Avantajul Concurential Durabil la SC Alpha SRL

Cuprins proiect Cum descarc?

CUPRINS
INTRODUCERE 2 
CAPITOLUL I PREZENTAREA SC ALPHA SRL 5
1.1. Istoric 5
1.2. Prezentarea firmei 6
1.3. Plan de afaceri prin prisma ANALIZEI SWOT 11
1.4. Organizarea generala a unitatii hoteliere 14
CAPITOLUL II.
2.1 Abordarea stiintei si activitatii de marketing 21
2.1.1 Conceptul de marketing 21
2.1.2.Functiile marketingului 25
2.1.3. Evolutia teoriei si practicii marketingului 27
2.1.4. Caracterul interdisciplinar al marketingului 29
2.2. Strategiile concurentiale de marketing si necesitatea avantajului concurential 
durabil 30 
2.2.1.Strategiile concurentiale de marketing 30
2.2.1.1.Cerintele avantajului concurential 30
2.2.1.2. Analiza concurentilor 32
2.2.1.3.Strategii concurentiale fundamentale 36
2.2.2. Avantajul concurential durabil 39
CAPITOLUL III VIZIUNEA COMERCIALA A SC ALPHA SRL 41
3.1 Vanzari - Previziuni 41
3.2 Indicatori comerciali de rentabilitate ai societatii 41
3.3 Conceptul de orientare spre clienti 50
3.4 Conceptul de fidelizare a clientilor 53
3.5 Conceptul de satisfactie a clientului 56
CAPITOLUL IV CONCLUZII SI PROPUNERI 57
BIBLIOGRAFIE 61


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Crearea unei unitati hoteliere este un lucru destul de dificil, de asemenea si dezvoltarea unei unitatii hoteliere este dificila deoarece necesita timp, un departament de marketing serios si personal competent. In ultima perioada se observa o stagnare a acestei piete: piata serviciilor hoteliere. In sezonul estival 2006, gradul de ocupare al litoralului a fost de 38 %. Un procent ingrijorator daca se tine seama de ultimele tendinte ale consumatorilor. Procentul persoanelor de varsta a treia a crescut, deoarece se observa o tendinta de imbatranire a populatiei. In general persoanele de varsta a treia sunt amatoare de petrecere a timpului liber cat mai placut, preferand vacantele in mijlocul naturii unde se pot relaxa. Procentul amintit mai sus se datoreaza preturilor ridicate practicate de celelalte unitati hoteliere si relatia pret-calitate lasa de asemenea de dorit. In aceste conditii consumatorii de acest gen de servicii au preferat sa aleaga alte tari cu servicii hoteliere mai avantajoase.
Factorii de succes ai acestei afaceri constat in:
o calitatea serviciilor ;
o preturile de vanzare a serviciilor ;
o promovarea numelui si activitatii firmei;
o gradul de fidelizare al clientilor
In lucrarea de fata, ''Avantajul concurential durabil la SC ALPHA SRL'' ne propunem sa abordam o serie de chestiuni referitoare la evolutia serviciilor turistice , respectiv organizarea generala a unei unitati hoteliere , analiza acesteia prin prisma marketingului, strategiile concurentiale de marketing si necesitatea avantajului concurential durabil si analiza societatii din punct de vedere comercial , cu previziunea vanzarilor , orientarea spre noi clienti , fidelizarea celor vechi si satisfacerea lor.
Primul capitol ,''Prezentarea SC ALPHA SRL'' urmareste prezentarea societatii , istoricul si organizarea generala a unitatii hoteliere si , de asemenea , planul de afaceri al firmei prin prisma Analizei SWOT.
Cel de-al doilea capitol , prezinta abordarea stiintei si activitatii de marketing , respectiv conceptul de marketing , functiile marketingului , evolutia teoriei si practicii marketingului si caracterul indisciplinar al marketingului. Tot in capitolul II studiem strategiile concurentiale de marketing , cerintele avantajului concurential durabil si concurentii 
Capitolul trei contine studiul de caz , respectiv viziunea comerciala a SC ALPHA SRL Acest capitol trateaza in amanunt societatea din punctul de vedere al indicatorilor comerciali de rentabilitate , vanzari , previziuni , orientarea spre clienti , fidelizarea clientilor , si nu in ultimul rand , conceptul de satisfactie a clientului 
In concluzie , in lucrarea de fata veti putea urmari evolutia unei unitati hoteliere prin prisma marketingului 
SC. ALPHA SRL pune accentul in primul rand pe rentabilitate si pe autonomie. Expansiunea societatii este oarecum dificil de realizat deoarece avand in vedere obiectul sau de activitate este oarecum greu sa se achizitioneze o alta unitate hoteliera, in cazul in care se efectueaza o expansiune pe orizontala. In cazul expansiunii pe verticala lucrurile sunt similare deoarece modernizarea unei unitati hoteliere este foarte greu de realizat si este foarte costisitoare. Totusi expansiunea nu este imposibil de realizat ci acesta este directia spre care se va indrepta societatea pe termen lung. Expansiunea SC. ALPHA SRL. se va face astfel: se va achizitiona cate o unitate hoteliera in fiecare dintre statiunile litoralului romanesc. Aceasta se va limita la litoralul romanesc. Nivelul maxim pe care il va atinge SC. ALPHA SRL, unde se va opri expansiunea, de altfel, este cand aceasta va avea o cota de piata de aproximativ 80% pe plan local si aproximativ 70% la nivelul intregului litoral. Cota stabilita la nivel local este oarecum usor de atins deoarece concurenta este nu este mare. Nu acelasi lucru se poate spune despre cota stabilita la nivelul litoralului. Se va ajunge la cota de piata amintita peste aproximativ 10 ani; peste 10 ani societatea va detine 8 unitati hoteliere. Cand se va ajunge la caracteristicile mentionate se va trece la strategia descentralizarii coordonate. Astfel fiecare unitate hoteliera va fi responsabila pentru propria activitate, va avea propriile metode de marketing insa se vor subordona firmei ,,mama".
Statisticile indica o polarizare a populatiei. 10 % au o situatie financiara foarte buna iar restul dispun de o situatie financiara normala. Ceea ce este foarte important este faptul ca acei 10 % au o putere financiara egala cu restul de 90 %. Unitatile hoteliere s-au adaptat acestor tendinte si s-au creat adevarate paradisuri sau statiuni luxoase. Acest lucru nu s-a intamplat cu toate statiunile ci unele dintre ele au ramas neschimbate, ele suferind numai cateva mici modificari. Expansiunea societatii va avea in vedere aceste tendinte si majoritatea unitatilor ce se vor achizitiona vor avea un coeficient calitativ de 3,4,5 stele. Nu se va neglija nici cealalta categorie de populatie si se vor achizitiona 2,3 unitati hoteliere cu un coeficient calitativ inferior.
Avand in vedere indicii demografici se poate observa o tendinta de imbatranire a populatiei. Statisticile indica ca in anul 2025 trei oameni din 10 vor fi de varsta a treia. Acest lucru este benefic pentru aceasta ramura a industriei. Pe plan intern lucrurile sunt putin diferite. Se afirma acest lucru deoarece din acei 90% cu o putere financiara mica fac parte indeosebi persoanele de varsta a treia si tineri, ei avand venituri si nu isi pot permite o vacanta, oriunde ar fi ea. Pe plan european lucrurile stau similar. Se evidentiaza o imbatranire a populatiei care va continua sa se accentueze dar din punct de vedere financiar lucrurile sunt putin diferite deoarece veniturile persoanelor de varsta a treia sunt relativ mari si acestia isi pot permite o vacanta pe an.
Pe baza analizei situatiei firmei se face o apreciere asupra diferentei intre performanta curenta si obiectivele vizate. Sunt incluse aspecte privind situatia cu privire la marketingul curent care se bazeaza pe informatiile obtinute din mediul intern si extern al firmei. Se fac referiri la segmentele de piata tinta, obiectivele de marketing, profitabilitate.
Analiza posibilitatilor si amenintarilor trebuiesc efectuate printr-o examinare in detaliu ale posibilitatilor si amenintarilor prezenta in mediu care opereaza asupra firmei, precum si cele referitoare la piete tinta, specifice ( piata serviciilor hoteliere) avandu-se in vedre marimea si potentialul lor de dezvoltare.
Analiza mediului descrie starea curenta a mediului de marketing, incluzand forte sociale,economice, demografice, politice,culturale, legale considerate de ordin etic. In acelasi timp se precizeaza directiile viitoare ale acestor forte si impactul pe care l-ar putea avea asupra implementarii planului de marketing.
Datorita faptului ca fortele mediului de marketing sunt dinamice, planurile de marketing ar trebui vizate, chiar modificate periodic pentru a le adapta la schimbarile ce le survin.
Am aratat in cateva cuvinte cat de importanta este planificarea pentru o unitate hoteliera, in special planificarea politicii de marketing care este fara indoiala ceva primordial pentru o societate care are ca obiect de activitate serviciile hoteliera
,,Misiunea firmei este satisfacerea cantitativa si calitativa a unui segment al nevoii sociale, in conditii de profitabilitate cat mai ridicate. Cele trei tipuri de produse care fac obiectul fabricatiei au utilizare atat industriala - intrand in configuratia unor produse de complexitate medie - cat si casnica folosindu-se ca atare in locuinta fiecaruia.


Fisiere in arhiva (1):

  • Avantajul Concurential Durabil la SC Alpha SRL.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!