Asigurarea Calității Serviciilor Turistice

Proiect
9.2/10 (5 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 63 în total
Cuvinte : 17645
Mărime: 82.73KB (arhivat)
Publicat de: Ionel Mirea
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: MARIAN ZAHARIA

Cuprins

  1. CAPITOLUL I
  2. CALITATEA PRODUSELOR Şl A SERVICIILOR . pag. 6
  3. 1.1 Noţiuni generale . pag. 6
  4. 1.2 Evoluţia conceptului de calitate . pag. 8
  5. Tabelul 1.2 Marile etape ale calităţii . pag. 9
  6. 1.2.1 Demersul Inspectiei Calitatii . pag. 10
  7. 1.2.2 Demersul Controlul Calitatii . pag. 10
  8. 1.2.3 Demersul "Asigurarea calităţii" . pag. 11
  9. 1.2.4 Demersul "Managementul total al calităţii" . pag. 12
  10. 1.3 Calitatea în prezent şi viitor . pag. 13
  11. 1.3.1 Calitatea în spaţiul UE . pag. 13
  12. 1.3.2 Viitorul calitaţii . pag. 15
  13. 1.3.3 Calitatea în România . pag. 16
  14. CAPITOLUL II
  15. CALITATEA ŞI SERVICIILE TURISTICE . pag. 18
  16. 2.1 Produsul turistic . pag. 18
  17. 2.1.1 Bunurile si serviciile produsului turistic . pag. 19
  18. 2.1.2 Elementele specifice si caracteristicile produsului turistic . pag. 20
  19. 2.2 Calitatea in Servicii . pag. 21
  20. 2.2.1 Definiţia calităţii în turism . pag. 21
  21. 2.2.2 Obiectivele calităţii . pag. 23
  22. 2.2.3 Particularităţi ale definirii calităţii în servicii . pag. 23
  23. 2.3 Tendinţe în evoluţia serviciilor turistice . pag. 26
  24. 2.3.1 Particularităţile consumului de servicii turistice . pag. 26
  25. 2.3.2 Caracterisicile calităţii de bază . pag. 30
  26. 2.3.2.A Igiena . pag. 30
  27. 2.3.2.B Accesibilitatea . pag. 30
  28. 2.3.2.C Transparenţa . pag. 30
  29. 2.3.2.D Autenticitatea . pag. 30
  30. 2.3.2.E Armonia . pag. 31
  31. 2.3.3 Criterii (factori) de apreciere a serviciilor de calitate. pag. 32
  32. 2.3.4 Deficienţe (decalaje) privind calitatea serviciilor. pag. 33
  33. 2.3.5 Mesajele cu privire la calitate, adresate clienţilor . pag. 34
  34. CAPITOLUL III
  35. ASIGURAREA CALITATII . pag. 35
  36. 3.1 Consideraţii generale . pag. 35
  37. 3.2 Conceptul de "asigurarea calităţii". Precizări . pag. 36
  38. 3.2.1 Asigurarea internă a calităţii . pag. 37
  39. 3.2.2 Asigurarea externă a calităţii . pag. 37
  40. 3.2.3 Funcţiile asigurării calităţii . pag. 38
  41. 3.3 Controlul calităţii si Asigurarea calităţii . pag. 39
  42. 3.3.1 Scopurile asigurării calităţii . pag. 40
  43. 3.3.2 Avantaje ale asigurării calităţii . pag. 40
  44. 3.3.3 Specificaţiile . pag. 41
  45. 3.4 Asigurarea calităţii în cadrul firmei . pag. 43
  46. 3.4.1 Etapele introducerii programului de asigurarea calităţii . pag. 43
  47. 3.4.2 Sarcinile compartimentelor importante
  48. din cadrul societăţii comerciale . pag. 45
  49. CAPITOLUL IV
  50. CERINŢE ŞI STANDARDE DE CALITATE ÎN TURISM . pag. 47
  51. 4.1 Cerinţele (criteriile) calităţii pentru serviciile turistice . pag. 47
  52. 4.1.1 Criterii . pag. 47
  53. 4.1.2 Calitatea în cele trei mari faze cronologice . pag. 47
  54. 4.2 Standarde de calitate în turism . pag. 49
  55. 4.2.1 Probleme la stabilirea standardelor . pag. 50
  56. 4.2.2 Tipuri de standarde . pag. 51
  57. 4.2.2.A Standardele de performanţă . pag.51
  58. 4.2.2.B Standardele de serviciu . pag. 52
  59. 4.2.2.C Standarde profesionale referenţiale . pag. 53
  60. 4.2.2.D Standarde care includ specificaţii . pag. 54
  61. 4.2.2.E Standarde cu proceduri de operare . pag. 54
  62. 4.3 Studiu de caz privind asigurarea calităţii la firma Pericos . pag. 56
  63. 4.3.1 Introducere . pag. 56
  64. 4.3.2 Descrierea restaurantului Pericos. Istoric . pag. 58
  65. 4.3.3 Standarde de calitate la firma Pericos . pag. 59
  66. Bibliografie . pag. 64

Extras din proiect

La ora actuală, aproape în toate domeniile, atunci când un agent economic primeşte mai multe oferte şi trebuie să ia o decizie, alegerea lui se opreşte în general asupra ofertantului care face precizarea şi demonstrează că lucrează în regim de asigurare a calităţii şi că produsele sale sunt certificate în conformitate cu cerinţele specificate în seria de STAS-uri ISO 9000, ceea ce creează un grad şi un nivel de comparaţie cu produsele similare. ¹

Noţiunea de calitate se referă la activitatea de producţie, dar şi la produsele şi serviciile oferite.

Odată cu trecerea spre economia de piaţă se impune şi o nouă concepţie privind organizarea calităţii în întreprinderi deoarece economia de piaţă înseamnă concurenţă, iar unul din atuurile cele mai puternice în lupta concurenţială este calitatea superioară a produselor.

Tendinţa permanentă spre obţinerea unui plus de calitate se manifestă şi în domeniul preţurilor la care sunt oferite serviciile. Managerii firmelor prestatoare de servicii trebuie să fie conştienţi de faptul că, la un preţ egal, clienţii vor prefera firma prestatoare care oferă servicii de o mai bună calitate, iar la calitate egală, serviciile care li se par mai ieftine.

Când un client evaluează calitatea serviciului de care a beneficiat, el nu disociază diferitele componente ale acestuia. Pentru un client contează impresia de ansamblu şi nu reuşita relativă a acţiunilor componente individuale.

De obicei, şi acest lucru reprezintă ceea ce este mai rău, clientul are tendinţa să se oprească la acel detaliu al ansamblului de prestaţii care are cea mai slabă calitate. De aici rezultă şi tendinţa de a generaliza o deficienţă minoră asupra întregului ansamblu de servicii de care a beneficiat clientul.

Realizarea şi menţinerea calităţii, în condiţii de profit, reprezintă o necesitate în afaceri. Aceasta presupune utilizarea eficientă a resurselor umane, materiale, financiare şi informaţionale de care se dispune.

Prezenta lucrare este structurată în patru capitole, dintre care ultimul reprezintă studiul de caz ce are ca obiect analiza asigurării calităţii serviciilor prestate de restaurantul Pericos din Constanţa.

Organizaţia de Standardizare Internaţională ISO a fost constituită la 23 Februarie 1947.

CAPITOLUL I

CALITATEA PRODUSELOR Şl A SERVICIILOR

1.1 Noţiuni generale

Calitatea reprezintă ansamblul de proprietăţi şi caracteristici ale unui produs sau serviciu care îi conferă acestuia proprietatea de a satisface nevoile exprimate sau implicite ale utilizatorului (SR ISO 8402).

Atingerea obiectivelor stabilite de furnizor în domeniul calităţii depinde de conceperea şi implementarea unui sistem adecvat de conducere a calităţii.

Fiecare element sau condiţie din cadrul unui sistem de conducere a calităţii diferă ca importantă de la un tip de activitate la altul şi de la un produs sau serviciu la altul.

Pentru a asigura obţinerea unei eficienţe maxime, deci şi pentru a satisface cerinţele beneficiarilor, sistemul de conducere a calităţii trebuie să fie adoptat tipului de activitate şi produsului sau serviciului oferit. Prin urmare, sistemul de asigurare a calităţii diferă de la un producător la altul, dar şi de la produs, la produs sau de la serviciu la serviciu.

Calitatea produselor intervine şi ca un ansamblu de caracteristici (funcţionale, senzoriale, economice şi sociale) pe care acestea le posedă şi ca urmare a lor, pot satisface anumite necesităţi (funcţionale, senzoriale, economice şi sociale) bine definite.

In acest gen de definire a calităţii trebuie avute în vedere următoarele:

a) Performanţele produsului care reprezintă valoarea caracteristicilor funcţionale.

b) Calitatea tehnologică care este suma valorilor caracteristicii funcţionale şi a caracteristicii senzoriale.

Ameliorarea relaţiilor dintre clienţi şi furnizori se face treptat prin acţiuni menite să creeze un climat de încredere între funcţia calitate şi cumpărători.

Întreprinderea nu-şi poate modifica esenţial nivelul de calitate, fără perturbaţii profunde (modificarea mijloacelor, schimbarea obiceiurilor personalului, reorganizare).

c) Calitatea intrinsecă care este raportul dintre calitatea tehnologică şi valoarea caracteristicilor economice. Prin caracteristică intrinsecă se înţelege o proprietate, inerentă, permanentă, specifică.

d) Calitatea globală reprezintă raportul dintre calitatea intrinsecă şi expresia nevoilor clientului (beneficiarului).

e) Non-calilatea care este definită ca fiind calitatea globală afectată de defecte. Deoarece în societate o mulţime se divide în clientele (grup) cu nevoi proprii, specifice şi cum acelaşi produs nu poate satisface în aceeaşi măsură nevoile respective, este necesar a se opera cu noţiunea de NIVEL DE CALITATE care reprezintă gradul de concordanţă dintre nevoile clientelei (sociale) şi valoarea efectivă a caracteristicilor produsului respectiv.

Preview document

Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 1
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 2
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 3
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 4
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 5
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 6
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 7
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 8
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 9
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 10
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 11
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 12
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 13
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 14
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 15
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 16
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 17
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 18
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 19
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 20
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 21
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 22
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 23
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 24
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 25
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 26
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 27
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 28
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 29
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 30
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 31
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 32
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 33
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 34
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 35
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 36
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 37
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 38
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 39
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 40
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 41
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 42
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 43
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 44
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 45
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 46
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 47
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 48
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 49
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 50
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 51
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 52
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 53
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 54
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 55
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 56
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 57
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 58
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 59
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 60
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 61
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 62
Asigurarea Calității Serviciilor Turistice - Pagina 63

Conținut arhivă zip

  • Asigurarea Calitatii Serviciilor Turistice.doc

Alții au mai descărcat și

Marketingul Serviciilor

Introducere Istoria marketingului este caracterizată printr-o generalizare progresivă în toate sectoarele vieţii economice şi sociale începând cu...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Destinații Turistice

Atractiile turistice si atractiile pentru vizitatori Atractiile reprezinta unii dintre principalii factori motivanti ai unor deplasari în scopuri...

Te-ar putea interesa și

Tendințe privind Competitivitatea Serviciilor Turistice din România

CAPITOLUL 1. LOCUL TURISMULUI ÎN ECONOMIA ROMÂNEASCĂ. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII TURISTICE DIN ROMÂNIA Turismul mobilizează nenumărate rezerve şi...

Înființarea unei Agenții de Turism

Capitolul 1. Constituirea agenţiei 1.1. Fişa de prezentare a agenţiei O echipă tânără, o atmosferă plină de viaţă şi căldură ... într-un cuvânt...

Managementul Calității la Agenția Apsarom SRL

INTRODUCERE Rolul turismului în economia naţională a diverselor ţări este deosebit de important, datorită complexităţii acestui fenomen, a...

Tehnica operațiunilor de turism

Cap 1. Constituirea agentiei de turism 1.1. Numele agentiei PASIUNE FOREVER reprezinta agentia de turism care ofera pasionatilor de turism...

Calitatea Serviciilor în Turism - Studiu de Caz Pensiunea Casa Râșnoveană

INTRODUCERE Turismul este o activitate cu caracter recreativ şi sportiv, constând în parcurgerea unor distanţe, indiferent prin ce mijloace,...

Înființarea agenției de turism SC Tours SRL

CAPITOLUL I – ÎNFIINŢAREA AGENŢIEI DE TURISM S.C. TOUR’S S.R.L. Prezentarea generală a agenţiei Am înfiinţat această agenţie deoarece în ţara...

Promovarea Serviciilor Turistice

I. TURISMUL, FENOMEN ECONOMIC ȘI SOCIAL Turismul, ca fenomen economic si social, a cunoscut dezvoltări spectaculoase, explozive în cea de-a doua...

Calitatea Serviciilor Turistice

ARGUMENT Turismul a devenit in zilele noastre o activitate la fel de importanta precum cea desfasurata in alte sectoare-chei din economia mondiala...

Ai nevoie de altceva?