Bibliopolis

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 3267
Mărime: 329.95KB (arhivat)
Publicat de: Marusia Scurtu
Puncte necesare: 7
feaa, tehnici promotionale

Cuprins

  1. Cuprins 2
  2. 1. Analiza 3
  3. 1.1 Colecţii 3
  4. 1.2 Macromediul 4
  5. 1.3 Micromediu 5
  6. 1.4 Istoric promoţional 6
  7. 1.5 Analiza SWOT 7
  8. 2. Obiective: 8
  9. 3. Implementare, operaţionalizare: 9
  10. 4. Program operaţional 9
  11. 5. Evaluare ( metode, instrumente) 10
  12. Bibliografie 11

Extras din proiect

1. Analiza

Editura Polirom este o importantă editură din România cu sediul la Iaşi. Editura s-a „născut” în februarie 1995 şi este cea mai mare editură din România, avînd în prezent o producţie susţinută de cinci tipografii din toată ţara. Investiţia iniţială, relativ mică, a ajuns peste 10 ani să însemne o cifră de afaceri de câteva milioane de dolari, după ce din 2004 editura a ocupat permanent locul I în clasamentul firmelor din industria editorială.

Traseul început în 1995, cu Pentru Europa. Integrarea României. Aspecte ideologice şi culturale a lui Adrian Marino, se concretizează acum în 35 de domenii editoriale şi peste 55 de serii şi colecţii. În primul an au apărut 15 titluri şi s-a ajuns la peste 2300 prin respectarea unei strategii de marketing foarte stricte: o politică de preţuri moderată, echilibru între titlurile de prestigiu şi cele de succes, un program editorial foarte serios, reinvestiţia constantă. Fiind iniţial „o mică editură de provincie”, Polirom-ul a luptat pentru a se impune pe piaţa naţională şi a ales pentru aceasta legăturile permanente cu celelalte mari centre culturale din ţară, Timişoara şi Cluj mai ales, pentru a atrage autori şi colaboratori competenţi.

Un lucru este esenţial: dintre toate editurile, mari sau mici, cu care se află în concurenţă, Polirom este cam singura care a îndrăznit să-şi impună şi să susţină , indiferent de profitul material, un program cultural. Nu unul editorial, ci unul care se arată, la câţiva ani de la lansarea sa, decisiv pentru soarta literaturii contemporane. A investit masiv în scriitorii români, iar acest lucru se cunoaşte acum. Lansând colecţia Ego, proza, editura a acordat o şansă foarte mare tinerilor prozatori valoroşi. I-a tipărit în tiraje de nesperat, i-a promovat, le-a dat şansa de a se arăta lumii. Fireşte că o asemenea colecţie nu poate paria doar pe cărţi de excepţie, dar ea a impus câţiva scriitori de certă valoare.

În completare, colecţia Fiction ltd. a adunat cele mai valoroase cărţi de proză ale autorilor consacraţi. E vorba, pe de o parte, de titluri noi, pe de alta, de cărţi vechi care au fost readuse în prim-plan. Unele abia cu această ocazie şi-au câştigat receptarea meritată. De ce să nu recunoaştem că înafară de câteva excepţii cam tot ce a apărut mai important pe piaţa românească se datorează editurii Polirom.

Literatura română contemporana a fost reaşezată într-un făgaş firesc prin acest program cultural de care ziceam mai sus. Tocmai de aceea, iniţiative precum cea a editurii Polirom ţin de istoria literaturii, nu doar de piaţa cărţii.

1.1 Colecţii

Colecţia Plural a editurii, pornită din 1995, a fost mulţi ani şi marca sa. O colecţie interdisciplinară care şi-a propus şi a reuşit să devină o bibliografie selectivă pentru multe domenii ale cunoaşterii: antropologie, filosofie, religie, politologie, dar şi pentru orice categorie de cititori.

Colecţia de Limbi străine, cuprinde ghiduri şi manuale de conversaţie, cursuri practice însoţite de CD, dicţionare şi compendii gramaticale menite să fie instrumente de lucru utile pentru cei care doresc să înveţe şi să aprofundeze o limbă straină, de la nivelul începător pînă la cel mai avansat.

Tot Polirom-ul satisface o bună parte a cererii crescînde a pieţii faţă de traducerile din literatura universală. Colecţia Biblioteca Polirom, include traduceri din clasicii universali, ai modernităţii, proza secolelor XX şi XXI. Editura mai promovează în premieră pentru România: o colecţie numită Biblioteca Ioan Petru Culianu, care va conţine toate scrierile ilustrului om de ştiinţă român, Ideea europeană, A treia Europă, Studii media sau Studii de gen, dar şi Chic, prima colecţie de chicklit din România sau Ego. Grafii, colecţie care găzduieşte cele mai interesante autobiografii româneşti sau străine.

Cele mai căutate domenii sînt Literatură, Psihologie, Pedagogie, Limbi străine sau Informatică şi Calculatoare. Campanii precum „Votează literatura tînără”, premiul anual pentru debut „Ioan Petru Culianu” sau relansarea editurii Cartea Românească au propulsat editura în topul instituţiilor de cultură din România. Tot editura ieşeană editează din 13 noiembrie 2004 săptămînalul Suplimentul de cultură, care se distribuie gratuit împreună cu Ziarul de Iaşi.

Printr-un program editorial care reuşeşte să satisfacă cititori din întreaga ţară, la opt cărţi vîndute în România, una este editată de Polirom.

1.2 Macromediul

Factorii economici în ansamblul lor sunt consideraţi cei mai importanţi, ei formând mediul economic al firmei. Cartea se adresează tuturor categoriilor de clienţi care doresc să cumpere şi să-şi petrecă timpul în citirea unei cărţi. Preţul unei cărţi este acceptabil pentru orice persoană, indiferent dacă aceştia au venituri mari, medii sau mici, deoarece firma oferă clienţilor preţuri pentru orice buzunar. Salariul minim pe economie sau alocaţia unui copil fiind necesar şi pentru achiziţionarea unei cărţi pe langă alte cumpărături. Editura publică anual 600 de titluri, din care 70% sunt noi, în aproximativ 1,5 milioane de exemplare, potrivit lui Lupescu. Cota de piaţă pe care o deţine se ridică la 12%.

Factorii socio-culturali cunoaşterea aceştor factori permite editurii să editeze cărţi pentru toate pesoanele în funcţie de cultură, etică, relaţiile pe care le au cu ei însăşi sau cu alte persoane, având în vedere că în momentul de faţă nu mai sunt aşa de căutate cărţile din cauza apariţiei câtor mai multe metode de informare.

Factorii tehnologici - de-a lungul timpului, o dată cu dezvoltarea tehologiei editura şi-a îmbunătăţit utilajele de fabricarea a cărţilor, aceasta folosind în prezent utilaje care îndeplinesc standardele de calitate şi care respectă toate standardele impuse de autoritatea legala în acest domeniu. Îmbunăţind utilajele folosite în procesul tehnologic se editează cărţi de o calitate superioară care satisaface şi pe cel mai pretenţios client.

Preview document

Bibliopolis - Pagina 1
Bibliopolis - Pagina 2
Bibliopolis - Pagina 3
Bibliopolis - Pagina 4
Bibliopolis - Pagina 5
Bibliopolis - Pagina 6
Bibliopolis - Pagina 7
Bibliopolis - Pagina 8
Bibliopolis - Pagina 9
Bibliopolis - Pagina 10
Bibliopolis - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Bibliopolis.doc

Alții au mai descărcat și

Marketingul unei Edituri - Edograph

Cap. 1. DESCRIEREA PIETEI 1.1 Piata produsului de referinta Piata unui produs reprezinta un grup de cumparatori sau consumatori care, prin...

Miniplan promoțional - Humanitas

1. Analiza Fondată în 1990 de Gabriel Liiceanu, Editura Humanitas a devenit în decurs de optsprezece ani Grupul Humanitas, un holding cultural...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Evaluarea Performanțelor Profesionale

Cursul 1-Evaluarea performanţelor Evaluarea şi revizuirea performanţelor profesionale demonstrează determinarea formală, periodică, a modului în...

Practică în contabilitate - SC Bibliopolis Petrodava Sedcom SA

I. SCURTA PREZENTARE A SOCIETATII : SC BIBLIOPOLIS PETRODAVA SEDCOM SA PIATRA NEAMT 1. Date Generale Firma: SC BIBLIOPOLIS PETRODAVA SA PIATRA...

Istoricul catalogului de bibliotecă

Introducere Actualitatea temei Schimbările sunt proprii și specifice existenței omenirii , iar perioada contemporană se caracterizează prin...

Aplicație Informatică privind Salarizarea în IMM-uri

1.Concepte teoretice privind notiunile de “salriu”, “salarizare” si “IMM” În prezentul capitol se va face o abordare conceptuala a celor doi...

Managementul Resurselor Umane

În organizaţiile mari şi în cele de mărime mijlocie, recrutarea de personal este o activitate a departamentului de resurse umane. Acesta include un...

Studiu de caz - conflictele de bibliotecă

Conflictul apare ca o formă a interacţiunii umane prin care doi sau mai mulţi membri ai unei colectivităţi intră în dezacord total sau parţial...

Științele Comunicării

Introducere în stiintele comunicarii Daniel Bougnoux, profesor de filozofie si de stiintele comunicarii la Universitatea Grenoble III  Stendhal,...

Ai nevoie de altceva?