Extras din proiect
1. Prezentare generala
1.1 Istorie
Original Starbucks a fost deschis in 1971 in Seattle's Pike Place Market,Wahington de catre trei parteneri : profesorul de limba engleza Jerry Baldwin,profesorul de istorie Zev Siegel si scriitorul Gordon Bowker.
In 1982 a fost angajat ca director al diviziei de retail si marketing al Companiei Starbucks Howard Schultz.
Intr-una din calatoriile sale de afaceri in Milano,Howard a fost impresionat de expresso bar-urile italiene si si-a propus sa creeze o experienta similara si in Statele Unite, cafeaua espresso devenind elementul esential al viziunii sale. Sefii sai nu au fost cuprinsi de acelasi entuziasm, ceea ce l-a determinat pe Schultz sa paraseasca Starbucks in 1985 si sa intemeieze propria companie, Il Giornale. Doi ani mai tarziu, proprietarii Starbucks au decis sa isi vanda afacerea, oportunitate pe care Schultz nu avea cum sa o rateze si pentru care a platit 3,8 milioane de dolari.
Sub conducerea lui Howard Schultz, Il Giornale si-a schimbat numele in Starbucks, si a inceput rapida expansiune in toate colturile Statelor Unite. In 1992, anul listarii companiei la bursa, reteaua Starbucks numara deja 165 de locatii.
Prima filiala din afara tarii a fost inaugurata in 1996, la Tokyo, iar in 1998 Starbucks a patruns si pe piata europeana, primele locatii fiind inaugurate in Marea Britanie. Astazi, Starbucks inseamna peste 12.000 de cafenele in 40 de tari, circa 45 milioane de clienti pe saptamana si 5 noi locatii deschise pe zi.
Ritmul exponential de extindere a cafenelelor Starbucks a marcat istoria acestei companii, insa nu i-a afectat principiile de baza, carora Schultz doreste in continuare sa le ramana fidel:o cana de cafea buna si o companie construita cu suflet.
1.2 Logo
Compania este numita dupa Starbuck,capitanul secund din Moby Dick-ul lui Herman Melvill,iar logo-ul firmei este reprezentat de o sirena cu coada dubla.
Logo-ul a suferit mai multe schimbari de-a lungul anilor. In prima versiune,sirena Starbucks era topless si avea o imagine bine conturata cu dubla coada de peste.In a doua versiune,pieptul ei era acoperit de parul lung,dar mijlocul ei era inca vizibil si coada de peste era usor scurtata.In versiunea curenta mijlocul si pieptul nu mai sunt deloc si au ramas numai partile de jos ale cozilor de peste.Logo-ul original mai poate fi vazut pe magazinul Starbucks din Seattle’s Pike Place si pe cateva pungi de cafea.
2. Analiza micromediului de marketing al Companiei Starbucks Coffee
2.1 Clientii Starbucks
Produsul este consumat de iubitorii cafelei din toata lumea.In Romania este consumata mai ales de cei care vor sa incerce ceva nou tinand cont de faptul ca Starbucks este proaspat deschis pe piata.
In Romania produsul este cumparat de toti cei care merg in mall-uri si dupa o sesiune de shopping vor sa stea la o cafea, sau inainte de a pleca acasa isi iau la pachet o cana de cafea. Si bineinteles de cei care isi permit sa dea intre 9 si 17 lei pe o cafea. De sigur cafeaua Starbucks este cumparata de angajatii mall-urilor sau de toti cei care trec prin zona, in special dimineata cand pe langa cafea pot lua si o gustare.
Segmentele de piata:
-femei si barbati, din mediul urban, cu varsta cuprinsa intre 20-50, cu un venit peste mediu, care urmeaza o cariera profesionla;
-persoane dinamice , care vor sa iasa la o cafenea cu prietenii sa stea de vorba, intr-o ambianta placuta la un pret rezonabil.
Consumatori efectivi: peste 50 milioane de consumatori in intreaga lume.
Numarul de consumatori potentiali este in crestere datorita traditiei romanilor de a savura o cafea, iar piata din Romania nu a fost inca dezvoltata la nivelul sau maxim. Desi piata cafenelelor este inca in primele faze de dezvoltare in Romania, are un potential excelent, fiind foarte dinamica, animata si primind cu bratele deschise noi jucatori si noi concepte. Pentru o tara in care deja exista traditia consumului de cafea, se estimeaza ca oamenii vor dezvolta o cultura a cafelei chiar mai puternica. Stilul de viata tot mai dinamic din Romania ii face pe investitori tot mai optimisti cu privire la potentialul pietei.
Pentru Howard Schultz este foarte important ca clientii Starbucks sa asocieze cafeneaua cu un cadru calduros, familial. La aceasta contribuie atmosfera speciala, gustul si aroma cafelei precum si amabilitatea
Dezvoltarea pietei este una extensiva, Starbucks incearca acum doar sa sa extinda, lasand lucrurile din interiorul organizatiei neschimbate.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Analiza Mediului de Marketing Starbucks.doc
- Analiza Mediului de Marketing Starbucks.ppt