Analiză strategică - Apple

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 3318
Mărime: 204.17KB (arhivat)
Publicat de: Amalia Costache
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Craciun Silviu
UNIVERSITATEA DIN CRAIOVA FACULTATEA DE ECONOMIE SI ADMINISTAREA AFACERILOR

Cuprins

  1. I.SITUATIA ACTUALA 3
  2. A. PERFORMANTA ACTUALA A COMPANIEI APPLE 3
  3. B. POZITIA STRATEGICA A COMPANIEI 4
  4. II. MEDIUL EXTERN AL COMPANIEI APPLE 5
  5. A. MEDIUL SOCIAL 5
  6. B. AMENINTARILE MEDIULUI CONCURENTIAL 7
  7. III. MEDIUL INTERN AL COMPANIEI APPLE 9
  8. A. STRUCTURI ORGANIZATIONALE 9
  9. B. CULTURA CORPORATIVA
  10. IV. ANALIZA SWOT ( Putere , Slabiciuni , Oportunitati , Amenintari )14
  11. V. ALTERNATIVE STRATEGICE SI STRATEGII RECOMANDATE 14
  12. A. ALTERNATIVE STRATEGICE 14
  13. B. STRATEGIA RECOMANDATA 16
  14. VI. MENTINERE SI CONTROL 16

Extras din proiect

În 1976, Steve Jobs şi Steven Wozniak porneau o firmă de produse electronice într-un garaj închiriat din Palo Alto, în sudul Californiei. Acest garaj este temelia a ceea ce urma să devină curând "Silicon Valley". Peste 37 de ani, alţi doi tineri, într-un alt garaj, porneau o altă firmă legendară: Apple, o afacere de zeci de miliarde de dolari a fost începută în acel garaj.

Apple a proiectat , dezvoltat si comercializat numeroase linii de produse si servicii electronice . Compania isi vinde produsele in domeniul educatiei , oamenilor de afaceri , oamenilor politici si deasemenea clientilor pasionati de electronice si creativitate . In timp ce Apple isi dezvolta activitatea de comercializare , dirijandu-si activitatea pe diferite segmente , se pune intrebarea la ce este buna acesta companie , defapt?

Prin ianuarie 2005 , Apple ajunsese sa deschida 102 magazine in diferite colturi ale lumii. Desi aceste lansari sunt potential benefice , magazinele Apple creeaza probleme distribuitorilor si astfel nu toate dintre aceste magazine vor rezista pana la final .

Avand in vedere ca distribuitorii companiei , inca isi propun un castig de 50 % din vanzarile de pe piata interna , compania se confrunta cu un risc major si poate suferi enorm .

I. SITUATIA ACTUALA

A .PERFORMANTA ACTUALA A COMPANIEI APPLE

Apple a atins o performanta solida in primul trimestru al anului 2005 in comparatie cu acelasi trimestru al anului 2004 ,cu vanzari puternice in segmentul Americii ( 77 %) , in Europa ( 63% ) si in Japonia ( 18% ) . Segmentul Americii reprezinta aproximativ 47% din vanzarile totale ale companiei .

Cresterea vanzarilor din America , Europa si Japonia a fost in principal condusa de cresterea cererilor de iPod uri si de clientii interesati in sistemul de operare utilizat de Apple , Mac .

Cererile pentru iBook erau ridicate in America , in timp elementele periferice si alte component erau mai populare in Europa .

Vanzarile totale au crescut la 561 milioane $ in comparatie cu 273 milioane $ in aceeasi perioada a anului 2004 , aceasta reprezentand o crestere remarcabila de 105% .

B. POZITIA STRATEGICA A COMPANIEI

Apple face eforturi pentru imbunatatirea continua in domenii precum sanatatea , siguranta mediului nostru si in calitatea produselor si serviciilor oferite clientilor.

Principiile directoare ale Companiei Apple

• In cazul in care legile si regulamentele nu asigura control adecvat , Apple va adopta propriile strandarde de protectiv a sanatatii umane si a mediului .

• Sustine adoptarea unui mediu prudent, sanatos si a principiilor si practicilor de siguranta prin contractori , distribuitori si furnizori .

• Proiecteaza , conduce , opereaza facilitatile clientilor pentru a maximize siguranta , promoveaza eficienta energiei prin realizarea unor produse si servicii de inalta tehnologie.

• Face eforturi pentru a crea produse care prezinta siguranta la utilizare , care economisesc energie si materiale, deasemenea previn poluarea pe tot parcursul ciclului vietii , incluzand proiectarea , fabricarea, utilizarea si sfarsitul vietii produsului .

• Asigura ca toti angajatii sunt constienti de rolurile si responsabilitatile lor.

Obiective

• Inovatii mai presus de orice .

• Cresterea vanzarilor in segmental de educatie .

• Fabricarea unor produse cu aspect placut pentru a face clientii sa “Gandeasca Diferit”( “Think Diffrent, Think Digital " )

• Investirea in noi produse ca de exemplu : servere rack-mount , sisteme de stocare a informatiilor RAID si tehnologii wireless.

Strategia

Prin proiectarea si dezvoltarea propriului sau system de operare , hardware si mukte aplicatii software si tehnologii , Apple se straduieste sa aduca clientilor sai produse noi si solutii mult mai usor de utilizat si cu un design inovativ .

Principala preocupare a Companiei Apple

• Cresterea investiriilor in campaniile de marketing si publicitate cu scopul imbunatatirii produselor si promovarea marcii .

• Strategia cresterii pe vertical : extindrea segmentului de retail prin deschiderea a mai multor magazine .

• Punerea in aplicare a unei strategii de cost pentru a tine pasul cu concurenta si de a fi mai accesibile pentru segmental adresat educatiei .

• Continua sa fie lider in inovatie pentru noi tenologii prin implementarea unei strategii diferentiate.

Preview document

Analiză strategică - Apple - Pagina 1
Analiză strategică - Apple - Pagina 2
Analiză strategică - Apple - Pagina 3
Analiză strategică - Apple - Pagina 4
Analiză strategică - Apple - Pagina 5
Analiză strategică - Apple - Pagina 6
Analiză strategică - Apple - Pagina 7
Analiză strategică - Apple - Pagina 8
Analiză strategică - Apple - Pagina 9
Analiză strategică - Apple - Pagina 10
Analiză strategică - Apple - Pagina 11
Analiză strategică - Apple - Pagina 12
Analiză strategică - Apple - Pagina 13
Analiză strategică - Apple - Pagina 14
Analiză strategică - Apple - Pagina 15
Analiză strategică - Apple - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Analiza Strategica - Apple.doc

Alții au mai descărcat și

Plan de Marketing - Apple

CAPITOLUL 1 Aspecte introductive Apple, Inc. este o companie din Silicon Valley, cu sediul în Cupertino, California, cu scop principal de...

Apple - Evolutie, strategii și business

În 1976, Steve Jobs şi Steven Wozniak porneau o firmă de produse electronice într-un garaj închiriat din Palo Alto, în sudul Californiei. Acest...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Apple - Evolutie, Business și Strategie

În această lucrare este formată din 4 capitole, în care sunt prezentate următorele informațiisunt prezente informații privind companiei Apple Inc.,...

Analiza comparativă a strategiilor de marketing Google vs Yahoo

Capitolul 1: Descrierea firmelor 1.1 Google Misiunea Google este de a organiza informaţiile lumii şi de a le face accesibile şi utile la nivel...

Activitatea de Marketing a Firmei Samsung

1. Introducere Samsung Group este o companie din Coreea de Sud, înființată în 1938, având ca obiect principal de activitate producția de produse...

Analiza politicii de produs pe piața internațională din perspectiva Apple iPod Nano

Introducere Pentru acest proiect am ales tema “Politica de produs pe plan international din perspectiva Apple iPod Nano”. Apple iPod reprezinta...

Analiza societății Samsung Electronics comparativ cu societatea Apple

INTRODUCERE Despre om nu putem spune că este doar stâlpul și creatorul tehnologiei, ci putem vorbi și de un proces invers prin care omul devine...

Planul de Afaceri al Companiei Apple

I. ISTORIC APPLE În 1976, Steve Jobs şi Steven Wozniak porneau o firmă de produse electronice într-un garaj închiriat din Palo Alto, în sudul...

Management strategic în corporația APPLE

Capitolul I - Domeniul de activitate și mediul piețelor competitive a companiei Apple 1.1 Prezentarea companiei multinaționale Apple Inc. Apple...

Analiza pieței laptopurilor

I. Parte teoretica Segmentarea pieţei este procesul care constă în divizarea ansamblului în porţiuni restrânse şi omogene, prezentând nevoi,...

Ai nevoie de altceva?