Analiza SC Domo Retail SA din Perspectiva Principiilor de Merchandising

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere pg. 3
CAP. I CONSIDERATII TEORETICE CU PRIVIRE LA TEHNICI SI INSTRUMENTE DEMERCHANDISING pg. 5
1.1 Conceptul de merchandising pg. 5
1.2 Merchandising-ul ca suport al vanzarii pg. 6
1.3 Aranjarea asortimentului de marfuri prin merchandising pg. 7
1.4 Tehnici de merchandising pg. 10
CAP. II PREZENTAREA S.C. DOMO RETAIL S.A pg. 13
2.1. Scurt istoric pg. 14
2.2. Relatiile societatii cu mediul pg. 16
CAP. III ANALIZA S.C. DOMO RETAIL S.A. DIN PERSPECTIVA PRINCIIPIILOR DE MERCHANDISING pg. 19
3.1. Instrumente de realizare a promovarii pg. 20
3.2. Aranjarea marfii - o strategie importanta pg. 22
3.3. Traseul cumparatorului in magazin pg. 23 
3.4. Categorii de produse pg. 26
CONCLUZII pg. 29
Bibliografie pg. 30
Anexe pg. 31-32


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
In tara noastra, aflata intr-un stadiu de consolidare a economiei de piata, relatiile noi ale comertului cu producatorii, ca o componenta a mecanismului de piata, sunt in curs formare, pe masura restructurarii aparatului economic si a schimbarii conceptiei care a intrecut raporturile dintre firmele comerciale si consumatori.
Obiectivul principal al tehnologiei comerciale moderne trebuie sa il reprezinta promovarea cifrei de afaceri a firmei, rationalizarea costurilor de circulatie, cresterea profitabilitatii.
Un rol important in procesul de perfectionare a tehnicii si tehnologiilor comerciale si a sistemului de organizare din cadrul comertului il are aplicarea progresului tehnic, care are drept finalitate cresterea eficientei muncii, ca mijloc principal de adaptare a activitatii comerciale la cerintele distributiei rapide si eficiente a productiei.
Progresul tehnic, in comert, este impus si de schimbarile pe care le-a adus in activitatea de management, marketing si in alte domenii - tehnica moderna a comerciantilor si informatica. Totodata, intr-o economie de piata moderna, maximizarea rentabilitatii este criteriul fundamental al deciziilor firmelor de angajare a cheltuielilor de organizare a productiei, de extindere sau restrangere a acestora.
Diversitatea firmelor, a proceselor tehnologice care au loc in cadrul acestora, precum si existenta unor legaturi intre subsisteme si sectoare de activitate ale firmei au condus la necesitatea aprecierii oricarei firme comerciale printr-un ansamblu de indicatori care se calculeaza, de obicei, pe perioade bine definite de timp, in conformitate cu modul de organizare a sistemului informational privind: costurile, rentabilitatea, cota de piata, cifra de afaceri etc. Calitatea sistemului de indicatori si capacitatea acestuia de a oferi informatiile utile in luarea deciziilor la nivel microeconomic reprezinta conditii esentiale in obtinerea unui diagnostic complex si eficient.
CAPITOLUL I
CONSIDERATII TEORETICE CU PRIVIRE LA TEHNICI SI INSTRUMENTE DE MERCHANDISING
1.1. Conceptul de merchandising 
Merchandisingul a aparut ca rezultanta a unor modificari considerabile a principiilor de comercializare, odata cu nasterea ,,libre-service-ului" (autoservirii), constand intr-o serie de actiuni destinate a valoriza si anima produsele la locul de vanzare.
Notiunea de "merchandising" este de origine engleza, reprezentand participiul prezent al verbului "to merchandise", cu intelesul de actiune asupra vanzarii. Merchandising-ul este cercetarea dezvoltarii vanzarii si utilizarii marfurilor printr-o mai buna prezentare si publicitate in randurile cumparatorilor.
Termenul merchandising sau mercantizare este folosit in tarile Europei de Est, inclusiv in Romania, pentru a desemna activitatile ce tin de stimularea vanzarilor la nivelul punctelor de vanzare (POS). Merchandising-ul se incadreaza, astfel, in activitatile de "management al categoriilor" in vederea cresterii vanzarilor. Aici sunt incluse si: designul ambalajelor, modul de aranjare a marfurilor, creatia si amplasarea de mijloace de semnalizare si promovare a produselor, promotiile de pret sau vanzari, evenimentele, prezentarea fizica a produselor, sampling-urile, degustarile.
Rolul merchandising-ul este de a gasi solutii diferitelor probleme cu care se confrunta produsul: alegerea locului unde va fi amplasat acesta in vederea vanzarii, cantitatea de produse ce vor fi prezentate in raionul de vanzare, modul de aranjare al acestora, materialul de prezentare utilizat.
Serviciile de merchandising se refera la aranjarea marfurilor in spatiul de vanzare al magazinelor, distribuirea de echipamente speciale de expunere a marfurilor la punctele de vanzare, crearea de pachete promotionale speciale dintr-un anumit produs, pentru un anumit detailist etc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza SC Domo Retail SA din Perspectiva Principiilor de Merchandising.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!