Analiza Strategica - Apple

Cuprins proiect Cum descarc?

I.SITUATIA ACTUALA 3
A. PERFORMANTA ACTUALA A COMPANIEI APPLE 3
B. POZITIA STRATEGICA A COMPANIEI 4
II. MEDIUL EXTERN AL COMPANIEI APPLE 5
A. MEDIUL SOCIAL 5 
B. AMENINTARILE MEDIULUI CONCURENTIAL 7
III. MEDIUL INTERN AL COMPANIEI APPLE 9
A. STRUCTURI ORGANIZATIONALE 9
B. CULTURA CORPORATIVA 
IV. ANALIZA SWOT ( Putere , Slabiciuni , Oportunitati , Amenintari )14
V. ALTERNATIVE STRATEGICE SI STRATEGII RECOMANDATE 14
A. ALTERNATIVE STRATEGICE 14
B. STRATEGIA RECOMANDATA 16
VI. MENTINERE SI CONTROL 16


Extras din proiect Cum descarc?

In 1976, Steve Jobs si Steven Wozniak porneau o firma de produse electronice intr-un garaj inchiriat din Palo Alto, in sudul Californiei. Acest garaj este temelia a ceea ce urma sa devina curand "Silicon Valley". Peste 37 de ani, alti doi tineri, intr-un alt garaj, porneau o alta firma legendara: Apple, o afacere de zeci de miliarde de dolari a fost inceputa in acel garaj.
Apple a proiectat , dezvoltat si comercializat numeroase linii de produse si servicii electronice . Compania isi vinde produsele in domeniul educatiei , oamenilor de afaceri , oamenilor politici si deasemenea clientilor pasionati de electronice si creativitate . In timp ce Apple isi dezvolta activitatea de comercializare , dirijandu-si activitatea pe diferite segmente , se pune intrebarea la ce este buna acesta companie , defapt?
Prin ianuarie 2005 , Apple ajunsese sa deschida 102 magazine in diferite colturi ale lumii. Desi aceste lansari sunt potential benefice , magazinele Apple creeaza probleme distribuitorilor si astfel nu toate dintre aceste magazine vor rezista pana la final . 
Avand in vedere ca distribuitorii companiei , inca isi propun un castig de 50 % din vanzarile de pe piata interna , compania se confrunta cu un risc major si poate suferi enorm . 
I. SITUATIA ACTUALA 
A .PERFORMANTA ACTUALA A COMPANIEI APPLE
Apple a atins o performanta solida in primul trimestru al anului 2005 in comparatie cu acelasi trimestru al anului 2004 ,cu vanzari puternice in segmentul Americii ( 77 %) , in Europa ( 63% ) si in Japonia ( 18% ) . Segmentul Americii reprezinta aproximativ 47% din vanzarile totale ale companiei . 
Cresterea vanzarilor din America , Europa si Japonia a fost in principal condusa de cresterea cererilor de iPod uri si de clientii interesati in sistemul de operare utilizat de Apple , Mac .
Cererile pentru iBook erau ridicate in America , in timp elementele periferice si alte component erau mai populare in Europa . 
Vanzarile totale au crescut la 561 milioane $ in comparatie cu 273 milioane $ in aceeasi perioada a anului 2004 , aceasta reprezentand o crestere remarcabila de 105% . 
B. POZITIA STRATEGICA A COMPANIEI 
Apple face eforturi pentru imbunatatirea continua in domenii precum sanatatea , siguranta mediului nostru si in calitatea produselor si serviciilor oferite clientilor.
Principiile directoare ale Companiei Apple
o In cazul in care legile si regulamentele nu asigura control adecvat , Apple va adopta propriile strandarde de protectiv a sanatatii umane si a mediului .
o Sustine adoptarea unui mediu prudent, sanatos si a principiilor si practicilor de siguranta prin contractori , distribuitori si furnizori .
o Proiecteaza , conduce , opereaza facilitatile clientilor pentru a maximize siguranta , promoveaza eficienta energiei prin realizarea unor produse si servicii de inalta tehnologie.
o Face eforturi pentru a crea produse care prezinta siguranta la utilizare , care economisesc energie si materiale, deasemenea previn poluarea pe tot parcursul ciclului vietii , incluzand proiectarea , fabricarea, utilizarea si sfarsitul vietii produsului .
o Asigura ca toti angajatii sunt constienti de rolurile si responsabilitatile lor.
Obiective
o Inovatii mai presus de orice .
o Cresterea vanzarilor in segmental de educatie .
o Fabricarea unor produse cu aspect placut pentru a face clientii sa "Gandeasca Diferit"( "Think Diffrent, Think Digital " )
o Investirea in noi produse ca de exemplu : servere rack-mount , sisteme de stocare a informatiilor RAID si tehnologii wireless.
Strategia
Prin proiectarea si dezvoltarea propriului sau system de operare , hardware si mukte aplicatii software si tehnologii , Apple se straduieste sa aduca clientilor sai produse noi si solutii mult mai usor de utilizat si cu un design inovativ .
Principala preocupare a Companiei Apple
o Cresterea investiriilor in campaniile de marketing si publicitate cu scopul imbunatatirii produselor si promovarea marcii .
o Strategia cresterii pe vertical : extindrea segmentului de retail prin deschiderea a mai multor magazine .
o Punerea in aplicare a unei strategii de cost pentru a tine pasul cu concurenta si de a fi mai accesibile pentru segmental adresat educatiei .
o Continua sa fie lider in inovatie pentru noi tenologii prin implementarea unei strategii diferentiate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Strategica - Apple.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!