Analiza Pieței Produsului Biscuiți

Proiect
7.8/10 (4 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 2909
Mărime: 37.05KB (arhivat)
Publicat de: George Deaconu
Puncte necesare: 3
Academia de Stiinte Economice

Extras din proiect

În limba italiana Biscotti se traduce „ceva copt de doua ori”. Cuvântul biscotto deriva de la termenii bis (de doua ori)si cotto (copt). Alte tari au propria lor versiune de biscuiti, de exemplu în Olanda se numesc rusk, în Franta biscotte, iar în Germania zwieback.

Una din dovezile cele mai timpurii dateaza din secolul II în Roma. Termenul biscuit provine de la cuvântul latinesc „bis coctum” care reprezinta ceva copt de doua ori”. În aceasta perioada „biscuitii” erau nedospiti, tari, ca niste napolitane subtiri, care aveau un continut scazut de apa. Având ouiditate scazuta reprezentau alimentul ideal pentru conservare, deoarece nu se învecheau niciodata prea repede.

În America, un biscuit era descris ca fiind o prajitura subtire, dulce si de obicei de dimensiuni reduse. Fiecare tara are propriul sau cuvânt pentru aceasta „prajitura”. Aceste dulciuri, în Anglia si Australia sunt numite biscuiti, în Spania galletas, germanii le denumesc keks sau kels, iar în Italia exista mai multe denumiri care identifica diverse forme de biscuiti printre care amaretti si biscotti. În conformitate cu istoricii culinari, prima dovada înregistrata a biscuitilor a fost aceea prin care o mica parte de aluat pentru prajituri era coapta pentru a verifica temperatura cuptorului. Cea mai veche varianta de prajitura se crede ca ar data din secolul 7 în Persia (acum Iran), una din primele tari care au cultivat zahar. În conformitate cu istoricii, zaharul âsi are originea fie din partile joase ale bengalului, fie în împrejurimile sud-estice ale Asiei. Zaharul s-a raspândit în Persia si apoi în zona est mediteraneeana. Odata cu invazia mulsulmanilor în Spania, apoi a cruciadelor si dezvoltarea comertului cu mirodenii, arta gastronomica si ingredientele specifice arabiei s-au raspândit în zona nordica a Europei. În momentul în care oamenii au început sa exploreze lumea, biscuitii marinaresti au dovedit un aliment ideal pentru calatorii, deoarece ramaneau proaspeti timp îndelungat.

În secolele 17 si 18 în Europa, gastronomia a fost o profesie minutios controlata, prin intermediul unei serii de Bresle sau asociatii profesionale. Prin extensia acestor asociatii profesionale, autoritatile puteau controla cu usutinta cantitatea si calitatea produselor fabricate. Pe masura ce tehnologia s-a dezvoltat în perioada Revolutiei Industriale din secolul 19, s-a dezvoltat si maiestria bucatarilor de a fabrica o gama larga de dulciurisi biscuiti savurosi destinati consumului comercial.

Producatorii de biscuiti din România sunt:

Vel Pitar S.A

Vel Pitar S.A s-a format în decembrie 2001 prin fuziunea a patru fabrici din industria de morarit si panificatie: Mopariv Râmnicu Vâlcea, Berceni Bucuresti, Mopariv Cluj Napoca si Granpan Tecuci. În octombrie 2002 Vel Pitar S.A fuzioneaza prin abosortie cu compania Spicul Arges Pitesti, detinând la momentul respectiv peste 2000 de angajati. În 2003 procesul de extindere a continuatcu preluarea altor doua companii:Pangran iai si Gorjpan Târgu Jiu, iar în 2004 Vel Pitar a achitizionat o unitate de productie in Bals. Anul 2005 a marcat marirea grupului, prin fuziunea cu societatile postavarul din Brasov si Panam din Giurgiu.

În prezent Vel Pitar detine centre de productie în 10 judete ale tarii (Vâlcea, Bucuresti, Arges, Brasov, Cluj, Galati, Iasi, Giurgiu, Gorj si Olt) si un partener de grup în Bucuresti („Libertatea”)- aceasta având acelasi actionar majoritar ca si Vel Pitar S.A.

Principalele activitati ale companiei sunt în industriile de panificatie si de morarit, Vel Pitar fiind liderul pietei românesti a produselor de panificatie si un jucator important în domeniul productiei si distributiei de specialitati, biscuiti si napolitane, paste fainoase, specialitati de cofetarie si patiserie si produse de morarit.

S.C. Vel Pitar S.A. Rm. Vâlcea cu sediul în strada Timis nr.22 a realizat o cifra de afaceri în anul 2004 de 85 milioane de euro.Compania opereaza un numar de 11 fabrici de panificatie, 7 mori si peste 174 de magazine localizate în 10 orase.Compania are o gama de peste 500 de produse pentru piata interna si circa 3000 de puncte de vânzare.

Vel Pitar produce lunar o cantitate de 7500 de tone de panificatie, circa 300 de tone de biscuiti, 10 tone de napolitane si aproximativ 120 de tone paste fainoase. De asemenea, compania dispune de capacitati de morarit, cantitatea de grâu macinata depasind 12000 tone/luna.

Vel Pitar detine la produsele de panificatie o cota de piata de 5% la nivel national, de 5,6% la biscuiti si 0,5% la napolitane.

Reteaua de magazine: în Râmnicu Vâlcea, în Bucuresti, în Cluj, în Tecuci, în Pitesti, în Giurgiu, în Tg. Jiu, în Iasi.

Sucursale: în Râmnicu Vâlcea, în Brasov, în Cluj, în Tecuci, în Pitesti, în Giurgiu, în Tg. Jiu, în Iasi.

Parteneri: Bucuresti.

Principalii competitori:Loulis, Boromir, Racova Com Agro Pan Vaslui, Pangram Resita, Pan Group Craiova.

Preview document

Analiza Pieței Produsului Biscuiți - Pagina 1
Analiza Pieței Produsului Biscuiți - Pagina 2
Analiza Pieței Produsului Biscuiți - Pagina 3
Analiza Pieței Produsului Biscuiți - Pagina 4
Analiza Pieței Produsului Biscuiți - Pagina 5
Analiza Pieței Produsului Biscuiți - Pagina 6
Analiza Pieței Produsului Biscuiți - Pagina 7
Analiza Pieței Produsului Biscuiți - Pagina 8
Analiza Pieței Produsului Biscuiți - Pagina 9
Analiza Pieței Produsului Biscuiți - Pagina 10
Analiza Pieței Produsului Biscuiți - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Analiza Pietei Produsului Biscuiti.doc

Alții au mai descărcat și

Tehnici de promovare a vânzărilor în cadrul companiei SC Niran Co Products SRL

CAPITOLUL I. Politica de promovare 1.1. Continutul si rolul politicii de promovare În sistemul relaţiilor cu mediul economico-social, cu piaţa,...

Analiza pieței unui produs - piața ciocolatei

1. Descrierea produsului Ciocolata este un un produs alimentar obţinut dintr-un amestec de cacao, zahăr, uneori lapte şi unele arome specifice....

Analiza pieței produsului apă minerală

1. Produsul A) Apa minerală este o apă care conţine minerale sau alte substanţe dizolvate, care modifică gustul acesteia sau care îi conferă o...

Biscuiții Germino

Prezentarea generala a companiei. S.C. GERMINO S.A. este o companie romaneasca cu capital integral privat, infiintata in 1995, prin privatizarea...

Proiect biscuiți

Introducere : Biscuitii fac parte din categoria produselor de panificatie adaugate chimic. La început considerati adevarate delicatese , erau...

Analiza pieței cu structurile ei - piața pâinii în România

Nici un alt aliment nu joacă un rol la fel de important ca pâinea în viața noastră de zi cu zi, în cultură, religie și, nu în ultimul rând, în...

Merchandising - Kraft Foods

“Piata ciocolatei din Romania este una dinamica si complexa, cu peste 10 marci promovate si mai mult de 200 de sortimente diferite de produse din...

Mix de marketing la biscuiți

CARACTERISTICI GENERALE ALE PIEŢEI A. SCURT ISTORIC BISCUIŢI Încă din cele mai vechi timpuri oamenii preistorici fierbeau grâul sau îl coceau şi...

Te-ar putea interesa și

Proiect achiziții - KonoPizza

Introducere Industria alimentară s-a schimbat destul de mult în ultimele două decenii, în special datorită dezvoltării şi implementării de noi...

Diversificarea Gamei de Produse la o Firma Producatoare de Biscuiți

2.1 Motivatia alegerii produsului Piata de biscuiti din România are un potential foarte mare de dezvoltare si prin înfiintarea firmei dorim sa...

Proiect achiziții - Delicioșii SA

Capitolul I: Date generale despre intreprindere DENUMIREA FIRMEI: S.C. Deliciosii S.A. OBIECTUL DE ACTIVITATE: fabricarea de produse de...

Analiza Pieței Biscuiților

I. PRODUSUL: BISCUIT SCURT ISTORIC AL PRODUSULUI Termenul „biscuit” are o etimologie latină, provenind din cuvantul latinesc compus ,,bis...

Mixul de marketing - biscuiții Germino

CAPITOLUL I DESCRIEREA PIEŢEI PRODUSULUI 1.1.NOŢIUNI DE PIAŢĂ 1.2.INDICATORII DE APRECIERE A PIEŢEI 1.3.IMPORTANŢA PRODUSULUI 1.1 NOTIUNI DE...

Produse Lactate Danone

Motivatia realizarii acestui proiect rezida în faptul ca cercetarea de marketing a cunoscut în ultima perioada o evolutie ascendenta în ceea ce...

Iaurt de băut ZuZu cu cocos

Scurt istoric al firmei Albalact. ALBALACT a fost infiintata in 1971, intr-o vreme in care regimul comunist dorea ca fiecare judet din Romania sa...

Plan de marketing pentru un produs ecologic - SC Natura Land SRL

I. REZUMAT S.C. NATURA LAND S.R.L este o companie infiintata in 2001 cu capital integral romanesc. Ideea care sta la baza activitatii acestei...

Ai nevoie de altceva?