Analiza pieței - breloc de chei

Proiect
6/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1833
Mărime: 24.29KB (arhivat)
Publicat de: Marinel Radu
Puncte necesare: 3
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Moisa Mihaela, Zait Adriana
FEEA

Extras din proiect

Brelocul a apărut pentru a înlocui banala aţă pe care oamenii o foloseau pentru a-şi ţine cheile la un loc. Iniţial acesta acoperea o necesitate, ulterior progresul tehnic determinând o evoluţie ascendentă a brelocului. Obiect promoţional, cadou personalizat sau accesoriu de lux, brelocul este astăzi util şi accesibil majorităţii.

Firma Smart Choice, important producător de brelocuri de chei decide să lanseze pe piaţă un nou produs. FlashDrive este brelocul care îţi monitorizează modul de a conduce. Ataşat la bordul automobilului, acesta oferă informaţii asupra parametrilor viteză, distanţă sau număr de frânări. Piaţa în care se încadrează produsul este piaţa accesoriilor.

1. Elementele specifice ale mediului de marketing

Piaţa brelocurilor de chei este foarte diversificată atât din punct de vedere al producătorilor cât şi al consumatorilor. Puţini dintre producători îţi focalizează întrega activitate asupra producţiei de brelocuri, majoritatea preferând să fabrice şi alte articole din sfera accesoriilor. Din acest punct de vedere, firma Smart Choice are un punct forte, ea canalizându-şi întrega atenţie asupra producţiei de brelocuri.

Un alt atu al firmei noastre este reprezentat de varietetea de modele puse la dispoziţia cumpărătorilor, oferind o gamă diversă de culori şi materiale care diferă în funcţie de sezon, ţinând în permanenţă pasul cu moda. Reprezentativă pentru politica firmei este şi menţinerea unui standard de calitate, acest lucru fiind posibil prin utilizarea de materiale rezistente, metale uşoare, inoxidabile şi plastic. Din acestă perspectivă se conturează un punct slab al firmei, întrucât costurile de producţie sunt destul de ridicate.

Principala ameninţare a firmei nostre este reprezentată de firmele concurente care îşi dispută un număr limitat de consumatori. Acestea sunt brand-uri cunoscute din străinătate care importă la noi în ţară sau firme producătoare autohtone.

Brelocurile sunt produse achiziţionate din impuls, ele nereprezentând bunuri de larg consum. Acest lucru are un impact direct asupra cererii care poate fi uşor influenţată de o serie de factori sezonieri sau regionali. Astfel, zile precum 1 martie, 8 martie sau Valentine’s day atrag un număr ridicat de cumpărători. Acelaşi efect îl au şi tendinţele în modă. Referindu-ne strict la piaţa pe care firma Smart Choice doreşte să pătrundă, deschiderea unor centre de comercializare în zone turistice reprezintă o oportunitate pentru companie, la fel ca şi acoperirea unor pieţe care au fost neglijate de concurenţă.

2. Cumpărătorii

Brelocul de chei este un produs adresat tuturor categoriilor de vârstă: copii, adolescenţi, adulţi, vârstnici.

2.1 Categorii de consumatori şi nonconsumatori

Piaţa totală a produsului este alcătuită din populaţia ţării. Dacă din piaţa totală excludem nou-născuţii (aceştia fiind nonconsumatori absoluţi), obţinem piaţa teoretică a produsului. Din populaţia rămasă doar o parte sunt consumatori efectivi ai produsului şi anume acele persoane care fac deplasări zilnice, în afara domiciliului, având asupra lor una sau mai multe chei. Acestă categorie include copii de peste 7 ani până la persoane de vârsta a treia (aproximativ 60 de ani) şi reprezintă piaţa actuală a produsului. Nonconsumatorii relativi sunt reprezentaţi de persoanele de peste 60 de ani.

2.2 Variabile de segmentare

Variabilele de segmentare esenţiale sunt vârsta şi venitul. Copiii sunt uşor influenţabili de grupul de prieteni, ei nu sunt constanţi în preferinţe, fiind mereu în căutare de ceva nou. Ei preferă brelocurile colorate, în diverse modele, copilăreşti şi ieftine. Adolescenţii îşi schimbă preferinţele în funcţie de tendinţele din modă, încercând în acelaşi timp să fie originali. Din punct de vedere al venitului ei sunt dispuşi să facă mici eforturi financiare pentru a-şi cumpăra produsul dorit. Adulţii achiziţionează brelocuri în special pentru utilitatea acestora. Ei preferă brelocuri mai simpliste, dar rezistente, fiind dispuşi să plătească o sumă mai mare pentru acestea. De asemenea, brelocurile personalizate oferă persoanelor juridice posibilitatea de a-şi promova marca.

2.3 Segmentare pe avantaje

Segmentarea după avantajele căutate de consumatori este cea care consideră diferenţele între preferinţele consumatorilor ca bază explicativă a diversităţii comportamentelor de cumpărare. Ea este utilă în cazul produsului nostru care are o gamă largă de consumatori. Lista avantajelor semnificative căutate de populaţia României, pe piaţa brelocurilor de chei cuprinde următoarele:

• marca – din acest punct de vedere putem indetifica două categorii de cumpărători: cei pentru care contează marca şi cei care preferă produsul pentru utilitatea în sine, primii fiind dispuşi să plătescă o sumă mai mare de bani pentru acesta;

• design-ul – este o caracteristică importantă pentru toţi consumatorii, dar în funcţie de scopul pentru care este achiziţionat (ca accesoriu pentru chei sau obiect la modă) acest atribut contează mai mult sau mai puţin;

• preţul – este un atribut esenţial care influenţează opţiunile cumpărătorilor. Brelocul nu este un obiect care să coste foarte mult, însă preţul variază în funcţie de marcă, model, material etc.

• inovaţia tehnică – are în vedere multipla întrebuinţare a brelocului, acesta fiind prevăzut adesea cu lanternă, ceas, cronometru, busolă etc. Persoanele care îşi doresc un astfel de obiect trebuie să plătească o sumă mai mare decât atunci când ar opta pentru un breloc simplu;

• materialul – brelocurile sunt fabricate din diverse materiale ca: plastic, material textil, diferite metale, mulţumind preferinţele fiecărui consumator în parte;

• mărimea - unele persoane preferă brelocurile mari pentru a evita pierderea cheilor, altele preferă brelocuri mai discrete;

• originalitatea – este un atribut care te scoate din tipar, care te face unic şi îţi defineşte personalitatea;

• durabilitatea – este important ca atunci când achiziţionezi un bun să-l utilizezi o perioadă îndelungată fapt pentru care unii consumatori sunt dispuşi să plătească mai mult;

• gradul de personalizare – acest atribut presupune a-ţi pune amprenta pe obiect, din acest motiv brelocurile cu poză sau cu nume sunt la mare căutare;

• fantezia - lucrurile banale au pierdut teritoriu în faţa originalităţii, iar standardizarea nu mai satisface consumatorul din ce în ce mai sofisticat. Brelocurile fanteziste sunt la mare căutare în rândul tinerilor şi al copiilor, aceştia îndreptându-şi atenţia către produsele care ii fac remarcaţi;

• distracţia – se referă la o serie de aplicaţii, cum ar fi jocurile, care stimulează imaginaţia şi creativitatea copiilor.

Preview document

Analiza pieței - breloc de chei - Pagina 1
Analiza pieței - breloc de chei - Pagina 2
Analiza pieței - breloc de chei - Pagina 3
Analiza pieței - breloc de chei - Pagina 4
Analiza pieței - breloc de chei - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Analiza Pietei - Breloc de Chei.doc

Te-ar putea interesa și

Mixul de Marketing pentru Brelocuri de Chei

Rezumat În ultimii ani brelocurile sunt mai mult decât un simplu inel de metal folosit doar pentru a-ti tine cheile, acestea devenind un obiect...

Mixul de Marketing - Breloc pentru Chei

Introducere Înainte de a începe prezentarea mixului de marketing al firmei „TRINKET”facem o scurtă recapitulare cu privire la studiul pieţei şi...

Ai nevoie de altceva?