Brief Mobexpert

Proiect
8/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 2415
Mărime: 16.83KB (arhivat)
Publicat de: Carol Robert Maftei
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Cecilia Popescu

Extras din proiect

1. Piata

Productia de mobilier

Valoarea productiei de mobilier în România s-a situat în 2005 în jurul a 1,1 miliarde de euro. Aproximativ 20% din mobilierul produs în România este vandut pe piata interna, restul fiind exportat. Pietele predilecte pentru exportul românesc sunt Germania, Franta si Italia (aproape 50% din volumul total exportat).

Conditiile pietei au fost defavorizante în 2005 pentru export, cauzele fiind: aprecierea cursului leu/euro; scumpirea utilitatilor, a materiei prime; recesiunea de pe pietele vestice; presiunea normala din partea angajatilor pentru un salariu mai bun.

Piata interna de retail

Volumul total estimat al pietei interne de retail a fost de aproape 450 de milioane de euro in anul 2005. Piata de retail de mobilier este în crestere, atât pe segmentul de mobilier de casa, cât si pe cel de mobilier de birou.

Cresterea pe piata interna a fost sprijinita de introducerea cotei unice de impozitare si de dezvoltarea constructiilor de locuinte si a creditelor dedicate acestora.

In prezent exista o tendinta de clarificare a ofertei comerciantilor, care conduce la o segmentare din ce in ce mai pronuntata a pietei: exista magazine specializate pe produse, magazine orientate catre un public segmentat, in functie de gust si de pret.

Pe aceasta piata, profilul consumatorului roman devine din ce in ce mai important. Exista un interes puternic, în ultimul timp, pentru mobilierul cu tente moderne si practice, în defavoarea celui masiv. Aceasta modificare a gusturilor, aliniata la tendintele europene, se datoreaza schimbarii radicale a stilului de viata: pe masura ce cariera câstiga în importanta, timpul personal se diminueaza, iar întâlnirile au loc mai degraba în spatii publice decât acasa. În consecinta, se modifica si functionalitatea mobilei, care înceteaza a mai fi un simbol al statutului social, devenind element definitoriu al unui spatiu personal, dedicat relaxarii.

2. Mobexpert

Dan Sucu a început afacerea Mobexpert în anul 1993, cu un magazin de mobilier de birou. Activitatea de productie a fost demarata în 1994 cu fabricarea scaunelor de birou, fiind apoi dezvoltate sectiile de canapele si mobilier modern melaminic. În 1995, compania a început sa distribuie prin reteaua proprie de magazine si mobilier de casa importat de la marii producatori europeni. Achizitionând de la Fondul Proprietatii de Stat pachetele majoritare de actiuni de la trei importante fabrici de mobilier: Samus Dej, Ilefor Târgu Mures si Mobstrat Suceava, compania si-a dezvoltat activitatea de productie si export. Grupul Mobexpert cuprinde în prezent 10 fabrici în patru centre de productie din Bucuresti, Dej, Târgu Mures si Suceava.

Fabrica Samus Mex este specializata în productia de serie de mobilier de casa – living, dormitoare, mic mobilier. Studiile arata ca, în Franta, piata predilecta a fabricii, o locuinta din zece este mobilata cu produse Samus Mex.

Ilefor produce în serie mica mobilier de casa din lemn masiv, exportând peste 80% din produsele sale în Franta, Germania, Olanda, Belgia.

Dotata cu linii tehnologice performante, Modulo Mex este specializata în productia de mobilier modern de casa din pal melaminat în serii mari.

Mures Mex produce mobilier modern pentru living, dormitor si bucatarie, precum si mobilier de birou, game operationale si directoriale. Fabrica de la Târgu Mures este singura fabrica de mobilier din România care are o productivitate per angajat la acelasi nivel cu fabricile europene.

Ergo Mex este cel mai important producator român de scaune si fotolii de birou.

În fiecare an, Grupul Mobexpert investeste peste 2 milioane euro în utilaje, tehnologii avansate si sisteme noi de productie.

In prezent, Grupul Mobexpert este liderul pietei de mobilier din România, prin cele doua marci ale sale: Mobexpert – hipermagazine si magazine de mobilier de casa si decoratiuni, si Mobexpert Office – mobilier pentru birou si colectivitati. Potrivit estimarilor grupului, Mobexpert are o cota de piata de 18%, în timp ce Mobexpert Office are o cota de piata de 30%, evaluate în Bucuresti si în orasele mari. Cifra de afaceri a Grupului Mobexpert la finele anului 2005 s-a ridicat la aproape 150 de milioane de euro, în crestere cu 15% fata de 2004. Reteaua Mobexpert numara 4 hipermagazine în Bucuresti, 1 hipermagazin în Brasov si 28 de magazine în tara. La inceputul lunii octombrie a acestui an a fost deschis primul magazin de mobilier de birou de lux din România, Premio, în urma unei investitii de 200.000 de euro a Grupului Mobexpert. Marca Premio a fost creata în urma detasarii si extinderii unei ramuri a ofertei Mobexpert Office, cea de mobilier high-end pentru birou, si a conturarii acesteia într-un concept integrat.

Preview document

Brief Mobexpert - Pagina 1
Brief Mobexpert - Pagina 2
Brief Mobexpert - Pagina 3
Brief Mobexpert - Pagina 4
Brief Mobexpert - Pagina 5
Brief Mobexpert - Pagina 6
Brief Mobexpert - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Brief Mobexpert.doc

Alții au mai descărcat și

IKEA - marketing internațional

1. Scurtă prezentare a companiei Pentru a putea vorbi de afacerea IKEA trebuie mai întâi să studiem modul în care acesta a luat naştere. Totul a...

Etape campanie promoțională - Ikea România

I. Prezentarea companiei IKEA ROMÂNIA MOTTO: "Affordable Solutions for Better Living" 1.1. IKEA în lume Compania IKEA este o companie privată cu...

Analiza diagnostic a activității firmei Mobexpert Prod SA

CAPITOLUL 1. PREZENTAREA GRUPULUI DE FIRME MOBEXPERT 1.1. SCURT ISTORIC AL GRUPULUI MOBEXPERT Prima firmă a grupului MOBERXPERT a fost înfiinţată...

Elaborarea strategiei de comunicare comercială pentru marca Mobexpert

Suntem liberi sa avem idei. Dar cele mai frumoase idei un sunt neaparat si cele mai scumpe. In fond, a avea stil nu este deloc o chestiune...

Studiu comparativ între Ikea și Mobexpert

Introducere Piaţa mobilei este o piaţă importantă la nivelul tuturor ţărilor în principal datorită naturii acestui bun, dinamica sa fiind una de...

Demers Strategic pt Mobexpert

I.Introducere 1.Contextul elaborarii strategiei Strategia de comunicare pentru marca Mobexpert a fost elaborata in vederea cladirii si...

Cercetare Marketing Mobexpert

CAPITOLUL I CERCETAREA DE MARKETING I.1 Procesul şi caracteristicile cercetării de marketing “În condiţiile în care informaţiile de marketing...

Proiect Marketing - Mobexpert

1) Povestiti despre firma, scurt istoric, activitatea firmei si produsele Istoricul firmei Înfiintat în urma cu 13 ani, Grupul Mobexpert este...

Te-ar putea interesa și

Elaborarea strategiei de comunicare comercială pentru marca Mobexpert

Suntem liberi sa avem idei. Dar cele mai frumoase idei un sunt neaparat si cele mai scumpe. In fond, a avea stil nu este deloc o chestiune...

Ai nevoie de altceva?