Brandul

Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
O buna metoda de a crea brand-uri cu personalitati de succes este prin generarea unor experiente placute pentru consumator in legatura cu brand-ul respectiv. Creand o experienta memorabila, ceva care sa sensibilizeze sufletul si mintea consumatorului, brand-ul trece de la un nivel cognitiv la unul afectiv. 
Interactiunea dintre timp si spatiu este esentiala in acest context deoarece plaseaza consumatorul in centrul actiunii intr-un anumit loc si la un moment dat si nu intr-o actiune de rutina care sa fie usor trecuta cu vederea.
Brand-ul este ca un mecanism de ceas. Valorile sale sunt rotitele, iar arcurile care pun in miscare acest angrenaj sunt insasi afacerea. Din acest motiv avem prea putine brand-uri romanesti. Afacerile care trebuie sa nasca si sa creasca brand-uri nu au vointa necesara sa imprime miscare mecanismului. Poate de aici si superficialitatea cu care este tradus termenul brand in romana. 
Brand-urile insa nu sunt proprietatea firmelor ci valoarea si importanta pe care clientii le-o acorda. Si aici nu e vorba doar de consumatori ci si de clientii interni si de actionari. 
Clientii interni sunt o categorie foarte sensibila. Masura in care brand-ul traieste prin ei, felul in care angajatii il percep si inteleg are de cele mai multe ori o importanta capitala. Acest lucru se observa cel mai simplu in cadrul unei companii care ofera servicii. Marfa intangibila are nevoie de reprezentanti, angajatii firmei, care sa o recomande. Asadar legatura intre firma si clienti este insusi brand-ul respectiv. 
Actionarii firmei sunt clientii brand-ului. Investind capitalul lor in afacere, acestia nu fac altceva decat sa isi exprime increderea in puterea intreprinderii si a brand-ului de a genera valoare adaugata.
Pentru a masura natura si intensitatea relatiei consumatorilor cu brand-ul, Daedalus aplica un studiu creat de Millward Brown - care a definit nivelurile pe care se concretizeaza relatia consumatorilor cu brand-ul, niveluri pe care le masoara printr-un studiu pe care l-a pus la punct pentru a evalua asa-numitul brand equity.
In concluzie, un brand ,,este exact ceea ce aleg eu sa fie, nimic mai mult si nimic mai putin".
CAPITOLUL I
BRAND-UL, SCURT ISTORIC
1.1. BRAND-UL, NOTIUNE FOLOSITA DE MAI BINE DE 200 DE ANI
Se pare ca ideea de brand in forma sa incipienta, a existat din antichitate chiar daca termenul nu era ca atare folosit. Inca de pe atunci numele creatorilor de bunuri erau gravate pe caramizi pentru a putea fi identificati. Unele brand-uri au radacini stravechi, datand inca din Grecia si Roma antica; in acele timpuri existau semne sapate in piatra sau insemne, marcaje, aplicate unor obiecte din argint; placile de semnalizare ale magazinelor, de cele mai multe ori, nu contineau decat semne, simboluri, care ilustrau produsele vandute acolo; tinand cont de gradul mare de analfabetism al acelor vremuri, acele simboluri constituiau singura modalitate de a comunica cu consumatorul. Principala functie a acelor ,,marcaje" era de identificare a produsului, producatorului sau a vanzatorului.
De asemenea este bine cunoscut faptul ca in Evul Mediu, in Europa erau folosite marci inregistrate pentru siguranta cumparatorilor si pentru a oferi siguranta producatorilor. De exemplu la inceputul secolului al XVI-lea, distileriile de whisky isi expediau produsele in butoiase de lemn cu numele producatorului pirogravat pe ele. 
In Evul Mediu erau utilizate trei tipuri de semne, existente asupra produselor, care sunt intr-o anumita masura comparabile cu brand-urile de astazi:
o semnul mestesugarului - <<Craftsman>> - este cel mai apropriat brand-ului de astazi sau mai bine zis ideii de marca. Acele semne aratau cine este producatorul unui anumit produs dar, ca si insemnele de pe obiectele de argint ale grecilor si romanilor din antichitate, nu reprezentau decat o metoda de identificare. Functia de stimulare a vanzarilor era minima - de obicei aceste semne erau aplicate pe spatele sau la baza produsului (asa cum le intalnim astazi la produsele din ceramica si sticla)
o semnul breslei - <<Guild>> - acest semn controla munca mestesugarului dintr-un anumit domeniu (argintar, etc.) si prin aceasta garanta un anumit nivel de calitate. S-ar putea spune ca aceste semne sunt comparabile cu certificarile de calitate de astazi.
o semnul orasului - <<City signs>> - un astfel de semn avea rolul de a ilustra in mod clar originea produsului. Este apropiat ca semnificatie de marcajul contemporan "Made in ...".
Dupa Evul Mediu au inceput sa apara primele brand-uri, asa cum le cunoastem astazi. Multe din brand-urile introduse imediat dupa Evul Mediu sunt inca pe rafturi si astazi. 
Tabelul 1 prezinta cateva dintre cele mai cunoscute brand-uri si anul lansarii pe piata al acestora. Se poate observa ca multe din aceste brand-uri sunt din domeniul bauturilor alcoolice - aceasta densitate putand fi explicata prin caracterul neperisabil al acestor produse (datorita continutului de alcool) care face posibila comercializarea acestor produse pe un teritoriu vast si intr-un timp mai indelungat, comparativ cu alte produse.
Tabel 1: Aparitia pe piata a unor brand-uri cunoscute - repere cronologice
PRODUS ANUL APARITIEI
COCA-COLA 1886
BALLANTINE'S 1809
HEINEKEN 1864
HILTON 1919
MARLBORO 1924
VOLVO 1926
KODAK 1887
PHILIPS 1891
PEPSI 1898
ADIDAS 1920
ROLEX 1910
SCHWEPPES 1798
DOUWE EGBERTS 1753
LEVI'S 1850
MAGGI 1886


Fisiere in arhiva (1):

  • Brandul.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!