Analiza și planificare în comerț

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 20 în total
Cuvinte : 4454
Mărime: 364.65KB (arhivat)
Publicat de: Blanduzia Moga
Puncte necesare: 7
UNIVERSITATEA ‘’ALEXANDRU IOAN CUZA’’ IAȘI FACULTATEA DE ECONOMIE ȘI ADMINISTRAREA AFACERILOR

Cuprins

  1. Aspecte introductive
  2. 2.Misiunea companiei
  3. 3.Strategii utilizate
  4. 4.Analiza SWOT
  5. 5.Aria de piata
  6. 6.Asortimentul de produse si marfuri
  7. 7.Structura hypermarketului Carrefour Botosani
  8. 8.Resurse umane
  9. 9.Planul economico-financiar
  10. 10.Concluzii
  11. 11.Bibliografie

Extras din proiect

1. Aspecte introductive

Compania CARREFOUR a fost fondată în Franţa, în anul 1959 de către familiile Fournier şi Defforey. În anul 1960 se deschide primul supermarket în Annecy, iar în 1963 primul hypermarket cu o suprafaţă de 2.500 m, cu 12 case de marcat şi 400 de locuri de parcare în Sainte-Genevieve-des-bois. Carrefour este primul retailer european şi al doilea din lume, după Wal-Mart. Grupul Carrefour avea pe plan mondial, în septembrie 2007, 1.108 hypermarket-uri, 2.659 de supermarket-uri, aproape 6.000 de magazine de tip "hard-discount", şi peste 4.700 de magazine de proximitate. În cei 50 de ani de viaţă grupul Carrefour s-a dezvoltat pe 4 continente: Europa, America Latină, Asia şi Africa.

- În Europa: Spania, Italia, Belgia, Cipru, Portugalia, Polonia, România, Olanda şi Turcia;

- În America Latină: Brazilia, Argentina, Bolivia;

- În Asia : China, Taiwan, Thailanda, Indonezia, Malaiezia si Singapore.

Ca ţări partenere ( în franciză ) are: Belgia, Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită, Oman, Quatar, Egipt, Tunisia, Algeria, Republica Dominicană şi Japonia. Cele mai mari vânzări s-au înregistrat în hypermarket-uri 58.7%, urmate de 23.8% supermarket-uri, 9.5% hard discount, 8% cash & carry.

Grupul Carrefour are peste 460.000 angajaţi şi peste 2 miliarde de clienţi anual. Cifra de afaceri în 2006 a fost de 97,4 miliarde de Euro, în 2008 a fost de 97,5 miliarde Euro. Regiunile cu cea mai mare contribuție la vânzările Carrefour pe plan mondial au fost Franța, 41,6 miliarde de euro și Europa, exceptând Franța, 33,2 miliarde de euro. Pe următoarele locuri s-au situat Asia si America Latina cu 5,4 miliarde de euro, respectiv 7,1 miliarde de euro. Structura acționariatului companiei Carrefour este împărtțită între Grupul familiei Halley care detine 13,03% din actiuni, grupuri de firme auto, 0,14%, angajati Carrefour, 1,41%, iar 85,42% sunt listate public.

Am ales pentru ca unitate comerciala pentru acest proiect supermarketul Kaufland din Botosani, deoarece mi se pare cel mai ofertant si avantajos pentru populatie în ceea ce priveste preturile si ofertele.

Stabilirea locului de amplasare a unui punct de vânzare este una din deciziile esentiale pe care trebuie sa le ia un comerciant. Localizarea unui punct de vânzare are importante implicatii financiare si se face prin determinarea ariei de piata în care va opera, definirea ariei de atractie propriu-zise exercitate si pe baza previziunii vânzarilor.

Fiecare magazin, îşi stabileşte unele atribute în funcţie de politica sa comercială, de particularităţile zonei de atracţie. Se apreciază că reuşita comercială a unui magazin depinde de: amplasamentul său; alegerea sortimentului de mărfuri şi servicii oferite spre vânzare; ambianţa şi organizarea (amenajarea) interioara.

Trebuie să se ţină cont de unele aspecte importante, cum ar fi căile de acces (procentul persoanelor care trec prin faţa magazinului; posibilităţile de parcare în faţa magazinului); caracteristicile geografice ale zonei de amplasare (zona centrală, ultra-centrală sau la periferie; zona industrială sau defavorizată; zona rezidenţială sau turistică).

2. Misiunea companiei

Misiunea Carrefour este aceea de a fi cea mai bună companie de vânzare din întreaga lume. A fi cei mai buni implică respectarea valorilor esențiale și confirmarea standardelor ridicate. Cu toții împărtășesc un vis: să faca din Carrefour o companie recunoscută și iubită pentru că își ajută clienții și consumatorii săi să se bucure de o calitate mai bună a vieții în fiecare zi.

Pentru a îndeplini acest vis, isi fac meseria, fiind în fiecare zi: dedicați, responsabili și optimiști. Aceste trei valori ii aduc pe toți mai aproape de clienți și reflectă personalitatea noastră. Cauta și găsesc pentru aceștia cele mai bune soluții posibile în fiecare zi.

Sunt dedicați. Sunt profesioniști și cetățeni dedicați. Acționeaza continuu pentru a depăși așteptările tuturor. Sunt dedicați pentru a aduce valoare adăugată și pentru a găsi noi soluții pentru o mai bună calitate a vieții.

Sunt responsabili. Atenți la clienți și consumatori, în permanență receptivi la nevoile lor. Îi întâmpină în magazinele și răspund așteptărilor cu amabilitate, entuziasm și atenție la detalii.

Sunt optimiști. Primesc toate provocările cu energie, entuziasm și idei noi. Contribuie la a încânta viața clienților și consumatorilor.

Hypermarketul Carrefour din Botosani s-a deschis in anul 2011, în zona Bulevardului Mihai Eminescu,nr.2, are 5.436 mp, este construit pe un teren de aproximativ 20.399 mp şi pune la dispoziţia clienţilor 237 locuri de parcare. Hypermarketul oferă alături de produsele din departamentul alimente, produse din domeniile menaj, sticlărie, textile, electrice, papetărie, jucării, articole de sezon, la care se adaugă oferte speciale săptămânale.

Preview document

Analiza și planificare în comerț - Pagina 1
Analiza și planificare în comerț - Pagina 2
Analiza și planificare în comerț - Pagina 3
Analiza și planificare în comerț - Pagina 4
Analiza și planificare în comerț - Pagina 5
Analiza și planificare în comerț - Pagina 6
Analiza și planificare în comerț - Pagina 7
Analiza și planificare în comerț - Pagina 8
Analiza și planificare în comerț - Pagina 9
Analiza și planificare în comerț - Pagina 10
Analiza și planificare în comerț - Pagina 11
Analiza și planificare în comerț - Pagina 12
Analiza și planificare în comerț - Pagina 13
Analiza și planificare în comerț - Pagina 14
Analiza și planificare în comerț - Pagina 15
Analiza și planificare în comerț - Pagina 16
Analiza și planificare în comerț - Pagina 17
Analiza și planificare în comerț - Pagina 18
Analiza și planificare în comerț - Pagina 19
Analiza și planificare în comerț - Pagina 20

Conținut arhivă zip

  • Analiza si Planificare in Comert.docx

Alții au mai descărcat și

Analiza comparativă dintre Mega Image și Kaufland

Prezentarea Firmelor Scurt istoric. 1.Mega Image Fondata in 1995, Mega Image este una dintre primele retele de supermarketuri aparute pe piata...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Cercetare de piață - Kaufland

CAPITOLUL I ”Băuturile de la Kaufland sunt savoare pură ’’ Kaufland, prezentare generală Concernul Kaufland este una dintre firmele de retail de...

Te-ar putea interesa și

Competitivitatea Întreprinderilor Mici și Mijlocii ale Republicii Moldova pe Piețele Externe

Introducere Actualitatea temei. Intensificarea activităţii ţărilor în curs de dezvoltare pe pieţele internaţionale şi confruntarea cu concurenţii...

Strategii de Dezvoltare a Comerțului cu Amănuntul în Republica Moldova

INTRODUCERE Actualitatea şi gradul de cercetare ştiinţifică a temei. Schimbările semnificative, ca urmare a acţiunilor de reformă, impun eforturi...

Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România

Capitolul 1 Prezentarea Managementului Firmei 1.1 Caracteristici Tipologice ale Coca-Cola HBC Romania Istoricul firmei : Coca-Cola este băutura...

Raport de practică de producție la SA Artima

Introducere Am făcut practica la întreprinderea S.A. „Artima”, fabrica de articole de marochinărie din Chişinău care a fost fondată în octombrie...

Caracteristica grupei de comerț și pregătirea în vederea deservirii consumatorilor

Introducere Prin alimentaţie publică se înţelege activitatea economică care se ocupă cu producerea unei game variate de preparate culinare, ce se...

Raport la practică de licență Artima SA

Introducere Am facut practica la întreprinderea S.A. „Artima”, fabrica de articole de marochinărie din Chişinău care a fost fondată in octombrie...

România și globalizarea economică

Capitolul 1. Introducere în contextul globalizării. Omenirea este confruntată cu o serie de probleme şi presiuni a căror soluţionare cere atenţie,...

Managementul Micului Business

1. Identificarea MB în RM Microîntreprindere: numărul mediu de salariaţi este maxim de 9 persoane, şi suma anuală a vînzărilor nete pînă la 3 mln...

Ai nevoie de altceva?