Analiza Mediului de Marketing Starbucks

Proiect
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 2 fișiere: doc, ppt
Pagini : 51 în total
Cuvinte : 6381
Mărime: 1.96MB (arhivat)
Publicat de: Georgel Vieru
Puncte necesare: 10
proiect,prezentare power point,studii de caz

Extras din proiect

1. Prezentare generala

1.1 Istorie

Original Starbucks a fost deschis in 1971 in Seattle's Pike Place Market,Wahington de catre trei parteneri : profesorul de limba engleza Jerry Baldwin,profesorul de istorie Zev Siegel si scriitorul Gordon Bowker.

In 1982 a fost angajat ca director al diviziei de retail si marketing al Companiei Starbucks Howard Schultz.

Intr-una din calatoriile sale de afaceri in Milano,Howard a fost impresionat de expresso bar-urile italiene si si-a propus sa creeze o experienta similara si in Statele Unite, cafeaua espresso devenind elementul esential al viziunii sale. Sefii sai nu au fost cuprinsi de acelasi entuziasm, ceea ce l-a determinat pe Schultz sa paraseasca Starbucks in 1985 si sa intemeieze propria companie, Il Giornale. Doi ani mai tarziu, proprietarii Starbucks au decis sa isi vanda afacerea, oportunitate pe care Schultz nu avea cum sa o rateze si pentru care a platit 3,8 milioane de dolari.

Sub conducerea lui Howard Schultz, Il Giornale si-a schimbat numele in Starbucks, si a inceput rapida expansiune in toate colturile Statelor Unite. In 1992, anul listarii companiei la bursa, reteaua Starbucks numara deja 165 de locatii.

Prima filiala din afara tarii a fost inaugurata in 1996, la Tokyo, iar in 1998 Starbucks a patruns si pe piata europeana, primele locatii fiind inaugurate in Marea Britanie. Astazi, Starbucks inseamna peste 12.000 de cafenele in 40 de tari, circa 45 milioane de clienti pe saptamana si 5 noi locatii deschise pe zi.

Ritmul exponential de extindere a cafenelelor Starbucks a marcat istoria acestei companii, insa nu i-a afectat principiile de baza, carora Schultz doreste in continuare sa le ramana fidel:o cana de cafea buna si o companie construita cu suflet.

1.2 Logo

Compania este numita dupa Starbuck,capitanul secund din Moby Dick-ul lui Herman Melvill,iar logo-ul firmei este reprezentat de o sirena cu coada dubla.

Logo-ul a suferit mai multe schimbari de-a lungul anilor. In prima versiune,sirena Starbucks era topless si avea o imagine bine conturata cu dubla coada de peste.In a doua versiune,pieptul ei era acoperit de parul lung,dar mijlocul ei era inca vizibil si coada de peste era usor scurtata.In versiunea curenta mijlocul si pieptul nu mai sunt deloc si au ramas numai partile de jos ale cozilor de peste.Logo-ul original mai poate fi vazut pe magazinul Starbucks din Seattle’s Pike Place si pe cateva pungi de cafea.

2. Analiza micromediului de marketing al Companiei Starbucks Coffee

2.1 Clientii Starbucks

Produsul este consumat de iubitorii cafelei din toata lumea.In Romania este consumata mai ales de cei care vor sa incerce ceva nou tinand cont de faptul ca Starbucks este proaspat deschis pe piata.

In Romania produsul este cumparat de toti cei care merg in mall-uri si dupa o sesiune de shopping vor sa stea la o cafea, sau inainte de a pleca acasa isi iau la pachet o cana de cafea. Si bineinteles de cei care isi permit sa dea intre 9 si 17 lei pe o cafea. De sigur cafeaua Starbucks este cumparata de angajatii mall-urilor sau de toti cei care trec prin zona, in special dimineata cand pe langa cafea pot lua si o gustare.

Segmentele de piata:

-femei si barbati, din mediul urban, cu varsta cuprinsa intre 20-50, cu un venit peste mediu, care urmeaza o cariera profesionla;

-persoane dinamice , care vor sa iasa la o cafenea cu prietenii sa stea de vorba, intr-o ambianta placuta la un pret rezonabil.

Consumatori efectivi: peste 50 milioane de consumatori in intreaga lume.

Numarul de consumatori potentiali este in crestere datorita traditiei romanilor de a savura o cafea, iar piata din Romania nu a fost inca dezvoltata la nivelul sau maxim. Desi piata cafenelelor este inca in primele faze de dezvoltare in Romania, are un potential excelent, fiind foarte dinamica, animata si primind cu bratele deschise noi jucatori si noi concepte. Pentru o tara in care deja exista traditia consumului de cafea, se estimeaza ca oamenii vor dezvolta o cultura a cafelei chiar mai puternica. Stilul de viata tot mai dinamic din Romania ii face pe investitori tot mai optimisti cu privire la potentialul pietei.

Pentru Howard Schultz este foarte important ca clientii Starbucks sa asocieze cafeneaua cu un cadru calduros, familial. La aceasta contribuie atmosfera speciala, gustul si aroma cafelei precum si amabilitatea

Dezvoltarea pietei este una extensiva, Starbucks incearca acum doar sa sa extinda, lasand lucrurile din interiorul organizatiei neschimbate.

Preview document

Analiza Mediului de Marketing Starbucks - Pagina 1
Analiza Mediului de Marketing Starbucks - Pagina 2
Analiza Mediului de Marketing Starbucks - Pagina 3
Analiza Mediului de Marketing Starbucks - Pagina 4
Analiza Mediului de Marketing Starbucks - Pagina 5
Analiza Mediului de Marketing Starbucks - Pagina 6
Analiza Mediului de Marketing Starbucks - Pagina 7
Analiza Mediului de Marketing Starbucks - Pagina 8
Analiza Mediului de Marketing Starbucks - Pagina 9
Analiza Mediului de Marketing Starbucks - Pagina 10
Analiza Mediului de Marketing Starbucks - Pagina 11
Analiza Mediului de Marketing Starbucks - Pagina 12
Analiza Mediului de Marketing Starbucks - Pagina 13
Analiza Mediului de Marketing Starbucks - Pagina 14
Analiza Mediului de Marketing Starbucks - Pagina 15
Analiza Mediului de Marketing Starbucks - Pagina 16
Analiza Mediului de Marketing Starbucks - Pagina 17
Analiza Mediului de Marketing Starbucks - Pagina 18
Analiza Mediului de Marketing Starbucks - Pagina 19
Analiza Mediului de Marketing Starbucks - Pagina 20
Analiza Mediului de Marketing Starbucks - Pagina 21
Analiza Mediului de Marketing Starbucks - Pagina 22
Analiza Mediului de Marketing Starbucks - Pagina 23
Analiza Mediului de Marketing Starbucks - Pagina 24

Conținut arhivă zip

  • Analiza Mediului de Marketing Starbucks.doc
  • Analiza Mediului de Marketing Starbucks.ppt

Alții au mai descărcat și

Piața cafelei

Istoria cafelei Istoria cafelei este la fel de bogata ca insasi cafeaua, datand de mai mult de 1000 de ani. Majoritatea lucrurilor care ne...

Studiul de Marketing privind Oferta de Cafea și Implicațiile Sale în Consumul Alimentar

Cap. I De ce consumăm cafea? Cei mai mulţi dintre noi ne trezim dimineaţa cu gândul la cafea. Mulţi oameni sunt dependenţi de această băutură....

Modalități de advertising online folosind rețelele sociale

INTRODUCERE Am ales sa abordez tema “Modalitati de advertising online folosind relele sociale” in cadrul acestei lucrari deoarece sunt domenii tot...

Analiza pieței - Starbucks

Starbucks Coffee Company 1.Starbucks isi deschide prima cafenea in 1971 in Seattle's Pike Place Market. Abia in 1982 incepe sa livreze cafea in...

Studiu de caz - Starbucks

I.Analiza diagnostic a firmei Starbucks Evidentierea sipmtomelor semnificative, a punctelor forte si slabe ale principalelor domenii ale firmei...

Descrierea unui eveniment de PR - Festivalul Internațional Cervantino

Festivalul Internațional Cervantino este cel mai important eveniment anual artistic și cultural din Mexic și America Latină și unul dintre cele mai...

Studiu de caz - Starbucks

1. Introducere 1.1. Date despre firma Primul magazin Starbucks a fost deschis la Seattle în 30 martie 1971 de către trei parteneri, iar numele...

Diagnosticul unui brand care a ales să se internaționalizeze

Profilul companiei Starbucks este retailer-ul numărul 1 din lume pe segmentul specialităţilor din cafea, ocupând al patrulea loc în topul mondial...

Te-ar putea interesa și

Modalități de advertising online folosind rețelele sociale

INTRODUCERE Am ales sa abordez tema “Modalitati de advertising online folosind relele sociale” in cadrul acestei lucrari deoarece sunt domenii tot...

Analiza mediului de afaceri Starbucks România

Niciodata nu am vazut in cafea o simplă marfa si nici pe oamenii nostri nu i-am vazut doar ca pe niste angajati. Ei sunt partenerii nostri de...

Plan de marketing - Starbucks Plaza Center Timișoara

Capitolul 1 : Sumarul Managerial Prin alegerea companiei Starbucks ca subiect principal al planului nostru de marketing echipa noastră a urmărit...

Campanie de Promovare Starbucks

România Istoria Starbucks Starbucks este cel mai mare lanț de cafenele din lume. În noiembrie 2008, Starbucks Coffee Company număra peste 16.000...

Plan de afaceri SC. Happy Coffee SA

1.Rezumatul executiv SC. Happy Coffee SA este un stand de cafea/ceai/ răcoritoare și înghețată. Acesta comercializează băuturi non-alcoolice calde...

Ai nevoie de altceva?