Avantaje ale distribuției prin diferite tipuri de magazine

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1652
Mărime: 8.83KB (arhivat)
Publicat de: Constantin Toader
Puncte necesare: 0
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Lector univ. dr. Nichifor Bogdan
UNIVERSITATEA DIN BACĂU FACULTATEA DE ŞTIINŢE ECONOMICE STUDII POSTUNIVERSITARE DE MASTERAT, SPECIALIZAREA- STRATEGII DE MARKETING ŞI COMUNICARE ÎN AFACERI

Extras din proiect

Tema proiectului: Identificaţi o marcă distinctă de produs, regăsită simultan în portfoliile unui hipermarket, unui grosist cash&carry şi a unui magazin de convenienţă şi identificaţi avantajele şi dezavantajele distribuţiei prin astfel de suprafeţe de vânzare. Precizaţi marca şi produsul, precum şi suprafeţele de vânzare selectate.

Obiectul lucrării de faţă îl constituie uleiul alimentar marca Bunica.

Analiza lui se va face din punct de vedere a distribuţiei prin intermediul hypermarket-ului Real, grosistului cash&carry Metro şi a magazinului de convenienţă S.C. Alexserv S.R.L.

Avantajele distribuirii prin intermediul hypermarket-ului Real

Hypermarket-ul Real se adresează persoanelor fizice, vânzării cu amănuntul, deci nu necesită folosirea unei legitimaţii de client.

Real este un magazin cu autoservire. Acest lucru implică accesul liber la marfă; clientul poate lua produsul pentru a consulta eticheta lui, acolo unde sunt trecute detalii de tipul: din ce este obţinut, unde şi de către cine este produs.

Preţul final este afişat clar şi nu solicită atenţia clientului dacă conţine sau nu TVA.

Clientul poate sta în faţa sau apropierea raftului pe care este expus produsul atât timp cât el consideră că este necesar, pentru a studia produsul, pentru a face comparaţii în ce priveşte preţul, calitatea etc. Are suficient spaţiu fără a încurca un alt cumpărător (prin comparaţie cu magazinul de convenienţă unde vânzarea presupune aşteptare la coadă din partea altor persoane). În acest fel libertatea alegerii este nestingherită.

Condiţiile de igienă sunt bine întreţinute de personalul angajat special.

Din punctul de vedere al mărcii, aceasta are şanse mari de a fi văzută de multitudinea de persoane care parcug spaţiul de vânzare al magazinului. Hypermarket-ul conţine o varietate mare de mărfuri. Acest lucru îl face atractiv pentru majoritatea persoanelor care trebuie să facă cumpărături pentru gospodărie.

Produsul este inclus în catalogul on-line de prezentare, care poate fi consultat cu uşurinţă pe internet. Accesul facil la această informaţie poate uşura decizia de cumpărare a clientului, în situaţia în care preţul sau marca sunt elemente hotărâtoare.

Accesul în magazin se poate face cu cărucior pus la dispoziţie de către magazin. Astfel este uşurată deplasarea clientului cu marfa achiziţionată, chiar dacă volumul sau cantitatea de marfă depăşesc poibilităţile proprii clientului.

Magazinul este compartimentat. Deplasarea clienţilor spre diferite puncte ale magazinului favorizează trecerea pe lângă produs, chiar dacă clienţii urmăresc achiziţionarea altor produse.

Intrarea în magazin se face prin partea dreaptă. Acest detaliu respectă tendinţa naturală a majorităţii cumpărătorilor care parcurg un spaţiu comercial cu scopul de a cumpăra. Modul de amplasare a raioanelor respectă principiul conform căruia la dreapta trebuie să se situeze cele cu textile şi electrocasnice, iar la stânga produsele alimentare.

Culoarele destinate cumpărăturilor sunt dispuse perpendicular pe căile principale de circulaţie.

Asortimentul este bine prezentat, deoarece uleiul are un spaţiu de prezentare de aproximativ 75cm. În acest fel este asigurat facingul cu 10 bucăţi, care are potenţial de a fi astfel bine perceput.

Produsul este amplasat corespunzător, în raionul cu uleiuri alimentare.

Pe raft produsul este situat la nivelul ochiului.

Luminozitatea raionului este corespunzătoare.

Magazinul beneficiază de reclamă prin radio şi televiziune, are oferte periodice, ceea ce îl face atractiv pentru clienţi în general. Un client care vine pentru o ofertă anume, are mari şanse să plece acasă şi cu alte produse decât cele pe care şi-a propus de acasă să le cumpere.

Dezavantajele distribuirii prin intermediul hypermarket-ului Real

Magazinul este situat în afara localităţii, ceea ce poate descuraja cumpărătorii care nu deţin un autoturism proprietate personală. De asemenea, deplasarea până la magazin cere un timp mediu de deplasare de aproximativ 40 de minute între domiciliul clientului şi punctul în care sunt făcute cumpărăturile.

Căile de acces printre raioane sunt insuficient de largi, permiţînd uneori cu dificultate accesul a două cărucioare care circulă în sensuri opuse.

Libertatea mare de mişcare a clienţilor în interiorul magazinului poate uşura trecerea pe lângă uleiul Bunica, dacă acest produs nu este pe lista de cumpărături prestabilite acasă.

Spaţiile caselor de marcat interferează cu cele destinate accesului în magazin.

Avantajele distribuirii prin intermediul grosist-ului Metro cash&carry

Metro este un magazin cu autoservire. Acest lucru implică accesul liber la marfă; clientul poate lua produsul pentru a consulta eticheta lui, acolo unde sunt trecute detalii de tipul: din ce este obţinut, unde şi de către cine este produs.

Clientul poate sta în faţa sau apropierea raftului pe care este expus produsul atât timp cât el consideră că este necesar, pentru a studia produsul, pentru a face comparaţii în ce priveşte preţul, calitatea, deoarece are suficient spaţiu. Libertatea alegerii este nestingherită.

Condiţiile de igienă sunt bine întreţinute de personalul angajat special.

Din punctul de vedere al mărcii, aceasta are şanse mari de a fi văzută de multitudinea de persoane care parcug spaţiul de vânzare al magazinului. Hypermarket-ul conţine o varietate mare de mărfuri. Acest lucru îl face atractiv pentru majoritatea persoanelor care trebuie să facă cumpărături pentru gospodărie.

Accesul în magazin se poate face cu cărucior pus la dispoziţie de către magazin. Astfel este uşurată deplasarea clientului cu marfa achiziţionată, chiar dacă volumul sau cantitatea de marfă depăşesc poibilităţile proprii clientului.

Preview document

Avantaje ale distribuției prin diferite tipuri de magazine - Pagina 1
Avantaje ale distribuției prin diferite tipuri de magazine - Pagina 2
Avantaje ale distribuției prin diferite tipuri de magazine - Pagina 3
Avantaje ale distribuției prin diferite tipuri de magazine - Pagina 4
Avantaje ale distribuției prin diferite tipuri de magazine - Pagina 5
Avantaje ale distribuției prin diferite tipuri de magazine - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Avantaje ale Distributiei prin Diferite Tipuri de Magazine.doc

Te-ar putea interesa și

Politica de Distribuție

Introducere Această lucrare a fost elaborată cu scopul de a-mi servi pentru susţinerea lucrării de licenţă, tema aleasă de mine este studierea...

Înființarea unei Unități de Producție pentru Procesarea Legumelor prin Acidificare Naturală

INTRODUCERE În procesul conducerii întreprinderilor se întâlnesc zilnic situaţii care impun conducătorilor acestora să analizeze deciziile...

Analiza pieței Coca-Cola în Rusia

Cu o tradiție de aproape 13 decenii, The Coca-Cola Company este cea mai mare companie producătoare de băuturi răcoritoare din lume, cel mai mare...

Management Comercial

Delimitari conceptuale privind comerţul În decursul timpului, activitatea de comerţ a cunoscut modificări substanţiale transformându-se, în...

Management Internațional

MODULUL 1 GLOBALIZAREA ŞI APARIŢIA MANAGEMENTULUI GLOBAL Timpul necesar pentru studiu : 394 minute Obiective educaţionale Acestă temă are ca...

Distribuție

Procesul de distribuţie reprezintă o componentă importantă a activităţii pe care agenţii economici o desfăsoară în cadrul pieţei. Dată fiind...

Ai nevoie de altceva?