost de 11,4%, comparativ cu anul 2006 s-a diminuat cu 3,4 puncte. Totodata, a crescut ocuparea fortei de munca cu 200 mii de persoane în raport cu prognozele. Salariul mediu brut în sectorul industrial, a crescut in 2007 cu 9,2% în raport cu anul precedent.
- Bilantul schimburilor comerciale dupa 12 luni ale lui 2007


Fisiere în arhivă (1):

  • Analiza Macromediului de Marketing din Polonia.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!