Partea I - Cadrul Competitiv de Referință 4 Capitolul 1. Analiza pieței 4 1.1. Caracterizarea pieței 4 1.2. Identificarea principalelor segmente de piață 5 1.3. Piața țintă 6 Capitolul 2. Analiza concurenței 7 2.1. Identificarea principalilor concurenți de pe piață 7 2.2. Identificarea produselor care concurează indirect cu produsul nostru 8 Partea a II-a - Cercetarea de Marketing 9 Capitolul 3. Problema decizională - lansarea unui nou produs pe piață 9 3.1. Scopul cercetării 9 3.2. Obiectivele cercetării 9 3.3. Metoda de cercetare 9 3.4. Instrumentul cercetării 10 3.5. Tipuri de scale 16 3.5. Culegerea datelor 21 3.6. Rezultatele cercetării 21 3.7. Bugetul cercetării 36 3.8. Concluziile cercetării și acțiuni viitoare 36 Partea a III-a - Configurarea Mixului de Marketing 37 Capitolul 4. Configurarea produsului 37 4.1. Atribute 37 4.2. Sistemul de susținere 38 4.3. Linia de produse 42 4.4. Alegerea elementelor de diferențiere a mărcii 44 4.5. Poziționarea brandului în raport cu principalii competitori direcți 44 Capitolul 5. Configurarea prețului 46 5.1. Analiza factorilor care influențează prețul 46 5.2. Nivelul prețului ales pentru lansare 47 5.3. Două strategii de preț posibil de folosit pe parcursul primului an de lansare 47 Capitolul 6. Configurarea promovării 48 6.1. Obiectiv de vânzări pentru următorul an 48 6.2. Publicitate 48 6.3. Promoții 50 6.4. Relații publice 50 6.5. Plan media 50 6.6. Bugetul campaniei de comunicare 51 Capitolul 7. Configurarea distribuției 52 7.1. Extinderea teritorială a distribuției 52 7.2. Intenistatea rețelei de distribuție și structura canalelor 52 Bibliografie 53
Partea I - Cadrul Competitiv de Referință Capitolul 1. Analiza pieței În acest capitol se vor contura piața uleiului de floarea soarelui, consumatorii și non-consumatorii, principalele segmente de piață și evidențierea pieței țintă. 1.1. Caracterizarea pieței Piața uleiurilor vegetale românești este diversă, însă pentru uzul alimentar domină uleiul de floarea soarelui datorită conținutului ridicat de acizi grași nesaturați (semințele conțin 50-54 % grăsimi cu proprietăți gustative și nutritive înalte), astfel asigură un randament maxim la o unitate de suprafață. Figura nr. 1.1. Structura pieței Uleiul de floarea soarelui este un produs de bază, poate chiar indispensabil datorită beneficiilor sale asupra sănătății. Utilizarea acestuia este universal valabilă și nu ține cont de vărstă, etnie, sex sau naționalitate. Când vine vorba de achiziționat, s-a observat faptul că persoanele de sex feminin ajung mai des cu un astfel de produs în coșul de cumpărături. În România, am avea un număr de 19,29 milioane de consumatori potențiali. Non-consumatorii absoluți sunt cei care nu consumă și nici nu o să consume niciodată produsul, în cazul nostru aceștia sunt: persoanele care au primit indicații de la medic de a nu consuma acest produs, persoane cu diferite boli (alergie la semințele din floarea soarelui). Non-consumatorii relativi sunt persoanele care nu obișnuiesc să consume uleiul de floarea soarelui, însă nu sunt împotriva consumului acestui tip de produs, cum ar fi: bebelușii (0~2 ani), persoanele care țin dietă; persoanele care consumă alte tipuri de ulei (rapiță, măsline, cocos, nuci etc). Tendințele pieței O tendință centrală observată este dată de obiceiurile culinare ale românilor care au la bază mâncăruri gătite și pregătite în casă. În ultimii ani, aceștia au fost încurajați și nevoiți de a găti acasă din prisma pandemiei cu Corona Virus, astfel cererea pentru ulei de floarea soarelui va deveni elastică. Estimăm că în următorii 2-3 ani, având în vedere contextul pandemic în care ne aflăm, oamenii vor tinde să gătească mai mult pentru siguranța și plăcerile proprii (consumul casnic a crescut cu 3% anul trecut, raportat la volum). Cu toate acestea, românii se numără printre cei mai mari consumatori de ulei din Europa, în topul preferințelor situându-se cel de floarea soarelui, care deține o cotă de peste 90%, în volum, în totalul categoriei. În România, datorită recoltelor bogate precum și a preferințelor oamenilor, piața uleiului de floarea soarelui va rămâne în top, uleiul de floarea soarelui fiind indispensabil.
A. Cărți - C. Munteanu, E. Maxim, C. Sasu, Ș. Prutianu, A. Zaiț, A. Manolică, T. Jijie, A. Monoranu, “Marketing - Principii, Practici, Orizonturi”, Editura Sedcom Libris, Iași, 2011. B. Site-uri web - BASF Agricultural Solutions România: https://www.agro.basf.ro/ro/, 16.10.2020 - Institutul Național de Statistică: https://insse.ro/cms/, 16.10.2020
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.