Cuprins
- 1. Scurt istoric al produsului/serviciului la nivel mondial si national
- 2. Analiza ofertei
- Prezentarea principalilor ofernati (producatori/importatori) prin prisma produselor oferite
- Volumul vanzarilor
- Volumul productiei
- evaluarea repartitiei vanzarilor pe ofertanti, precum si a cotelor de piata si a preturilor
- gruparea marcilor pe categorii de consumatori carora li se adreseaza
- stabilirea elementelor care individualizaza cele mai importante marci
- 3. Analiza cererii
- definirea unitatii de consum, a unitatilor de cumparare, a unitatii de decizie
- identificarea principalelor segmente de piata si analiza acestora
- stabilirea elementelor de natura cantitativa legate de consum/cumparare, loc de consum si cumparare
- 4. Distributia
- tipurile de unitati comerciale prin care se dealizeaza vanzarea catre consumatori
- evaluare modului de distributie pe diferite marci
- 5. Promovarea produsului
- publicitatea prin televiziune, radio, presa, cinema
- promovarea vanzarilor: reduceri temporare de prêt, oferite unei cantitati mai mari, vanzari grupate, concursuri
- participarea la targuri si expozitii
- trecerea in revista a principalelor spoturi tv sau anunturi publicitare aparute in presa
- identificarea actiunilor promotionale din magazine
- 6. Previziuni asupra pietei
- 7. Bibliografie
Extras din proiect
CAPITOLUL 1
1.Scurt istoric al iaurtului la nivel mondial si national
Cuvantul “iaurt” vine din limba turca, cuvintul turc youghurmak avind semnificatia “a ingrosa”. Cuvintul “iaurt” sau “yogurt” este utilizat in mod curent, atat in America de Nord, cat si in Europa, fiind versiunea moderna a laptelui prins de altadata.
Iaurtul nu este o descoperire a secolului nostru, ci el a fost folosit cu mii de ani in urma de catre popoarele Orientului Mijlociu, pentru care constituia un aliment de baza. Efectele sale benefice in vindecarea diverselor boli intestinale au fost repede cunoscute si astazi mai mult de 30% din populatia globului consuma iaurt in mod regulat, fiind un aliment foarte apreciat pentru gustul sau. Iaurtul îşi are originea în Asia sau în Europa de est şi a apărut ca răspuns la nevoia de a conserva laptele peste cele câteva ore care urmau mulsului. Astfel a început aventura descoperirii nenumăratelor avantaje nutriţionale şi medicale pe care le deţine. Coagularea laptelui a fost, desigur, descoperită absolut din întâmplare. În foarte multe ţări, Grecia, Turcia, Mongolia sau India, consumarea iaurtului face parte din tradiţie, dar începând cu anii '20 ai secolului al XX-lea, iaurtul se răspândeşte şi în Europa Occidentală. Cuvântul iaurt, care vine din limba turcă, youghurmak însemnând "a îngroşa", este utilizat în mod curent, atât în America de Nord-yoghurt, cât şi în Europa şi desemnează versiunea modernă a laptelui prins de altadată.
Iaurtul este un produs cu traditie in consumul autohton. Totusi, oferta tot mai bogata a companiilor importatoare si producatoare formeaza noi obiceiuri de consum, lucru facilitat de interesul mare al consumatorului roman pentru produse noi. Un bun exemplu este iaurtul de fructe, care a devenit un segment puternic, desi traditional in Romania se consuma iaurt simplu.
Iaurtul este un produs alimentar cunoscut şi folosit din vremuri străvechi, din Balcani în Asia Centrală şi Orientul Mijlociu. Modul de preparare variază în funcţie de aria culturală, însă toţi cei care au consumat laptele fermentat, din antichitate până astăzi, îi cunosc virtuţile.
Într-una din cele mai celebre lucrări de medicină arabă, publicată în anul 633, este recomandată folosirea iaurtului împotriva dizenteriei şi a tuturor bolilor inflamatorii ale stomacului, ficatului şi intestinului. Folosind o sintagmă rămasă celebră, medicul arab spune:“Curăţaţi-vă organismul de otrăvuri distrugându-le.”
La începutul secolului XX, la Paris, un savant rus, profesorul Ilya Ilich Metchnikoff, directorul Institutului Pasteur, a arătat cum consumul frecvent de iaurt este benefic pentru sănătate, datorită culturilor lactice de bacterii vii. Profesorul Metchnikoff a lansat ipoteza că longevitatea recunoscută a unor popoare precum bulgarii, turcii şi armenii, se datorează unei particularităţi a dietei lor. Aceste popoare consumau zilnic mari cantităţi de lapte fermentat (strămoşul iaurtului).
Lucrările lui Metchnikoff şi notorietatea de care s-au bucurat au stimulat naşterea industriei iaurtului. Prima companie producătoare de iaurt la scară industrială, cu fermenţi furnizaţi de Institutul Pasteur a fost înfiinţată în 1919, la Barcelona, de Isaac Carasso. Fiul acestuia, Daniel – sau Danone, cum îi spunea tatăl său – a dus afacerea mai departe în Franţa, întreaga Europă şi apoi în întreaga lume. Datorită beneficiilor sale pentru sănătate, primele borcane de iaurt au fost distribuite în farmacii. Produsele din lapte fermentat, şi în special iaurtul, formează o categorie de alimente importante pentru nutriţia noastră. Pe lângă gustul plăcut şi valoarea nutriţională, culturile de fermenţi activi ai iaurtului au efecte pozitive asupra sănătăţii. În plus, iaurtul este o sursă de proteine, calciu, fosfor şi vitamina B2. În România, Danone a lansat în anul 2006, conceptul de alimentaţie sănătoasă, variată şi echilibrată, explicând prin brandul Nutriday beneficiile iaurtului.
Odată cu producţia de iaurt la scară industrială, urmată de creşterea consumului, au apărut pe piaţă noi varietăţi de iaurt: iaurt fără grăsime, iaurt cu fructe, iaurt de băut, etc.
Începând cu anul 1954, din ce în ce mai multe studii s-au concentrat asupra beneficiilor „bacteriilor probiotice” pentru sănătate (tranzitul intestinal, alergii, sistemul imunitar). În Centrul de Cercetare al Grupului Danone - Daniel Carasso din Paris - s-au studiat noi bacterii cu efect probiotic, ale căror beneficii pentru sănătate au fost demonstrate prin studii clinice.
Astfel, au fost create iaurturile probiotice.
În România, aceste noi tipuri de iaurt sunt reprezentate de Activia şi Actimel
Preview document
Conținut arhivă zip
- Analiza Pietei Iaurturilor.doc