Analiza SC Excelent SA

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 18 în total
Cuvinte : 4750
Mărime: 37.73KB (arhivat)
Puncte necesare: 7

Cuprins

  1. 1. CARACTERIZAREA PIETEI – PREZENT SI PERSPECTIVA INTREPRINDERII
  2. 1.1 PRINCIPALELE COORDONATE ALE ACTIVITATII INTREPRINDERII
  3. 2. DIMENSIUNILE PIETEI
  4. 3. DINAMICA PIETEI
  5. 4. RELATIILE INTREPRINDERII CU MEDIUL EXTERN
  6. 5. PERSPECTIVA DE DEZVOLTARE A PIETEI INTREPRINDERII

Extras din proiect

1. CARACTERIZAREA PIETEI – PREZENT SI PERSPECTIVA INTREPRINDERII

Piata detine rolul principal in structura mediului extern al firmei. Circumscrisa factorilor ce alcatuiesc "mediul economic", piata este practic conectata la toate celelalte componente ale macromediului, fiind influentata de modificarile ce apar in structurile si in evolutiile acestora.

Pentru orice intreprindere, piata reprezinta elementul de referinta pentru activitatile pe care le desfasoara.

1.1 Principalele coordonate ale activitatii intreprinderii.

Kandia este o fabrică de ciocolată şi produse zaharoase din Timişoara. A fost înfiinţată înainte de 1890. În 2004 a fuzionat cu firma Excelent S.A. din Bucureşti. A fost preluata de Cadburry, in anul 2009.

S.C. EXCELENT S.A. cu sediul în Bucureşti, Sos. Viilor nr. 20, sector 5, telefon: 01-335.4580 si este una dintre cele mai mari societăţi de produse zaharoase din România. Societatea este inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub numarul J/40/538/1991 si are codul fiscal 401703; adresa site-ului societatii este: www.kappa.ro/yoursite/excelent/index.html.

Director General este Ing. Emilia TanasescuS.C. EXCELENT S.A. s-a constituit la 19 februarie 1991 prin transformarea întreprinderii de produse zaharoase Bucureşti, întreprindere ce a fost fondata in anul 1948 prin naţionalizarea următoarelor fabrici.

Întreprinderea "Frank" înfiinţată la 01.10.1888 ca filiala a concernului "K. Frank Sahne" din Lintz - Austria, care producea surogate de cafea (pudra de cicoare).

Fabrica "Zamfirescu S.A." înfiinţată in 1912, care fabrica produse de ciocolată.

Firma individuala "Pavel Helioty", care producea ciocolată, produse zaharoase, paste făinoase si gheată artificială.

Fabrica SAR "Corso", care se ocupa cu industrializarea de produse zaharoase: ciocolată, bomboane, tahan, halva, marmelada.

Fabrica "Regina Maria" înfiinţată in 1923, care fabrica produse de patiserie.

Firma individuala "Niculae Anghelescu" înfiinţată in 1920, care fabrica produse de cofetărie.

După naţionalizare fabrica preia următoarele întreprinderi: IIS Urs de Dorna, IIS Fraga, IIS Cicoarea, IIS Delicia.

In decursul timpului timpului I.P.Z. Bucureşti a suferit o serie de îmbunătăţiri, extinderi,dezvoltări, ajungând ca astăzi sa dispună de:

Unitatea Bucureşti cu 2 secţii de producţie;

Unitatea Ciocolată cu 2 secţii de producţie;

Unitatea Delicia cu 2 secţii de producţie;

Unitatea Fraga cu 3 secţii de producţie.

În anul 1996 S.C. EXCELENT S.A. a devenit societate cu capital mixt, forma de proprietate fiind următoarea: societate pe acţiuni, 49% acţiuni contra cupoane si certificate de proprietate, 10% acţiuni deţinute de P.A.S. EXCELENT S.A. (Asociaţia Salariaţilor si Membrilor Conducerii S.C. EXCELENT S.A.) si 41% acţiuni deţinute de un Fond Financiar.

Din anul 1997 S.C. EXCELENT S.A. a devenit societate cu capital integral privat, Acţionarul majoritar fiind Axis Investment Limited care deţine 94.7% din acţiunile societăţii EXCELENT.

Capitalul social este de 93.857.625 mii lei, divizat in 93.857.625 acţiuni cu o valoare nominală de 1.000 lei/acţiune.

S.C. EXCELENT S.A. are marca inregistrată " Bucureşti " si produce cea mai diversificata gama de dulciuri din tara. Totodată dispune de modele industriale si mărci înregistrate.

In 2003, Excelent a achizitionat cea mai importanta fabrica de ciocolata din Romania, Kandia Timisoara, iar dupa 1 an cele doua companii au fuzionat formand compania romaneasca din domeniu cu cele mai puternice branduri si cele mai relevante produse.

In 2005, Kandia-Excelent a dezvoltat un program masiv de investitii de aproximativ 15 milioane de Euro pentru dezvoltarea uneia dintre cele mai reprezentative, moderne si eficiente unitati de productie din Europa.

Kandia NV este un fond privat de investitii de capital condus de Meinl Bank AG. Valoarea bruta a activelor Kandia- Excelent la 31 decembrie 2006 a fost de 153.3 milioane RON (aproximativ 32 milioane lire sterline).

Una din cele mai importante companii de pe piata, listata la Bursa de Valori Bucuresti, Kandia-Excelent este cel de-al doilea mare producator de dulciuri din Romania, potrivit oficialilor sai, cu marci lider de piata in cele mai multe categorii si segmente, precum ROM, Kandia, Magura, Laura, Silvana si Sugus. Compania are aproximativ 850 de angajati si una dintre cele mai moderne si mai eficiente unitati de productie din Europa, localizata in Bucuresti.

Kandia-Excelent ocupa unul din primele trei locuri pe piata interna a ciocolatei. Piata totala a dulciurilor s-a ridicat anul trecut la 241 mil. euro, in crestere cu 25% fata de 2006 conform Nielsen.

Daca e sa ne uitam la cifrele raportate la bursa, Kandia-Excelent era in 2006 – anul premergator preluarii de catre Cadbury – o afacere cat se poate de solida. Vanzarile crescusera patru ani consecutiv si tot atatia ani compania fusese pe profit – cu un varf in acelasi 2006, anul unei marje nete de peste 20%. Cu un portofoliu de marci precum Kandia, Laura, Rom sau Magura, compania ocupa locul doi pe piata roma neasca a ciocolatei, dupa multinationala americana Kraft Foods si inaintea Supreme Chocolat. Si chiar si in aceste conditii, pretul platit de Cadbury pentru achizitia companieiro manesti a bulversat intreaga industrie.

Pe 8 iunie 2007, Cadbury anunta oficial ca plateste 99,5 mil. euro pentru un pachet de 93,2% din Kandia-Excelent, tranzactie ce ducea in acel moment valoarea companiei la 100 mil. euro. Ulterior, rapoartele oficiale ale Cadbury la nivel international aratau ca suma platita pentru achizitia Kandia-Excelent a fost de fapt de 87,4 mil. euro, diferenta pana la cele 99,5 mil. euro fiind data de o serie de acorduri confidentiale intre parti, dupa cum aveau sa explice oficialii companiei.

Vazuta din piata romaneasca, tranzactia Cadbury-Kandia-Excelent ridica siacum a mirare unele sprancene din industrie

Cadbury Schweppes este cea mai mare companie producatoare de dulciuri din lume si are o puternica prezenta regionala in domeniul bauturilor racoritoare din America de Nord si Sud si Australia. Pe 15 martie 2007, Cadbury Schweppes si-a anuntat intentia de a separa productia de dulciuri si de bauturi racoritoare.

Cu o istorie de peste 200 de ani, produsele Cadbury Schweppes – care includ marci ca Schweppes, Cadbury, Halls, Trident, Dr Pepper, Snapple, Trebor, Dentyne, Bubblicious si Basset - sunt apreciate astazi in aproape fiecare tara din lume. Grupul are peste 70.000 de angajati la nivel global.

Mostenirea Cadbury Schweppes isi are originile in 1783, cand Jacob Schweppe si-a perfectionat procesul de fabricatie a apei minerale carbonatate in Geneva, Elvetia.

Concentrandu-se pe brandurile de baza ale companiei din domeniul bauturilor racoritoare si al dulciurilor inca din 1980, portofoliul a fost intarit prin aproape cincizeci de achizitii, incluzand branduri precum Mott's, Canada Dry, Halls, Trident, Dentyne, Bubblicious, Trebor, Bassett, Dr Pepper, 7 Up si Snapple.

In Romania produsele Cadbury sunt: ROM, MAGURA, LAURA, KANDIA, SILVANA si SUGUS.

Preview document

Analiza SC Excelent SA - Pagina 1
Analiza SC Excelent SA - Pagina 2
Analiza SC Excelent SA - Pagina 3
Analiza SC Excelent SA - Pagina 4
Analiza SC Excelent SA - Pagina 5
Analiza SC Excelent SA - Pagina 6
Analiza SC Excelent SA - Pagina 7
Analiza SC Excelent SA - Pagina 8
Analiza SC Excelent SA - Pagina 9
Analiza SC Excelent SA - Pagina 10
Analiza SC Excelent SA - Pagina 11
Analiza SC Excelent SA - Pagina 12
Analiza SC Excelent SA - Pagina 13
Analiza SC Excelent SA - Pagina 14
Analiza SC Excelent SA - Pagina 15
Analiza SC Excelent SA - Pagina 16
Analiza SC Excelent SA - Pagina 17
Analiza SC Excelent SA - Pagina 18

Conținut arhivă zip

  • Analiza SC Excelent SA.doc

Te-ar putea interesa și

Analiza performanței portofoliului de titluri financiare

I. INTRODUCERE " Motivatie Pentru demararea oricarei activitati si finalizarea ei cu succes este mereu nevoie de o motivatie. Prin acest subpunct...

Lansarea unui Produs - Kandia cu Mango și Ananas

SCURT ISTORIC: Istoria Kandia a început în urmă cu mai bine de 120 de ani, când au fost puse bazele primei fabrici de ciocolată de pe teritoriul...

Aplicarea Procesului de Audit în Ciclul vânzări-încasări

Introducere În cadrul lucrării de licenţă se abordează tema „Aplicarea procesului de audit în ciclul vânzări-încasări”. Ciclul vânzări-încasări...

Studiu privind Îmbunătățirea Calității Serviciilor la Hotel Silva

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE 1.1 Obiectivele lucrării Schimbările social-politice care au avut loc în Europa Centrală şi de Est în perioada 1988-2001...

Profil Psihologic - Fidel Castro

Introducere Structura de personalitate a unui lider, opozitia dintre ceea ce este aparent si ceea ce este ascuns, intre deghizari si dorinta a...

Analiza activității de marketing în cadrul Kandia-Excelent SA

1. PREZENTAREA GENERALA A FIRMEI KANDIA-EXCELENT S.A. Bucuresti 1.1. DENUMIRE AGENT ECONOMIC Societatea comerciala Kandia-Excellent 1.2. SEDIUL...

Tradițiile Românești ale Analizei Psihologice

CAPITOLUL I Conceptul de roman de analiză psihologică Pentru a se orienta în hăţişurile unei specii literare atât de complexe şi nesupuse nici...

Competitivitatea întreprinderilor în contextul integrării - studiu de caz SC Kandia-Excelent SA

Capitolul 1 – Prezentarea societãţii SC Kandia-Excelent SA 1.1. Scurt istoric Una din cele mai importante companii de pe piaţă, listată la...

Ai nevoie de altceva?