Cuprins figuri si tabele 3 I. Descrierea firmei si a site-ului 6 II. Modele privind transferul on-line al firmei 13 1. Evolutia prezentei web 13 2. Modelul de afacere 14 3. Veniturile obtinute prin intermediul site-ului 14 4. Optiunile strategice 14 III. Criterii de analiza a site-ului 16 1. Designul site-ului 16 2. Continutul site-ului 31 3. Functionalitatea site-ului 37 4. Profesionalismul site-ului 38 5. Optimizare in motoarele de cautare (SEO) 39 Bibliografie 58
I. Descrierea firmei si a site-ului In anul 2014, s-a lansat pe piata romaneasca unul dintre magazinele destinate exclusiv barbatilor in ceea ce priveste tinutele de ocazie si nu numai. Creat dupa un concept special, magazinul Castellini reuseste sa isi intampine clientii care ii treceau pragul cu foarte mare profesionalism si indemanare. Sediul central al magazinului Castellini se afla in Cluj-Napoca, intr-o zona centrala si foarte usor accesibila, fiind de altfel si singurul loc din Romania unde magazinul isi desfasoara fizic activitatea. Conceptul CASTELLINI TAILORING se defineste prin calitatea exceptionala a materialelor si accesoriilor care confera oricarui costum o nota de rafinament si eleganta la cele mai inalte standarde. Brandul Castellini este mai mult decat un simplu brand, intitulandu-se chiar ca fiind ,,consultantul vestimentar in care sa ai incredere". Remarcandu-se prin relatia speciala pe care reusesc sa o aiba cu fiecare client, acestia reusesc sa scoata pe piata romaneasca conceptul de parteneriate cu clientii. Astfel, cumparatorii au convingerea ca ceea ce ei achizitioneaza li se potriveste fara doar si poate, evitand astfel risipa de bani investiti in produse care raman nepurtate. Pentru a rezista pe piata, firma a trebuit sa isi extinda gama de produse, folosind orice mijloace posibile de extindere pentru a creste. ,,- - Care sunt directiile prin care o companie poate creste??? Iata o intrebare grea pentru multi antreprenori, deoarece majoritatea nu au analizat aceasta idee si nu au reusit sa o compartimenteze suficient de bine. Daca insa stam sa ne gandim putin, directiile de crestere nu pot sa fie legate decat de PRODUSE si de PIETE." (Ghenea M, 2011, Antreprenoriat, Drumul de la Idei catre Oportunitati si Suces in Afaceri, editura Universul juridic). La inceput, compania isi orienta atentia inspre a produce costume destinate ocaziilor speciale, incaltaminte din acelasi sector si nu in ultimul rand clasicele accesorii, cum ar fi cravata si papionul. Pentru a ajunge la mai multi consumatori si a se extinde pe piata destinata acestor produse, a decis sa fabrice si sa comercializeze tinute masculine destinate intalnirilor casual, elegant-casual precum si alte accesorii cum ar fi: curele, butoni, batiste, portofele, sosete, palarii etc. Misiunea ,,Intre Castellini si majoritatea clientilor exista un soi de parteneriat. In schimbul increderii pe care ne-o acorda, noi le oferim un look proaspat, o imagine noua, si de ce nu, chiar o mentalitate noua. O continuare fireasca a acestei filosofii este faptul ca le construim clientilor nostri tinute complete in functie de personalitatea, aspectul si constitutia fizica, de la pantofi si costum pana la cel mai discret detaliu vestimentar." ( https://www.castellini.ro/despre-noi.html#.X5hRIYgzbIV) Viziunea ,,Castellini Tailoring este povestea stilului masculin definit prin rafinamentul desavarsit, calitatea absoluta, pasiunea incontestabila si deplina incredere in propriile forte. Este definitia costumului traditional impecabil executat si adaptat nevoilor barbatului modern." ( https://www.castellini.ro/despre-noi.html#.X5hRIYgzbIV) Valori Brand-ul Castellini Tailoring reuseste sa isi pastreze portofoliul de clienti, urmand o reteta clasica dar foarte bine inradacinata in felul in care isi trateaza clientii. Astfel, respectul pe care si-l arata fata de gusturile si alegerile clientilor ii face pe acestia sa se simta intelesi si sustinuti in a-si evidentia tinutele prin propria lor personalitate. Obiectivul firmei este de a-si consolida tot mai mult pozitia pe piata destinata articolelor vestimentare create exclusiv pentru barbati. Cu siguranta atentia maxima acordata materialelor si detaliilor de croire a articolelor vestimentare, precum si asortarea nuantelor intr-un mod unic sustin dorinta brand-ului Castellini de a deveni marca cea mai iubita de catre barbatii din Romania si de peste hotare. Unicitatea brandului si atragerea a tot mai multor clienti este datorata colaborarii deschise intre dorintele si viziunea clientului, imbinata cu profesionalismul, calitatea materialor si sfaturile constultantilor vestimentari. Identitatea marcii Figura 1: Logo Castellini: Logoul ,,Castellini" este format din cuvintele ,,CASTELLINI", marime font 16, bold si ,,TAILORING" dedesubt, pozitionat central, scrise cu o culoare gri inchis (#4a4a4a ) pe fond alb (#ffffff), font Segoe UI (familia de font Helvetica Neue, Helvetica, Lucida Grande, Arial, Ubuntu, Cantarell, Fira Sans, Sans-serif ). Pe langa elementele scrise, logo-ul contine si o bulina mica, de culoare rosie (#fc0001) in partea dreapta a logoului. Pentru creeare logoului s-a folosit o paleta de culori dominata de tente de gri-negru si variatii de rosu. Figura 2: Paleta culori logo Elemente logo - logo-ul are un aspect simplu, minimalist; impreuna cu accentul din compozitie, creeaza o imagine impunatoare si clara ce reflecta valorile acestora; - valori si atribute: costume create in stil italian, costume croite, atentie la detalii, materiale de calitate; - punctul rosu din logo reflecta atentia la detalii a croitorilor de la Castellini si sugereaza elementele unice, subtile prin care tinutele create de acestia reflecta personalitatea purtatorului, fara a deveni tipator; - logo-ul pune accent pe caracterul definitoriu al companiei cu care acestia se promoveaza, anume crearea unui stil de viata prin vestimentatie, totodata creand o legatura de lunga durata cu clientii prin oferirea de consultanta acestora. Personalitate marca - Castellini urmareste perceptia generala a publicului despre eleganta cu care este caracterizat stilul italian si foloseste aceasta idee ca prim element de definire a brand-ului. Compania a declarat ca intre brand si consumatori exita un anumit parteneriat, cum am mentionat si mai sus. - Public: se adresesaza publicului masculin intre 18-40 de ani, oferind produse la un pret mediu comparativ cu concurenta. - Caracterul international in care este scris logo-ul (engleza ; italiana) le da posibilitatea de a comunica cu o piata larga, eliminand barierele de limba. - Categorii principale de public: studenti, miri.
Carti: - Ghenea M, 2011, Antreprenoriat, Drumul de la Idei catre Oportunitati si Suces in Afaceri, editura Universul juridic; Site-uri: - https://www.castellini.ro/despre-noi.html#.X5hRIYgzbIV; - https://ro.wikipedia.org/wiki/Simbolistica_culorii; - https://creatoridepaginiweb.ro/culori-site/; - https://www.sessions.edu/color-calculator-results/?colors=ffffff,000000,c9c9c9; - https://www.webfx.com/tools/read-able/; - https://webaim.org/resources/contrastchecker/; - https://gtmetrix.com/reports/www.castellini.ro/BBX1lLfw;a - https://www.seoptimer.com/castellini.ro; - https://www.dareboost.com/en/report/a_15fa6b0c390b99826c514a87e?reportIds=a_15fa6b0c390b99826c514a87e; - https://www.seoreviewtools.com/canonical-url-location-checker/; - https://brokenlinkfinder.com/; - https://search.google.com/structured-data/testing-tool?hl=ro; - https://seositecheckup.com/seo-audit; - https://www.ssllabs.com/ssltest; - https://search.google.com/test/mobile-friendly; - https://app.neilpatel.com; - https://www.semrush.com/analytics/traffic/overview/castellini.ro; - Aplicatii SEO: - MOZ; - Screamingfrog.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.