Cuprins
- Cuprins :
- Cap. I CONTINUTUL MEDIULUI DE MARKETING
- 1.1. Mediul extern
- 1.1.1. Micromediul intreprinderii
- 1.1.2. Macromediul intreprinderii
- 1.2. Mediul extern
- 1.2.1. Structura mediului extern
- 1.2.2. Potentialul firmei
- 1.2.3. Relatiile intreprinderii cu mediul extern
- 1.2.4. Relatiile de piata ale intreprinderii
- 1.2.5. Relatiile de concurenta
- Cap. II PREZENTAREA FIRMEI ORANGE ROMANIA
- 2.1. Descrierea firmei
- 2.2. Scurt istoric
- 2.3. Oferta societatii
- Cap. III STUDIU DE CAZ PRIVIND ANALIZA MEDIULUI DE MARKETING AL FIRMEI ORANGE ROMANIA
- 3.1. Analiza macromediului firmei
- 3.1.1. Mediul demografic
- 3.1.2 Mediul economic
- 3.1.3. Mediul tehnologic
- 3.1.4. Mediul socio-cultural
- 3.1.5. Mediul institutional-legislativ
- 3.1.6. Mediul politic
- 3.2. Analiza micromediului firmei
- 3.2.1. Concurentii firmei
- 3.2.2. Clientii firmei
- 3.2.3. Furnizorii firmei
- 3.3. Analiza SWOT
- 3.4. Matricea BCG
- Cap. IV CONCLUZII SI PROPUNERI
Extras din proiect
CAPITOLUL I
CONTINUTUL MEDIULUI DE MARKEING
In cadrul conceptului de marketing mediul in care actioneaza intreprinderile, organizatiile sau institutiile ocupa o pozitie centrala.
1.1. Mediul extern
Ca agent economic, avand un anumit profil de activitate, intreprinderea functioneaza in conditiile concrete pe care i le ofera mediul sau extern. Iar daca pentru intreprindere, asa cum bine observa Kotler, "mediul de marketing = oportuntati si primejdii" , inseamna ca rezultatele activitatii sale vor depinde, pe de o parte, de masura cunoasterii fizionomiei si mecanismului de functionare a mediului, iar pe de o alta parte, de capacitaea si priceperea intreprinderii de a frunctifica oportunitatilr si de a evita primejdiile pe care aceasta i le furnizeaza.
Intreprinderea intra in legaturi directe, impuse de necesitatea realizarii obiectului sau de activitate, influentele fiind de regula reciproce, cu altii, relatiile sunt mai indepartate, mai slabe, influenta acestora fiind de cele mai multe ori indirecta. Agentii cuprinsi in prima categorie formeaza micromediul intreprinderii ; ceilalti alcatuiesc componentele macromediului intreprinderii.
1.1.1. Micromediul intreprinderii
Componentele mediului extern cu care intreprinderea intra in relatii directe, permanente si puternice dictate de necesitatea atingerii obiectivelor sale (prezente si de perspectiva), formeaza micromediul intreprinderii.
Pentru identificarea acestora trebuie pornit de la locul pe care intreprinderea il detine in cadrul mediului, ea insasi fiind o componenta a acestuia.
In esenta, orice intreprindere combina trei categorii de factori de productie, intrand in relatii cu tot atatea componente de mediu, respectiv : furnizori de resurse materiale, furnizori de resurse banesti si furnizori de forta de munca. Acesta cuprinde cinci grupe de factori :1
a) Furnizorii
• Furnizorii de marfuri (mijloace materiale) sunt reprezentati de diverse firme sau persoane particulare, care, in baza unor relatii de vanzare-cumparare, asigura intreprinderii resursele necesare de materii prime, materiale, echipamente, masini si utilaje etc.
• Furnizorii fortei de munca se constituie in agenti de mediu, cu influente considerabile in activitatea intreprinderii, datorate rolului factorului uman in procesul muncii. In sfera acestor "furnizori" se cuprind unitatile de invatamant, oficiile de forta de munca, precum si persoanele aflate in cautare aunui loc de munca.
b) Clientii alcatuiesc cercul firmelor, institutiilor si al persoanelor individuale carora le sunt adresate bunurile (serviciile) intreprinderii. Reprezentand cea mai importanta componenta a micromediului intreprinderii, clientii ocupa un loc central in tematica studiilor de marketing, acestea sunt axate pe cunoasterea nevoilor, a cererii, a comportamentului de cumparare si de consum. In functie de statutul lor, natura solicitarilor fata de produsele (serviciile) intreprinderii, clientii se pot grupa astfel :
• Consumatori
• Utilizatori industriali
• Intreprinderi distribuitoare (comerciale)
• Agentii guvernamentale etc.
c) Prestatorii de servicii (intermediarii) sunt reprezentati de firme sau persoane particulare care realizeaza o gama larga de servicii necesare indeplinirii obiectului de activitate al intreprinderii. Din randul lor se detaseaza intermediarii (firme de comert, de transport, agentii de publicitate etc.) si mai ales prestatorii de servicii bancare, cu acestia din urma intreprinderea intalnindu-se in cadrul unei piete ce reprezinta particularitati distincte – piata financiara. Intermediarii se grupeaza astfel :
• Intermediari comerciali
• Intermediari auxiliari
• Agentii prestatoare de servicii de marketing
d) Concurentii formeza o categorie aparte a micromediului intreprinderii, nelipsiti din cadrul mediului competitiv, specific, la randul sau, economiei de piata. In postura de concurentiapar firmele sau persoanele particulare care isi disputa aceeasi categorie de clienti, iar in numeroase cazuri, aceasi furnizori sau prestatori de servicii. Competitorii se deosebesc intre ei prin rolul pe acre il joaca in raporturile cu clientii, atitudinea fata de noutati, formele de comunicare cu consumatorii, stilul de interventie pe piata etc. Acestia se impart in patru forme :
• Concurenta privind solutia pentru care se opteaza in satisfacerea unei nevoi
• Concurenta generica
• Concurenta de produs
• Concurenta de marca
Preview document
Conținut arhivă zip
- Analiza Mediului de Marketing la Orange Romania.doc