Caiet de Practica - Marketing la Bergenbier

Cuprins proiect Cum descarc?

I. SCURT ISTORIC AL ORGANIZAIEI. MISIUNEA SI OBIECTUL DE ACTIVITATE. OBIECTIBELE PRINCIPALE.
1.1 Istoricul companiei 1
1.2. Misiunea si Obiectivul de activitate al companiei 3
Obiectivele principale companiei 4
II. ANALIZA MEDIULUI INTERN SI EXTERN. ANALIZA SWOT.
2.1 Analiza mediului intern si extern 5
2.2 Analiza SWOT 6
III. PREZENTAREA MODALITATII DE ORGANIZARE A ACTIVITATII DE MARKETING.ORGANIGRAMA ORGANIZATIEI
3.1 Prezentarea modalitatii de organizare a activitatii de marketing 8
3.2 Organigrama organizatiei 10
IV. DETALIEREA PRINCIPALELOR ASPECTE ALE IMPLEMENTARII MIXULUI DE MARKETING. POLITICA DE PRODUS, PRET, DISTRIBUIE, PROMOVARE.
4.1 Delimitarea principalelor aspecte alee mixului de maketing 12
4.2 Politica de produs, pret, distributie, promovare 14
V. ELABORAREA CONCLUZIILOR SI A POPUNERILOR, ATAT DIN PUNCT DE VEDERE AL ORGANIZARII ACTIVITATII DE MARKETING CAT SI A IMPLEMENTARII MIXULUI DE MARKETING LA NIVELUL ORGANIZATEI.
5.1 Cuvant inainte 19
5.2 Propuneri 20
5.3 Concluzii 21


Extras din proiect Cum descarc?

I. SCURT ISTORIC AL ORGANIZAIEI. MISIUNEA SI OBIECTUL DE ACTIVITATE. OBIECTIBELE PRINCIPALE.
1.1 Istoricul companiei
Totul a inceput in anul 1994, cand producatorul belgian de bere Interbrew a cumparat 51% din actiunile fabricii de bere de la Blaj, o unitate de productie a carei constructie incepuse in anul1989, dar care a fost sistata din cauza Revolutiei. Asadar, belgienii au venit in Romania si si-au propus sa intre pe piata cu un brand nou de bere, 100% romanesc. Astfel, dupa ample investitii in modernizarea fabricii de la Blaj, in luna mai 1995, a aparut pe piata prima bere "Bergenbier. " - cuvant de origine germana, a carui traducere este "berea de la munte". Bergenbier, brandul principal al companiei, este prima marca din portofoliu lansata pe piata locala si totodata motorul afacerii, reprezentand anual aproximativ jumatate din volumul si valoarea vanzarilor firmei.
Logo-ul Bergenbier a suferit modificari de-a lungul istoriei marcii, astazi berea are un logo bine definit, ferm si masculin. Simbolul muntelui continua sa insotesca numele marcii, alcatuind un logo usor de recunoscut. Inca de la inceput Bergenbier a prins foarte bine la public, datorita sloganului "Prietenii stiu de ce", care a devenit un fel de marca inregistrata, fiind folosit si in prezent in limbajul multor oameni".
In 1997, a devenit cea mai vanduta bere din Romania, ramanand de atunci pe podium", afirma Mihai Ghyka, directorul general al InBev Romania, producatorul Bergenbier. La inceput, InBev producea 300.000 hectolitri de bere pe an. 
In anul 1998, la numai trei ani de la lansarea pe piata, Bergenbier a devenit sponsorul oficial al echipei nationale de fotbal, in care activau, la momentul respectiv, marile glorii ale fotbalului romanesc, precum Gheorghe Hagi, Gica Popescu sau Dan Petrescu. "Romanii iubesc foarte mult fotbalul. Si cum berea merge cel mai bine cu fotbalul, ne-am gandit sa ne implicam masiv in sponsorizarea acestuia", isi aminteste Ghyka. Bergenbier este sponsorul echipei nationale din 1998 - cel mai longeviv sponsor din sportul romanesc. 
In 13 ani, productia InBev a crescut tot de 13 ori, compania vanzand, anul trecut, 3,9 milioane hectolitri de bere, ajungand unul dintre cei mai activi producatori de bere de pe piata romaneasca, detinand in industria berii pozitia a 3-a, cu o cota de piata de 26% la finalul anului 2009, conform datelor de retail audit MEMRB Romania.
Decizia schimbarii numelui companiei a fost luata in contextul in care, in decembrie 2009, aceasta a iesit din grupul Anheuser-Busch InBev, odata cu vanzarea tuturor operatiunilor sale din noua tari ale Europei Centrale si de Est (Romania, Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria, Muntenegru, Serbia, Bosnia si Slovacia) catre CVC Capital Partners, unul dintre principalele fonduri de investitii private si consultanta in investitii la nivel mondial. BERGENBIER S.A. va fi parte integranta a grupului nou-format "StarBev", ce include toate operatiunile din domeniul producerii si distributiei berii, achizitionate de CVC Capital Partners in urma tranzactiei de la finele anului trecut.
Incepand cu 1 martie 2010, InBev Romania, unul dintre cei mai importanti producatori de bere din Romania, devine BERGENBIER S.A., preluand astfel numele celui mai popular brand din portofoliu. Compania isi va pastra structura organizationala si de business, precum si gama de produse. 
In prezent, BERGENBIER S.A. detine 2 fabrici de bere la Ploiesti si la Blaj, numara peste 730 angajati si dispune de o retea de distributie nationala.
Portofoliul companiei cuprinde marci din toate segmentele pietei. Alaturi de Stella Artois, Beck's, Bergenbier, Lowenbrau si Noroc, care sunt produse in Romania, compania importa specialitatile belgiene Leffe si Hoegaarden.
Bergenbier este o bere unica atat prin gustul cat si prin atributele sale emotionale. In 15 ani, Bergenbier a reusit sa se impuna ca o bere de calitate ce se bea cu prietenii, "Prietenii stiu de ce" fiind unul dintre cele mai cunoscute sloganuri, intrat deja in cultura populara. Stella Artois este prima bere super-premium produsa in Romania, prezenta pe piata locala din anul 1997 si reprezinta un punct de referinta pentru cei care stiu sa savureze experienta unica a unei beri de calitate.
Beck's este berea germana cea mai bine vanduta in lume, cu prezenta in peste 100 de tari. Produsa in stricta concordanta cu Legea Germana a Puritatii Berii, Beck's garanteaza calitatea unui produs 100% natural, care nu accepta niciun compromis.
In 2008, Romania devenea a 4-a tara din lume care lansa Beck's Green Lemon, o combinatie unica de bere premium cu o bautura racoritoare cu gust de lamaie. Romania si Croatia au fost primele tari din Europa care au primit acceptul de a produce Lowenbrau local.
Noroc, numita dupa traditionala urare romaneasca "hai Noroc!", este berea populara care se bea impreuna cu prietenii si cu familia. Prezenta in peste 60 de tari, Leffe transforma extraordinarul in "perfect", aducand consumatorii laolalta pentru a savura impreuna momente speciale.
Consumul de Hoegaarden este diferit de restul experientelor legate de consumul de bere sau de alcool, in general, din punct de vedere al gustului revigorant. Hoegaarden este berea belgiana autentica, din grau, nefiltrata.
1.2. Misiunea si Obiectivul de activitate al companiei cuprinde urmatoarele activitati: 
- Constituirea si exploatarea unei fabrici pentru producerea maltului si a berii in orasul Blaj.
- Infiintarea de filiale si sectii a fabricii de bere Blaj , in diverse localitati din tara , pentru producerea berii , de sucuri si bauturi racoritoare .
- Captarea unor izvoare de ape minerale , imbutelierea si comercializarea acestora.
- Achizitionarea de la producatorii din tara a produselor necesare realizarii obiectului de activitate a societatii .


Fisiere in arhiva (2):

  • Caiet de Practica - Marketing la Bergenbier
    • 1 Caiet de practica b1.doc
    • Caiet de Practica - Marketing la Bergenbier.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!