Brânza

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 17 în total
Cuvinte : 3700
Mărime: 249.27KB (arhivat)
Publicat de: Ernest Petrescu
Puncte necesare: 7
UNIVERSITATEA “ALEXANDRU IOAN CUZAˮ IAȘI FACULTATEA DE ECONOMIE ȘI ADMINISTRAREA AFACERILOR SPECIALIZARE: ECONOMIE ȘI AFACERI INTERNAȚIONALE

Extras din proiect

I.PIAȚA

Brânza de vaca este unul din cele mai complexe alimente ce se prepară din lapte. Cum bine știm cu toții brânza joacă un rol important în alimentația omului,fiind o sursă importantă de factori nutritivi,concentrați într-un volum mic ,cu digestibilitate crescută.Este un aliment cu o mare valoare nutritivă ce se datorează conținutului ridicat de proteine și a prezenței aminoacizilor esențiali. Proteina din lapte influențează procesarea deoarece oferă posibilitatea obținerii unor brânzeturi cu caracteristici diferite în ce privește aroma, soliditatea și termenul de garanție. De asemenea brânza are un conținut însemnat de săruri minerale ce prezintă o importanța deosebită pentru asigurarea stării de sănătate a organismului uman,dintre care un rol important revine sărurilor de calciu .

Datorită acestor proprietăţi brânza proaspătă de vacă este indicată în alimentaţia zilnică a copiilor, tinerilor şi persoanelor în vârstă.

Este recomandat ca brânza de vacă să fie consumată de către copii ca sursă proteică şi de calciu, ce contribuie la mineralizarea scheletului şi formarea dentiţiei.

Pentru persoane adulte care suferă de boli ale stomacului, intestinelor, ficatului, vezicii biliare sau cardiovasculare este indicat că brânza proaspătă să se consume cu prioritate, fiind un aliment dietetic de neînlocuit, cu o valoare curativă deosebită. Întrucât se digeră uşor, brânza de vacă se recomandă tuturor persoanelor ce manifestă intolerantă la consumul de lapte. Posibilităţile de utilizare a brânzei proaspete de vacă sunt variate, putându-se consuma ca atare, cu adaos de smântână sau cu diferite ingrediente (zahăr, sare şi condimente) precum şi pentru obţinerea unei game variate de preparate culinare şi de patiserie.

Se adresează în special persoanelor cu venituri mici sau medii,dar care pun preț si pe calitatea produselor.Non-consumaorii fiind persoanele cu producție proprie și producatori locali.

În ceea ce priveşte cererea de branză de vaci, trebuie evidențiați câţiva factori de succes, şi anume: calitatea, preţul, parametrul de grăsime,gustul şi ambalajul. Lucrul pe care piaţa va pune întotdeauna accent este calitatea produsului, în cazul nostru calitatea brânzei de vaci, înainte de preţ şi ambalaj.

Segmentarea pieței

Tipurile de segmentare a pieţei pe care ne axam produsele sunt : vârstă, sex, mediul de provenienţă, gospodarie. Astfel, gamele de branza de vaci existente pe piata se adreseaza unor segmente de consumatori diferite. În functie de vârsta, avem urmatoarele segmente de piata: copii între (2 - 12 ani), adolescenti (13 - 23 ani), adulti (24 - 50 ani) si vârsta a treia peste 50 ani.

Concurenti

Concurenta pe piata branzeturilor este foarte mare existând cel putin 6 firme importante producatoare si distribuitoare.

Concurenta este realizata la nivel de marca dar si între produsele aceleasi marci.

Intr-un top realizat MEMRB, dupa vanzarile in volum, primele cinci branduri de pe piata romaneasca de brânza sunt Hochland (Hochland-lider de piata), Oke (Friesland),Napolact, La Dorna (Dorna Brinzeturi) si Tihuta (Carmolact)fiind si principalii concurenti .

După cum s-a putut observa din figura de mai sus , produsele Hochland deţin cea mai mare cotă de piaţă, fiind cel mai puternic concurent de pe piaţa branzeturilor.

Analiza SWOT

Puncte tari

• Calitatea produselor oferite

• Diversitatea folosirii produselor

• Rețeaua de colectare și desfacere bine organizată

• Existență de personal specializat în centrele de distribuție(pe toate segmentele de activitate:producție,colectare,control al calității)

• Raport bun preţ-calitate

• Posibilitatea de diversificare pe care o oferă natura produsului.

Puncte slabe

• Expunere la mediul economic încă imatur şi fluctuant

• Experienţă limitată în privinţa pieţelor

Oportunități

• Piața brânzei este într-o continuă expansiune

• Cerere ridicată pe piața brânzei

Amenințări

• Apariția de produse similare pe piață

• Pericolul apariției unui număr prea mare de competitori

Analiza la nivel macromediu

Analiza la nivel macromediu poate fi grupată în câteva câmpuri de forțe distincte și semnificative: mediul demografic, mediul economic, mediul tehnologic.

Mediul demografic

Principalele caracteristici ale unei piețe de branză de vacă din punct de vedere al mediului demografic sunt: mărimea populației, structura pe sexe, structura pe vârste, densitatea, mobilitatea, rasa, etnia, locul de rezidență (rural/ urban).

Schimbările demografice vor influenţa categoriile de brânzeturi şi modul în care aceste produse vor fi consumate de către populaţie, furnizând noi oportunităţi de creştere pentru industria brânzei.

Îmbătrânirea populaţiei care conduce la creşterea cererii pentru produse sănătoase reprezintă deasemenea o tendință demografică.

Preview document

Brânza - Pagina 1
Brânza - Pagina 2
Brânza - Pagina 3
Brânza - Pagina 4
Brânza - Pagina 5
Brânza - Pagina 6
Brânza - Pagina 7
Brânza - Pagina 8
Brânza - Pagina 9
Brânza - Pagina 10
Brânza - Pagina 11
Brânza - Pagina 12
Brânza - Pagina 13
Brânza - Pagina 14
Brânza - Pagina 15
Brânza - Pagina 16
Brânza - Pagina 17

Conținut arhivă zip

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Brânza de vaci

Memoriu justificativ Pe parcursul evolutiei sale istorice omul a dezvoltat multe tehnologii de prelucrare a alimentelor existente in natura,...

Tehnologia de obținere a ștrudelului brăilean cu brânza

I.MEMORIUM JUSTIFICATIV,NOTINUNI DESPRE TEMA Produsele de patiserie sunt preparate ce au la baza aluaturi, modelate ca atare,sau in asociere cu...

Procesul decizional de cumpărare - brânză topită

Prezentarea produsului Date despre produs Brânza topita se mai regaseste pe piata si sub denumirea de brânza procesata. Brânza topita este...

Obținere brânză proaspătă de vaci

1.TEMA PROIECTULUI Să se dimensioneze o secţie care prelucrează 4000l lapte/zi în brânză proaspătă de vaci dietetică cu maximum 5% grăsime...

Evaluarea Calității Produsului Brânză Topită

Introducere Fabricarea brânzeturilor topite a început în anul 1911 în Elveţia, folosindu-se ca materie primã brânza Emmental, care prezintã mici...

Brânza telemea

Cap 1 GENERALITATI 1.1 Definitie Definitia internationala a branzei a fost formulata si acceptata de F.A.O ca fiind produsul proaspat sau...

Evaluarea calității produsului brânza telemea

Introducere Până la sfârşitul secolului al XIX-lea laptele şi produsele lactate au constituit circa 50% din hrana zilnică a poporului român. Date...

Brânza feta maturată cu 50% unități grăsime din lapte de capră

Argument Brânza este unul dintre cele mai importante alimente preparate din lapte. Astfel, în functie de gust, putem alege dintr-o gamă variata de...

Ai nevoie de altceva?