Bazele Marketingului - Fitness

Cuprins proiect Cum descarc?

1.Introducere 2
2.Scopul si obiectivele cercetarii de piata 4
3.Tipul si metodologia cercetarii de piata 4
4.Descrierea generala a situatiei pietei cercetate la nivel national si local 5
5.Precizarea institutiilor cercetate, a serviciilor cercetate si a perioadei in care s-a efectuat cercetarea 9
6.Prezentarea generala a ofertelor salilor de fitness unde s-a desfasurat cercetarea 9
6.1. Analiza SWOT a salilor de fitness studiate 11
7.Prezentarea elementelor de comportament al consumatorului studiate 12
8.Analiza rezultatelor obtinute ca urmare a cercetarii primare 14
9.Concluzii 16
10.Bibliografie 16
11. ANEXE 17
11.1. CHESTIONAR 17
11.2.CHESTIONAR (in urma pretestarii) 22
11.3. Fisa de justificare -explicare a intrebarilor formulate 27
11.4. Fisa de observatie 29


Extras din proiect Cum descarc?

,,FITNESSUL semnifica o combinatie si o cooperare dintre FORTA - REZISTENTA - DURATA - COORDONARE - FLEXIBILITATE - VITEZA care impreuna formeaza nucleul de baza al miscarii sportive de toate tipurile, ce se impune a fi pentru noi o necesitate si totodata un beneficiu in prisma atingerii formei de varf." 
1.Introducere
Definirea notiunii de "fitness" difera sensibil de la un autor la altul. Intelesul este larg, iar parerile autorilor de specialitate sunt impartite: - unii il considera ca o activitate de gimnastica; - altii spun ca este o activitate cu greutati si la aparate; - neinitiatii il considera un sport pentru sanatate; In traducere libera, fitness-ul inseamna o reglare a proceselor adaptative din corpul uman in urma efectuarii unui efort.
In literatura anglo-saxona, termenul de fitness este echivalent cu conditie fizica. In consecinta, fitness-ul reprezinta o activitate motrica prin care individul obtine o stare de bine indiferent de conditia sa anatomica, fiziologica sau psihica. Altfel spus, fitness-ul este pentru corpul uman ceea ce reglajul fin este pentru un aparat electronic.
Fitness-ul are multiple valente. Cele mai importante sunt:
1) mentinerea si imbunatatirea sanatatii;
2) tonifierea mulsculaturii;
3) pierderea kilogramelor in plus;
4) cresterea conditiei fizice, etc. 
In lume, de aproape 50 de ani, piata de fitness creste continuu. Astazi nu exista oras cu peste 50.000 de locuitori in care cel putin un investitor sa nu doreasca sa deschida o sala de fitness sau un centru de sanatate, iar incasarile la nivel national se ridicau anul trecut la peste 10 milioane de euro 
Datorita acestui fapt am hotarat ca este necesara o cercetare atat primara cat si secundara la nivelul pietei de fitness. Obiectivul principal al cercetarii este urmarirea evolutiei pe piata a acestui domeniu, atat la nivel local cat si national, raportat la gradul de satisfactie al consumatorilor.
Proiectul contine un set de chestionare aplicate unui esantion de 10 persoane, in urma unei pretestari prealabile aplicate unui numar de cinci persoane precum si o fisa de justificare-explicare si o fisa de observatie. Chestionarul cuprinde un numar de 21 de intrebari ce au ca scop urmarirea cat mai atenta a comportamentului consumatorilor ce practica aceasta activitate. In cadrul cercetarii la nivel local am ales ca studiu de caz salile de fitness ,,Florsystem" si ,,Rai Gym" din Bistrita. 
In final, proiectul contine interpretarea raspunsurilor celor chestionati precum si concluziile aferente studiului de piata efectuat.
2.Scopul si obiectivele cercetarii de piata
Scopul principal al cercetarii este urmarirea evolutiei pe piata a acestui domeniu, atat la nivel local cat si national, raportat la gradul de satisfactie al consumatorilor.
Am stabilit urmatoarele obiective pentru desfasurarea cercetarii de piata: identificarea criteriilor ce stau la baza preferintei consumatorului pentru o anumita sala de fitness, stabilirea conditiilor minime generale cerute de catre consumatori, pentru desfasurarea activitatilor in mod decent, identificarea acelor servicii sau facilitati care ofera un plus anumitor sali de fitness in raport cu concurenta. Un alt obiectiv ar fi stabilirea eventualelor piedici ce retin consumatorii in a solicita aceasta gama de servicii. Apoi, este relevanta stabilirea surselor de informare a consumatorilor referitor la ofertele salilor de fitness precum si urmarirea preferintelor lor pentru alegerea tipului de activitate periodic (abonament) sau sedinte individuale. 
Apoi, s-au individualizat obiectivele particulare ale studiului de caz ale salilor de fitness "Florsystem" si "Rai Gym" din Bistrita: determinarea pozitiei pe piata a salii de fitness in raport cu putinele sali existente in oras, stabilirea calitatii serviciilor si produselor oferite precum si a gradului de satisfactie al consumatorilor. De asemenea, a fost urmarita determinarea opiniei consumatorilor cu privire la tarifele practicate si nu in ultimul rand definirea profilului consumatorului care opteaza pentru sala respectiva.


Fisiere in arhiva (1):

  • Bazele Marketingului - Fitness.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!