Branza

Extras din proiect Cum descarc?

I.PIATA
Branza de vaca este unul din cele mai complexe alimente ce se prepara din lapte. Cum bine stim cu totii branza joaca un rol important in alimentatia omului,fiind o sursa importanta de factori nutritivi,concentrati intr-un volum mic ,cu digestibilitate crescuta.Este un aliment cu o mare valoare nutritiva ce se datoreaza continutului ridicat de proteine si a prezentei aminoacizilor esentiali. Proteina din lapte influenteaza procesarea deoarece ofera posibilitatea obtinerii unor branzeturi cu caracteristici diferite in ce priveste aroma, soliditatea si termenul de garantie. De asemenea branza are un continut insemnat de saruri minerale ce prezinta o importanta deosebita pentru asigurarea starii de sanatate a organismului uman,dintre care un rol important revine sarurilor de calciu . 
Datorita acestor proprietati branza proaspata de vaca este indicata in alimentatia zilnica a copiilor, tinerilor si persoanelor in varsta. 
Este recomandat ca branza de vaca sa fie consumata de catre copii ca sursa proteica si de calciu, ce contribuie la mineralizarea scheletului si formarea dentitiei. 
Pentru persoane adulte care sufera de boli ale stomacului, intestinelor, ficatului, vezicii biliare sau cardiovasculare este indicat ca branza proaspata sa se consume cu prioritate, fiind un aliment dietetic de neinlocuit, cu o valoare curativa deosebita. Intrucat se digera usor, branza de vaca se recomanda tuturor persoanelor ce manifesta intoleranta la consumul de lapte. Posibilitatile de utilizare a branzei proaspete de vaca sunt variate, putandu-se consuma ca atare, cu adaos de smantana sau cu diferite ingrediente (zahar, sare si condimente) precum si pentru obtinerea unei game variate de preparate culinare si de patiserie.
Se adreseaza in special persoanelor cu venituri mici sau medii,dar care pun pret si pe calitatea produselor.Non-consumaorii fiind persoanele cu productie proprie si producatori locali.
In ceea ce priveste cererea de branza de vaci, trebuie evidentiati cativa factori de succes, si anume: calitatea, pretul, parametrul de grasime,gustul si ambalajul. Lucrul pe care piata va pune intotdeauna accent este calitatea produsului, in cazul nostru calitatea branzei de vaci, inainte de pret si ambalaj.
Segmentarea pietei
Tipurile de segmentare a pietei pe care ne axam produsele sunt : varsta, sex, mediul de provenienta, gospodarie. Astfel, gamele de branza de vaci existente pe piata se adreseaza unor segmente de consumatori diferite. In functie de varsta, avem urmatoarele segmente de piata: copii intre (2 - 12 ani), adolescenti (13 - 23 ani), adulti (24 - 50 ani) si varsta a treia peste 50 ani.
Concurenti
Concurenta pe piata branzeturilor este foarte mare existand cel putin 6 firme importante producatoare si distribuitoare. 
Concurenta este realizata la nivel de marca dar si intre produsele aceleasi marci.
Intr-un top realizat MEMRB, dupa vanzarile in volum, primele cinci branduri de pe piata romaneasca de branza sunt Hochland (Hochland-lider de piata), Oke (Friesland),Napolact, La Dorna (Dorna Brinzeturi) si Tihuta (Carmolact)fiind si principalii concurenti . 
Dupa cum s-a putut observa din figura de mai sus , produsele Hochland detin cea mai mare cota de piata, fiind cel mai puternic concurent de pe piata branzeturilor.
Analiza SWOT
Puncte tari
o Calitatea produselor oferite
o Diversitatea folosirii produselor
o Reteaua de colectare si desfacere bine organizata
o Existenta de personal specializat in centrele de distributie(pe toate segmentele de activitate:productie,colectare,control al calitatii)
o Raport bun pret-calitate 
o Posibilitatea de diversificare pe care o ofera natura produsului.
Puncte slabe
o Expunere la mediul economic inca imatur si fluctuant
o Experienta limitata in privinta pietelor 
Oportunitati
o Piata branzei este intr-o continua expansiune
o Cerere ridicata pe piata branzei
Amenintari
o Aparitia de produse similare pe piata
o Pericolul aparitiei unui numar prea mare de competitori
Analiza la nivel macromediu
Analiza la nivel macromediu poate fi grupata in cateva campuri de forte distincte si semnificative: mediul demografic, mediul economic, mediul tehnologic.
Mediul demografic
Principalele caracteristici ale unei piete de branza de vaca din punct de vedere al mediului demografic sunt: marimea populatiei, structura pe sexe, structura pe varste, densitatea, mobilitatea, rasa, etnia, locul de rezidenta (rural/ urban).
Schimbarile demografice vor influenta categoriile de branzeturi si modul in care aceste produse vor fi consumate de catre populatie, furnizand noi oportunitati de crestere pentru industria branzei.
Imbatranirea populatiei care conduce la cresterea cererii pentru produse sanatoase reprezinta deasemenea o tendinta demografica.


Fisiere in arhiva (1):

  • Branza.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!