Analiza pieței iaurturilor

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 33 în total
Cuvinte : 8334
Mărime: 776.80KB (arhivat)
Publicat de: Adina David
Puncte necesare: 9
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE BUCUREŞTI FACULTATEA DE MANAGEMENT ECONOMIC

Cuprins

  1. 1. Scurt istoric al produsului/serviciului la nivel mondial si national
  2. 2. Analiza ofertei
  3. Prezentarea principalilor ofernati (producatori/importatori) prin prisma produselor oferite
  4. Volumul vanzarilor
  5. Volumul productiei
  6. evaluarea repartitiei vanzarilor pe ofertanti, precum si a cotelor de piata si a preturilor
  7. gruparea marcilor pe categorii de consumatori carora li se adreseaza
  8. stabilirea elementelor care individualizaza cele mai importante marci
  9. 3. Analiza cererii
  10. definirea unitatii de consum, a unitatilor de cumparare, a unitatii de decizie
  11. identificarea principalelor segmente de piata si analiza acestora
  12. stabilirea elementelor de natura cantitativa legate de consum/cumparare, loc de consum si cumparare
  13. 4. Distributia
  14. tipurile de unitati comerciale prin care se dealizeaza vanzarea catre consumatori
  15. evaluare modului de distributie pe diferite marci
  16. 5. Promovarea produsului
  17. publicitatea prin televiziune, radio, presa, cinema
  18. promovarea vanzarilor: reduceri temporare de prêt, oferite unei cantitati mai mari, vanzari grupate, concursuri
  19. participarea la targuri si expozitii
  20. trecerea in revista a principalelor spoturi tv sau anunturi publicitare aparute in presa
  21. identificarea actiunilor promotionale din magazine
  22. 6. Previziuni asupra pietei
  23. 7. Bibliografie

Extras din proiect

CAPITOLUL 1

1.Scurt istoric al iaurtului la nivel mondial si national

Cuvantul “iaurt” vine din limba turca, cuvintul turc youghurmak avind semnificatia “a ingrosa”. Cuvintul “iaurt” sau “yogurt” este utilizat in mod curent, atat in America de Nord, cat si in Europa, fiind versiunea moderna a laptelui prins de altadata.

Iaurtul nu este o descoperire a secolului nostru, ci el a fost folosit cu mii de ani in urma de catre popoarele Orientului Mijlociu, pentru care constituia un aliment de baza. Efectele sale benefice in vindecarea diverselor boli intestinale au fost repede cunoscute si astazi mai mult de 30% din populatia globului consuma iaurt in mod regulat, fiind un aliment foarte apreciat pentru gustul sau. Iaurtul îşi are originea în Asia sau în Europa de est şi a apărut ca răspuns la nevoia de a conserva laptele peste cele câteva ore care urmau mulsului. Astfel a început aventura descoperirii nenumăratelor avantaje nutriţionale şi medicale pe care le deţine. Coagularea laptelui a fost, desigur, descoperită absolut din întâmplare. În foarte multe ţări, Grecia, Turcia, Mongolia sau India, consumarea iaurtului face parte din tradiţie, dar începând cu anii '20 ai secolului al XX-lea, iaurtul se răspândeşte şi în Europa Occidentală. Cuvântul iaurt, care vine din limba turcă, youghurmak însemnând "a îngroşa", este utilizat în mod curent, atât în America de Nord-yoghurt, cât şi în Europa şi desemnează versiunea modernă a laptelui prins de altadată.

Iaurtul este un produs cu traditie in consumul autohton. Totusi, oferta tot mai bogata a companiilor importatoare si producatoare formeaza noi obiceiuri de consum, lucru facilitat de interesul mare al consumatorului roman pentru produse noi. Un bun exemplu este iaurtul de fructe, care a devenit un segment puternic, desi traditional in Romania se consuma iaurt simplu.

Iaurtul este un produs alimentar cunoscut şi folosit din vremuri străvechi, din Balcani în Asia Centrală şi Orientul Mijlociu. Modul de preparare variază în funcţie de aria culturală, însă toţi cei care au consumat laptele fermentat, din antichitate până astăzi, îi cunosc virtuţile.

Într-una din cele mai celebre lucrări de medicină arabă, publicată în anul 633, este recomandată folosirea iaurtului împotriva dizenteriei şi a tuturor bolilor inflamatorii ale stomacului, ficatului şi intestinului. Folosind o sintagmă rămasă celebră, medicul arab spune:“Curăţaţi-vă organismul de otrăvuri distrugându-le.”

La începutul secolului XX, la Paris, un savant rus, profesorul Ilya Ilich Metchnikoff, directorul Institutului Pasteur, a arătat cum consumul frecvent de iaurt este benefic pentru sănătate, datorită culturilor lactice de bacterii vii. Profesorul Metchnikoff a lansat ipoteza că longevitatea recunoscută a unor popoare precum bulgarii, turcii şi armenii, se datorează unei particularităţi a dietei lor. Aceste popoare consumau zilnic mari cantităţi de lapte fermentat (strămoşul iaurtului).

Lucrările lui Metchnikoff şi notorietatea de care s-au bucurat au stimulat naşterea industriei iaurtului. Prima companie producătoare de iaurt la scară industrială, cu fermenţi furnizaţi de Institutul Pasteur a fost înfiinţată în 1919, la Barcelona, de Isaac Carasso. Fiul acestuia, Daniel – sau Danone, cum îi spunea tatăl său – a dus afacerea mai departe în Franţa, întreaga Europă şi apoi în întreaga lume. Datorită beneficiilor sale pentru sănătate, primele borcane de iaurt au fost distribuite în farmacii. Produsele din lapte fermentat, şi în special iaurtul, formează o categorie de alimente importante pentru nutriţia noastră. Pe lângă gustul plăcut şi valoarea nutriţională, culturile de fermenţi activi ai iaurtului au efecte pozitive asupra sănătăţii. În plus, iaurtul este o sursă de proteine, calciu, fosfor şi vitamina B2. În România, Danone a lansat în anul 2006, conceptul de alimentaţie sănătoasă, variată şi echilibrată, explicând prin brandul Nutriday beneficiile iaurtului.

Odată cu producţia de iaurt la scară industrială, urmată de creşterea consumului, au apărut pe piaţă noi varietăţi de iaurt: iaurt fără grăsime, iaurt cu fructe, iaurt de băut, etc.

Începând cu anul 1954, din ce în ce mai multe studii s-au concentrat asupra beneficiilor „bacteriilor probiotice” pentru sănătate (tranzitul intestinal, alergii, sistemul imunitar). În Centrul de Cercetare al Grupului Danone - Daniel Carasso din Paris - s-au studiat noi bacterii cu efect probiotic, ale căror beneficii pentru sănătate au fost demonstrate prin studii clinice.

Astfel, au fost create iaurturile probiotice.

În România, aceste noi tipuri de iaurt sunt reprezentate de Activia şi Actimel

Preview document

Analiza pieței iaurturilor - Pagina 1
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 2
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 3
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 4
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 5
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 6
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 7
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 8
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 9
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 10
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 11
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 12
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 13
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 14
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 15
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 16
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 17
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 18
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 19
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 20
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 21
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 22
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 23
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 24
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 25
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 26
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 27
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 28
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 29
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 30
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 31
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 32
Analiza pieței iaurturilor - Pagina 33

Conținut arhivă zip

  • Analiza Pietei Iaurturilor.doc

Alții au mai descărcat și

Marketingul pâinii și a principalelor produse de panificație din cadrul firmei SC Comcereal SA - Fabrica de pâine, Vaslui

DATE MONOGRAFICE PRIVIND S.C. COMCEREAL S.A. FABRICA DE PÂINE VASLUI 1.1. Aspecte generale Societatea este denumită S.C. COMCEREAL S.A. şi...

Politică de produs și strategiile de produs la SC Safir SRL

Scurt istoric SC SAFIR SRL s-a infiinţat în anul 1991, obiectul principal de activitate fiind morăritul şi panificaţia.Au urmat mai multe etape de...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Analiza pieței iaurtului

Introducere Marketingul constituie un mod de gandire si actiune in sfera pietei ce realizeaza o abordare sistemica a circuitului de activitati:...

Tehnici de Promovare - Lapte Zuzu

Analiza Pietei – Descrierea Produsului Numele Zuzu (cu accent pe ultimul “ u “) este neconventional si memorabil de la prima intalnire, ajutand...

Danone România

1. MOTIVAȚIE Conform studiului Euromonitor Internațional 2011, furnizat de Tetra Pack, românii ocupă penultimul loc în Europa la consumul de lapte...

Analiza Sistemului de Distribuție la Nivelul Firmei Danone

Capitolul 1. Caracterizarea firmei 1.1 Date de identificare S.C. Danone Producţie şi Distribuţie Produse Alimentare S.R.L. este o companie...

Napolact

I. Analiza preliminară lansării produsului 1. Analiza externă 1.1 Conjunctura la nivel de macromediu Analiza PEST Mediul socio-cultural...

Piața lactatelor

Argument Piaţa reprezintă principalul câmp al marketingului,cadru în care se verifică oportunitatea şi eficienţa tuturor activităţilor legate de...

Studiu de Caz - Danone

1. Prezentarea companiei Danone România face parte din Grupul Danone (care deţine 100% din capitalul filialelei din România). În prezent, Grupul...

Piața iaurturilor în România

Introducere Iaurturile constituie una dintre cele mai dinamice categorii de pe piaţa produselor lactate proaspete, ritmul de creştere anual fiind...

Ai nevoie de altceva?