Cuprins
- 1.Introducere 2
- 2.Scopul şi obiectivele cercetării de piaţă 4
- 3.Tipul şi metodologia cercetării de piaţă 4
- 4.Descrierea generală a situaţiei pieţei cercetate la nivel national si local 5
- 5.Precizarea instituţiilor cercetate, a serviciilor cercetate şi a perioadei în care s-a efectuat cercetarea 9
- 6.Prezentarea generală a ofertelor salilor de fitness unde s-a desfăşurat cercetarea 9
- 6.1. Analiza SWOT a salilor de fitness studiate 11
- 7.Prezentarea elementelor de comportament al consumatorului studiate 12
- 8.Analiza rezultatelor obţinute ca urmare a cercetării primare 14
- 9.Concluzii 16
- 10.Bibliografie 16
- 11. ANEXE 17
- 11.1. CHESTIONAR 17
- 11.2.CHESTIONAR (in urma pretestarii) 22
- 11.3. Fişă de justificare –explicare a întrebărilor formulate 27
- 11.4. Fisă de observaţie 29
Extras din proiect
„FITNESSUL semnifica o combinatie si o cooperare dintre FORTA - REZISTENTA - DURATA - COORDONARE - FLEXIBILITATE - VITEZA care impreuna formeaza nucleul de baza al miscarii sportive de toate tipurile, ce se impune a fi pentru noi o necesitate si totodata un beneficiu in prisma atingerii formei de varf.”
1.Introducere
Definirea noţiunii de “fitness” difera sensibil de la un autor la altul. Înţelesul este larg, iar părerile autorilor de specialitate sunt împărţite: - unii îl consideră ca o activitate de gimnastică; - alţii spun că este o activitate cu greutati si la aparate; - neiniţiaţii il consideră un sport pentru sănătate; În traducere liberă, fitness-ul înseamnă o reglare a proceselor adaptative din corpul uman în urma efectuării unui efort.
În literatura anglo-saxonă, termenul de fitness este echivalent cu condiţie fizică. În consecinţă, fitness-ul reprezintă o activitate motrică prin care individul obţine o stare de bine indiferent de condiţia sa anatomică, fiziologică sau psihică. Altfel spus, fitness-ul este pentru corpul uman ceea ce reglajul fin este pentru un aparat electronic.
Fitness-ul are multiple valenţe. Cele mai importante sunt:
1) menţinerea şi îmbunătăţirea sănătăţii;
2) tonifierea mulsculaturii;
3) pierderea kilogramelor în plus;
4) creşterea condiţiei fizice, etc.
În lume, de aproape 50 de ani, piaţa de fitness creşte continuu. Astăzi nu există oraş cu peste 50.000 de locuitori în care cel puţin un investitor să nu doreasca să deschidă o sală de fitness sau un centru de sănătate, iar încasările la nivel naţional se ridicau anul trecut la peste 10 milioane de euro
Datorita acestui fapt am hotarat ca este necesara o cercetare atat primara cat si secundara la nivelul pietei de fitness. Obiectivul principal al cercetarii este urmarirea evolutiei pe piata a acestui domeniu, atat la nivel local cat si national, raportat la gradul de satisfactie al consumatorilor.
Proiectul conţine un set de chestionare aplicate unui eşantion de 10 persoane, în urma unei pretestări prealabile aplicate unui număr de cinci persoane precum şi o fişă de justificare-explicare şi o fişă de observaţie. Chestionarul cuprinde un număr de 21 de întrebări ce au ca scop urmarirea cat mai atenta a comportamentului consumatorilor ce practica aceasta activitate. In cadrul cercetarii la nivel local am ales ca studiu de caz salile de fitness „Florsystem” si „Rai Gym” din Bistrita.
In final, proiectul contine interpretarea raspunsurilor celor chestionati precum si concluziile aferente studiului de piata efectuat.
2.Scopul şi obiectivele cercetării de piaţă
Scopul principal al cercetarii este urmarirea evolutiei pe piata a acestui domeniu, atat la nivel local cat si national, raportat la gradul de satisfactie al consumatorilor.
Am stabilit următoarele obiective pentru desfăşurarea cercetării de piaţă: identificarea criteriilor ce stau la baza preferintei consumatorului pentru o anumita sala de fitness, stabilirea conditiilor minime generale cerute de catre consumatori, pentru desfasurarea activitatilor in mod decent, identificarea acelor servicii sau facilitati care ofera un plus anumitor sali de fitness in raport cu concurenta. Un alt obiectiv ar fi stabilirea eventualelor piedici ce retin consumatorii in a solicita aceasta gama de servicii. Apoi, este relevanta stabilirea surselor de informare a consumatorilor referitor la ofertele salilor de fitness precum si urmarirea preferintelor lor pentru alegerea tipului de activitate periodic (abonament) sau sedinte individuale.
Apoi, s-au individualizat obiectivele particulare ale studiului de caz ale salilor de fitness “Florsystem” si “Rai Gym” din Bistrita: determinarea pozitiei pe piata a salii de fitness in raport cu putinele sali existente in oras, stabilirea calitatii serviciilor si produselor oferite precum si a gradului de satisfacţie al consumatorilor. De asemenea, a fost urmarita determinarea opiniei consumatorilor cu privire la tarifele practicate si nu in ultimul rand definirea profilului consumatorului care opteaza pentru sala respectiva.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Bazele Marketingului - Fitness.doc