Analiza Pietei - Breloc de Chei

Extras din proiect Cum descarc?

Brelocul a aparut pentru a inlocui banala ata pe care oamenii o foloseau pentru a-si tine cheile la un loc. Initial acesta acoperea o necesitate, ulterior progresul tehnic determinand o evolutie ascendenta a brelocului. Obiect promotional, cadou personalizat sau accesoriu de lux, brelocul este astazi util si accesibil majoritatii. 
Firma Smart Choice, important producator de brelocuri de chei decide sa lanseze pe piata un nou produs. FlashDrive este brelocul care iti monitorizeaza modul de a conduce. Atasat la bordul automobilului, acesta ofera informatii asupra parametrilor viteza, distanta sau numar de franari. Piata in care se incadreaza produsul este piata accesoriilor. 
1. Elementele specifice ale mediului de marketing
Piata brelocurilor de chei este foarte diversificata atat din punct de vedere al producatorilor cat si al consumatorilor. Putini dintre producatori iti focalizeaza intrega activitate asupra productiei de brelocuri, majoritatea preferand sa fabrice si alte articole din sfera accesoriilor. Din acest punct de vedere, firma Smart Choice are un punct forte, ea canalizandu-si intrega atentie asupra productiei de brelocuri.
Un alt atu al firmei noastre este reprezentat de varietetea de modele puse la dispozitia cumparatorilor, oferind o gama diversa de culori si materiale care difera in functie de sezon, tinand in permanenta pasul cu moda. Reprezentativa pentru politica firmei este si mentinerea unui standard de calitate, acest lucru fiind posibil prin utilizarea de materiale rezistente, metale usoare, inoxidabile si plastic. Din acesta perspectiva se contureaza un punct slab al firmei, intrucat costurile de productie sunt destul de ridicate. 
Principala amenintare a firmei nostre este reprezentata de firmele concurente care isi disputa un numar limitat de consumatori. Acestea sunt brand-uri cunoscute din strainatate care importa la noi in tara sau firme producatoare autohtone.
Brelocurile sunt produse achizitionate din impuls, ele nereprezentand bunuri de larg consum. Acest lucru are un impact direct asupra cererii care poate fi usor influentata de o serie de factori sezonieri sau regionali. Astfel, zile precum 1 martie, 8 martie sau Valentine's day atrag un numar ridicat de cumparatori. Acelasi efect il au si tendintele in moda. Referindu-ne strict la piata pe care firma Smart Choice doreste sa patrunda, deschiderea unor centre de comercializare in zone turistice reprezinta o oportunitate pentru companie, la fel ca si acoperirea unor piete care au fost neglijate de concurenta.
2. Cumparatorii
Brelocul de chei este un produs adresat tuturor categoriilor de varsta: copii, adolescenti, adulti, varstnici.
2.1 Categorii de consumatori si nonconsumatori
Piata totala a produsului este alcatuita din populatia tarii. Daca din piata totala excludem nou-nascutii (acestia fiind nonconsumatori absoluti), obtinem piata teoretica a produsului. Din populatia ramasa doar o parte sunt consumatori efectivi ai produsului si anume acele persoane care fac deplasari zilnice, in afara domiciliului, avand asupra lor una sau mai multe chei. Acesta categorie include copii de peste 7 ani pana la persoane de varsta a treia (aproximativ 60 de ani) si reprezinta piata actuala a produsului. Nonconsumatorii relativi sunt reprezentati de persoanele de peste 60 de ani. 
2.2 Variabile de segmentare
Variabilele de segmentare esentiale sunt varsta si venitul. Copiii sunt usor influentabili de grupul de prieteni, ei nu sunt constanti in preferinte, fiind mereu in cautare de ceva nou. Ei prefera brelocurile colorate, in diverse modele, copilaresti si ieftine. Adolescentii isi schimba preferintele in functie de tendintele din moda, incercand in acelasi timp sa fie originali. Din punct de vedere al venitului ei sunt dispusi sa faca mici eforturi financiare pentru a-si cumpara produsul dorit. Adultii achizitioneaza brelocuri in special pentru utilitatea acestora. Ei prefera brelocuri mai simpliste, dar rezistente, fiind dispusi sa plateasca o suma mai mare pentru acestea. De asemenea, brelocurile personalizate ofera persoanelor juridice posibilitatea de a-si promova marca.
2.3 Segmentare pe avantaje
Segmentarea dupa avantajele cautate de consumatori este cea care considera diferentele intre preferintele consumatorilor ca baza explicativa a diversitatii comportamentelor de cumparare. Ea este utila in cazul produsului nostru care are o gama larga de consumatori. Lista avantajelor semnificative cautate de populatia Romaniei, pe piata brelocurilor de chei cuprinde urmatoarele:
o marca - din acest punct de vedere putem indetifica doua categorii de cumparatori: cei pentru care conteaza marca si cei care prefera produsul pentru utilitatea in sine, primii fiind dispusi sa platesca o suma mai mare de bani pentru acesta;
o design-ul - este o caracteristica importanta pentru toti consumatorii, dar in functie de scopul pentru care este achizitionat (ca accesoriu pentru chei sau obiect la moda) acest atribut conteaza mai mult sau mai putin;
o pretul - este un atribut esential care influenteaza optiunile cumparatorilor. Brelocul nu este un obiect care sa coste foarte mult, insa pretul variaza in functie de marca, model, material etc.
o inovatia tehnica - are in vedere multipla intrebuintare a brelocului, acesta fiind prevazut adesea cu lanterna, ceas, cronometru, busola etc. Persoanele care isi doresc un astfel de obiect trebuie sa plateasca o suma mai mare decat atunci cand ar opta pentru un breloc simplu;
o materialul - brelocurile sunt fabricate din diverse materiale ca: plastic, material textil, diferite metale, multumind preferintele fiecarui consumator in parte;
o marimea - unele persoane prefera brelocurile mari pentru a evita pierderea cheilor, altele prefera brelocuri mai discrete;
o originalitatea - este un atribut care te scoate din tipar, care te face unic si iti defineste personalitatea;
o durabilitatea - este important ca atunci cand achizitionezi un bun sa-l utilizezi o perioada indelungata fapt pentru care unii consumatori sunt dispusi sa plateasca mai mult;
o gradul de personalizare - acest atribut presupune a-ti pune amprenta pe obiect, din acest motiv brelocurile cu poza sau cu nume sunt la mare cautare; 
o fantezia - lucrurile banale au pierdut teritoriu in fata originalitatii, iar standardizarea nu mai satisface consumatorul din ce in ce mai sofisticat. Brelocurile fanteziste sunt la mare cautare in randul tinerilor si al copiilor, acestia indreptandu-si atentia catre produsele care ii fac remarcati;
o distractia - se refera la o serie de aplicatii, cum ar fi jocurile, care stimuleaza imaginatia si creativitatea copiilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Pietei - Breloc de Chei.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!