Analiza Pietei Fast-Food din Romania

Cuprins proiect Cum descarc?

CAP 1. TEORIE
1.1 Segmentarea pietei.2
1.2 Mixul de marketing.3
1.3 Strategia de marketing.3
CAP2. PIATA PRODUSELOR DE FAST FOOD
2.1 Caracteristicile generale ale pietei.4
2.2 Analiza ofertei.4
2.3 Analiza cererii.6
2.4 Analiza preturilor.8
2.5 Analiza promovarii.11
CAP 3. CONCLUZII.12


Extras din proiect Cum descarc?

CAP 1. TEORIE
1.1 SEGMENTAREA PIETEI
Segmentarea pietei reprezinta activitatea de impartire a pietei potentiale intr-un numar de segmente de piata (grupuri de indivizi), fiecare avand trasaturi si necesitati similare si un comportament omogen fata de un produs, o marca sau o firma. Criterii de segmentare: 
- geografice - impartirea pietei in grupuri de persoane care locuiesc in aceeasi zona (arie geografica - regiune, judet, oras, sat), segmentare in functie de clima, relief, infrastructura; 
- demografice - impartirea pietei in grupuri de persoane care au aceleasi caracteristici demografice (varsta, sex, numar de membri de familie s.a.); 
- economico-sociale (venituri, ocupatie, nivel de instruire, nationalitate, religie); 
- psihografice - impartirea pietei in grupuri de indivizi care au moduri de gandire apropiate (personalitate, stil de viata, clasa sociala); 
- de comportament (atitudinea fata de marca, fidelitate, scopul, timpul si frecventa de utilizare a marcii, avantajele pe care consumatorii le asteapta de la produs, atitudinea fata de risc s.a.). 
Astfel,in ceea ce priveste segmentarea pietei si definirea segmentelor a??tinta" exista o mare varietate de abordari.Problemele commune cheie ale segmentarii sunt urmatoarele: alegerea si definirea clara clara a variabilelor sau criteriilor de segmentare si modelul de segmentare folosit. 
Filip Kotler propune un set general de variabile de segmentare(geografice, demografice, psihologice si de comportament), care pot fi folosite pe orice piata. 
Spre exemplu, pentru a defini segmente de consumatori in functie de stilul de viata, W.A. Kamakura si M. Wedel au folosit 7 variabile demografice (clasa sociala, sex, varsta, ultima scoala absolvita, pozitia in familie, statutul marital si existenta copiilor in familie) si 66 de variabile ale stilului de viata. Ca model de segmentare au folosit structura claselor latent si au obtinut sapte segmente, descrise cu claritate. Scopul lor a fost a fost acela de a reduce numarul variabilelor stilului de viata si implicit durata interviurilor. 
1.2 MIXUL DE MARKETING
Marketingul-mix este un termen de origine engleza (o prescurtare de la termenul ,,mixture") ce defineste modalitatea de rezolvare, in optica si cu instrumentarul marketingului, a unei anumite probleme practice. El implica alegerea, combinarea si antrenarea resurselor intreprinderii, proportiile, dozajul in care aceasta urmeaza a intra in efortul global pentru a ajunge la efectele dorite cu minimum de eforturi. 
Mixul de marketing poate fi definit ca un instrument de realizare a politicii de marketing a firmei, care consta dintr-o combinatie unitara a diferitelor variabile de marketing, in patru domenii distincte: produs, pret, distributie si promovare. 
Notiunea de mix provine de la cuvantul ,,mixture", care in limba engleza are semnificatia de amestec, imbinare, combinare. 
Creatorul conceptului de marketingmix a fost profesorul Universitatii Harvard, Neil Borden, care considera ca in componenta mixului intra urmatoarele elemente: dezvoltarea produsului, dezvoltarea pretului, adaptarea marcilor, canalele de distributie, vanzarea directa, publicitatea, promovarea la locul vanzarii, conditionarea, expunerea la raft, serviciile, logistica, cercetarea si analiza informatiilor si definea mixul de marketing in urmatorul context: ,,pe o piata in care oferta este superioara cererii, optimul de beneficiu consta in unificarea politicilor de marketing". 
Conceptul de mix de marketing a evoluat, astfel ca in cadrul abordarii actuale, importanta celor patru elemente componente - produs, pret, distributie (plasare) si promovare - variaza in functie de conditiile concrete ale transpunerii in practica a mixului. De asemenea, in practica, nu este obligatorie prezenta tuturor elementelor pentru realizarea mixului. 
Ca urmare a diversitatii si complexitatii fiecaruia dintre cele patru componente ale mixului, la nivelul fiecaruia dintre ele se poate elabora un asa numit submix: submix de produs, submix de pret, submix de distributie sau submix de promovare.
1.3 STRATEGIA DE MARKETING
Strategia de marketing- componenta a politicii de marketing- include mijloacele pe care intreprinderea urmeaza sa le utilizeze in vederea realizarii obiectivelor de piata pe care si le-a propus, in concordanta cu coordonatele generale ale politicii de marketing. Strategia de marketing poate fi elaborata in diverse momente si cu diverse ocazii: in cazul lansarii pe piata a unui nou produs, odata cu fundamentarea programelor, planurilor sau bugetelor intreprinderii etc. 
Specialistii recomanda elaborarea, la nivelul intreprinderii, a unui set de strategii de marketing, set care sa includa si strategii ,,de rezerva", pe care intreprinderea sa le poata aplica in situatiile de criza, in situatiile neprevazute. 
In functie de segmentul caruia i se adreseaza, strategia de marketing poate imbraca forme concrete: strategie de piata, strategie de produs, strategie promotionala etc. 
In general, o strategie de marketing este alcatuita din urmatoarele strategii ,,partiale": strategia de actiune, strategia rezultatelor si strategia angajarii. Strategia de actiune stabileste: produsele sau gama de produse care urmeaza sa fie produse in intreprindere; nivelul preturilor practicate la beneficiar; regiunea si respectiv pietele pe care se va comercializa produsul; canalele de distributie utilizate etc. Strategia rezultatelor motiveaza actiunile intreprinderii prin abordarea prioritara a unor domenii cum ar fi: utilitatea sociala a produselor; utilizarea completa a capacitatilor de productie sau a fortei de munca; prioritatile tehnice etc. Prin strategia angajarii se stabileste cine, cand si unde va executa actiunile concrete cuprinse in strategia in cauza.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Pietei Fast-Food din Romania.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!