Cuprins
- CAPITOLUL I: PREZENTAREA FIRMEI
- 1.1. Scurt istoric
- 1.2. Produse și servicii
- CAPITOLUL II: PIAȚA FIRMEI
- 2.1. Concurenții
- 2.2. Clienții
- CAPITOLUL III: MICROMEDIUL ȘI MACROMEDIUL
- 3.1. Micromediul
- 3.1.1. Furnizorii
- 3.1.2. Prestatorii de servicii
- 3.1.3. Furnizorii forței de muncă
- 3.1.4. Clienții
- 3.1.5. Concurenții
- 3.1.6. Organismele publice
- 3.2. Macromediul
- 3.2.1. Mediul economic
- 3.2.2. Mediul tehnic și tehnologic
- 3.2.3. Mediul de management
- 3.2.4. Mediul socio-cultural
- 3.2.5. Mediul ecologic
- 3.2.6. Mediul politic
- 3.2.7. Mediul demografic
- 3.2.8. Mediul juridic
- CAPITOLUL IV: ANALIZA SWOT
- 4.1. Strenghts (puncte tari)
- 4.2. Weaknesses (puncte slabe)
- 4.3. Opportunities (oportunități)
- 4.4. Threats (Amenințări)
- CAPITOLUL V: MATRICEA BCG
- CAPITOLUL VI: MIXULUI DE MARKETING
- 6.1. Produs
- 6.2. Preț
- 6.3. Distribuție
- 6.4. Promovare
- CONCLUZII ȘI PROPUNERI
Extras din proiect
1.1.Scurt istoric
Avon Products este o companie de vânzări direct, care este întemeiată în anul 1886 în America, în New York. David McConell a înființat. In anul 1887, pentru David McConnell lucrau 12 femei vanzand o linie de 8 parfumuri. Fondatorul David McConell, fost librărie, a crezut că cel mai bun mod de a vinde a fost să aducă produsul direct de la producător la casa clientului prin intermediul consultanților personali. La început și-a ascuns probele de parfum între foii, care a devenit din ce în ce mai popular în jurul doamnei. Mai târziu a angajat doamnelor, care nu numai au livrat produsul la cliențiilor, ci au oferit sfaturi de îngrijire de frumusețe. În prezent, Avon este elso szamu companie de vânzări directe din lume cu peste 6,5 milioane de consilieri. Avon este prezentă în peste 130 de țări și are încasare de 9 miliard în fiecare an.
Este o companie de multi- level marketing, care înseamnă sistemele de vânzări de tip piramidal. Există un inițiator al unei astfel de scheme, care își face propria echipă. Fiecare membru al echipei încearcă, la rândul său, să-și facă propria echipă. Sistemul se repetă atâta cât permite piața. Firește, cel care inițiază sistemul este avantajat. El percepe comisioane și supra-comisioane de la toți cei care se află sub nivelul său în piramida de vânzări.
În anul 2017 sărbătorim cea-de 131-a aniversare a companiei, care se referă la un trecut frământat. Președintele al Avon a fost Andrea Jung, din 1999, iar în 23 aprilie 2012 un nou președinte, Sheri McCoy a preluat funcția lui Andrea Jung.
1.2.Produse și servicii
Avon Products, este o companie în care se desfășoare producătoarea de cosmetice, parfumuri, bijuterii și jucării din Statele Unite. Printre produsele Avon se numără produse de make-up, de îngrijire a tenului, a pielii și a părului, parfumuri, precum și bijuterii. Fiind o companie de femei nu înseamnă că doar femeile lucrează,compania se adresa publicului feminin dar și-a extins oferta și la produse pentru bărbați și pentru copii.
II.Piața firmei
2.1 Concurenții
Rivalitatea între servicii pentru acapararea pieței, desfacerea produselor și clientelei în vederea obținerii unor câștiguri cât mai mari. O amenințare importantă o reprezintă concurența tot mai acerbă de pe piața românească, care în ultimii ani a luat amploare și care amenință cota de piață a firmei prinapariția de noi competitori.
Cel mai important concurenți ai marcilor avon este oriflame. Mai putem enumera și L’Oreal, Nivea și Amway Cosmetics. Avon și Oriflame, din punct de vedere al afacerilor, sunt în esență aceleași, ele diferă doar în câteva detalii.
Oriflame Cosmetics, o companie de cosmetice, a fost înființată în 1967 de către doi frați suedez Jonas și Robert af Jochnick.
Prima linie de produse a inclus creme de ruj și mascara , a existat doar 20 de produse. În prezent, Oriflame comercializează parfumuri, bijuterii, accesori, producătoare cosmetice.
Produsele cosmetice sunt naturale.
Piața bunurilor si serviciilor pune in evidența raporturile dintre producție si consum, prin intermediul sau gasindu-si reflectarea atat nevoile de bunuri materiale ale societatii cat si posibilitatile de satisfacere a acestor nevoi .
Indicatori cu care se poate măsura capacitatea pieței:
1.volumul cererii
2.volumul ofertei
3.volumul vânzărilor
Date statistice
Avon Oriflame
Încasare anuală 6 miliard dolar(4,82 miliard euro) 1,3 miliard euro
Angajații 11.000 pers 7.500 pers
Consilieri feminine 3,5 milioane 3,3 milioane
2.2. Clienții
Clienții pot fi: consumatorii, utilizatorii, intreprinderi comerciale, agentii guvernamentale. Clientii reprezinta o forta de influenta a competitivitatii pentru ca pot determina reducerea preturilor, pot solicita o calitate sporita sau mai multe servicii post vanzare si prin aceasta pot influenta piata unui produs.In primul rand ei influenteaza pozitiv activitatea unei intreprinderi atat timp cat cumpara produsele acesteia si nu pe cele ale concurentei.
Clienții, un alt cuvânt consumatorul produselor Avon este în general tânăr. Adolescenții, cu vârsta cuprinsă între 15-35 de ani, au un venit mediu. Din cauza asta Avon a realizat gama de produse ,,ColorTrend”. Aceasta fiind destinată tinerilor cu prețuri mai mici. Sunt gama de produse ,,Anew” care se adresează femeilor cu vârsta peste 30 de ani. Femeile acesta are un venit mai mare, atunci are un preț mai ridicate.
III: MICROMEDIUL ȘI MACROMEDIUL
3.1. Micromediul
Micromediul este alcătuit din elementele pe care firma le poate controla sau influența. Micromediul cuprinde: furnizorii, prestatorii de servicii, furnizorii forței de muncă, clienții
, concurenții și organismele publice.
3.1.1. Furnizorii
Furnizorii sunt persoane juridice care furnizează bunuri către comercianți care folosesc acele bunuri pentru revânzare. Ca atare, furnizorii, în general, nu interacționează direct cu consumatorul final. Colaborarea cu furnizori de renume poate crea un avantaj concurențial.
Principalul furnizor de marfuri al firmei S.C. Avon Cosetics (Romania) S.R.L. este chiar compania mama, Avon Products Inc.
3.1.2. Prestatorii de servicii
Prestatorii de servicii sunt aleși dintre firmele locale. În general, reprezentanți când comandă, atuci poate să alese.
Pretatorii de servicii sunt importanți pentru că ei asigură realizarea unei game largi de servicii necesare îndeplinirii obiectului de activitate al întreprinderii (de exemplu, consultanță de marketing, servicii bancare, audit financiar etc.). Cel mai important prestator de servicii al Avon Cosmetics din Romania este Fan Curier Express. Fan Curier Expres se ocupa de împărțirea produselor Avon pe întreg teritoriul Romaniei. Firma Fan Curier Express este printre cele mai cunoscute firme de curierat din țară, iar în general, colaborarea cu aceștia oferă garanția ca produsele vor fi livrate la timp și în condiții de cea mai bună calitate.
Compania apelează :
- la servicii de telefonie, de exemplu: cu Romtelecom;
Preview document
Conținut arhivă zip
- Avon.docx