Analiza Ocaziilor de Piata

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere 2
Cap.1 Sistemele informatinale de marketing si cercetarile de marketing 3
1.1 Sistemul inregistrarilor interne 4
1.2 Sistemul de supraveghere a pietei 5
1.3 Sistemul cercetarilor de marketing 6
1.4 Sistemulsuport al deciziilor de marketing 9
Cap. 2 Analiza mediului de marketing 11
2.1 Mediul demografic 11
2.2 Mediul economic 11
2.3 Mediul natural 11
2.4 Mediul tehnologic 11
2.5 Mediul politic 11
2.6 Mediul cultural 12
2.7 Forte si tendinte la nivelul mediului de marketing global 12 
Cap.3 Analiza pietelor de consum si a comportamentului cumparatorului 13
Cap.4 Analiza pietelor de afaceri si al comportamentului de cumparare al firmelor 20
Cap.5 Analiza industriilor si a concurentei 24
Concluzii 29 
Bibliografie 30
Anexe 31


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Ca disciplina, marketingul isi revizuieste premisele, conceptele, metodologia si sistemele, in scopul luarii celor mai potrivite decizii in sfera afacerilor.
Cei care lucreaza in acest domeniu trebuie sa stie cand sa opteze pentru o piata mare si cand pentru un segment al acesteia, cand sa lanseze sortimente noi sau doar sa extinda forma celor existente, cand sa incurajeze si cand sa opreasca distribuirea unui produs, cand sa protejeze piata interna si cand sa patrunda agresiv pe cea externa, cand sa diversifice avantajele ofertei si cand sa reduca pretul, cand sa mareasca si cand sa reduca bugetul aferent vanzarilor, publicitatii si altor elemente specifice activitatii de marketing.
In esenta, marketingul inseamna mai mult decat a veni in intampinarea cerintelor clientilor.Ideea a fost sintetizata cel mai bine de Akio Morita, directorul companiei Sony: "Eu creez piete".Firmele bune raspund cerintelor clientilor lor;firmele cu adevarat mari creeaza piete.Rolul de lider pe o anumita piata se castiga prin descoperirea si crearea de noi produse, servicii, stiluri de viata si modalitati de a ridica standardul de viata al consumatorilor.Este o diferenta imensa intre firmele care concureaza oferind produse similare si cele care ofera noi intrebuintari ale produselor si serviciilor, fiind cu un pas inaintea cerintelor pietei.
In ultima instanta, marketingul inseamna oferta de valoare si ridicarea standardului de viata.
Analiza ocaziilor de piata introduce conceptele si instrumentele necesare analizei oricarui tip de piata, pentru identificarea posibilitatilor oferite de aceasta.
CAPITOLUL 1
SISTEMELE INFORMATIONALE DE MARKETING
SI CERCETARILE DE MARKETING
De-a lungul timpului, conducerile firmelor au acordat cea mai mare atentie gestionarii banilor, materialelor, utilajelor si oamenilor.Astazi, ele au ajuns sa recunoasca importanta capitala a unei a cincea resurse:informatia.Cu toate acestea, numerosi directori se declara nesatisfacuti de informatiile disponibile.Ei nu stiu unde anume in interiorul firmei se afla informatiile cele mai importante, obtin prea multe informatii pe care nu le pot folosi si prea putine care le sunt cu adevarat necesare, obtin informatiile importante prea tarziu, sau se indoiesc de corectitudinea acestora.
Multe firme nu s-au adaptat inca la cerintele informationale ale anilor '90,care sa le permita desfasurarea unei activitati de marketing eficiente.Nevoia de informatii de marketing este mai acuta ca oricand, ca urmare a tendintelor manifestate la nivelul pietei:
?De la un marketing local la unul national si, mai departe, la unul global.
?De la nevoile clientului la dorintele sale.
?De la concurenta in sfera preturilor la concurenta nebazata pe pret.
Firmele mari stiu tot ce se poate sti despre clientii lor.Ei cunosc mai multe lucruri despre noi decat stim noi insine.Pentru marketeri, aceasta nu este un fapt lipsit de importanta-a cunoaste tot despre cumparator reprezinta piatra de temelie a unui marketing eficient.(De exemplu, cei de la firma Coke stiu ca noi punem 3,2 cuburi de ghiata intr-un pahar, ca vedem 69 din reclamele sale in fiecare an si ca preferam cutiile in locul automatelor de bauturi.Un milion de americani beau Coke la micul dejun.Specialistii de la Laboratoarele Abbott au aflat ca una din patru persoane are probleme cu matreata,iar Kimberly Clark, fabricantul produsului Kleenex, a calculat ca o persoana isi sufla in medie nasul de 256 de ori pe an.)
In acest fel, firmele mari stiu tot ce se poate sti despre comportamentul de cumparare al consumatorilor.Chiar si elemente in aparenta nesemnificative pot contribui la proiectarea strategiilor de marketing. Dar pentru a influenta comportamentul consumatorilor, marketerii trebuie sa obtina raspunsul la inca o intrebare, si anume: care sunt elementele care determina comportamentul nostru de cumparare?
Fiecare firma trebuie sa directioneze fluxul informatiilor de marketing catre directorii sai de specialitate.Companiile analizeaza nevoile de informatie ale directorilor, in functie de care se elaboreaza sisteme informationale de marketing adecvate.
Un sistem informational de marketing este un ansamblu format din specialisti, echipamente si procedee de culegere,sortare,analiza,evaluare si distribuire a informatiilor necesare, corect si la timp, catre factorii de decizie din domeniul marketingului.
Decizii si comunicare de marketing
Fig.1 Sistemul informational de marketing
Dupa cum se observa in figura de mai sus sistemul informational de marketing este alcatuit din patru subsisteme:sistemul inregistrarilor interne, sistemul de supraveghere a pietei, sistemul cercetarilor de marketing si sistemul-suport al deciziilor de marketing.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Ocaziilor de Piata.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!