Analiza Pietei Vinului

Cuprins proiect Cum descarc?

1.Produsul 4
1.1 Scurt istoric al produsului/serviciului la nivel mondial si national. 4
1.2 Gama sortimentala existenta pe piata produsului respectiv 4
Soiuri de vita-de-vie autohtone pentru vinuri: 5
2.Analiza ofertei 6
2.1 Prezentarea principalilor ofertanti (producatori, importatori) prin prisma produselor oferite; 6
2.2 Volumul productiei, vanzarilor, importurilor sau exporturilor (2 indicatori) 6
Evaluarea repartitiei vanzarilor pe ofertanti, precum si a cotelor de piata 7
2.3 Stabilirea elementelor care individualizeaza cele mai importante marci (se pot urmari in acest scop spoturi TV, radio sau diferite anunturi publicitare); 8
3.Analiza cererii 8
3.1 Definirea unitatii de consum (cine consuma/utilizeaza produsul), a unitatilor de cumparare (cine cumpara produsul), a unitatii de decizie (cine decide in privinta marcii); 8
3.2 Identificarea principalelor segmente de piata si analiza acestora (criterii socio-demografice si psihografice); 9
3.3 Stabilirea elementelor de natura cantitativa legate de consum/cumparare, locul de cumparare si consum(frecventa cumpararii/consumului, cantitati, sortimente, marci) 9
3.4 Capacitatea pietei - numar de consumatori potentiali si efectivi 9
3.5 Dezvoltarea pietei - extensiva, intensiva, mixta 10
4.Distributie 10
4.1 Determinati tipurile de unitati comerciale prin care se realizeaza vanzarea catre consumatori; 10
4.2 Evaluarea modului de distributie pe diferite marci; 10
5.Pret 10
5.1 Determinarea segmentelor de pret cu identificarea principalelor marci incluse in fiecare segment; 10
5.2 Determinarea variatiei pretului in ultimii 5 ani cu prezentarea motivelor ce au stat la baza acestei variatii 11
6.Promovarea produsului 12
6.1. Identificarea modalitatilor prin care se face in prezent promovarea produselor (publicitate, relatii publice, promovarea vanzarilor, forta de vanzare, marketing direct etc.); 12
6.2. Promovarea vanzarilor: reduceri temporare de pret, oferirea unei cantitati mai mari din produs la acelasi pret, vanzari grupate, concursuri, participarea la targuri/expozitii; 12
6.3. Identificarea principalelor campanii publicitare desfasurate de competitori in prezentul semestru scolar si analiza adaptarii mesajului la segmentul tinta vizat 13
7.Previziuni asupra pietei 14
care sunt perspectivele de dezvoltare ale pietei la nivelul urmatorilor 1, 2 ani de zile. 14
8.CONCLUZII 15
9.Bibliografie 16


Extras din proiect Cum descarc?

1.Produsul
1.1 Scurt istoric al produsului/serviciului la nivel mondial si national.
Vinul este una dintre primele creatii ale umanitatii; cultura vitei-de-vie si a vinului se interfereaza cu istoria omenirii de aproape 7000 de ani. Acestora li se datoreaza si descoperirea primelor reactii chimice, fermentarea si oxidarea. Strugurele este singurul fruct cu un continut bogat de zahar si suc abundent care are tendinta naturala de a fermenta. Arheologii apreciaza ca la inceput vita de vie a fost "salbatica", cultivarea ei a fost facuta cu aproape 7000 de ani in urma, initial in Caucaz, apoi, in partea dintre Turcia, Georgia si Armenia de astazi. Din contra, alti specialisti apreciaza ca vita de vie a aparut acum 9000 de ani I.Hr., in Asia Mica. 
Legenda spune ca Dionysos, zeul vinului, s-a nascut in Thracia, pe meleagurile ce astazi reprezinta teritoriul Romaniei. Dacia a avut o cultura consolidata a vinului. Abundenta bucatelor si faima vinului produs de Daci erau atat de cunoscute si tentante, incat Burebista, regele primului stat Dac centralizat (sec. I BC), a ordonat distrugerea viilor pentru a pune capat invaziilor repetate ale popoarelor migratoare, dupa cum il sfatuise Marele Preot, Deceneu. In timpurile mai apropiate de noi, viticultura romaneasca a cunoscut mai multe perioade distincte, fiecare cu o influentele sale specifice asupra industriei vinului. 
Astfel, secolul 19 si inceputul celui de-al 20-lea, pana la Primul Razboi Mondial, au fost caracterizate prin legaturi ample si stranse cu Franta. In sectorul viticol, aceste legaturi au culminat cu ajutorul practic dat de viticultorii francezi, imediat dupa ravagiile produse de filoxera in ultimele doua decenii ale secolului 19. Rezultatul l-a constituit faptul ca replantarile care s-au facut au avut drept sursa vitele nobile aduse din Franta: Pinot Noir, Cabernet Sauvignon, Merlot, Chardonnay, Sauvignon Blanc si altele. 
Perioada interbelica a fost caracterizata prin legaturi mai stranse cu Germania si Austria. In perioada comunista (1948-1989), cand apar trei tipuri distincte de organizatii vitivinicole, astfel: institute de cercetare, ferme viticole si centre de vinificatie de stat, precum si ferme cooperatiste, vinurile romanesti reuseau sa cucereasca importante medalii la concursurile internationale in pofida accentului mare pus pe cantitate si mai putin pe calitate. Liberalizarea economiei de dupa 1989 a condus la o suita de schimbari profunde in industria vinului din Romania. Viile apartinand fermelor cooperatiste au fost retrocedate fostilor lor proprietari, fermele viticole si centrele de vinificatie de stat se afla in plin proces de privatizare, iar institutele de cercetare isi redefinesc in prezent rolul lor central in cadrul sectorului vitivinicol reinnoit.
1.2 Gama sortimentala existenta pe piata produsului respectiv
Vinurile sunt clasificate in:
- vinuri de masa (consum curent)
- vinuri de calitate 
- vinuri speciale.
Vinurile de masa (de consum curent) sunt usoare, anonime, fara a avea pretentii de identitate de soi sau de podgorie. Taria alcoolica minima este de 8,5% in volum.
Vinurile de calitate se obtin din soiuri de struguri cu insusiri tehnologice superioare, cultivate in areale viticole delimitate. 
In functie de nivelul lor calitativ determinat de arealul de producere, soi si tehnologia de vinificatie, vinurile pot fi:
- vinuri de calitate cu indicatie geografica, denumite si vinuri de calitate superioara (Vs);
- vinuri cu denumire de origine controlata (DOC)
Vinuri de de calitate cu indicatie geografica (Vs) - au taria alcoolica de minim 9,5% vol, cu mentiunea zonei geografice de producere, eventual si denumirea soiului sau a sortimentului. Exportul acestor vinuri poate fi facut sub denumiri generice similare cum ar fi "Landwein", "Vin de Pays", "Country Wine" etc.
Vinuri cu denumire de origine controlata (D.O.C)- aceste vinuri au personalitatea locului de producere, soiului si modului de cultura, iar denumirea de origine este constatata prin traditie. Taria alcoolica minima dobindita este de 11% vol, iar strugurii din care provin trebuie sa aiba un continut minim in zaharuri de 190 gr/l. Un vin poate purta denumirea de origine controlata numai cu conditia ca denumirea de origine sa fie aprobata prin ordin de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, iar vinificarea, conditionarea, maturarea si imbutelierea sa se faca in acelasi areal.
La randul lor, vinurile DOC pot fi:
- vinuri de origine controlata (DOC),
- vinuri cu denumire de origine controlata si trepte de calitate (DOC-CMD.CT sau CIB).
Vinurile ce au denumire de origine controlata si trepte de calitate (D.O.C.) reprezinta cea mai inalta categorie de calitate. Producerea acestor vinuri se face in areale restranse si dupa reguli severe. 
Acordarea treptei de calitate este motivata de mai multi factori - continutul in zaharuri, proportia de boabe stafidite, atacul putregaiului nobil - care sunt determinati in primul rand de momentul recoltarii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Pietei Vinului.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!