CAPITOLUL I: PREZENTAREA FIRMEI 1.1. Scurt istoric 1.2. Produse si servicii CAPITOLUL II: PIATA FIRMEI 2.1. Concurentii 2.2. Clientii CAPITOLUL III: MICROMEDIUL SI MACROMEDIUL 3.1. Micromediul 3.1.1. Furnizorii 3.1.2. Prestatorii de servicii 3.1.3. Furnizorii fortei de munca 3.1.4. Clientii 3.1.5. Concurentii 3.1.6. Organismele publice 3.2. Macromediul 3.2.1. Mediul economic 3.2.2. Mediul tehnic si tehnologic 3.2.3. Mediul de management 3.2.4. Mediul socio-cultural 3.2.5. Mediul ecologic 3.2.6. Mediul politic 3.2.7. Mediul demografic 3.2.8. Mediul juridic CAPITOLUL IV: ANALIZA SWOT 4.1. Strenghts (puncte tari) 4.2. Weaknesses (puncte slabe) 4.3. Opportunities (oportunitati) 4.4. Threats (Amenintari) CAPITOLUL V: MATRICEA BCG CAPITOLUL VI: MIXULUI DE MARKETING 6.1. Produs 6.2. Pret 6.3. Distributie 6.4. Promovare CONCLUZII SI PROPUNERI
1.1.Scurt istoric Avon Products este o companie de vanzari direct, care este intemeiata in anul 1886 in America, in New York. David McConell a infiintat. In anul 1887, pentru David McConnell lucrau 12 femei vanzand o linie de 8 parfumuri. Fondatorul David McConell, fost librarie, a crezut ca cel mai bun mod de a vinde a fost sa aduca produsul direct de la producator la casa clientului prin intermediul consultantilor personali. La inceput si-a ascuns probele de parfum intre foii, care a devenit din ce in ce mai popular in jurul doamnei. Mai tarziu a angajat doamnelor, care nu numai au livrat produsul la clientiilor, ci au oferit sfaturi de ingrijire de frumusete. In prezent, Avon este elso szamu companie de vanzari directe din lume cu peste 6,5 milioane de consilieri. Avon este prezenta in peste 130 de tari si are incasare de 9 miliard in fiecare an. Este o companie de multi- level marketing, care inseamna sistemele de vanzari de tip piramidal. Exista un initiator al unei astfel de scheme, care isi face propria echipa. Fiecare membru al echipei incearca, la randul sau, sa-si faca propria echipa. Sistemul se repeta atata cat permite piata. Fireste, cel care initiaza sistemul este avantajat. El percepe comisioane si supra-comisioane de la toti cei care se afla sub nivelul sau in piramida de vanzari. In anul 2017 sarbatorim cea-de 131-a aniversare a companiei, care se refera la un trecut framantat. Presedintele al Avon a fost Andrea Jung, din 1999, iar in 23 aprilie 2012 un nou presedinte, Sheri McCoy a preluat functia lui Andrea Jung. 1.2.Produse si servicii Avon Products, este o companie in care se desfasoare producatoarea de cosmetice, parfumuri, bijuterii si jucarii din Statele Unite. Printre produsele Avon se numara produse de make-up, de ingrijire a tenului, a pielii si a parului, parfumuri, precum si bijuterii. Fiind o companie de femei nu inseamna ca doar femeile lucreaza,compania se adresa publicului feminin dar si-a extins oferta si la produse pentru barbati si pentru copii. II.Piata firmei 2.1 Concurentii Rivalitatea intre servicii pentru acapararea pietei, desfacerea produselor si clientelei in vederea obtinerii unor castiguri cat mai mari. O amenintare importanta o reprezinta concurenta tot mai acerba de pe piata romaneasca, care in ultimii ani a luat amploare si care ameninta cota de piata a firmei prinaparitia de noi competitori. Cel mai important concurenti ai marcilor avon este oriflame. Mai putem enumera si L'Oreal, Nivea si Amway Cosmetics. Avon si Oriflame, din punct de vedere al afacerilor, sunt in esenta aceleasi, ele difera doar in cateva detalii. Oriflame Cosmetics, o companie de cosmetice, a fost infiintata in 1967 de catre doi frati suedez Jonas si Robert af Jochnick. Prima linie de produse a inclus creme de ruj si mascara , a existat doar 20 de produse. In prezent, Oriflame comercializeaza parfumuri, bijuterii, accesori, producatoare cosmetice. Produsele cosmetice sunt naturale. Piata bunurilor si serviciilor pune in evidenta raporturile dintre productie si consum, prin intermediul sau gasindu-si reflectarea atat nevoile de bunuri materiale ale societatii cat si posibilitatile de satisfacere a acestor nevoi . Indicatori cu care se poate masura capacitatea pietei: 1.volumul cererii 2.volumul ofertei 3.volumul vanzarilor Date statistice Avon Oriflame Incasare anuala 6 miliard dolar(4,82 miliard euro) 1,3 miliard euro Angajatii 11.000 pers 7.500 pers Consilieri feminine 3,5 milioane 3,3 milioane 2.2. Clientii Clientii pot fi: consumatorii, utilizatorii, intreprinderi comerciale, agentii guvernamentale. Clientii reprezinta o forta de influenta a competitivitatii pentru ca pot determina reducerea preturilor, pot solicita o calitate sporita sau mai multe servicii post vanzare si prin aceasta pot influenta piata unui produs.In primul rand ei influenteaza pozitiv activitatea unei intreprinderi atat timp cat cumpara produsele acesteia si nu pe cele ale concurentei. Clientii, un alt cuvant consumatorul produselor Avon este in general tanar. Adolescentii, cu varsta cuprinsa intre 15-35 de ani, au un venit mediu. Din cauza asta Avon a realizat gama de produse ,,ColorTrend". Aceasta fiind destinata tinerilor cu preturi mai mici. Sunt gama de produse ,,Anew" care se adreseaza femeilor cu varsta peste 30 de ani. Femeile acesta are un venit mai mare, atunci are un pret mai ridicate. III: MICROMEDIUL SI MACROMEDIUL 3.1. Micromediul Micromediul este alcatuit din elementele pe care firma le poate controla sau influenta. Micromediul cuprinde: furnizorii, prestatorii de servicii, furnizorii fortei de munca, clientii , concurentii si organismele publice. 3.1.1. Furnizorii Furnizorii sunt persoane juridice care furnizeaza bunuri catre comercianti care folosesc acele bunuri pentru revanzare. Ca atare, furnizorii, in general, nu interactioneaza direct cu consumatorul final. Colaborarea cu furnizori de renume poate crea un avantaj concurential. Principalul furnizor de marfuri al firmei S.C. Avon Cosetics (Romania) S.R.L. este chiar compania mama, Avon Products Inc. 3.1.2. Prestatorii de servicii Prestatorii de servicii sunt alesi dintre firmele locale. In general, reprezentanti cand comanda, atuci poate sa alese. Pretatorii de servicii sunt importanti pentru ca ei asigura realizarea unei game largi de servicii necesare indeplinirii obiectului de activitate al intreprinderii (de exemplu, consultanta de marketing, servicii bancare, audit financiar etc.). Cel mai important prestator de servicii al Avon Cosmetics din Romania este Fan Curier Express. Fan Curier Expres se ocupa de impartirea produselor Avon pe intreg teritoriul Romaniei. Firma Fan Curier Express este printre cele mai cunoscute firme de curierat din tara, iar in general, colaborarea cu acestia ofera garantia ca produsele vor fi livrate la timp si in conditii de cea mai buna calitate. Compania apeleaza : - la servicii de telefonie, de exemplu: cu Romtelecom;
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.