Analiza Pietei Ciocolatei

Cuprins proiect Cum descarc?

Produsul 1
Analiza Ofertei 2
Analiza Cererii 10
Distributia 16
Pretul 17
Promovarea ciocolatei 17
Previziuni asupra pietei de ciocolata 19
Bibliografie 20


Extras din proiect Cum descarc?

Produsul
Etapa I 
1.1 Scurt istoric
Arborele de cacao a fost descoperit in urma cu mai bine de 2000 de ani in paduriletropicale din continentul american. Pastaile acestui tip de arbore contin seminte ce sunt procesate pentru a obtine pudra de cacao. Aceasta este folosita in producerea ciocolatei.
La origine, arborele de cacao era numit "arborele vietii', sursa de beneficii, aliment simedicament in acelasi timp. Odata ce primii consumatori maiasi au avut ideea de a deschidefructele acestui arbore, doar portiunea alba ce inconjura boaba ii interesa ca aliment, aruncand boabele! Doar mai tarziu au utilizat toate resursele acestui fruct.
Istoria ciocolatei incepe inca din 250-900 I.H., cand maiasii utilizau arborii de cacao, pecare i-au adus din padurile tropicale, pentru a-i cultiva. Ei recoltau, fermentau, prajeau simacinau semintele de cacao pentru a le transforma intr-o pasta. Aceasta pasta era amestecata cuapa, ardei iuti si faina de porumb pentru a crea o bautura spumoasa si condimentata, deciocolata.
Prima masina de produs ciocolata este pusa in functiune in Barcelona in 1870.
Boabele de cacao au ajuns pentru prima data in Europa in anul 1521, atunci candMexicul a fost cucerit de catre spanioli. Deoarece a devenit, in timp, un produs de export foartescump, ciocolata a mai ramas inca 300 de ani de atunci bautura celor bogati.
Pana in 1870, consumul de ciocolata era nesemnificativ in mica Romanie. Cafeaua erasingurul deliciu care mai imbogatea mesele, in afara serbeturilor, sarailiilor sau altor ,,dulcegarii" orientale.
Incepand din 1870, s-a introdus in tara ciocolata si cacaua, aduse mai ales din Elvetia siFranta. Anul 1891 a fost punctul de plecare al unei afaceri, care depasea asteptarile uneicofetarii cu laborator propriu, infiintandu-se prima fabrica de ciocolata din Bucuresti, ridicatade catre industriasul francez F. Bresson.
In procesul de realizare a ciocolatei este necesara respectarea cu strictete a unor pasi importanti, precum: recoltarea, fermentarea, uscarea, prajirea, macinarea, conjarea, temperarea,si in final, turnarea.
1.2 Gama sortimentala
In prezent, ciocolata este produsa in milioane de forme si sortimente. Ceea ce a inceput prin a fi o bautura iute si amara folosita in procesiuni religioase a ajuns cel mai iubit produsdulce din lume.
Ingredientele ciocolatei par sa influenteze intr-o mare masura preferintele de consum,optiunile fiind mai numeroase, atat la nivel de brand, cat si la nivel de segment de piata: ciocolata alba, ciocolata cu lapte sau amaruie, ciocolata cu diferite ingrediente (alune, stafide, arahide) sau creme (cappuccino, caramel, iaurt, capsuni, brandy, rom, cirese, piersici, visine).
Ciocolata alba este ciocolata produsa din unt de cacao, zahar, lapte, vanilie si altearome. Nu contine alte ingrediente pe baza de cacao si de aceea are o culoare apropiata de alb.Anumite tari nu permit folosirea denumirii de ciocolata pentru acest tip datorita continutuluiredus de substanta uscata de cacao. Are o aroma usoara si placuta.
Ciocolata alba este ciocolata produsa din unt de cacao, zahar, lapte, vanilie si altearome. Nu contine alte ingrediente pe baza de cacao si de aceea are o culoare apropiata de alb.Anumite tari nu permit folosirea denumirii de ciocolata pentru acest tip datorita continutuluiredus de substanta uscata de cacao. Are o aroma usoara si placuta.
Ciocolata cu lapte contine intre 20 si 35% substanta uscata de cacao (masa de cacaosi unt de cacao) si peste 12% substanta uscata de lapte.
Ciocolata amaruie este o ciocolata dulce cu un continut ridicat de substanta de cacaosi fara sau maxim 10% coninut de lapte.
Ciocolata extra amaruie contine intre 55 si 85% substanta uscata de cacao. Cu cateste mai ridicat continutul de cacao, cu atat cantitatea de zahar este mai mica, ceea ce ii conferaun gust intens si foarte amarui. Este cea mai pura ciocolata si de aceea este tot mai preferata deiubitorii de ciocolata.
Reportajele sau articolele cu privire la beneficile ciocolatei negre cu un continut ridicat decacao joaca un rol foarte important in alegerile clientilor.
Etapa II
Analiza Ofertei
1.3 Analiza ofertei la nivelul intregii piete
Ciocolata, categorie in care intra tabletele, batoanele, napolitanele invelite in ciocolata,figurinele si produsele de sezon, reprezinta unul dintre segmentele cele mai importante ale pietei de bunuri de larg consum.
In acest moment, exista aproximativ 70 de ofertanti care activeaza pe piata ciocolatei din Romania, cu 90 de branduri. Desi a avut parte de o crestere semnificativa in ultimii doi ani, piata romaneasca a ciocolatei este impartita doar de patru mari jucatori, care domina pe fiecaredintre segmentele care o compun. In ciuda unor strategii distincte, acestia nu reusesc sa ofere suficienta diversitate unui public nu foarte cunoscator, dar care isi redescopera treptat apetitul.
1.4 Principalii ofertanti
Cei patru mari jucatori de pe piata autohtona a ciocolatei sunt atat producatori autohtoni- Supreme Chocolat -, cat si internationali, Kraft Foods Romania, subsidiara locala aconcernului multinational Kraft, si Heidi Chocolats Suisse, membra a grupului elvetian Laderach Chocolatier Suisse, tintind doar segmentul premium.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Pietei Ciocolatei.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Site-uri internet:
- http://www.ciocolaterie.blogspot.com
- http://www.descopera.ro
- http://www.news.softpedia.ro
- http://www.markmedia.ro
- http://www.supremegroup.ro
- http://www.efinanciar.ro
- http://www.heidi.ro
- http://www.kandia-excelent.ro
- http://www.milka.ro
- http://www.ktd.ro
- http://www.bvb.ro
- http://www.businessjet.ro
- http://www.corporatenews.ro/articol/FMCG/31510/Piata-ciocolatei-din-Romania-isi-va-reveni-din-2010.html
- http://www.ziare.com/articole/piata+ciocolata+kraft+romania
- http://www.shopmania.ro/magazin~online-dulciuri-si-ciocolata~cauta-ciocolata~_start-15.html 
Reviste si articole din ziare:
- Adevarul
- Standard
- Capital
- Saptamana Financiara22


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!