Analiză marketing - Franța

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 40 în total
Cuvinte : 9451
Mărime: 272.61KB (arhivat)
Publicat de: Leonid Chiriță
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Georgescu Florin
UNIVERSITATEA AL. I. CUZA F.E.A.A. IASI Obiect :Marketing International Subiect: Raport de Tara

Cuprins

  1. CAP 1 SCURTA PREZENTARE A TARII 4
  2. CAP 2 SISTEMUL ECONOMIC GENERAL AL TARII 10
  3. 2.1 Situatia generala a economiei 10
  4. 2.1.1 Comertul exterior 19
  5. 2.1.2 Balanta comerciala 24
  6. 2.2 Sanatatea climatului de afaceri 25
  7. CAP 3 STANDARDUL GENERAL DE VIATA 26
  8. CAP 4 ANALIZA TARII 29
  9. 4.1 Aspectele comerciale ale afacerilor 29
  10. 4.2 Canale de distributie folosite in mod curent 30
  11. 4.3 Modele si comportamente de afaceri 32
  12. 4.4 Modele si comportamente de cumparare 33
  13. 4.5 Infrastructura de marketing 34
  14. 4.6 Geografia si climatul si impactul lor asupra comportamentului de cumparare si al consumului 34
  15. 4.7 Legi si reglementari guvernamentale cu impact asupra activitatii de marketing 35
  16. 4.8 Cultura si influenta sa asupra practicilor de afaceri si a modelelor de cumparare 37
  17. BIBLIOGRAFIE 39

Extras din proiect

CAPITOLUL I

SCURTA PREZENTARE A TARII

ISTORIE

Teritoriul Frantei este populat in antichitate de triburile celtice (galii) si cucerit de Cezar (59-51 IH) si transformat in provincie romana. Francii, popor germanic stabilit in sec. al V-lea in Galia, se contopesc cu galo-romanii si dau nastere in secolele urmatoare poporului francez.

Bazele Regatului Franc sunt puse de Clovis (481-511) provenit din dinastia Merovingienilor. Carol cel Mare (768-814), cel mai de seama reprezentant al dinastiei Carolingiene, poarta razboaie victorioase impotriva saxonilor, avarilor, longobarzilor si este incoronat imparat al Occidentului, la Roma, in anul 800. Tratatul de la Verdun (843) consacra dezmembrarea Imperiului Carolingian, a carui parte occidentala va forma viitoarea Franta.

In sec XII-XIV, in timpul domniilor lui Filip al II-lea August si Filip al IV-lea cel Frumos, sunt facuti primii pasi pe drumul autoritatii regale si al centralizarii statale. Dupa infrangerile franceze din prima parte a Razboiului de 100 de ani purtat impotriva Angliei (1337-1453), avantul national (Jeanne d’Arc) permite incheierea victorioasa a indelungatei confruntari. Ludovic al XI-lea (1461-1483) reprima opozitia marilor seniori, iar domnia lui Francisc I (1515-1547) inaugureaza epoca absolutismului.

Raspandirea calvinismului in prima jumatate a sec al XVI-lea declanseaza pustiitoarele razboaie religioase (1562-1598) incheiate de Henric al IV-lea intemeietorul dinastiei de Bourbon (1589-1830) prin edictul de toleranta de la Nantes (1598).

Domnia lui Ludovic al XIV-lea (1643-1715) marcheaza apogeul absolutismului francez („statul sunt eu”), Franta devenind acum prima putere europeana. Frecventele razboaie din timpul lui Ludovic al XIV-lea si Ludovic al XV-lea (1715-1774) accentueaza tensiunile sociale, pierderea prin tratatul de la Paris (10.02.1763) a posesiunilor din India si a Canadei adancind criza economica si cea de credibilitate a absolutismului Bourbonilor.

Revolutia franceza (14.07.1789, caderea Bastiliei) culmineaza cu proclamarea la 22.09.1792 a Primei Republici, cu executia lui Ludovic al XVI-lea (21.01.1793) si cu dictatura iacobina (1793-1794). Razboaiele de aparare ale Republicii Franceze sunt continuate de Napoleon Bonaparte, devenit in 1804 imparat al francezilor si arbitru omnipotent al Europei continentale.

Restaurata in 1815, domnia Bourbonilor este inlaturata de revolutia din iulie 1830, care impune monarhia constitutionala a lui Ludovic Filip (1830-1848). In urma revolutiei din februarie 1848 este proclamata a II-a Republica (1848-1852), apoi puterea este acaparata de Ludovic Napoleon (nepotul lui Napoleon I), care se proclama sub numele de Napoleon al III-lea Imparat al Frantei (1852-1870).

Infrangerea in razboiul cu Prusia (1870-1871) are ca urmare proclamarea de la 4.09.1870 a celei de-a III-a Republici si scurtul intermezzo al insurectiei proletare a Comunei din Paris (martie-mai 1871). Pacea de la Frankfurt pe Main (10.05.1871) consacra pierderea Alsaciei si a Lorenei. Cucerirea Algeriei (1830-1847) este urmata in a doua jumatate a secolului al XIX-lea de constituirea celui de-al doilea mare imperiu colonial al lumii (Africa septentrionala, ecuatoriala, occidentala, Indochina, Oceania etc). Impreuna cu Rusia si Marea Britanie pune bazele Triplei Aliante (1904) care, in primul razboi mondial (1914-1918) obtine victoria asupra Blocului Puterilor Centrale. Prin pacea de la Versailles (1919) Alsacia si Lorena sunt retrocedate de catre Germania Frantei.

La 3.09.1939 Germania incearca sa se revanseze si-i declara Frantei razboi, dupa care invadeaza teritoriul francez, pentru ca la 22.06.1940 maresalul P. Pétain sa semneze actul de capitulare. Generalul Charles de Gaulle lanseaza in iunie 1940, la Londra, celebrul apel la continuarea luptei de catre francezi si constituie Comitetul National Francez care coordoneaza rezistenta antinazista. Debarcarea din Normandia (6.06.1944) si insurectia victorioasa a Parisului (19-25.08.1944) permit instalarea guvernului provizoriu prezidat de generalul de Gaulle. Constitutia din octombrie 1946 proclama cea dea IV-a Republica si transforma Imperiul Colonial in Uniunea Franceza. Politicianismul si razboaiele de emancipare nationala din Indochina (1945-1954) si Algeria (1954-1962) adancesc criza celei de-a IV-a Republici si duc la instalarea unui guvern in frunte cu generalul de Gaulle care proclama la 4.10.1958 cea de-a V-a Republica, cu atributii sporite pentru seful statului.

Preview document

Analiză marketing - Franța - Pagina 1
Analiză marketing - Franța - Pagina 2
Analiză marketing - Franța - Pagina 3
Analiză marketing - Franța - Pagina 4
Analiză marketing - Franța - Pagina 5
Analiză marketing - Franța - Pagina 6
Analiză marketing - Franța - Pagina 7
Analiză marketing - Franța - Pagina 8
Analiză marketing - Franța - Pagina 9
Analiză marketing - Franța - Pagina 10
Analiză marketing - Franța - Pagina 11
Analiză marketing - Franța - Pagina 12
Analiză marketing - Franța - Pagina 13
Analiză marketing - Franța - Pagina 14
Analiză marketing - Franța - Pagina 15
Analiză marketing - Franța - Pagina 16
Analiză marketing - Franța - Pagina 17
Analiză marketing - Franța - Pagina 18
Analiză marketing - Franța - Pagina 19
Analiză marketing - Franța - Pagina 20
Analiză marketing - Franța - Pagina 21
Analiză marketing - Franța - Pagina 22
Analiză marketing - Franța - Pagina 23
Analiză marketing - Franța - Pagina 24
Analiză marketing - Franța - Pagina 25
Analiză marketing - Franța - Pagina 26
Analiză marketing - Franța - Pagina 27
Analiză marketing - Franța - Pagina 28
Analiză marketing - Franța - Pagina 29
Analiză marketing - Franța - Pagina 30
Analiză marketing - Franța - Pagina 31
Analiză marketing - Franța - Pagina 32
Analiză marketing - Franța - Pagina 33
Analiză marketing - Franța - Pagina 34
Analiză marketing - Franța - Pagina 35
Analiză marketing - Franța - Pagina 36
Analiză marketing - Franța - Pagina 37
Analiză marketing - Franța - Pagina 38
Analiză marketing - Franța - Pagina 39
Analiză marketing - Franța - Pagina 40

Conținut arhivă zip

  • Analiza Marketing - Franta.doc

Alții au mai descărcat și

Grasă de cotnari - analiza produsului pe eșantion

Cap 1: Prezentarea generala a firmei 1.1 Elemente de identificare CULTURA VINULUI Daca ne-am putea intoarce cu aproximativ 2500 de ani in urma,...

Cercetare cantitativă privind impactul rețelei sociale facebook asupra productivității în mediul professional

Aspecte teoretico-metodologice privind cercetarea cantitativa Cercetarea în domeniul marketingului este un proces al colectării, analizării și...

Grasă de Cotnari - marketing internațional

REZUMAT INTRODUCTIV Lucrarea de faţă evidenţiază întregul proces care trebuie parcurs în cazul în care o firmă autohtonă doreşte să îşi extindă...

Indonezia

I. Prezentarea țării Indonezia, oficial Republica Indonezia este o țară insulară amplasată în Asia de Sud-Est, aceasta cuprinde 17.508 insule și...

Japonia - Raport de Tară

Aspecte generale Ţarã prin excelenţã insularã, situatã în nord-vestul Oceanului Pacific, Japonia este, fãrã îndoialã, statul care a înregistrat...

Marketing internațional - lansarea vinului Chateau Cotnari pe piața Suediei

1. Motivul alegerii produsului si piata În Suedia, nivelul de trai este unul dintre cele mai ridicate din lume. Acest fapt este strâns legat de...

Piața vinurilor din România

România - tara a vinului Cuvant inainte Romania este o importanta tara europeana producatoare de vin, dispunand de un mare trecut istoric si de...

Suport curs marketing internațional

INTRODUCERE Afacerile internationale nu reprezintã un fenomen nou. Ele au existat de mii de ani. Totusi, volumul tranzactiilor internationale a...

Te-ar putea interesa și

Rolul culturii în mediul internațional de afaceri

Introducere Prin lucrarea de faţă “Rolul culturii in mediul international de afaceri” s-a urmărit stabilirea influenţei culturii în globalizarea...

Tehnici Promoționale

CAPITOLUL I Promovarea produselor hoteliere prin elementele mixului de marketing 1.1 Mixul de marketing- generalităţi Prin conceptul de...

Plan de Marketing - Deschiderea unui Restaurant

SCURTA INTRODUCERE Motto : A mânca diferit este întotdeauna ceea ce cautam când împingem usa unui restaurant O conjunctura acceptabila, o reala...

Internaționalizarea unei firme producătoare de produse petroliere din România

Rezumat executiv Lider in domeniul petrolier regional, Rompetrol - o companie multinationala, a cunoscut o evolutie in timp din punct de vedere a...

Strategii de marketing pe piața unică europeană

Capitolul 1. DIMENSIUNILE PIEŢEI UNICE EUROPENE – PREZENT ŞI PERSPECTIVE Integrarea economică interstatală, care a debutat în perioada...

Managementul marketingului serviciilor în cadrul societăților comerciale

CAPITOLUL 1. BAZA TEORETICO-METODOLOGICĂ A MANAGEMENTULUI MARKETINGULUI SERVICIILOR ÎN ACTIVITATEA ECONOMICĂ 1.1. Obiectivele și importanța...

Strategia de management a firmei de asigurări Groupama

Acest proiect este realizat la Compania de Asigurari Groupama avand ca functie principala asigurarea viata si non viata. Scopul acestui proiect...

Plan de marketing pentru organizarea produsului turistic Alba - județ cultural pe piața Franței

INTRODUCERE Judetul Alba, situat in partea centrala a Romaniei, este un judet de marime medie ca suprafata (624,167 ha, 2,6 procente din suprafata...

Ai nevoie de altceva?