Avantaje ale Distributiei prin Diferite Tipuri de Magazine

Extras din proiect Cum descarc?

Tema proiectului: Identificati o marca distincta de produs, regasita simultan in portfoliile unui hipermarket, unui grosist cash&carry si a unui magazin de convenienta si identificati avantajele si dezavantajele distributiei prin astfel de suprafete de vanzare. Precizati marca si produsul, precum si suprafetele de vanzare selectate.
Obiectul lucrarii de fata il constituie uleiul alimentar marca Bunica.
Analiza lui se va face din punct de vedere a distributiei prin intermediul hypermarket-ului Real, grosistului cash&carry Metro si a magazinului de convenienta S.C. Alexserv S.R.L.
Avantajele distribuirii prin intermediul hypermarket-ului Real
Hypermarket-ul Real se adreseaza persoanelor fizice, vanzarii cu amanuntul, deci nu necesita folosirea unei legitimatii de client.
Real este un magazin cu autoservire. Acest lucru implica accesul liber la marfa; clientul poate lua produsul pentru a consulta eticheta lui, acolo unde sunt trecute detalii de tipul: din ce este obtinut, unde si de catre cine este produs. 
Pretul final este afisat clar si nu solicita atentia clientului daca contine sau nu TVA.
Clientul poate sta in fata sau apropierea raftului pe care este expus produsul atat timp cat el considera ca este necesar, pentru a studia produsul, pentru a face comparatii in ce priveste pretul, calitatea etc. Are suficient spatiu fara a incurca un alt cumparator (prin comparatie cu magazinul de convenienta unde vanzarea presupune asteptare la coada din partea altor persoane). In acest fel libertatea alegerii este nestingherita.
Conditiile de igiena sunt bine intretinute de personalul angajat special.
Din punctul de vedere al marcii, aceasta are sanse mari de a fi vazuta de multitudinea de persoane care parcug spatiul de vanzare al magazinului. Hypermarket-ul contine o varietate mare de marfuri. Acest lucru il face atractiv pentru majoritatea persoanelor care trebuie sa faca cumparaturi pentru gospodarie.
Produsul este inclus in catalogul on-line de prezentare, care poate fi consultat cu usurinta pe internet. Accesul facil la aceasta informatie poate usura decizia de cumparare a clientului, in situatia in care pretul sau marca sunt elemente hotaratoare. 
Accesul in magazin se poate face cu carucior pus la dispozitie de catre magazin. Astfel este usurata deplasarea clientului cu marfa achizitionata, chiar daca volumul sau cantitatea de marfa depasesc poibilitatile proprii clientului.
Magazinul este compartimentat. Deplasarea clientilor spre diferite puncte ale magazinului favorizeaza trecerea pe langa produs, chiar daca clientii urmaresc achizitionarea altor produse.
Intrarea in magazin se face prin partea dreapta. Acest detaliu respecta tendinta naturala a majoritatii cumparatorilor care parcurg un spatiu comercial cu scopul de a cumpara. Modul de amplasare a raioanelor respecta principiul conform caruia la dreapta trebuie sa se situeze cele cu textile si electrocasnice, iar la stanga produsele alimentare.
Culoarele destinate cumparaturilor sunt dispuse perpendicular pe caile principale de circulatie.
Asortimentul este bine prezentat, deoarece uleiul are un spatiu de prezentare de aproximativ 75cm. In acest fel este asigurat facingul cu 10 bucati, care are potential de a fi astfel bine perceput.
Produsul este amplasat corespunzator, in raionul cu uleiuri alimentare.
Pe raft produsul este situat la nivelul ochiului.
Luminozitatea raionului este corespunzatoare.
Magazinul beneficiaza de reclama prin radio si televiziune, are oferte periodice, ceea ce il face atractiv pentru clienti in general. Un client care vine pentru o oferta anume, are mari sanse sa plece acasa si cu alte produse decat cele pe care si-a propus de acasa sa le cumpere.
Dezavantajele distribuirii prin intermediul hypermarket-ului Real
Magazinul este situat in afara localitatii, ceea ce poate descuraja cumparatorii care nu detin un autoturism proprietate personala. De asemenea, deplasarea pana la magazin cere un timp mediu de deplasare de aproximativ 40 de minute intre domiciliul clientului si punctul in care sunt facute cumparaturile.
Caile de acces printre raioane sunt insuficient de largi, permitind uneori cu dificultate accesul a doua carucioare care circula in sensuri opuse.
Libertatea mare de miscare a clientilor in interiorul magazinului poate usura trecerea pe langa uleiul Bunica, daca acest produs nu este pe lista de cumparaturi prestabilite acasa.
Spatiile caselor de marcat interfereaza cu cele destinate accesului in magazin.
Avantajele distribuirii prin intermediul grosist-ului Metro cash&carry
Metro este un magazin cu autoservire. Acest lucru implica accesul liber la marfa; clientul poate lua produsul pentru a consulta eticheta lui, acolo unde sunt trecute detalii de tipul: din ce este obtinut, unde si de catre cine este produs. 
Clientul poate sta in fata sau apropierea raftului pe care este expus produsul atat timp cat el considera ca este necesar, pentru a studia produsul, pentru a face comparatii in ce priveste pretul, calitatea, deoarece are suficient spatiu. Libertatea alegerii este nestingherita.
Conditiile de igiena sunt bine intretinute de personalul angajat special.
Din punctul de vedere al marcii, aceasta are sanse mari de a fi vazuta de multitudinea de persoane care parcug spatiul de vanzare al magazinului. Hypermarket-ul contine o varietate mare de marfuri. Acest lucru il face atractiv pentru majoritatea persoanelor care trebuie sa faca cumparaturi pentru gospodarie.
Accesul in magazin se poate face cu carucior pus la dispozitie de catre magazin. Astfel este usurata deplasarea clientului cu marfa achizitionata, chiar daca volumul sau cantitatea de marfa depasesc poibilitatile proprii clientului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Avantaje ale Distributiei prin Diferite Tipuri de Magazine.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!